3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:40

Hoi Bhriseis!

Frummels, echt leuk dat je die zelfs maakt! Dan zijn ze meteen een stuk gezonder.
Dat zijn van die kleine pakjes koekjes in beer vorm uit de Aldi. Was bij een vriendin aan het leren en zij had die liggen en ik kon geen nee zeggen :+ Kreeg die vroeger ook wel mee naar school als tussendoortje.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:43

Aria, je hebt negatieve gedachten door je examen resultaten?
Als het een troost is: ik ben met onderscheiding afgestudeerd en doctoreer nu, en in mijn eerste jaar was ik gebuisd op 5/8 vakken. In tweede zit maar op één vak geslaagd. Het hoort er echt bij, en de ene heeft meer moeite met zijn draai te vinden dan de andere. Maar dat impliceert NIET dat jij het niet aan kan. Zorg goed voor jezelf!

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:51

Dankje Bhriseis, maar het is jammer genoeg al lang niet meer zo simpel.
Te veel en te off topic om hier zo uit te leggen (via pb kan altijd natuurlijk). Het is jammer genoeg niet het eerste jaar dat ik studeer, en mijn ‘intelligentie’ trek ik niet in twijfel.
Maar dankje voor je berichtje, en je hebt zeker gelijk.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:51

Aria, goed dat je hulp zoekt! En inderdaad, een bezoekje aan de dokter kan ook geen kwaad :)

Ja, ben zeker nog tevreden, het is gewoon net die stok achter de deur die ik eerst niet had, en erover praten met iemand is ook wel heel fijn.

Bhriseis mooi gezegd!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:50

Aria: Ahh ja die ken ik! Die zijn heerlijk :)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:03

Laura, dat kan ik me heel goed voorstellen, super dat je het dan ook gewoon die stap genomen hebt :))

Frummels, misschien heb ik de verkeerde naam gebruikt hoor :+ maar ze zijn idd lekker!

Lijstje vandaag:
O: havermout, yoghurt, amandelnoten, halve appel, kokos schavelingen.
L: gekookt eitje, brood met confituur en eentje met choco, chocolade koek, vers geperste sinas, cappuccino, amandelmelk
T: proteïne shake met soja melk
A: volkoren spaghetti, tomaten saus, courgette mengeling met champignontjes, mozzarella

B: 25 min kracht training
Was even vergeten hoe zwaar dat op de buikspieren is, die deden nog pijn van gister :=

Hoe doen jullie het met de warmte? Ik probeer nu laat te sporten, maar blijft erg warm en snel buiten adem.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:16

Aria, balen van je studie! Hulp zoeken is altijd handig!


Over de reacties, ik eet geen ei / kwark etc want daar krijg ik buikpijn van. Gaat echt niet goed :+ meer noten is wel een goed idee. Morgen maar direct halen op de markt.

Oh en brood krijg ik in de ochtend niet weg helaas, was heel makkelijk geweest. -O-

Morgen denk ik aardappelen met broccoli en kaas mee naar werk. Ga ik in ieder geval geen patat meer eten. :P

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:25

In noten zitten ook meteen weer goede olien en vetten.
Klinkt lekker hoor, aardappelen, broccoli en kaas!

Lijstje van gister:
O: havermout, yoghurt, halve appel, amandelnoten, kokos schilfers
T: cappuccino met soja melk
L: boterham met hummus, kaas en eiersalade met tomaatje. Klein glaasje banaan-sinas sap
T: Muesli smoothie met soja, aardbei en banaan.
T2: notenreepje
D: spinazie ricotta tortellinie met tomatensaus, groentjes (courgette mengeling), pindanootjes en zachte geitenkaas.
T: klein stukje chocolade

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:28

Lekker allemaal Aria <3 Hoe gaat het met je vandaag?

