3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:13

Haha als ik ze een keer tegenkom dan ga ik er een aan mijn nichtje geven :') ~~}>

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:34

Knetterijsjes, nostalgie :')

Mn eten vandaag begint een beetje vorm te krijgen, had niet echt wat gepland vandaag. Wel duidelijk ook, want dan maak ik toch minder gezonde keuzes en eet ik meer. Maar qua kcal valt t allemaal nog wel mee. Weet alleen niet wat we vanavond eten, dat regelt mn man.

O: 2 volkorenboterhammen met (veel te veel :+ ) hagelslag :9
T: skyr en een banaan
L: salade met krieltjes, bacon, gebakken champignons, sla, tomaat en een gekookt eitje, kom kerriesoep, krentenbol met boter
T: 5 dunne rijstwafels met hummus
A: weet ik nog niet
T: afhankelijk van avondeten, maar ik denk een glas witte wijn en een paar olijfjes O:)

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:13

Ja die knetterijsjes <3 En die ijsjes met snoepjes erin van Timon en Pumba! :))

Laura: netjes hoor! :) Lekker, hagelslag! Dat heb ik al eeuwen niet gegeten.

Stappen gaan niet zo goed vandaag, hehe. Nu pas op 3400. Wilde wandelen tussen de middag maar het regent hier al heel de dag.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:02

Frummels schreef:
Ja die knetterijsjes <3 En die ijsjes met snoepjes erin van Timon en Pumba! :))

Jaaaaaa die heb ik vroeger ook gehad :')
Jouw bruidstaart klinkt echt hemels <3 Ik heb fijne jodphurs van de EJ, en die zijn echt leer en helemaal niet zo duur.

Lekkere lunch heb je gehad Laura82!

Lieszje: weer even opbouwen dus qua sporten :+

Kimmie25501 : kipdijfilet <3

Lunch is bij mij een powerkornbroodje geworden (nieuw soort versbak bij de Poiesz) met een kleine huzarensalade. En de banaan en het waterijsje zijn vervangen voor een cornetto en aardbeien!

De laarzen zijn echt niet van nieuw te onderscheiden, helemaal blij mee. Moeten nog wel wat inzakken. Zal morgen met rijbroek even een foto maken. Daarna nog even bij mijn vriend's werk langs geweest om te kijken, was even leuk en daar ook de verse aardbeien van meegenomen.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:18

Hi all!

Ik merk dat ik toch te veel moeite heb momenteel om zelf alles te bedenken, dus begin ik morgen met een 90 days personalized meal plan. Wat ik tot nu toe heb gezien maakt me best wel enthousiast, dus hierbij alvast mijn lijstje voor morgen (heb een aantal dingen aangepast omdat ik nog wat dingen in huis heb die op moeten, maar qua kcal zal het op hetzelfde neerkomen).

O: een gebakken ei zonder vet, een klein bakje yoghurt met wat jam en een wilde perzik
L: kipfilet uit de oven met zilvervliesrijst en een bakje tomatensalade (tomaten, klein beetje olijfolie, zout, peper en basilicum)
T: een donker volkoren boterham met eiersalade, Werthers snoepje
A: courgetti met spinazie roomsaus, overgebleven kip van de lunch, 150 gram rauwe wortels en een salade van sla, kappertjes, komkommer en gedroogde tomaat.
T: citroenijsje

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:40

Ik vind jouw lijstjes juist altijd heel origineel en uitgebreid. Ik eet altijd gewoon standaard dingen :+

Gisteren fijn gereden met Luna. Geeft altijd wel een boost!

Lijstje vandaag:
O: 2 kampioentjes met kipfilet
T: banaan
L: Griekse yoghurt met ananas
A: tagliatelle met spinazie, kip en verse tomatensaus
T: waterijsje, wortels en bakje magere perzik yoghurt

Gisteren had ik wederom last van teveel snoepen. Tjee had ik net een poos geleden getypt ervan af te zijn. Maar goed, weet waar het wegkomt. Vandaag gelukkig gewoon weer goed opgepakt. Mentaal nu even wat lastiger qua ziekte, beperkingen en hoe de dag te besteden.

