3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7584
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:34

Daphara, mooi lijstje hoor! Maar niet iets te weinig kcal?
Leuk Frummels! En alsnog heerlijk lijstje hoor!

Mijn lijstje van gisteren:
O: twee boterhammen met pindakaas en nutella.
L: een cola zero en een tosti ham/kaas met cocktailsaus.
T: Frambozen en ananas.
T: een alcoholvrije cocktail met pina colada syrup van monin.
A: pannekoeken.
T: een reepje melkchocola rode curry kokos.
B: 11.000 stappen en 55 minuten fietsen.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:43

Kimmie: net lijstje. En lekker: tosti! <3 Ga ik dit weekend ook eten, daar heb ik zoveel trek in nu.

Lijstje vandaag:

O: kelloggs met halfvolle melk en een cappucino
T: 1/4 watermeloen
L: 3 bolletje oerknack krackers met zuivelspread en kiemgroente + een kop soep
T: 2 rijstwafels met zuivelspread en kiemgroente
T: lindahl kwarkje
A: geen idee, vriendje kookt denk ik
T: eiwitshake aardbei met melk

B: 40 min fietsen (retour werk) 30 min wandelen tijdens lunchpauze en vanavond 30 min BBG workout
D: water en thee

Interessant trouwens, hoe zo een horloge je mentaal kan beïnvloeden. Ik had vandaag een parkeerplek op werk omdat mijn baas er niet is, maar ik ging toch met de fiets. :) Een middagwandeling heb ik ook al heel lang niet gedaan, maar ik wil graag mijn stappendoel halen (10.000) en dat is vrij lastig als je 8 uur achter een computer zit haha. Ook drink ik nu al meer water :j
Heb mijn fitbit ook aan myfitnesspal gekoppeld. Daar heb ik al heel lang niets meer ingevuld, maar vandaag voor het eerst weer wel, zodat ik goed kan zien wat ik eet en verbruik. Vind het nu allemaal al super leuk! En een collega heeft ook een fitbit dus we gaan samen van die challenges doen :D

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:03

Frummels, heerlijk is dat he! Vind het ook echt motiverend. Wat leuk dat je er nu een hebt!
En die apps koppelen is ook fijn, kan je meteen streef gewicht er in zetten enzo.
Die trackers zijn echt wel nuttig.
Ik ben telkens blij dat ik kan na gaan hoeveel ik verdaan heb qua calorieën met sporten, alsook hoe lang en of ik sneller was dan de vorige keer, en daardoor hou ik het ook vol. Is gewoon erg fijn.

10.000 en zitten is echt moeilijk :=

Vier gister naar de Ikea, wel mijn stappen gehaald maar net iets minder gezond gegeten. Heb dan toch de fitnesspal app nog eens gebruikt en kwam toch perfect om mijn calorieën uit, zelfs met ongezond eten, dus bel erg blij, heb het blijkbaar wel in de vingers.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:25

Ik ben er zo blij mee Aria! :)
En 10.000 en zitten is echt moeilijk inderdaad. Zit nu op 1200. Ik probeer steeds koffie/thee te halen voor mijn collega's, anders schiet het niet op :))

Wat knap dat je toch mooi uitkwam ondanks je iets minder gezond hebt gegeten! Dat is toch een teken dat je het aardig door hebt, wat je binnen kunt krijgen zonder over je kcal te gaan. Super! +:)+

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:31

Hahaha zullen je collega's vast niet erg vinden Frummels :')

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:03

Neuh, heb ze nog niet horen klagen :') Wel nu 2 keer gehad dat ze het nog niet op hadden en ik alweer voor de volgende ronde ging halen :))

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33884
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:08

En die collega's maar steeds naar de WC. _O-

Ik red de 10.000 wel op een gemiddelde dag hoor. Maar soms in de winter als ik een dagje niks doe red ik het echt niet. :)

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:14

Er wordt wat af geplast vandaag denk ik ja :))

Ik ben heel benieuwd of ik het red. Ik sport wel bijna elke dag en ga nog 5 a 6 keer per week naar stal, dus op zich denk ik dat het wel moet lukken. Maar die 8 uur stil zitten, is natuurlijk niet ideaal. :+ Weekenden red ik het denk ik makkelijk, dan wandelen we veel door de duinen en ben ik vaak en lang op stal bezig. :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33884
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:17

Mijn werk is hooguit 20m2 oid? En dan met veeeel spullen er in. en daar red ik makkelijk de 10.000 binnen 9,5 uur. _O-
Maar horeca he. :P

