3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:40

Gefeliciteerd Urosa!!

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:30

Oeps, te laat! Nog gefeliciteerd Urosa! *\o/*

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:59

Nog gefeliciteerd urosa!

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:59

Zo, ik ben bij de dietiste geweest :D goede klik, leuk gesprek. Qua eten ben ik op de goede weg, en is wel duidelijk dat ik al aardig wat weet over gezonde voeding. De begeleiding is dan ook vooral gericht op houvast, een stok achter de deur. Ze gaat een voorbeeldmenu en variatielijst voor me maken, daar heb ik wat houvast aan. Ik mag 500 kcal per week vrij invullen, ook wel erg fijn voor verjaardagen etc.
Nu aan de slag!!

Casmihra

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-07-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:27

Ik hoop dat ik me ook nog kan aanmelden hier!
Ik ben vorig jaar (slank) naar Engeland verhuist, maar ik ben zo'n 20 kilo aangekomen door gewoon heel slecht te eten, niet koken en slecht slapen. Ik ben vorige week terug naar Nederland gegaan om mijn famillie te zien, die zich helemaal kapot schrokken door wat ze zagen.
Ik heb altijd al last gehad van schommelingen in gewicht, omdat ik veels te veel emotie eet. Ik moet mijn balans weer vinden en een goede levensstijl. Ik ben nu namelijk op het punt dat ik me helemaal niet meer prettig voel in mijn eigen lijf..

Ik wil graag op mijn eigen tempo ongeveer 25/30 kilo verliezen.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:22

Ben benieuwd Laura! Klinkt goed.

Welkom Casmihra. Emotie eten is heel herkenbaar helaas. Ik ben nu bezig om dat om te zetten. Dus in plaats van iets te eten, een lekker kopje thee te drinken of een knuffelsessie met mijn kat oid.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Sunny Sapje (gele biet, Chinese kool, gele peen, gele courgette, gele paprika, appel, pastinaak, sinaasappel, citroen, kurkuma, gember, aloë vera en zwarte peper) en een cappuccino
L: salade van gerookte makreel, twee gekookte eieren, veldsla, radijs, tatsoi, sojaboontjes, rode ui, kappertjes en yoghurtdressing
T: Werther's snoepje
A: gekookte mosselen en een handje ovenfriet met American fritessaus.
T: Haagen-Dazs Macadamia Nut Brittle ijs

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:31

Ohh ik ben ook zo'n vreselijke emotie eter... Dat is ook een deel van de focus bij de diëtiste.

Vanochtend was de weegschaal lief voor me, 2,5 kg kwijt (in 2,5 week) *\o/* Gaat dus lekker!

Vandaag wordt t zoiets:
O: Havermout met halfvolle melk en kokos
T: halve galia meloen
L: belegd broodje en kom soep uit kantine
T: kiwi en peer
A: Broccoli, kipschnitzel en aardappelen
T: bakje skyr

B: uurtje wandelen met een vriendin

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:09

Nuja, eerlijk gezegd, over dat emotie eten, ik gooide hier net het papiertje van mijn chocolade voor bij de koffie weg, staat daar vrolijk: Voor fijne momenten met vrienden, een leuke babbel met familie, even genieten etc etc... Hoe kun je dan niet eten met emotie gaan verbinden :+

Goed zo Laura, proficiat! Fijn dat het zo goed klikt ook, top dat je dit voor jezelf doet!

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:35

Klinkt fijn Laura! Hopelijk is dat iemand die je gemotiveerd houdt! Het lijkt ook een mooi gebalanceerd lijstje wat je nu aanhoudt!

Welkom Casmihra! Dat punt waarop je je niet meer fijn voelt in je eigen lichaam herken ik wel :o Daar zat ik een aantal weken geleden ook op.

Wow maanlicht jouw ontbijt klinkt echt mega lekker! Heb je dat zelf gemaakt?