Vandaag:
B: half uur poetsen :+
O: 300 g magere kwark met perzik, aardbeien, TL honing en paar drupjes vanille, een cracker met pindakaas en twee koffies met melk
L: 3 crackers met roomkaas, komkommer en twee gekookte eieren
A: wss pasta met paprika en courgette, tomatensaus, en 200 g quorn
T: ?
B: 30 min interval lopen

Straks nog even uitrekenen en mikken op 2000 kcal.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:04

Dag dames! Ik kom hier ook weer om het hoekje kijken. Ik ben een weekje op vakantie geweest.. Qua eten best netjes geweest maar wel iets te veel gedronken waardoor ik denk ik wel aangekomen ben :+ Morgen dus weer even strak in het gareel.

O: Muesli met magere yoghurt
L: Quinoa met spinazie, mais en saladekaas
A: Parelcouscous met taginesaus en roerbakgroenten.

Moet er nog tussendoortjes bij verzinnen maar heb morgen best een drukke dag en met die hitte schiet het er dan vaak bij in. Zit nu aan de magere kant maar op zich vrij netjes dus anders neem ik wat grotere porties.

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:34

Als het mag kom ik me hier ook graag melden!

Wil nog zo'n 10 kilo kwijt ben er al 5 kwijt. Vind het vooral heel moeilijk om s'avonds niet te snoepen.
Moet ook hoognodig weer is wat meer gaan bewegen, een beetje lui geworden de laatste tijd. Dus hopelijk krijg ik door me hier aan te melden weer wat extra motivatie

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:08

Bhriseis, lief dat je het vraagt. Af en toe moeilijke momenten, maar gelukkig gister door een uurtje rust te nemen en een boekje te lezen terug verder voor uni kunnen werken. Donderdag naar de psych!
Interval lopen is best zwaar, toch? Zeker met dit weer. Je lijstje ziet er ook lekker uit!

Emma, eten met de hitte is soms wel lastig idd. Maar meloen ofzo is ook altijd lekker tussendoor :D fijne vakantie gehad?

Welkom fedjeraketje! Sterk hoor, al 5kg kwijt zijn! Savonds snoepen is ook gewoon erg lekker. Misschien vervangen door iets gezonds?

Lijstje van gister, niet helemaal zoals ik het wil:
O: havermout, halve appel, yoghurt, amandelnoten en kokos schilfers
L: boterham(6 kleine) met hummus, kaas, eiersalade met tomaat, suikerwafel.
T: cappuccino met chocolaatje, noten reepje
A: spinazie ricotta tortellinie met groentjes, tomatensausje gemengd met philadelphia
T: stukje chocolade (persoon die mijn paard wou kopen heeft echt een belachelijk bod gedaan, dus was even emoe eten jammer genoeg).

B: wandeling gemaakt

Morgen maar eens gaan zwemmen!

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:19

Ik eet nu als tussendoortje (of als maaltijd als het echt heel warm is) veel watermeloen met feta en een beetje munt. Heel lekker fris samen en dan krijg je toch nog wat binnen :) Heerlijke vakantie gehad! Was op bezoek bij mijn schoonouders met mijn vriend in Spanje dus deels bijkomen/ontspannen en deels een week met mijn schoonouders op vakantie in Spanje :))

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:08

Hi meiden! Ik ben weer terug van mijn vakantie in Noorwegen. Ondanks, dat ik mij wel heb laten gaan (lees, ijsjes eten, chips, te veel nootjes en eten als spagetti etc. ) was ik niks aangekomen! Wel heb ik mijn calorieën bijgehouden. Wat mij ook wel weer motivatie geeft. Het betekend toch dat je best wat ongezonde dingen kan eten zo lang je maar niet helemaal overboord gaat.
Daarnaast hebben we ook wel pittige hikes gedaan, waarvan eentje van + 6 uur. Maar wat tof!

