3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:53

Yonker schreef:
En dan in de oven? Omg ik moet dat keer eten als ik kcal over heb _O- frietjes in de airfryer met parmezaanse kaas en truffelmayo klinkt als de hemel :9


Yes! Soms ook na de oven, hangt er vanaf of ik zin heb in warme kaas :D

@Lieszje: Hij wordt in april 3. We zijn nu bezig met grondwerk etc. Ik zou deze zomer graag beginnen met lange lijnen zodat hij in het najaar/winter kan worden beleerd :)
Je moet echt truffelmayo proberen, want je mist echt iets! <3

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:08

Thanks voor het welkom allemaal!

KellyAV: ik droom wel eens dat ik dan bv een hele zak M&Ms leeg heb gegeten terwijl ik dat helemaal niet wilde :')

Yonker: fijn dat het gelukt is met de schoenen, geen blaren nu? Die schotel met zoete aardappel klint echt lekker!

Frummels: die Indonesische soep klinkt echt lekker, ben ook gek op noodles <3 Leuk vooruitzicht zo bezig met je pony!

Lieszje: wij hebben thuis een 'gym' vind dat ook ideaal. Zou niet meer anders willen.

Black_kelpie: heftig, ik benijd je niet zeg. Heb je goede thermokleding? Is het een beetje vol te houden?

Bhriseis: vervelend zeg van je quads, maar even voorzichtig aan doen dus!

Maanlicht: wat fijn! Passend zadel voor ruiter en paard is inderdaad wel een must. Ik vind bv de KM S line dresssuurzadels vreselijk, uiteindelijk was ik er wel aan gewend, maar zou dat zadel never nooit zelf kopen. Als je er zoveel plezier van hebt is het wat geld ook wel waard! En zadels kun je ook altijd wel redelijk weer verkopen en misschien past ie ook wel op je toekomstige eigen!

Vanochtend expres vroeg wat krachttraining gedaan, had om 10.00 afspraak bij de fysio, bellen ze af. Als ik de keus heb doe ik het liever altijd wat meer richting einde van de middag omdat het momenteel best wel een aanslag is op mijn lijf. Nouja, nieuwe verslaving gevonden op Netflix, The Sinner, dus dat houd me wel rustig :') Mijn zusje verzorgd vandaag de pony's dus hoef ook niet veel de kou in, behalve voor de hondjes *\o/* :+

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:12

Wat vervelend van de Fysio, Urosa! Wij hebben ook een wisselsysteem bij de paarden. Echt handig, want ik woon 35 km verderop. Moet je vaak naar de fysio trouwens?

Yonker, gaaf, nieuwe schoenen! Vind leuke sportkledij altijd een extra motivatie! Die kledinglijnen van blogilates vind ik echt prachtig <3 Maar er mogen eerst wel een paar cms af vooraleer ik nieuwe leggings (of jeans) shop :o Net lijstje trouwens!

Maanlicht, wat ontzettend leuk van het zadel! Kan me voorstellen dat je daar veel fut uit put!

Haha Kimmie oeps! Weet je al wat je gaat doen qua studies? Ik kon in de rechten ook echt géén economie, maar toen ik in mijn manama moeilijke vakken uit de toegepaste economie kreeg, haalde ik hele nette cijfers, dus je niet blind op staren hoor! Vooral iets doen wat je graag doet!

Wie van jullie dames heeft trouwens een airfryer? Het kriebelt zo om eentje te bestellen :o

In plaats van te trainen ben ik maar naar mijn sportarts geweest, omdat ik zelfs niet meer fatsoenlijk kon zitten zonder pijn. Links verrekking, rechts een verrekking maar misschien ook een spierscheur. Toch maar aan de ibuprofen en als het dinsdag niet beter is, een foto laten maken. Ik baal er echt van, ik cut in de week vrij licht (100-400 kcal/dag) om dan op trainingsdagen wél flink te cutten. Nu valt vandaag en maandag de training weg -O- Stom!