Mijn grootste valkuil is dat ik een gelegenheidseter ben. Gisteren weer lekkere speciaalbiertjes, kaasjes, shoarmabroodjes, bladerdeeghapjes weggewerkt. Daar baal ik nu wel van. Ik mag van mezelf 1x in de week zo'n moment hebben, maar die van gisteren was niet gepland. Morgen verjaardag van iemand vieren met lunch buiten de deur en avondeten ook. En zaterdag voetbal kijken met de nodige snacks/biertjes. Toch maar mezelf beperken die dagen.

Vandaag:
O: yoghurt met muesli
L: pitabroodje met vegaburger en komkommer/tomaat (left overs opmaken, maar dit keer zonder saus)
A: groentelasagna zonder deegbladen
T: halve mango

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:00

Jeetje, ik vind sommige eetpatronen hier best wel pittig. Ik ben meerdere maaltijden gaan eten, gewoon 2 keer 2 plakjes brood en warm eten. Qua drinken alleen water en dat hielp al enorm ipv zoete dranken. Verder twee stuks fruit (meestal maar 1) Ging op mijn eigen manier te snel dus moest meer gaan eten van het ziekenhuis omdat ik geopereerd moest worden aan de gal. Maargoed ben toch ruim 38 kilo kwijt, het was 40 maar moest iets aankomen haha was geen straf. Nu vind ik het goed, 38 kilo en nu wat ruimte over in mijn velletje. Das jammer want daardoor oogt het meer als dat het werkelijk is...maarja....blij dat het weg is...

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:04

Ollytje schreef:
Jeetje, ik vind sommige eetpatronen hier best wel pittig. Ik ben meerdere maaltijden gaan eten, gewoon 2 keer 2 plakjes brood en warm eten. Qua drinken alleen water en dat hielp al enorm ipv zoete dranken. Verder twee stuks fruit (meestal maar 1) Ging op mijn eigen manier te snel dus moest meer gaan eten van het ziekenhuis omdat ik geopereerd moest worden aan de gal. Maargoed ben toch ruim 38 kilo kwijt, het was 40 maar moest iets aankomen haha was geen straf. Nu vind ik het goed, 38 kilo en nu wat ruimte over in mijn velletje. Das jammer want daardoor oogt het meer als dat het werkelijk is...maarja....blij dat het weg is...


Wauw 38 kilo minder wat een prestatie! _/-\o_ Wat vind je pittig aan bepaalde lijstjes? Zelf zie ik het niet zo namelijk. Ik zelf ben niet zo'n brood luncher, wat resulteerde in smiddags al een deel warme maaltijd (daar kom je wel snel van aan haha). Dus nu probeer ik het gebalanceerder te doen

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:09

Wat knap dat je zoveel bent afgevallen Ollytje! Super!

Bij mij gaf de weegschaal eindelijk weer iets positiefs aan, ik ben 0,5 kilo kwijt sinds zondag.

Nee dat sapje is van Sap.je , haha! Was wel even wennen, maar na een paar slokken best lekker.

Ik ben weer ongesteld geworden, dan heb ik altijd veel meer honger..

O: smoothie van karnemelk, aardbeien, perzik dn vlierbloesem limonade. Boterham met ham.
L: twee boterhammen met Huttenkase, gerookte makreel en ketchup (cravings haha)
T: zelfgemaakt ijsje met dezelfde ingredienten als de smoothie
A: Tex Mex gegrilde kip salade met tomaatjes, avocado, mais, zwarte bonen, bacon en sla
T: popcorn zout in de bioscoop

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:07

Ollytje, wat sterk, zoveel kilo's er af!
Wat vind je pittig aan de lijstjes?