Ik en mijn moeder hebben een klein wedje gelegd aangezien de vakantie nu weer voorbij is, dat we beide 4 kilo kwijt raken voor dat mijn vriend uit Engeland overkomt (7sept). Met die 4 kilo eraf zou ik op - 15 kilo zitten, en op een gezond gewicht *\o/*

Vanaf morgen begin ik bij mijn nieuwe baan waar ik ook weer enorm veel zal gaan lopen! Ik heb er zin in. Kijk alleen wel op tegen die temperaturen omy.

Mijn lijstje van vandaag is nog op vakantie ingesteld haha, ga zo ergens met een vriendin lunchen.

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:28

Aria, wat heb jij een lekker lijstje zeg! Ik probeer het snoepen te vervangen voor fruit met kwark of wat groenten, maar helaas kan ik het soms toch niet weerstaan. Vandaag lag er nog kibbeling in de koelkast die op moest := . Wat wel goed helpt is op tijd gaan slapen, dan is er ook minder tijd om te snoepen :j .
Emmaa_ , Ik ben ook gek op watermeloen met dit warme weer.
Ilsee , Klinkt als een goede motivatie om er nog 4 kilo aftevallen en veel plezier op je nieuwe baan morgen.

mijn lijstje
O:vla met bessen en aardbeien
L:italiaanse bol met hamburger, sla, tomaat, komkommer, augurk en daarnaast een kleine salade
T: half zakje stroopwafel kruimels
A: pasta met Italiaanse groentenmix, kip, tomatensaus en kaas
T: bordje kibbeling
B:shoppen en 1,5 uur upperbody en hiit

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:22

Aria, best pittig dat je je niet goed voelt en dan nog moet studeren. Hopelijk helpt het al een beetje dat die ellendige warmte weg is!
En vriendje en ik hadden een hele planning met sporten uitgestippeld voor tijdens de vakantie, en toen werd het zo heet. Hebben er ons dus gewoon over gezet en ofwel s ochtends ofwel s avonds gesport.

Hoi Fredje! Ben je een thuis sporter?

Ilse, hoe bevalt je nieuwe baan? Hoe zijn de collega's?

Welkom terug Emma :) En goede relatietest, zo lang bij je schoonouders :))

Het lijkt afgekoeld *\o/* eiiiindelijk!

Vandaag, ongeveer:

O: 200 g magere kwark met honing, perzik, 50 g VK brood als wentelteefjes, koffie met melk
T: cappuccino
L: 100 g VK brood met eiersalade en rauwkost
T: ?
A: Quorn, kikkererwten in mayo/kwark dressing, tomaten met azijn, witlof met mayo en honing, puree met broccoli er door
T: watermeloen
B: 1 u KT (push), stretchen, twee uur wandelen door de stad

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:59

De collega's zijn top! De baan is weer even schakelen ik heb vooral moeite met het Nederlands spreken merk ik haha heel gek! Nu twee dagen gehad, vandaag een dagje vrij en we gaan uit eten! Maar de afgelopen twee dagen zoveel gelopen, en weinig gegeten dat ik van mijzelf helemaal los mag vanavond bij het uiteten haha.

Voor de rest vandaag wel netjes:
O: 3 rijstwafels met kipfilet en een beetje kwark
T: Banaan
L: stukje zelfgemaakte rabarbercake (van zonderfratsen, echt een aanrader!)
A: Uiteten

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:10

Goed bezig Ilse!!!

Ik ben in een week of 2 nu 2.7 kilo afgevallen. Loop nu eens week voor op schema. Ga woensdag op vakantie en wil dan onder de 85 kilo zitten. Maar zit nu al op 85.0 haha.

Heb vegan shake spul gekocht voor meer eiwitten. En als ik weer eens geen zin heb in ontbijten. :)
Kan ik er een smoothie van maken eventueel met amandelmelk en wat fruit. :)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:39

Emma, dan zul je het daar zeker lekker warm gehad hebben haha.

Ilsee, wat een fantastische vakantie moet dat geweest zijn! En wat goed dat je niet bent aangekomen. Spannend, wie gaat er winnen denk je? :P En proficiat met je nieuwe job, wat fijn dat je goede collegas hebt. Kan me voorstellen dat met de stress het eten wat moeilijk is. Geniet van het etentje!