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:21

Ahh, ja dat maakt het wel wat makkelijker als je kunt staan/lopen. :D Ik ben dus aangewezen op koffie halen, printen (maar we zijn gedigitaliseerd dus ik print hooguit 1 keer per week iets en de printer staat max 4 meter van mijn bureau, haha) of naar het toilet gaan. En vanmiddag dus even een wandeling!
Ben heel benieuwd of het lukt. :')

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:38

Op dagen dat ik zitten werk doe, moet ik ook meer mn best doen om aan mn stappen te komen. Nu scheelt het wel dat ik óf naar mn werk moet fietsen, of met de auto en dan nog een stuk lopen.
Verder loop ik soms na de lunch nog een stukje (maar dat hangt er vanaf met wie ik lunch) en ik probeer een paar keer per dag naar het toilet beneden te gaan (ik werk dan op de eerste verdieping) :')
Als ik echt niet aan mn stappen kom en ik heb geen sporten op het programma staan ga ik na het avondeten nog een rondje lopen.

Gisteren wonnen mn hormonen/demonen ( :+ ) het van me. Ik moest met mn dochter naar zwemles en door het haasten was lunchen erbij in geschoten. Nou hebben ze bij het zwembad ook heud wel iets gezondere opties, maar ik ben gezwicht voor een patatje met mayo :o Nou ja, de rest van de dag redelijk netjes en ruim 3000 kcal verbrandt, dus komt wel goed...

Vandaag is dit het plan:
O: skyr met chocoladegranola
T: banaan
L: belegd broodje (denk met filet americain en een eitje) en kom kippensoep
T: kiwi gold en peer
A: chicken tonight met kip en veel roerbakgroenten, zilvervliesrijst
T: Smart bar

B: rondje wandelen door de stad denk ik

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:00

Kipje39 schreef:
Daphara schreef:
Gister een lekkere actieve dag gehad... en goed gegeten, zelfs nog ‘s avonds bij de koffie een mini doghnut gehad.

[ Afbeelding ]



Heb jij de pro? Of hoe stel je dat doel in met je aantal verbrande calorieën?


Ik heb het gekoppeld aan de sport app en in het begin heb ik ergens ingegeven hoeveel ik wilde afvallen in welke periode, aan de hand daarvan stelt de app een dagelijks doel in. Door de koppeling met de sport app, registreert die ook de verbrande calorieën. Maar die wil ik er niet bij eten, het doel is immers afvallen.

Kimmie25501 schreef:
Daphara, mooi lijstje hoor! Maar niet iets te weinig kcal?


Mijn doel is iets meer dan 1700 kcal per dag, daarvan moet ik proberen iig 80% te halen.
Ik ben niet te dik omdat ik teveel eet, want ik eet eerder te weinig en moet mezelf nu dwingen om vaker te eten. Ik heb een traag werkende schildklier ( en nog wat ander medisch gezeur), in twee jaar tijd ben ik 25 kg aangekomen, ik dacht gewoon dat het stress was. Nu ik de laatste maanden flink ben doorgelicht en medisch beter op de rit ben, moet het overgewicht er weer af.

Ik doe dit samen met HA, sportschool en voedingsconsulent, dus niet zomaar klakkeloos. Maar gister avond zat ik ook nog niet aan mijn dagelijkse behoefte caorieën, dus gesmokkeld met een flesje Apple Bandit, daar zat genoeg in om me over de 1500 te helpen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:16

Lijstje van gisteren. Te drukke dag gehad en weinig tijd om echt geld te eten. ‘S avonds wel een pan kippensoep met veel groenten gemaakt, dus daar kan ik de komende paar dagen regelmatig een portie van opwarmen voor snel tussendoor.

Afbeelding

Afbeelding

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:41

Haha Frummels je collega's zijn ook meteen verzorgd :P

Normaal haal ik de stapjes ook, maar niet met studeren etc. wandelingetjes tussendoor zijn sowieso erg gezond voor je hoofd ook!

Bij mij gaat het ook zoals bij Daphara, gewoon een doel ingesteld en connectie met de app en alles wordt automatisch verrekent. Erg handig. Als ik dus op mijn doel eet, is dat ongeveer 500 cal overschot.

Daphara, die watermeloen, zo lekker! :D De app ziet er ook handig uit. Wat goed dat je nu alles wat op de rit hebt, en dat je aan jezelf denkt door tussendoor toch te eten. Erg belangrijk, zeker om je metabolisme te activeren.

Laura, jij was lekker bezig dan! Dan kunnen die frietjes wel hoor ;)

Hier studieontwijking, morgen examen en motivatie is wat op. Straks even gaan zwemmen in de hoop dat helpt!

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:23

Aria: Ja ik vond het echt heerlijk om net even een klein half uurtje te wandelen! We zitten hier vlak aan de duinen en bos dus even een stukje door het bos gelopen. :) Voelde me weer helemaal fris toen ik terug kwam!