Wat goed Maanlicht! En heel normaal om meer honger te hebben nu :Y)

Hier een dipje, zie het volgende examen echt niet zitten en lichamelijk voelde ik me ook zwakjes. Niet gaan zwemmen vandaag, ga ik morgen doen, kon me er echt niet toe zetten.
Ga mezelf straks even verwennen en een verse chocomelk met kaneel maken :9

O: yoghurt, haver, appel
T: muesli reep, cappuccino en stukje chocola
L: 3 broodjes met kaas en kruidenkaas met komkommer
T: kokosreep en aardbeien
A: volkoren pene, paprika, champignon, broccoli met tomatensaus en kaas
T: chocomelk <3

B: wandeling gemaakt

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:20

Ollytje, knap dat je zoveel afgevallen bent zeg! Ik ben ook wel benieuwd naar wat je pittig vindt aan de lijstjes :)

Aria vervelend van je dipje :(:) Goed dat je jezelf dan even verwent :)

Maanlicht, dat heb ik ook altijd... Heel irritant, het is dan zo lastig om je in te houden, zeker icm de hormonen

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:54

Ben ook wel benieuwd wat je pittig aan de lijstjes vind. Wel knap hoor 38 kilo!! Ik zit ondertussen op de 28 kilo :)

Dipje kom je wel overheen Aria :(:)

Verder heb ik niet heel veel tijd en puf om verder bij te lezen en te reageren sorry :=
Hier gaat het nog steeds wel zijn gangetje :)

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:15

Ollytje: Dat is veel zeg, wat je al kwijt bent. Erg knap :j

Aria: :(:) heerlijk die chocomelk!

Maanlicht: Lekkere lijstjes heb je zeg. Ik moet het ook worden nu ongeveer en heb dan juist helemaal geen honger, echt heel vreemd (maar ook wel handig).

Yonker: Hebben we allemaal wel eens, toch?! :)

Lijstje vandaag:

O: Up&Go shake banaan honing.
T: koffie en 3 maiswafels met gekookt ei
L: salade met pasta, sla, tomaat, mozzarella, basilicum, handje amandelen en balsamico azijn
T: vers fruit met yoghurt
T: appel
A: rijst met wokgroenten, tofu en oestersaus
T: olijfjes en 2 glazen rode wijn

B: 40 min fietsen (retour werk), 30 min hiit workout, 30 min grondwerk met pony

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:51

Succes met je examen Aria!

Ik ben de hele week best wel streng geweest dus gister uiteindelijk een "cheat" avond gehad. Zoute popcorn, M&M's en fanta. Vandaag weer slanker eten, ik moet alleen nog even bedenken wat, want mijn vriend is er niet.

O: Optimel magere kwark appel kaneel met granola
L: twee boterhammen met guacamole en bacon
T: klein koekje, cappuccino, twee wortels
A: Aziatische noodles salade met garnalen

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:43

Ah, je moest ook even genieten Maanlicht! Hopelijk heeft het gesmaakt!

Yonker, gelukkig gaat alles goed met je, dat is het belangrijkste :D

De rust heeft geholpen!
Lekker gaan zwemmen vandaag en een stuk beter kunnen leren. Mijn moeder is wafels komen bakken voor mensen van mijn hal hier, was lekker en gezellig! We hebben nog wat wafels over O:)

O: havermout, appel, yoghurt
T: aardbeien
L: spelt broodje, proteïne shake met banaan, kaas, rijstwafels met pindakaas
T: cappuccino
A: wafels O:)

B: zwemmen, 10.000stapjes

Ik ben waarschijnlijk allergisch aan melk of melkproteine, mijn gezicht had rode plekken en huid voelde nogal gezwollen. Maar vermoed dat het niet bij alle melk is, maar met meer proteïne shakes te drinken ook meer melk binnen gehad. Heb melk nu door soja melk vervangen, gelukkig gaat dat ook voor cappuccino!

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:30

Stil hier! Hoe gaat het met iedereen? :)

Hier gaat het wel zn gangetje, gisteren ff een stomme uitspatting van snoepjes eten, moet ook geen zakje snoep voor de kinderen halen als ik zelf heel veel trek heb... 8)7 Nou ja, is gebeurd, nu weer verder.
Plan voor vandaag:
O: havermout met halfvolle melk, 1/4 appel en kaneel
T: banaan
L: salade met gemengde sla, linzen, artisjok harten, tomaat en beetje vinaigrette. En een kom soep uit de kantine
T: 2 kiwi's
A: zalm met groenten en aardappelpuree.
T: skyr met handje gemengde nootjes

Kimmie25501

Berichten: 7581
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:33

Na een tijdje kom ik hier weer binnenvallen! Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik geslaagd ben en door veel stress daarvoor en veel blijdschap erna niet goed gegeten. Sinds gisteren het weer opgepakt!