Laarzen!
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:59

Dank je! Ja mijn lijstjes zijn wel uitgebreid, maar ook calorierijk, dus vandaar probeer ik zo’n plan als lijdraad te houden. Tot nu toe is het nogniet wat. 440(!) gram kip op een dag met 40 gram zilvervliesrijst verdeeld over twee maaltijden met wat blaadjes sla. Voor mij zijn de verhoudingen helemaal verkeerd. Wil juist graag veel groente eten.

Vandaag een goede dag, alleen afgelopen 2 uur wel veel honger gehad. Het is nog wennen.

Kimmie25501

Berichten: 7584
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:21

Ik weet niet of het per se goed is om veel honger te hebben? Waar komt je planning vandaan?

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:34

Goedemorgen!

Prachtige laarzen urosa! :)

Maanlicht: dat lijstje klinkt lekker en gevarieerd met veel eet momenten, fijn!

--

Ik heb een lekker actief weekend gehad (34.500 stappen!) en naar mijn idee goed gegeten, op een frietje na (maar toch nog ruim onder verbruik). Maar de weegschaal dacht daar anders over vanmorgen. Gewoon weer aangekomen :n word er doodmoe van.. Heb behoorlijk wat stress de laatste tijd en dat zie ik dan weer terug op de weegschaal helaas. Als ik stress heb is mijn hele stofwisseling blijkbaar van de leg.. (Je zou namelijk denken als je een week onder je verbruik eet, dat je afvalt.. maar ik kom rustig ruim een kg aan).

Maar we houden de moed erin. :)

O: suikervrije cornflakes met halfvolle melk en kop koffie
T: cappuccino en banaan
L: gevulde salade en kop soep
T: 2 crackers met zuivelspread en komkommer
T: appel
A: quinoa met komkommer, tomaat, bleekselderij, hüttenkäse en gegrilde zalm
T: eiwitshake aardbei met water

Beweging: 40 min fietsen (retour werk), uur krachttraining, 30 min cardio en 30 min grondwerk met pony.
Drinken: water en thee

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:10

Dat is ook een mooi lijstje Frummels!

De honger komt denk ik vooral voort uit het feit dat ik even moet afkicken van zoet, vet en zout. Ik heb me de afgelopen tijd echt laten gaan dus het is weer even omschakelen om niet bij elk beginnend honger gevoel de (koel)kast in te duiken. Daarbij beweeg ik echt heel erg weinig (gemiddeld 3000 stappen op een dag) en dan mag je nou eenmaal niet zo veel eten.

Lijstje voor vandaag:
O: omelet van twee eieren met huttenkase, gebakken sjalot en champignons en tuinkers
L: tosti ham kaas
T: twee wilde perziken, 100 gram rauwe wortelen, citroenijsje
A: courgetti met spinazie roomsaus en kipfilet
T: Griekse volle yoghurt met een handje granola

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:08

Urosa, die laarzen zijn gaaf! :oo

Bedankt voor de succes wensen! Examen ging redelijk goed, morgen de volgende.
Heb me donderdag en vrijdag naar sport moeten slepen, maar wel gedaan. Lopen gister ging een stuk vlotter gelukkig.
Maar dan, ik ben op de weegschaal gaan staan. Domdomdom... ik ben verdikt -O- Ik ga meer kleiner maaltijden installeren (straks even naar de winkel) en verder gewoon blijven door doen, qua sport kan ik niet meer om het leefbaar te houden. Ik heb beseft dat ik 4x per week sport doe, had er eigenlijk niet echt bij stil gestaan, ik wou gewoon een dag wel een dag niet :+

Maanlicht, slim hoor, zo een mealplan kan echt wel helpen om je even te resetten. En afkicken van zoet kan ik me voorstellen dat dat honger geeft. Wel goed naar je lijf luisteren he, echte honger mag je niet hebben! Tot nu toe klinken je maaltijden wel goed :D Ik ben alle sinds grote voorstander van yoghurt in de avond!

Frummels, wat naar dat stress zo een invloed heeft. Misschien werkt dat bij mij ook wel tegen.
Maar zoveel gestapt :oo *\o/*

Vandaag probeer ik dus wat gezonde tussendoortjes in te werken om mijn metabolisme meer op gang te krijgen. Moeilijkheid zal zijn niet in de val te trappen van te gaan graaien, maar bewust te eten.
Nu heb ik bijvoorbeeld een cappuccino voor me met een proteine reep van 200kcal, en ik leer minstens nog een uurtje door, dan moet ik naar de winkel om middag eten te kopen. Hopelijk werkt het.

