3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:08

Mag ik mij hier ook melden? O:) Ik ben niet heel actief meer op bokt maar lees hier wel altijd mee..

Ik merk namelijk dat ik nu een beetje op een plateau zit en wel een beetje extra motivatie kan gebruiken.
Ik ben nu 20kg kwijt en ik wil er zeker nog 5kg á 8kg vanaf.
Een paar jaar geleden woog ik 83kg en die laatste paar kilo’s willen maar niet lukken.
Ik sport heel fanatiek maar het ontmoedigt soms wel wanneer je op de weegschaal ziet dat er niks vanaf gaat terwijl je wel je best doet dus vandaar dat ik het fijn zou vinden om hier mee te mogen komen kletsen. :D

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:26

Welkom (terug) allemaal!

Mijn lijstje van vandaag:
O: roggecracker met Slankie smeerkaas en komkommer
L: twee witte pistoletjes met ravigottesaus, gerookte zalm, komkommer en ui
T: appel, vier maiswafels met Slankie
A: maaltijdsalade van witlof, rucola, gerookte kip, blauwschimmelkaas, peer, druiven, bleekselderij, in honing geroosterde pecannoten en een dressing van honing en mosterd, en een kom broccolisoep
T: waterijsje

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:28

Haha wat een volk ineens, leuk!
Welkom (terug) en veel succes!
En gewoon niet vergeten lekker te eten meiden, aangezien er hier het veel voor de kilo’s doen, lekker eten kan ook gewoon gezond :D

Mijn lijstje van vandaag:
O: bulletproof koffie
L: crackers met hummus en ricotta, sla en pesto, noten en blauwe bessen.
A: zalm, broccoli, courgette, paprika, ajuin, spinazie en een Philadelphia sausje met peper, gedroogde ui, zout en citroensap.
Pindakaas met noten en kokos als gevroren pralines.

B: half uur superset krachttraining en heel wat trappen gelopen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:49

Aria jouw avondeten klinkt echt yum!

O: bruin bolletje met 48+ kaas + vifit eiwit yoghurt drink
L: 500 gr optimel magere kwark + bruin bolletje met 48+ kaas
A: kip met courgette, champignons en tomatenstukjes uit blik
T: paar praline chocolaatjes

Komt vast nog wel wat bij tho :)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:35

Hoi dames, hier ook een lijstje! Wel nog even eiwitten en kcal natellen.

O: 1 suikervrije pannenkoek, 200 g magere kwark, 1 perzik, twee koffies met melk
T: 2 maiswafels met pindakaas
L: Omelet met aardappeltjes en een salade van kerstomaat en veldsla; 1 vega worstje
T: Magere kwark met honing, peer en een perzik
B: 1 uur zware KT, 30 min. hardlopen met intervallen en 30 min. wandelen
A: Bio veggie take out (grote rauwkostsalade, 2 x warme groenten, 1 maal kh en stukje vega quiche)
T: Watermeloen en groene pruimpjes

Veel succes met de studie Sanne!

Aria, hoe bevalt de koffie met boter?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:49

Bhriseis schreef:
Hoi dames, hier ook een lijstje! Wel nog even eiwitten en kcal natellen.

O: 1 suikervrije pannenkoek, 200 g magere kwark, 1 perzik, twee koffies met melk
T: 2 maiswafels met pindakaas
L: Omelet met aardappeltjes en een salade van kerstomaat en veldsla; 1 vega worstje
T: Magere kwark met honing, peer en een perzik
B: 1 uur zware KT, 30 min. hardlopen met intervallen en 30 min. wandelen
A: Bio veggie take out (grote rauwkostsalade, 2 x warme groenten, 1 maal kh en stukje vega quiche)
T: Watermeloen en groene pruimpjes

Veel succes met de studie Sanne!

Aria, hoe bevalt de koffie met boter?


Dankje! Lekker lijstje wel! Wat doe je nog meer door die omelet?

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:59

Vandaag toevallig aardappelen en misschien nog een uitje; ik had gisteren te veel aardappelen gekookt en heb toch geen brood meer in huis :+ Op andere dagen doe ik er light halloumi bij, of wat roomkaas op mijn boterham met ei. Groente-omelet vind ik niet altijd even lekker.
Bedankt!