Fedjeraketje, dankje, iets te veel nu misschien, maar goed :Y) Je sport ook best stevig! :j

Bhriseis, die warmte was inderdaad niet te doen! Vooral het gebrek aan zuurstof in de lucht en droge lucht waren lastig. Sterk dat jullie toch doorgezet hebben hoor!

MerlindeRooz, netjes hoor die kilos er af. Wat voor shake heb je gekocht? Ik neem namelijk ook vegan proteïne shakes bij gebrek aan vlees. Mijn moeder doet het ook zo, gewoon tussendoor of als ontbijt ipv niets eten, doet wonderen voor je metabolisme :j

Ik ben ondertussen op wat onderzoek uitgegaan. Aangezien voeding de basis is van zowat alles in je lijf, wou ik weten of ik iets kon doen aan mijn slaap problemen. Ben wat melatonine aan het bijnemen in combinatie met magnesium. Ik kan terug slapen! Echt heerlijk. Als ik het niet neem ben ik snachts wakker of heb ik nachtmerries, dus is wel fijn om af en toe echt te kunnen slapen.
Nu, dat komt dan denk ik door een gebrek aan serotonine, en in combinatie met andere 'symptomen' kan dat het wel eens heel goed zijn. Door stress in je jeugd en onderdrukking (als in: dominantie in sociale groep) kan de aanmaak en opname aan serotonine zwaar verstoord raken. Ik dacht al langer dat er iets 'mis' was in mijn hoofd, ook met de gedachten, en eigenlijk verklaard dit alles.

Ik ga dus proberen zaken te eten die voedingsbodem zijn voor de aanmaak van serotonine. Dat zijn dingen zoals kurkuma in combinatie met zwarte peper, kan ik lekker mee gaan experimenteren, maar ook proteïnen dus die moeten er echt voldoende in.

Ik wou het hier even plaatsen omdat ik niet iedereens persoonlijke leven ken, maar er misschien iemand anders ook geholpen kan zijn met deze info.
Ik weet dat dit niet door een dokter bevestigd is, maar gelukkig gaat het om onschuldig eten, dat verder niet negatief kan zijn. Verder heb ik altijd de indruk gehad dat dokters mijn klachten opzij schuiven (want ik ben een gezonde jonge vrouw) dus ga ik zelf wat op onderzoek om redenen te vinden en zaken uit te proberen als ze veilig zijn. Misschien herkent iemand het en is hiermee ook geholpen.

Mijn lijstje van gister:
O: granola met yoghurt
T: muesli reep en chocolaatje bij een cappuccino
L: meergranen broodje met kaas, eitje, sla, tomaatjes en komkommer, beetje mayo
T: kitkat
A: meergranenrijst, sla, feta, aangebakken tomaatje, vegetarische bolletjes, prei, olijfolie. Was een enorm bord maar ik had zo een honger :+

B: wandelen (10.000stappen gehaald), half uurtje zwemmen.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:29

FF een snelle post: Aria, wat ontzettend interessant. Ik slaap zolang ik mij kan herinneren slecht, en slik sinds een half jaar Metasleep, melatonine met kruiden en magnesium. Voor het eerst sinds ooit slaap ik dus gewoon door!!! En dit al maanden <3
Ik kamp heel erg met stress waardoor afvallen gewoon niet lukte door hormonale disbalans en ik magischerwijs steeds vet bij kwam, en het leek alsof mijn lichaam veel sporten ook ervoer als stress. Nu eet ik zo gezond mogelijk 6 dagen per week, dus geen witte tarwe/suiker, veel vezels, liefst 5 maaltijden, omdat dit je lichaam weer in balans zou brengen. Ik zie mijn spiermassa toenemen en het vet wegslinken, ik geloof zeker weten in de kracht van gezond eten.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:56

Ja klopt, een van de symptomen is ook bijkomen/niet kunnen afvallen omdat het invloed heeft op je zin in koolhydraten bijvoorbeeld.
Ik zoek die metasleep eens op, misschien is dat ook iets voor mij, want wat ik nu neem kan ik niet langdurig nemen. Dankje!