Vandaag:
O: 70 g haver, 2 lattes met magere melk, vanille sojamelk bij de havermout
T: Proteine reep kokos-melkchocolade (echt lekker!)
L: 70 g speltbrood, geroosterd met 100 g cottage cheese en verse aardbeienjam er op; kervelsoep
T: 200 g magere smaakjes-kwark met magere kwark en wat aardbeien erbij
A: Curry met 200 g quorn en een kleine portie rijst
T: 1 mandarijntje met thee
B: Hopelijk een uurtje wandelen, 30 min. KT (armen en schouders)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:33

Ik heb een airfryer. Geweldig ding gebruik het bijna elke dag.

Heb een doorverwijzing voor mijn rug bij de fysio. Mijn HA zei trouwens dt het meer in de heup zat. Geweldig nog even niet sporten dus. met emmers (water/slobber) sjouwen is ook echt een kriem.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:54

Heb jij de Philips? Die is best een investering, maar schijnt echt de beste te zijn... Alleen lees ik dat die dan weer erg luid is.

Oei, dat klinkt niet goed, over je rug en heup. Weet je de aanleiding ervan?

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:03

Sorry jongens ik heb het echt heel druk, bijlezen doe ik nog steeds braaf elke dag maar elke keer een BLP maken is heel erg lastig omdat ik vaak op m'n telefoon zit :o

Airfryers vind ik echt top dingen. Heb er zelf nooit eentje gehad maar tijdje in de thuiszorg gewerkt en daar hadden zo'n beetje alle clienten er eentje. Super makkelijk met schoonmaken en je kan er ook dingen in klaarmaken die niet per se in de frituur horen zeg maar. Veel mensen die er afbakbroodjes etc in deden. Als ik straks samenwoon komt er ook zeker eentje, dan is de neiging om patat te bestellen ook gelijk wat kleiner :=

Ah oliebol Riddershow, pijn in rug/heupen is echt verschrikkelijk. Ik heb ook een slechte rug en als ik echt slechte dagen heb straalt dat dusdanig uit naar mijn rechterheup dat ik bijna niet meer kan lopen. Echt heel erg oliebol. Voor jou en voor Bhriseis veel beterschap!

Truffelmayo is een van de dingen die ik hier het meest mis, zo erg dat ik bijna mijn vriend wou vragen om een potje voor me mee te nemen als hij hier over drie weken heen vliegt. Maar dan bedenk ik me weer dat ik hier in de dining hall eet en niet echt mogelijkheden heb om iets met truffelmayo te doen _O-

Hier gaat alles lekker, heel erg druk met school maar wel goed te doen. Het eten in de dining hall is super wisselend, de ene keer heerlijk en de andere keer krijg ik het amper weg :o Eet sowieso wel kleine porties. Ontbijt sla ik eigenlijk altijd over omdat dat alleen tussen 7 en kwart voor 8 kan en mijn lessen beginnen allemaal een stuk later dan dat _O- Heb hier op mijn kamer havermout en een waterkoker zodat ik in ieder geval havermout kan maken als ik wel echt honger krijg. Verder verbrand ik echt kcal als een malle omdat ik nog steeds niet 100% gewend ben aan de hitte (gaat wel steeds beter thank god) en ik hier echt heel erg veel loop in vergelijking met thuis. Morgen en overmorgen wordt het weer super fijn dus dan ga ik denk ik lekker zwemmen en aan het zwembad hangen :))

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:24

Mijn airfryer is echt mijn beste vriend, als deze kapot gaat dan koop ik gelijk een nieuwe. Gebruik mijn oven amper nog joh! Je voor grote ovenschotels en bloemkool pizza maar verder gaat alles in dat ding, ik zeg het is de investering meer dan waard! Ik heb zelf een Philips :) maar blijkbaar doet de princes ook wel wattie moet doen.

Zo lekker Emma <3 lekker aan het zwembad, zoveel beter als hier Haha :D

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:29

Hmmm, dan koop ik er volgende maand gewoon eentje denk ik. Mijn slowcooker is ook al zo'n heerlijk ding.