O: havermout, yoghurt (appels waren op :+ )
T:cappuccino, proteine reep
M: scrambled egg met champignon, spekjes, tomaat, ajuin, op boterham.
T:... Banaan denk ik
A: volkoren macaroni, kaassaus, broccoli, champignons, kerstomaat, lente ui, courgette.

B: ik ga nog een wandeling doen langs het water, naar mijn luisterboek luisteren :D

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:13

Frummels, ik heb net hetzelfde. Ik moet dan echt een week op verbruik eten (of iets langer), geen extra cardio, en daarna pas weer cutten. Super frustrerend, maar bij mij wordt het enkel erger als ik er niet naar luister.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:14

Bhriseis, wat bedoel je precies met cutten?

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:48

Cutten = lijnen, oftewel minder eten dan je op een dag verbruikt hebt. In principe gaat je lichaam aan een lager aantal kcal wennen na een tijdje, en vertraagt je stofwisseling, waardoor je toch kunt bijkomen ook al eet je minder. Bij mij is stress zo'n dooddoener :roll:

Aria, wat stom dat je bijgekomen bent terwijl je wel gewoon je best doet :(:) Ik kan er over meespreken. Soms is een weekje eet/sport-vakantie net wat je nodig hebt :(:) Dus een pas op de plaats en dan weer verder. Heb je nu vakantie?

Lekker lijstje Maanlicht!

Frummels, hoe smaakt de aardbei-shake? En hoe maak je hem aan?

Urosa, wat een mooie laarzen! Staat je prachtig! Voel je je al beter?

Laura, ben je al bij de diëtiste langs geweest?

Ik ben echt hondsmoe, ik sliep verschrikkelijk slecht. Toch maar even aan de koffie want ik moet voor het werk op congres in het buitenland vanaf donderdag, dus best nog wat werk te doen. Vandaag een rustdagje van het sporten en vanavond wat borrelen in de jacuzzi :z

O: 2 crunchy smartbars, koffie met melk
B: Boodschappen doen
T: Evergreen, koffie met melk
L: 110 g brood uit de oven met 2 spiegeleieren, tomaat, veldsla, tl mayonaise
A: Salade met geitenkaas
T: Kersen en watermeloen <3

Straks even uitrekenen!

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:15

Ohhh wat frustrerend frummels!

Bhriseis: nee afspraak staat as woensdag :)

Gisteren een dagje naar het dolfinarium geweest en niet opgelet. Resultaat: softijs met chocolade, stroopwafel, en een medium menu bij de grote gele M :') nou ja, wel een heel gezellige dag gehad.

Vandaag weer netjes:
O: 2 witte kadetjes met mortadella
T: bramen en blauwe bessen
L: sla, tomaat, kikkererwten met scheutje balsamico en olijfolie, rijstwafel met kaas
T: smart bar
A: zilvervliesrijst met bonenschotel (tartaar met kruiden en sperziebonen in tomatensaus)
T: smart protein shake

B: zit al aan de 11000 stappen en moet zo nog een keer op en neer naar school, en naar de speeltuin. En vanavond nog sporten, dus met mn beweging zit t wel goed.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:27

Bhriseis, oke zo! Ja dat begrijp ik ja, en dat stress daar een invloed op kan hebben :j Met sport is het ook zo dat als je telkens hetzelfde doet je lijf niet echt veel meer verbrand/plateau ontstaat.
Nee nog geen vakantie, tot 27 juni heb ik examens. Je hebt zeker gelijk, sport vakantie zal ik toch moeten houden, na mijn examens ga ik 12 dagen werken 10u per dag plus 1uur heen en weer fietsen (werk met paarden) dus veel anders zal daar niet bij kunnen. Hopelijk in combi met goed eten heeft dat effect.

Voor nu doe ik nog even zo verder, ben ook nog niet zo super lang bezig op deze manier (1 maand denk ik), maar was ook niet erg ongezond voordien. Toch wel wat veranderingen zoals een iets plattere buik etc, dus zal ergens wel invloed hebben.