Daphara: Wat goed dat je zulke professionele begeleiding hebt om je heen. :) App ziet er overzichtelijk uit zo.

Laura: Ohh lekker, frietjes! Lekker van genieten hoor <3 En je hebt genoeg bewogen verder!

Ik zit nu bijna op 6.000 stappen dus denk dat het wel gaat lukken vandaag! Vanavond nog sporten en naar stal. :)

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:36

Frummels: Ohh heerlijk even zo het bos in!

Aria succes met je examen!!

Daphara, mooie app!

Ik kwam gisteren niet aan mn stappen, dus dat was een mooi excuus om nog even de stad in te lopen O:) Uiteraard weer eens niets voor mezelf gekocht, alleen maar spullen voor de kinderen :+
Het inspireerde me wel om een mooi doel voor mezelf te stellen. Als ik op mijn streefgewicht ben, mag ik van mezelf een hele nieuwe garderobe shoppen :D Het is hard nodig haha.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:42

Goed bezig allemaal dames!! Ik ben rete druk dus reageer even wat minder. Teller gaat hier steeds meer richting de -30 *\o/*

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:33

Kimmie25501: ik moet ook altijd wennen als ik overstap naar een andere manier van anticonceptie. Duurde ook weken misschien wel maanden voordat ik niet meer bloede tussendoor. Ik heb de prikpil. Vind em nu wel heel goed bevallen!

Bhriseis: lekker geshopt en wat een winst! Fijn dat je een broek hebt gevonden waar je zo prettig in voelt!

Frummels: nog gefeliciteerd!! Mooie beloning, zo te lezen al lekker fanatiek ermee!

Laura82: je pakt het knap op weer te zien aan je lijstjes! En alleen een patatje mayo als lunch is het ergste nog niet zo voor een keertje. Leuke doelstelling van het shoppen!

Daphara: handige en overzichtelijke app zeg!

Aria_zz: hoe is je examen gegaan? leren nog wat gelukt na het zwemmen?

Yonker *\o/*

Hier qua eten gelukkig vanaf dinsdag weer goed op kunnen pakken! Gisteren wel 2 kleine stukjes taart/gebak gehad en een lepeltje slagroom, maar dat was voor de bruidstaart, moet natuurlijk wel proeven wat het gaat worden :+ qua vulling keuze uit slagroom, vanille creme of Zwitserse room. En we gaan voor de laatste die vond ik het meest fris.

Gisteren ook voor het eerst fysio gehad in het kader van revalidatie, maar dat valt me tegen qua aanpak. Volgende keer maar even aangeven. Heb nu een 6 weken revalidatie traject. Voor de rest heb ik echt pijn in mijn rechterbeen weer (uitstraling) Dat is wel vervelend. Gelukkig is de moeheid wel weer weg! Woensdag ook nog even lekker paardgereden. Wil morgen weer. Mijn zusje is nu op vakantie dus dan ga ik een keer vaker. Straks als het goed is nieuwe (nouja ZGAN) petrie's ophalen. Kwam een advertentie tegen met bijna precies mijn maten. Ik heb nog de Petrie Standard al bijna 10 jaar, en vind het model toch wat lomp/verouderd en ze zijn ook wel af eigenlijk. Stond al een tijdje op mijn wish list dus kijk er wel naar uit :D

Lijstje:
O: kwark met superfood & notenmix, lijnzaad en honing
T: banaan
L: weet niet zeker maar denk een tosti, tenzij ik in de winkel een ander idee krijg
T: wortels
A: macaroni met geraspte kaas
T: bakje magere perzik yoghurt en misschien een waterijsje
B: misschien 30 min crosstrainer en wat werken in de tuin (ben al los gegaan met de onkruidbrander voor de warmte aan :') )

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:45

Aria: succes vandaag met je examen!

Laura: Herkenbaar van mijn moeder :)) Ik ben 28 en ze koopt nog steeds veel spullen voor mij, haha. (Inmiddels ook voor zichzelf gelukkig). En wat een goed doel! Dat móet wel motiveren :D

Yonker: Wat super goed! Je kunt dit! *\o/*

urosa: Knap dat je het eten weer hebt kunnen oppakken. En ach een taartje etc. moet kunnen toch. Je had een goed excuus! :) Klinkt heerlijk trouwens! Wij mogen binnenkort ook gaan proeven. <3 Bij ons worden het 5 cheesecakes met een kleine red velvet oreo brownie met witte chocola bovenop (die is voor ons) :D
Jammer dat de aanpak je tegenvalt van de fysio.. Misschien echt even aangeven ja.
Veel plezier met je nieuwe laarzen! Zou ik ergens ook wel willen, maar ik rijd bijna niet meer (1x per week), dus dat vind ik zonde. Wil wel investeren in mooie jodphurs, want die kan ik ook dragen met mennen. :)