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:47

Goeiemorgen iedereen! :wave:

Ik zou mijn lijstje van gisteren met jullie delen!

O: Koffie, eiwitshake en een eiwitreep.
L: Banaan en een appel
T: 500 ml magere yoghurt
A: Rijstewafels met huttekase, kalkoen filet, augurk en komkommer
T: eiwitshake

Totaal : 1226 kcal.

B: 20 km gefietst, stallen uitgemest, half uur hardgelopen en 45 minuten krachttraining.

Vandaag word het vrijwel hetzelfde aangezien ik bijna iedere dag hetzelfde eet. :') Al zou het avondeten wel wat meer bevatten dan gisteren.. :P

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:48

1226 kcal???????????
Dat is veel te weinig........ Wat is je BMR? Ik vind je lijstje ook echt heel karig.....

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:52

Het is ook heel karig maar ik doe het er goed op.. :=

Mijn BMR ligt op 2260.. dus het is inderdaad heel weinig wat ik gisteren gegeten heb.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:54

Als je gezond wil afvallen en dat wil blijvenndoen zou ik eerder rond de 1700 gaan eten. :)

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:56

Nou niet alleen gisteren was karig maar vandaag en morgen en overmorgen dus ook aangezien je het elke dag eet zeg je.
Ik weet niet maar ik vind het sowieso niet verstandig deze lijstjes te delen, en ik vind het niet verstandig om dit te eten. Je BMR ligt op 2260, in mijn ogen moet je dan minimaal 2300kcal gaan eten. Langdurig beneden je BMR eten is niet verstandig en wordt ten zeerste afgeraden. Het wordt in dit topic ook niet gewaardeerd als je dat wel gaat promoten met "ik doe het er goed op".
Ik wil je aanraden naar de minimaal 2300kcal te gaan, en niet karig te gaan eten.... Daar heb je op langere termijn niks aan. Je moet je eet gewoontes aanpassen, niet zo weinig gaan eten dat je afvalt maar eten wat je altijd gaat eten en zo een kcal tekort creëren en max 1kg per week afvallen. Een halve kg per week is nog beter :)

@Marlinde, 1700 kcal is bij een BMR van 2260 kcal nog steeds te weinig. Al vraag ik me af of haar verbranding 2260 kcal is of haar BMR. Je weet wat dat verschil is Blacky?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:03

Ik ken blacky en ze is 10 cm kleiner dan ik en ook lichter. Dus denk dat ze eerder 2260/2500 kcal per dag verbrand. Tenzij je elke dag intensief sport. :P

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:06

Hmm dan denk ik het ook :) Maar dan doet ze er goed aan haar BMR te berekenen:
https://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/

En even goed de OP door te lezen over BMR en te weinig eten ;)
Ga een kcal of 100/200 boven je BMR zitten, als je intensief sport wat meer.

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:27

Bedankt voor jullie antwoorden! Wanneer ik thuis ben zou ik er wat dieper op ingaan.

Ik sport inderdaad intensief 5/6 keer per week en hoe ik nu eet dat doe ik al bijna een jaar.. het lukt mij ook gewoon niet om veel meer dan dit te eten. Nu zijn sommige dagen wel anders maar ontbijt, lunch en tussendoortjes blijven hetzelfde. En dan zit er af en toe best wel een dag bij waar ik een pizza eet of iets met meer calorien dan wat rijstewafels en dan zit ik ook zo rond de 2000 kcal.

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:36

Ik ben het met Yonker eens..
En vooral als je zo vaak sport is dit echt veel te weinig.

Kimmie25501

Berichten: 7581
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:46

Probeer dan producten met meer kcal te pakken! Hierbij kun je denken aan avocado of noten.
Twee stukken fruit als lunch is heel karig. Waarom eet je niet bijvoorbeeld brood of een salade?
Ik vind 'Ik kan niet meer eten' namelijk echt een kulantwoord. Je kan prima meer eten, je wil het alleen niet. Dat je daarmee je eigen lijf kapot maakt is je eigen verantwoordelijkheid, maar ik vind het dom.