Geniet van de koffie en jacuzzi! Klinkt erg leuk :D

Laura, ah wel, belangrijkste is dat het fijn was :D Zeker met genoeg beweging kan dat wel, je verbrand toch wel wat.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:01

Maanlicht: vind je lijstje er wel goed uit zien voor vandaag! Kan natuurlijk best even die omschakeling zijn.

Frummels: aan je lijstjes ligt het niet, deze ziet er ook weer goed uit! Mijn moeder houdt met stress heel veel vocht vast, die is er wel eens 4(!) kg van aangekomen. Snap dat het heel vervelend is maar keep up the good work :(:) Meestal trekt het met 1-2 weken wel weer bij!

Aria_zz: ook al zo'n lekker lijstje! Balen zeg, meet je ook maten? Als je zoveel sport kun je best wel strakker zijn geworden.

Bhriseis: ook al lekker een lunch met eieren, door jullie lijstjes heb ik nu helemaal zin in eieren :+ En watermeloen is ook heerlijk! Vervelend dat je zo moe bent, hopelijk trek je nog wat bij voor je buitenland trip! Met mij gaat het mentaal beter gelukkig, niet de energie om heel veel te doen maar ook geen zombiemodus, dus dat is goed. Verder beperkt die rugpijn me erg, echt aftellen naar die MRI!

Laura82: gezond lijstje weer voor vandaag, en klinkt als een geslaagd dagje!

Was vandaag in het ziekenhuis voor ergotherapie, en deze week een leesloep meegekregen om te kijken of ik dan makkelijker kan lezen. Mag ik een week testen, volgende week leent ze me haar eigen e reader, om te kijken of dat nog beter gaat (grote letters), dat is wel heel aardig! Wel lastig die visuele beperking. Het draadje van mijn oog naar mijn hersens is beschadigd dus vraag me wel af of we er echt iets voor gaan vinden. Het beste werkt nog altijd het ooglapje als ik echt geen prikkels meer kan verdragen, hoop ergens wel dat we iets kunnen vinden, zou mijn tijdverdrijf wat kunnen uitbreiden, alles waar je gefocust voor moet kijken word ik nu knettergek van. Dus niet puzzelen, lezen of tekenen en als ik links afplak wordt rechts heel snel oververmoeid (en het kijkt ook raar met 1 oog), misschien dat daar een bril voor zou helpen?

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Havermoutpap van soyamelk met lijnzaad.
T: Banaan
L: Meergranen triangel met blikje tonijn in pittige groentensaus en een glas optimel
T: Waterijsje en wortel
A: gebakken aardappels met sla, komkommer en een krokante kipschnitzel.
T: bakje magere perzik yoghurt en als ik later trek krijg nog een wortel.

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:16

Oh wat lastig zeg, die visuele beperking! Zeker als je mogelijkheden lichamelijk ook al beperkt zijn, dan is het toch fijn om afleiding zoals lezen of puzzelen oid te hebben. Hopelijk vinden jullie daar wat voor!

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:29

Urosa, hopelijk die e-reader wat voor je, ik weet dat je die letters erg groot kunt zetten dus wel handig. Erg vervelend dat je visuele problemen hebt :\ kan me goed voorstellen dat dat erg vermoeiend is!
Heb je ook luisterboeken trouwens? Dan hoef je niet te lezen.

Ik heb geen maten gemeten, had ik misschien beter wel gedaan. Ja kan goed zijn, hoop het wel, maar denk dan dat ik mezelf iets voorhou O:) en nuja, ik sport tussen de 30-50min per keer, dus is wel niet extreem ofzo. We zien wel wat er komt.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:06

Aria: Ik baal er best van, maar ik hou vol. :) Wel veel gestapt inderdaad!
Goede instelling heb je. Is het goed gegaan?

Bhriseis: Ah, als het deze week nog steeds niet beter gaat, ga ik dat ook weer eens proberen. Al is dat best lastig want dan moet ik echt veel eten, haha. (Verbruik ligt rond de 3.000, of bedoel je op BMR?)
De aarbei shake vind ik niet zo spannend. Als ik hem als maaltijd neem, doe ik hem met halfvolle melk, als ik hem savonds neem dan met water.
Wat balen dat je zo moe bent. :(:) Heerlijk zeg, in de jacuzzi!