Emma, geniet van het zonnetje en het zwembad! Ik ben echt jaloers, ben dit prut vriesweer zo moe. Weer geen streepje zon vandaag hier.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:41

Ik heb ook de philips. Ik gebruik hem voor zoveel! De oven wordt alleen nog gebruikt als het niet in de airfryer past of niet handig is (denk aan koekjes die op een bakplaat moeten oid) Ik heb geen ervaring met andere merken, dus kan niks zeggen over geluid.

Het wordt aangeraden gelijk een spatscherm te kopen om de spiralen te beschermen want die zijn lastig schoon te maken (minder rookvorming later) Maar wij hebben het (nog) niet gedaan en heb erg weinig rookvorming. Wil wel nog een keer andere mandjes/bakplaatjes ed kopen, maar die zijn ook niet goedkoop.

Ik dacht dat ik 2 weken terug mijn rug verrekt had met sporten/worstelen. Maar hoewel het daarna begonnen is weet ik niet of het dat nu is. Of ik heb mijn heup vastgezet door het compenseren, dat kan natuurlijk ook.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:44

Hmm beetje rustig aan Riddershow???? Beterschap iig nog :(:)

Ik heb zoveel zin in chocola :Y) (is ook de tijd van de maand) dus ik denk dat ik mezelf straks wel wat lekkers ga gunnen. Opzich nog rond de 400kcal over dus kan prima.

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:07

Al langs de fysio geweest Riddershow?

Ik heb ook een airfryer en ben er echt blij mee :D
Ik raad het zeker aan om er één aan te schaffen :)

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:17

Balen zeg van je rug RS :(:)

Yonker: Lekker nemen! :) Genoeg ruimte over zo te lezen.

Ik heb geen airfryer, maar heb ook niet echt de behoefte er eentje te kopen geloof ik, haha.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:16

Zo, ontzettend drukke dagen gehad op m'n werk, nu even lekker het weekend vrij! Ik ga dan ook echt geen reet uitvoeren :')

Ik heb wel een airfryer, gebruik hem nog niet heel erg vaak. Vind het mandje wat klein en we hebben erg fijne ovens haha. We hebben deze airfryer een keer gekregen van iemand die er niks mee deden, vind het wel een handig ding!

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:40

Ik heb geen airfryer, hebben er wel eens over nagedacht maar behalve frietjes zijn er blijkbaar ook andere fijne recepten voor omdat de meesten er wel heel enthousiast over zijn?

KellyAv: haha, heerlijk dan zo'n weekend even bijkomen!

Yonker: ik had begin van de week ook echt veel zin in chocolade, gelukkig nu weer klaar :o

Riddershow: vervelend zeg! Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen! Loop zelf ook al maanden bij de fysio voor rug, SI gewricht en heup klachten. Bij komt het waarschijnlijk indirect door de MS dus niks helpt nu ook nog.

Emma_: wordt helemaal jaloers van je verhaal over hitte en zwemmen, fijn dat je het zo naar je zin hebt!

Bhriseis: bij ons woont mijn zusje zo'n half uur rijden verder op, en staan ze bij mij op 4km. Ik doe het dus 5x in de week, en mijn zusje 2x. Nu willen de mensen waarvan wij het spul van huren ook wel eens hooi voeren als ik het niet red, dus dat is hartstikke fijn :) Ga 1xpw naar de fysio, al maanden, en ze maakt het wel wat losser, maar schiet er niet echt wat mee op. Heb een heel uitgebreide zorgverzekering, dus wil ook eens wat anders proberen, wellicht osteopaat, of acupunctuur.