--

Hier gisteren toch nog 11.300 stappen gehaald. :)
Vandaag zal dat niet lukken denk ik, want ik ga vanavond bij een vriendinnetje eten en bankhangen/films kijken. Heb gisteren wel echt teveel gegeten nog in de avond := Kwam gelukkig net uit met verbruik/inname. Had nog 13 kcal over :+ Maar het was natuurlijk mijn doel om er een stuk onder te zitten.

Vandaag: Overdag iets minder, want vanavond zal niet al te gezond zijn denk ik.
O: Kellogs met halfvolle melk + glas karnemelk met sinaasappelsap
T: Zwarte koffie
L: 3 Crackers met zuivelspread en een kop soep
T: Danio luchtige kwark bosbes
A: Ik vermoed gebraden kip met Turks brood en tomaat met mozzarella
T: Schaaltje chips + glas wijn

B: 30 min middag wandeling. Ik wil toch proberen om zoveel mogelijk stappen te halen. :)

Kimmie25501

Berichten: 7584
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:48

Wat fijn Frummels! En wat handig dat je die apps ook kan koppelen :j Goed bezig met je stappen! Je collega's zullen vast wel blij met je zijn :') Wat lekker om in het bos gewandeld te hebben! Het ergste is dat ik woon in het bos en ik letterlijk nooit in het bos wandel :') Zou ik eigenlijk wel moeten doen, ik denk dat dat een goed voornemen van me wordt :')
Wat goed dat je perfect uitkwam qua kcal Aria! Succes met je examen! Hoe is het gegaan?
Ah dan snap ik het Daphara! Heerlijk lijstje! Wat fijn dat je zulke goede begeleiding hebt, dan zal ik voortaan mijn mond houden haha. Volgens mij heb je ook een fijne app, welke is dit?
Goed bezig Laura! En frietjes kunnen echt wel hoor! Soms moet je ook gewoon genieten :j
urosa, dan hoop ik maar dat het snel over is bij mij haha. Maar dit klinkt niet zo hoopvol _O- . Mooi lijstje!
Super Yonker!

Mijn lijstje van gisteren, net iets te veel gegeten:
O: een boterham met boter en maestrichter fruitstroop, een volkoren cracker met boter en hagelslag, een volkoren Cracotte met boter en vruchtenhagel. (347)
T: een stukje chocola wit framboos knettersuiker. (70)
L: een zachtgekookt ei, kaas met tomaatjes, drie en een halve boterham met boter, grilworst, pindakaas, kersen fruitspread en nutella. (736)
A: kipdijfilet in een sjalot-dragonsaus, broccoli, aardappel en witte bonen. (384)
T: een pannenkoek met de ene helft Canadese Ahorn siroop en de andere helft schenkstroop. (289)
T: aardbeien. (14)
T: een reepje melkchocola rode curry kokos en een stukje chocola wit framboos knettersuiker. (124)
B: 6000 stappen (fotoshoot met paard, dus heel veel staan en lopen) en 15 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1964.

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:22

Is het nog een beetje gelukt met stappen zetten Frummels? :')

Zeker aangeven hoor Urosa!

@Kimmie
Moet ik bij knettersuiker denken aan van die knettersnoepjes?

Ik heb echt zo'n spierpijn :+
De laatste tijd heb ik me vooral op mijn studie gericht en weinig gesport.
Merk het wel gelijk :+

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:38

Lieszje: Ja ik had er 11.300 zonder te sporten! (was zo laat thuis, was niet echt realistisch meer om nog te gaan). :D Vandaag wordt wel erg lastig :=

Ah lekker he, die spierpijn dan, haha.

Kimmie: Wij wonen 100 meter van het Haagsche Bos en gaan er ook bijna nooit heen. :+ Probeer wel altijd erdoor naar huis te fietsen. En op werk dus wat vaker de duinen/bos in om te wandelen!

Kimmie25501

Berichten: 7584
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:08

Lieszje, ik kende het vooral van de knetterijsjes haha, knettersnoepjes ken ik niet.

Lieszje
Berichten: 7186
Geregistreerd: 13-10-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:15

Netjes Frummels!
Haha heb in ieder geval het gevoel dat ik goed bezig geweest ben :')

Bestaan er ook knetterijsjes? :oo

Kimmie25501

Berichten: 7584
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:11

Die at ik vroeger altijd, geen idee of ze nog bestaan :')