Laura: Heerlijk! Fijn dat je het leuk hebt gehad en er van hebt genoten. Moet ook kunnen soms, toch? En ook lekker veel gelopen.

urosa: Ik heb ook het idee dat mijn lijstjes prima zijn inderdaad, dus denk echt dat het door de stress komt. Heb dat al eens eerder gehad.. Ik blijf gewoon zo doorgaan en dan kijken we wel even hoe het loopt. :)
Ik hoop dat je beter kunt lezen met de loep. Lijkt me heel vervelend als je niet goed kunt zien. :(
Je lijstje ziet er netjes en lekker uit!

--

Hier vanmorgen voor werk lekker gesport. Was alleen mijn schema vergeten dus had geen idee wat ik moest doen. Maar een beetje van alles gedaan. Altijd nog beter dan niets. :D

O: eiwitshake met water, zwarte koffie (melk was op)
T: 2 crackers met humus
L: 2 donkerbruine boterhammen met pindakaas en een kop soep
T: fruitsalade en kwark
A: gegrilde zalm en groenten uit de oven met een beetje rijst.
T: olijven en wat tomaatjes met humus als dip

B: 40 min krachttraining, 20 min cardio, 40 min fietsen (retour werk). Vanavond nog even een rondje wandelen (klein uurtje?)

Ik heb al 3 dagen lang trek in pindakaas dus dat ga ik zo even kopen voor de lunch <3

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:18

Ik zou me ook graag weer melden. Heb de afgelopen periode wel meegelezen maar minder gepost ivm examens en vakantie. Beiden hebben er stevig ingehakt, want ben 2,5 kg aangekomen. Combinatie van heel veel stress, veel stilzitten en veel aan mn hoofd. Daar baal ik echt van, maar de motivatie is dus nu weer hoog om opnieuw alles op te pakken.

Moet zeggen dat ik het in de vakantie wel 10x moeilijker vind qua eten, maar we gaan het zien :=

Maanlicht, dat klinkt als een fijne houvast die methode! Welk boek heb je?

Urosa, wat vervelend zeg. Hopelijk vind je snel een oplossing.

Frummels, goede instelling vanochtend :D

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:06

Welkom terug Deetjeeuh! Komt vast goed als die motivatie weer terug is, succes!
Ik vind vakantie ook altijd ingewikkeld qua eten. Ik moet dan een evenwicht vinden tussen gewoon lekker genieten en mezelf niet alles ontzeggen, maar ook niet als een idioot doorslaan en alles eten en drinken wat los en vast zit :o En vooral ook weer om in het gareel te komen ná de vakantie.

Frummels, goed bezig hoor, sporten voor je werk! En yum, pindakaas :9

Ik heb net een heerlijke traktatie laten staan, trots op mezelf!
O: havermout met halfvolle melk
T: wat meloen, paar dunne rijstwafels met humus
L: salade met tomaat, mais en gerookte kip, dressing van olijfolie en wittewijnazijn. Kop soep uit kantine.
T: 2 kiwi's
A: lasagne, beetje salade

B: ik barst van de spierpijn in mn benen van het sporten van gisteren. Dus ik denk dat het een rondje wandelen wordt, ff de boel los lopen.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:23

Laura82: nog lekker bezig zo! Goed gesport en ook netjes gegeten!

Frummels: fanatiek bewegingsschema zo, en je lijstje ziet er ook weer goed uit. Heb ook van die pindakaas periodes :')

Aria_zz: nog geen luisterboeken, lijkt me voor bv buiten zonnen wel ideaal. Zat al te denken aan een storytel proef abbo. Maar voor binnen trekt het me het dan weer minder, is ook wennen. Ik verslond eerder echt boeken. En lezen is toch een andere bezigheid dan luisteren, maar goed ik moet wat!

Vanochtend waren mijn moeder en haar man er voor mijn verjaardag, was gezellig! Van mijn vriend (vandaag schooldag, dus die was 's ochtends ook nog gezellig thuis) wijn, doos celebrations en een tegoed voor weekendje weg of uit eten gekregen met een leuk kaartje. Was weer attent van hem <3 Straks komt mijn middelste zusje om samen te koken en eten. Zaterdag een klein 'feestje' met alleen familie.