Nu, preekstand uit haha. Mijn lijstje van gisteren, best tevreden, had in principe wel wat meer kunnen zijn, hadden wel 100 kcal bijgemogen.
O: havermout met halfvolle melk. (223)
T: een appel. (58)
L: drie boterhammen met boter, grilworst, gebraden gehakt en nutella, een verse tomaat met wat kaas erbij, een beker halfvolle melk. (671)
T: een banaan en een halve paprika. (134)
A: sperzieboontjes, spare ribs van de bbq, zoete chili saus en een half gemarineerd varkenslapje. (323)
T: Yoghurt Griekse stijl met kersen fruitspread. (83)
T: een stukje chocola wit framboos knettersuiker en een stukje melkchocola gezouten mais en jalapeno. (138)
B: 11.000 stappen, 40 minuten paardrijden en 55 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1630.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:52

Het is vooral ook erg jammer omdat je al dat harde werk te niet doet. Het heeft absoluut geen zin te weinig te eten. Je moet toch minstens rond de 1500 zitten en als je sport kan dat gerust tot 2000 oplopen en zelfs dan val je nog af!

En rustige dagen en drukken dagen verschillen toch ook. Als ik een hele dag alleen maar aan buro zit, ja dan hoef ik niet veel eten. Maar ga je rondlopen, nog eens sporten, overal heen, tja dan komt er toch meteen een portie eten bij ook.

Hier gister 3uur te paard naar de zee, was heerlijk. Eten was iets minder, alhoewel ik de lunch wel vol gestoken heb.
Vandaag maar weer lekker veel eten

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:08

Blacky schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden! Wanneer ik thuis ben zou ik er wat dieper op ingaan.

Ik sport inderdaad intensief 5/6 keer per week en hoe ik nu eet dat doe ik al bijna een jaar.. het lukt mij ook gewoon niet om veel meer dan dit te eten. Nu zijn sommige dagen wel anders maar ontbijt, lunch en tussendoortjes blijven hetzelfde. En dan zit er af en toe best wel een dag bij waar ik een pizza eet of iets met meer calorien dan wat rijstewafels en dan zit ik ook zo rond de 2000 kcal.


Ik ben ook even zo vrij geweest om in je berichtje te zoeken en zag dat je 1.72 bent en 58kg weegt???? Mag ik vragen waarom je in godsnaam nog wil afvallen??? Ga AUB gewoon wat meer eten...... Je avond eten is imo geen avondeten en je lunch is ook geen lunch...

Hmm hier gaat het nog steeds echt verrekte poedersuiker en ik doe het gewoon zelf -O-
Ga ook even geen lijstjes delen want het slaat toch nergens op... :+ Heb ook geen zin om te koken de laatste tijd... gewoon blehhhhhhhhhhhhh
*klaagmodus weer uit*

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:51

Blacky ik denk ook dat je moet oppassen ja.. dit gaat je zo niet verder helpen..

Sanne welkom terug! Ik hoop dat je het weer goed kan oppakken. Je hebt nu natuurlijk ook wel heel wat veranderingen gekregen in je leven in een korte tijd! Komt vast allemaal weer goed!

Marlinde geniet nog even van je vakantie!

Mijn lijstje gisteren begon goed maar toen :') Ik heb savonds kinder chocola gegeten en te veel ook.

Wel vanochtend op de weegschaal weer -1! Het gaat de goede kant op!

Jullie kunnen het ook! Water drink reminder!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:24

Dankje Ilse! Fijn van je -1!

De planning voor vandaag;
O: 50 gr ontbijtspek, 3 eieren (scrambled) en 4 champignons (gebakken)
L: 2 bruine bolletjes met 48+ kaas en 500 gr kwark
A: kip met courgette, rode ui, champignons, tomatenblokjes en 10 gr geroosterde pijnboompitjes

Ongeveer 1450-1500 kcal, komt misschien nog wel wat bij.

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:17

Bedankt iedereen voor jullie reacties op mij! Daarmee wordt ik wel even met mijn neus op de feiten gedrukt. :\
Ik denk dat ik zelf ook wel weet dat het niet goed is maar ik kom van het ene uiterste nu in het andere en ik ben gewoon ook bang om weer compleet terug te vallen naar hoe het was.
Ik zou hier wel geen lijstjes meer delen als deze een eventuele slechte invloed kan hebben op iemand want dat is totaal niet mijn bedoeling!