Klinkt wel echt heel vervelend zeg! Hoe gaat het inmiddels?
Had eerder wel eens de smart bar van BF in kokos, die vond ik al heerlijk <3

Afgelopen week 200 gram aangekomen, maar per saldo de afgelopen 4 weken 1.2 kilo eraf. Dus dat vind ik prima! Gisteren ook krachttraining gedaan en wel wat spierpijn, maak me over die 200 gram verder geen zorgen :Y)

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:43

Oké, ik meld mij weer eens na mezelf een goede schop onder mn hol gegeven te hebben.
De langere dagen komen er aan dus ik kan weer meer motivatie vinden om ‘s avonds later te gaan sporten, of te gaan zwemmen oid. Het is echt heel erg dat ik gevoelig ben voor langer licht, I know, maar ik denk echt dat dat heel erg in mijn motivatie mee speelt.
Voor vandaag ook weer eens een lijstje bij gehouden. Was wel aan het werk va 16:00, dus dat kan rare dingen qua eten en tijden verklaren haha.

O: yoghurt met granola + 3 kopjes koffie
L: bak sla met een geitenkaasplakje en noten + 2 spelt pita broodjes
A: (om half 5) saté met salade en kroepoek, friet met heel veel moeite laten staan + rivella
T: olijven + feta, zon half bakje, een petit four, 4 frieten (losse, geen bakjes) ( -:(- ) en 4 glazen spa rood
B: 5,5 uur continu in een sneller tempo lopen en 25 minuten het peerd longeren.
Zou dat een beetje mijn petit fourtje compenseren? :=
Nu een rood wijntje, wellicht volgt er zo nog een korte edit als ik zo thuis ben, haha.
Ik baal een beetje van dat petit fourtje, maar daarmee kon ik me na de friet van de saté, de bittergarnituur van een groep en koekjes, echt niet meer inhouden.
Had vandaag wel gezorgd voor dus die olijfjes als tussendoortje vanuit huis. Is beter dan al dat gefrituur wat ik soms voorgeschoteld krijg, haha. Nu een gewoonte ervan proberen te maken dat ik voor eigen eten zorg als ik weet dat het een drukke dag zonder pauze wordt, of sowieso gewoon zorgen voor gezonde tussendoortjes!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:05

Welkom terug Benth!
Herkenbaar hoor als je zelf niks mee hebt genomen. Ik neem vaak ook alles mee van thuis als ik moet werken, terwijl ik alles gewoon kan en mag pakken daar. De laatste tijd probeer ik dan alleen fruit te pakken, en met avonddiensten eet ik wel gewoon mee. Maar geen koekjes etc. Soms erg moeilijk!

Ben bij m'n vriend, dus vind lijstjes dan lastig. En weet dus nog niet wat ik precies ga eten.
O: 4 vezelrijk crackers, kaas en hagelslag
T: banaan
L: ?
A: prei stamppot met ham en kaas

Morgen weer lekker thuis en normaal eten :D

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:27

Stil hier!!

Niet zo'n heel goed weekend hier.... Zaterdag een feestje waarbij ik echt veel te veel gedronken had :') Wel veel hapjes laten staan maarja.... die kcal van de drankjes wil ik niet weten. Wel veel gedanst dus ook wel beweging maar agh. Gisteren ook niet zo heel goed want geluncht bij vriendin en teveel paaseitjes op maar agh. Vandaag nieuwe dag nieuwe kansen :+

O: skyr met ontbijtgranen
T: tomaatjes en komkommer
L: 3vk boterhammen
T: fruit
A: maaltijdsalade met zalm
T: reep denk ik
B: uur fietsen in totaal en naar stal... nog niet zeker of ik ga paardrijden want heb vanaf vrijdag al last van mijn rug en het gaat maar niet weg -O- Gisteren nog wel stukje "hardgelopen" en daarbij heb ik er geen last van maar weet dat het met paardrijden geen pretje is :+

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:51

Mooi lijstje Yonker!

Ik zit helemaal in een slechte vibe haha. Ben ook al weer twee kilo aangekomen, dus ik heb mezelf vandaag even streng toegesproken en ik hoop dat het geholpen heeft.
Ik denk dat dit mijn lijstje wordt:
O: Griekse yoghurt met een banaan.
T: een boterham met speculoospasta.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, Gelders gekookte worst en speculoospasta.
T: een boterham met worst.
A: ravioli met een salade.
T: kop thee.
B: ik ga naar de cesartherapie, dus ik denk oefeningen, en 50 minuten fietsen.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:48

Dag lieve bokkers!

Kimmie, goed dat je het erkent! Weet je wat de oorzaak kan zijn van je mindere vibes? Wat is cesar therapie?

Zorg goed voor je rug hoor yonker!

Welkom terug Benth!

Wat goed Urosa dat je bent afgevallen!

Mooi om te lezen dat de meesten heel positief zijn over hun airfryer!

Vrijdag en zaterdag het advies van mijn arts gevolgd en veel bewogen met de verrekking... Tot ik gisteren dus gewoon niet meer fatsoenlijk kon bewegen -O- Ik neem dus maar even echt volledige rust en heb mijn kcal alvast teruggeschroefd naar 1750, omdat ik in de zetel woon.

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:58

Bhriseis, ik heb werkelijk geen idee. Ik pak de hele tijd ongezond en veel eten, zonder reden.
Cesar therapie is oefentherapie voor mijn scoliose. Ook leer ik nu iets nieuws qua ademen, maar dat is nog heel lastig!

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:06

Awhhh jeetje Bhriseis beterschap :(:) Zorg goed voor jezelf!!

Ja ik heb op aandringen van wat vriendinnen toch maar even een afspraak gemaakt bij de fysio, kon pas 20 maart terecht!!!! Say whuttt dus ik gevraagd of het niet eerder kan, nu heb ik een gratis consult om te kijken wat ze kunnen doen voor me vanmiddag. Dus ben benieuwd.

black_kelpie

Berichten: 7853
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:14

Ik ben ook weer boven water. Ongeveer :Y) Dat waren een paar intensieve dagen. Vanaf donderdag elke dag van 8 tot 6 buiten geweest, man wat was het koud :brr:

Veel gegeten, anders blijf ik helemaal niet warm. Pannenkoeken en patat hadden 's avonds de overhand. Gisteren Indiaas, véél teveel :')
Maar goed, nu weer normaal.

O; B&F shake met melk
L; naanbrood met kaas
T; banaan
A; steak bavette en zoete aardappelpuree met feta, chili en koriander

Vandaag nog even bijkomen en morgen weer sporten *\o/*

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:33

Neeee, had ik een bericht getypt is hij weg :')

Keertje moeten kunnen toch Yonker? :)
Zolang het maar gezellig was :D
Wow 20 maart is wel heel laat..

Goed dat je het zelf weet Kimmie.
Nu weer even streng zijn, je kunt het :D

Oei rustig aan bhriseis!
Weet niet waar je vandaan komt, maar kan voor mijn opleiding (sportmassage) altijd oefenpersonen gebruiken :)
Geldt ook voor de rest in het topic trouwens..

Wow dat moet pittig zijn geweest Black Kelpie..
Ben met werk zo min mogelijk de auto uitgeweest :+

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:00

@BK: Dat waren koude dagen! Brr.
Gelukkig is het nu niet meer zo koud. Voelt voor mij alsof de lente is begonnen...

@lieszje... oeh, waar woon jij, ik bied me aan :Y)

Had zaterdag ook voor de verandering wat gedronken. Maar ik drink vrij zwaar bier, dus relatief drink ik dan weer weinig :Y) alleen de kaassaus voor de nacho's zullen nogal calorierijk zijn geweest. Had geen zin het in te voeren in MFP want ik wilde het echt niet weten :Y)

Maar daarvoor de andere dagen eiwitrijk gegeten.

Ondanks mijn rug toch nog wat stappen gemaakt gister en eergister. lint was kapot gewaaid door de wind en moest gerepareerd worden. En natuurlijk vergeet ik de helft en moet je het hele weiland nog een keer op en neer lopen (en toen bleek het bitje van de akkuboor niet te passen in de schroeven...) -O-

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:09

Vlakbij alphen a/d rijn (Zuid Holland) :)