O: Triangel meergranen met kipfilet
T: klein stukje appeltaart
L: donker vers afbak broodje met een gekookt ei sla en komkommer en glas optimel
T: 8 celebrations :o
A: Aubergine curry met tofu en zilvervliesrijst
T: bakje magere perzik yoghurt

Nu voor mij de uitdaging om de grote doos met celebrations te laten staan :+
Vanmiddag ook een schoenenkast opgehaald, de onze was gesneuveld. Verder nog niet echt kunnen sporten helaas, lijf voelt niet fijn aan. Morgenochtend lekker paardrijden en 's middags komt de vriendin van mijn vader voor mijn verjaardag langs, die kon zaterdag niet.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:36

Gelukkige verjaardag Urosa! *\o/*
Ik heb trouwens Audible, luister in het duits om mijn taal wat bij te houden. In het begin is het wat vreemd, maar uiteindelijk erg leuk! Ik ga er mee wandelen bijvoorbeeld. Lekker ontspannend.
Wat leuk! Klinkt alsof je je verjaardag wel kunt vieren :D Hopelijk voel je je snel beter :(:)

Frummels: Ach, ik heb genoeg negatieve gedachten gehad, ben een beetje liever geworden voor mezelf en anderen :+ zo leven is een stuk fijner :D Examen is gelukt! Hopelijk denken de proffen dat ook := . Pindakaas :oo geniet er van!

Welkom terug Deeetjeeuh. Stress en zitten, I hear you! Echt nefast. Veel succes met het terug oppakken!

Laura, munchie monster op vakantie ja? :P Lekker uitrusten hoor, geniet van de wandeling!

Hier lekker getraind vandaag, 50min hitt en buikspier oefeningen, voelde me erg goed. Eten was een beetje all over the place, examen was best vroeg en toen ik terug kwam had ik zo een honger, dus at ik alvast, maar daarna eigenlijk niet meer tot na het sporten een shake :+
Nuja, nu lekker eten maken.

O: havermout, appel, yoghurt, cappuccino
T/L: speltbroodje met kaas, rijstwafel met muisjes
T: proteine shake met banaan en bosvruchten
A: volkoren spaghetti, courgette, champignon, paprika, gemalen kaas
T: proteine reep

B: 50min HITT en buikspier

Ben even wat in maaltijd planners van mensen die gericht zijn op spieropbouw ipv calorie verminderen voor wat ideetjes. Ook wat filmpjes gekeken die me wel terug motiveren om gewoon lekker door te gaan. Hoef geen afgetraind persoon te worden, maar een gespierder lijf is prima. Vooral, je kunt zoveel eten :~

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:56

Nooo 5 pagina's aan bijleespost, valt mn telefoon uit. Alles weg :( Even snel: bah wat naar frummels die stress, je lijstjes leken mij ook gewoon normaal. Hopelijk krijg je je stress onder controle.

Lastig urosa, dat je lichamelijk wat minder kan. Misschien zijn die luisterboeken idd een optie, hopelijk voldoet een ereader ook beter! Herken het wel, kan echt intens veel boeken verslinden haha

hahaha aria, heel chill, meer sporten om meer te kunnen eten :') Wat fijn dat je zo gemotiveerd bent!

Ik ga zelf wel redelijk. In 3 weken nu in totaal 1,6 kg kwijt waar ik heel blij mee ben. Het getal komt eigenlijk doordat ik de eerste 2 weken zoveel ben afgevallen en de week erna met veel uit eten/bbq's stabiel ben gebleven waar ik ook wel trots op ben! Deze week hopelijk weer een beetje eraf :D Langzaam aan richting badpak seizoen :')

Mijn lijstje van vandaag is verschrikkelijk (op meerdere vlakken := ), maar ik had er zo'n zin in dat ik er de hele dag rekening mee heb gehouden en nu mag schranzen
L: skyr met fruit en 2 gekookte eieren
T: mango
A: paardenbiefstuk met frietjes, truffelmayo en salade :~
Totaal ongeveer 1550 kcal

Morgen weer een normaal ritme oppakken:
O: skyr met muesli
L: salade met tonijn
A: nog onbekend, ergens in maastricht op een terrasje wat {:}