O: twee boterhammen met nutella en maestrichter fruitstroop. (306)
T: een handje snack tomaatjes. (18)
L: vier boterhammen met kaas en ijsbergsla, zalm, goudsalami en nutella. (598)
T: een boterham met nutella. (186)
A: sperzieboontjes, aardappel, varkenskarbonade en ketchup. (291)
T: frozen yoghurt snack. (110)
T: een reepje melkchocola rode curry kokos en een pindarotsje. (119)
B: 7000 stappen en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1628.

Mooi lijstje Laura!

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:55

Gefeliciteerd!! *\o/*

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:56

Gefeliciteerd Kimmie! *\o/*

Hier een congres naar Warschau achter de rug. Ik ben echt zo blij dat ik terug in mijn ritme ben: ontbijten met wentelteefjes, suiker, honing, fruit en volle vanille kwark, heuse maaltijden tijdens de koffie pauze, elke dag alcohol, elke dag brownies... :oo
Ik heb me gelukkig weten te gedragen: er was ook nonstop fruit en ik heb vooral dat gegeten, met af en toe een rondje dessert buffet :9 Het ontbijt kon ik dan weer niet weerstaan hihi.

Ik was wel enorm opgeblazen van de wisselende maaltijd tijden en alle zoete troep en zoute maaltijden. Maar gelukkig maar +0,5 kg, dus dat is vast morgen al weer weg.

Vandaag wordt ongeveer:
O: 90 g ovenbroodje met roomkaas en hand cherrytomaatjes, koffie met melk
L: veldsla, cherrytomaatjes, mini kant en klaar salade met mozzarella
T: proteïne reep
A: ovenbroodje met 1 Southern style quorn burger, ijsbergsla, tomaat, komkommer en Hollandaise saus
T: 3 optimel fruit yoghurtjes, Oikos, kersen
B: een uur wandelen, 40 min sporten (benen en buikspieren)
Straks even tellen!

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:15

Gefeliciteerd Kim! Wat een opluchting hè! Ik kan het me nog goed herinneren.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:01

Het afvallen is eindelijk echt begonnen. Het gaat niet snel, maar het gaat. Ik meet nu voor het eerst ook mijn taille en daar is al 3 cm af. Mijn vriend en mijn moeder viel het al op dat ik wat gewicht kwijt was.

Maar ik merk dat ik nog wel makkelijk in oude patronen val als het even iets minder gaat. Geneigd te gaan vreten.

Lijstje voor vandaag:
O: twee roggecrackers met huttenkase, kipfilet en tomaat
L: salade met witte kaas en stukjes pita
A: Yes, it’s pizza met spinaziebodem, kommetje tomaten creme soep
T: mini Magnum framboos

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:52

Goed gedaan Kimmie! *\o/* even genieten inderdaad!

Laura, haha, stiekem eigenlijk snoep voor jezelf }:) :P

Bhriseis, klinkt druk en verleidelijk. Moeilijk om dan een beetje orde te houden.

Maanlicht, goed hoor! En niet vreten is ook moeilijk, maar hoe langer je volhoud hoe beter het word.

Ik ga straks even gewichtjes kopen. Koopje kunnen doen op 2dehands. En voelde dat ik echt iets nodig heb. Tot nu toe enorm licht gewerkt om goeie houding te hebben. Maar nu mag er wel echt iets van gewicht bij. Ben benieuwd hoe het volgende keer loopt.

Wel een enorm slaapgebrek, kan maar niet inslapen, waarschijnlijk door de stress. Vandaag wat meer chocola gegeten, omdat ik echt iets nodig heb.