Kimmie25501 schreef:
Ik vind 'Ik kan niet meer eten' namelijk echt een kulantwoord. Je kan prima meer eten, je wil het alleen niet.


Ik denk dat je hiermee wel de spijker op zijn kop slaat..
Natuurlijk weet ik dat zoveel sporten met zo weinig voeding niet gezond is en zeker niet op de langere termijn. Het stomme is gewoon dat ik er fysiek nog nooit zo goed uit heb gezien als nu.. ondanks dat wanneer ik in de spiegel kijk die 20kg extra nog steeds zie zitten.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:43

Blacky schreef:
Bedankt iedereen voor jullie reacties op mij! Daarmee wordt ik wel even met mijn neus op de feiten gedrukt. :\
Ik denk dat ik zelf ook wel weet dat het niet goed is maar ik kom van het ene uiterste nu in het andere en ik ben gewoon ook bang om weer compleet terug te vallen naar hoe het was.
Ik zou hier wel geen lijstjes meer delen als deze een eventuele slechte invloed kan hebben op iemand want dat is totaal niet mijn bedoeling!

Kimmie25501 schreef:
Ik vind 'Ik kan niet meer eten' namelijk echt een kulantwoord. Je kan prima meer eten, je wil het alleen niet.


Ik denk dat je hiermee wel de spijker op zijn kop slaat..
Natuurlijk weet ik dat zoveel sporten met zo weinig voeding niet gezond is en zeker niet op de langere termijn. Het stomme is gewoon dat ik er fysiek nog nooit zo goed uit heb gezien als nu.. ondanks dat wanneer ik in de spiegel kijk die 20kg extra nog steeds zie zitten.


Ik vind je top reageren!! Gelukkig schiet je niet gelijk in de verdediging. Ik snap wel dat het vervelend is voor je.... en ik vind het super dat we hopelijk tot je door kunnen dringen. Ga gewoon anders langzaam je kcal omhoog schroeven :) Ik denk dat je sowieso rond de 2000kcal moet gaan zitten... je moet je lichaam niet kapot maken :(:)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:55

@blacky: als je moeite hebt met de hoeveelheden zou je zoals eerder al voorgesteld, makkelijk net wat calorie-rijkere alternatieven kunnen gebruiken. Denk aan een shake/reep met meer calloriën en volle yogurt ipv magere. Zo verhoog je wel je inname zonder dat je meer of "fout" gaat eten. En als je gecontroleerd blijft eten zul je niet in 1x de andere kant uit doorslaan, denk ik.

Een paar pagina's eerder had iemand een slaap supplement aangeraden. Ik las dat deze verslavend werkt en dat je zonder dus weer slechter slaapt. Puur even ter info. Ik heb mezelf Spirulina poeder gekocht. Kan ik mooi door mijn shake heen doen :Y)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:02

Blacky, is ook moeilijk. Je moet niet alleen je lichaam maar ook jezelfbeeld aanpassen. We stellen ook zo gemakkelijk ons zelfvertrouwen gelijk met ons gewicht, terwijl we eigenlijk allemaal leuke en goede mensen zijn. Ik maak me er ook schuldig aan hoor. Ik zag mezelf ook nog steeds als een dikkerdje toen ik 56 kilo woog. Als ik de foto’s nu terug zie dan denk ik: nee, zo wil ik er gewoon niet meer uit zien.

Ik ga bijvoorbeeld vanavond een shake nemen na mijn avond eten, maak er dan een soort gezond dessertje van. Dan haal ik wat calorieën in plus lichaam heeft de bouwstenen om mijn spierpijn op te lossen.

Riddershow, klopt. Had ik ook gelezen. Nu weet ik niet of het veel uitmaakt. Ik kon vannacht prima zonder slapen, maar door de stress kan ik vaak gewoon niet inslapen en dan slaap ik toch liever wel dan niet, al is dat met een pilletje. Maar het is inderdaad oppassen en niet blijvend nemen.

Spirulina heb ik veel goeds over gehoord! Waarom neem je het precies? Heb net een mix met tarwegras en daar zit het ook in. Idd om door een shake te doen :9