Klopt absoluut wat je zegt van balans :j stress is echt venijnig, lees hier van veel mensen dat het zo een invloed heeft. Cortisol (stresshormoon) gaat omhoog wanneer serotonine spiegel omlaag gaat als ik me niet vergis, dus hangt allemaal wat aan elkaar. En goed slapen is sowieso noodzakelijk als je wil afvallen.
Wat super dat je nu wel gewoon spiermassa aan het bijkweken bent! Is niet altijd gemakkelijk om de juiste verhoudingen te vinden, maar gewoon gezonde keuzes maken kan al veel doen.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:44

Absoluut :j Bij erg malende gedachten neem ik nu Sedinal, een supplement op basis van valeriaan. Maar de kern aanpakken is natuurlijk het belangrijkst... Ik wist niet van het verband tussen serotonine en cortisol, maar in het boek dat ik las stond idd: zoveel mogelijk gezonde plezierprikkels op te zoeken, dat probeer ik nu een week of zes en helpt dus echt.

Welk Vega eiwitpoeder neem jij trouwens? Ik vind het erg inspirerend hoe je een gezonde oplossing zoekt voor je problemen en niet bij de pakken blijft zitten! *\o/*

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:50

Klinkt interessant zeg! Gelukkig slaap ik wel redelijk goed in maar ik slaap heel onrustig. Maar dat heb ik al sinds ik peuter ben helaas. :=

En ik heb Jimmy Joo vegan shakes. Maar kreeg het moeilijk weg haha, kokhalzen enzo. Vond de structuur heel poeder achtig. Dus maar eens proberen in een echte shake met ander fruit er door. :P
Ben er ook een beetje door van slag merk ik. Maar ik had al een vermoeden dat ik niet zo goed tegen veel eiwitten kon.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:58

Marlinde, in het begin is dat enorm wennen, meer eiwitten!

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:32

Bhriseis, dankje, vind het erg lief van je dat je dat zegt :*
Valeriaan is inderdaad erg goed, bij mij werkt het jammer genoeg niet zo (blijf nachtmerries hebben dan).
En inderdaad de kern aanpakken! We leven sowieso in een stressvolle en drukke maatschappij waar ze liefst nog zoveel mogelijk fast-food bij doen en ongezond eten promoten :+
Wel echt fijn voor je dat het je gewoon gelukt is je hele leven een positieve wending te geven, niet enkel het eetgedeelte!

Nu heb ik IronMaxx vegan shake. De eerste doos was met pindakaas smaak, en deze nu met pistache. Heb deze gekocht omdat het 1+1 gratis was, en de arganine - lysine verhouding goed is, waar ik gevoelig aan ben met koortsblazen. Maar moet binnenkort opnieuw aankopen, dus misschien kijk ik wel om iets anders uit te proberen :D

MarlindeRooz, ik ben ook een altijd al een onrustige slaper, maar stress maakt het nog erger. Vandaar, even kijken of iets kan helpen.
Die shakes ken ik niet, moet ik eens opzoeken! Eiwit kan inderdaad wel even heftig zijn. Ik heb er ook wat last van, vooral mijn huid, maar veel minder dan met de whey want dan had ik echt ontstekingen :+ Maar normaal normaliseert dat wel. Ik neem ook maar 2 lepeltjes per dag en niet de 6 die ze op de doos aangeven.
Vegan poeder is inderdaad wat minder oplosbaar/korreliger. Maar hangt echt van de producent en het soort eiwit dat het is. Rijst eiwit is veel grover dan bv soja of erwten.
Oh en ik doe er een banaan bij in de blender, helpt enorm :Y)
Laatst bijgewerkt door Aria_zz op 10-08-18 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt