3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5743
Geregistreerd: 21-04-09

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:36

Het 21 diner van een vriendin zaterdag :D Was wel een mooi excuus voor een lang weekend Nederland vond ik. Niet helemaal prep-waardig gegeten dus maar hoop dat het niet al teveel invloed gaat hebben, ik denk dat het wel meevalt.

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:05

Zit op mijn telefoon dus op iedereen reageren wordt een beetje lastig :o
Lees door drukte vaak wel mee, maar reageer dan niet heel veel..

Hoop dat Texel leuk was Frummels!

En voor de mensen die wat 'slechte' dagen hadden.
Je leeft maar één keer dus een keer genieten moet kunnen :)

Ik ga zo een lesje bodypump meedoen en daarna cardio..
Vandaag tijdens een oersaaie vergadering kon ik niet van de chips afblijven :+

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:14

Klinkt leuk Eulogy! Genieten is ook belangrijk!
Snap ik Lieszje, dat heb ik ook erg vaak. Veel plezier met sporten!
Hoe was Texel Frummels?

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met skippy pindakaas en honing. (306)
T: een cracker. (38)
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, skippy pindakaas en honing. (445)
T: een cracker en een banaan. (162)
A: twee scheppen zilvervliesrijst, erwtjes en worteltjes uit een potje en een braadworst. (550)
T: een kop thee met iets lekkers, want ik heb nog wat kcal over.
B: 8000 stappen en 50 minuten fietsen.
Totaal kcal (zonder laatste T): 1500.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:39

Texel was heerlijk, bedankt allemaal :D ben weer helemaal opgeladen. Poes vond het ook allemaal weer prima en gezellig, haha.

Leuk dat je even in NL bent Eulogy :)

Ik heb een nieuw schema voor mijzelf gemaakt voor eten en sporten. Eens kijken hoe dat nu gaat.

O: 2 meergranen crackers met zuivelspread, cherrytomaten en tuinkers + kop koffie
T: handje noten
T: cappuccino
L: linzen, cherrytomaat, spinazie, hüttenkäse, komkommer
T: appel + mineola
T: kvarg
A: rijst met gegrilde paprika, courgette en champignonmix
T: eiwitshake

B: 40 min fietsen (retour werk) 1 uur krachttraining, 30 min cardio. 30 min grondwerk met pony.

Heb er weer helemaal zin in en ben echt weer helemaal opgeladen na dit weekend *\o/*

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:39

Hoi meiden, phoe, het verhuizen koste veel meer energie en tijd dan gedacht! Nu een klein beetje alles in de plooi.
Ik wil er ook weer graag aan beginnen. Gister enkel wel een kaastaartje gegeten, voor de rest redelijk gezond. Maar sport schiet er bij in.
Deze week is nog moeilijk, veel afspraken en dit weekend met de redactie er op uit. Gezond zit er dan zeker niet in :\

Dus ik ga vanaf volgende week er weer volledig voor gaan, en deze week voorbereiden zodat ik lekker en gezond eten heb liggen.

Dan maak ik weer bijleesposts en wil gezellig weer bijkletsen!
Doet me wel erg goed om terug thuis te zijn, dus die positieve vibe hoop ik door te zetten naar een gezonder lijf :D
Veel succes nog allemaal deze week, ik geloof in jullie!

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:58

Oehhh honing lekker Kimmie!

Hoop dat je nieuwe sport en voedingsschema bevalt Frummels :)

Sporten enz. komt wel Aria!
Soms moet je, je gewoon even op andere dingen richten.
En met verhuizen zit je ook niet stil :)
Fijn dat alles goed gaat verder!

Bodypump was zwaar gisteren maar super leuk :D
Nog niet echt spierpijn, maar kan nog komen :')
Krijg vandaag ook een nieuw schema, morgen even een rustdagje :)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:40

Wacht maar tot morgen Liesje, dan is die spierpijn daar }:)
Hoe ziet je nieuwe schema er uit?

Aria, welkom terug! Klinkt als een erg pittige week, maar goede plannen en instelling!

Frummels, welkom terug!

--------

Stoppen we met het bijleespost-beleid? Ik wacht nu vaak met posten tot ik er tijd voor heb, maar merk dat er weinig zijn die nog een bijlees maken. Mij eender, ik pas me wel aan!

Ballet ging gisteren niet lekker; niet genoeg gegeten er voor en trillerig tijdens de les, bah. Ik ben ook plots heel stijf in mijn quads; begrijp er niets van, het duurt nu al een week en mijn quads worden nu al jaren zwaar belast, nooit problemen mee gehad...

Lijstje ongeveer:
O: 70 g haver, 220 ml ongezoete sojamelk, snuf vanille suiker, 3 koffies met melk
L: Brood met cottage cheese en aardbeienjam, milka paaseitje
T: Crunchy smart protein huppeldepup, een halve theekoek, 2 mandarijntjes, 100 g kwark met 200 g magere kwark met een smaakje
A: 200 g puree, 150 g quorn, paprika, broccoli, 50 ml light room, kurkuma
B: Half uurtje wandelen, KT

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:43

Bhriseis schreef:
Stoppen we met het bijleespost-beleid? Ik wacht nu vaak met posten tot ik er tijd voor heb, maar merk dat er weinig zijn die nog een bijlees maken. Mij eender, ik pas me wel aan!

Ballet ging gisteren niet lekker; niet genoeg gegeten er voor en trillerig tijdens de les, bah. Ik ben ook plots heel stijf in mijn quads; begrijp er niets van, het duurt nu al een week en mijn quads worden nu al jaren zwaar belast, nooit problemen mee gehad...


Ik wachtte eerst ook altijd tot ik tijd had voor een bijleespost, maar ik reageer nu ook gewoon tussendoor met lijstjes omdat ik merk dat het voor mijzelf een stok achter de deur is om goed te eten als ik het lijstje al heb geplaatst. :) Daar komt nog bij dat de achterstand in bijlezen alleen maar groter wordt als ik steeds wacht, haha. Bijleesposts maak ik nog wel, maar alleen als er iets is geplaatst waar ik echt inhoudelijk op kan reageren. Denk niet dat het nodig is om op elk lijstje te reageren dat het een mooi lijstje is, toch? :D Tenzij je er iets op aan te merken hebt natuurlijk! :j

Balen dat ballet niet lekker ging. Ik had hetzelfde anderhalve week geleden, stijve quads en trillerig. Maar ik had die dag ook 30 km gefietst en hetzelfde gegeten als normaal, dus mijn spieren waren al belast en hadden niet voldoende voedingsstoffen gekregen die dag. Althans, daar gooi ik het maar op, haha.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:12

Misschien door het weer dat je spieren stijver zijn?

Gisteren niet meer gelopen := slecht..... maar had t zo koud dat ik me er echt niet tot kon zetten. Vanavond wel lekker sporten!!! Eten wil nog steeds niet, ik koop teveel rotzooi en denk dan schijt... die knop moet echt weer om -O- t wil niet...
Wel net traktatie afgeslagen op kantoor :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:20

Yonker: Ik had dat ook weer even hoor, dat die knop niet meer om wilde. Maar op Texel heb ik een mooi week-schema gemaakt voor mijzelf voor zowel eten (hele dag menu's) als sporten (welke dag, welke spiergroepen, welke oefeningen). Dit heeft er wel echt weer voor gezorgd dat ik weer super gemotiveerd ben!
Ben nu de minuten aan het aftellen naar de lunch, want moet wel weer even wennen aan "normaal" eten :') Maar na 2 dagen ben ik daar meestal weer aan gewend.
Goed dat je een traktatie hebt afgeslagen!!

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:38

Herkenbaar hoor, ik heb ook meer last van snoepen met koud weer. Er komt straks een kilo Milka paaseitjes aan := Voor mij helpt wat Frummels doet: plannen plannen plannen! Als ik er niet over hoef na te denken en niet extra naar de supermarkt moet, heb ik geen moeite met gezond te eten.
Maar dat je die traktatie afsloeg is toch al een super begin Yonker! Werk jij al met weekmenu's voor 's avonds?

Raar is dat he Frummels, hoe je van een weekend lekkers eten alweer sneller honger hebt de dagen er na! Ik heb dat ook heel erg. Een dagje troep eten, en ik zou de dag erna ook al willen ontbijten met croissantjes etc :Y)
30 km fietsen is ook echt wel pittig! Ik eet normaal altijd een banaan voor de les, maar had nu mijn kcal al opgegeten en dacht dat ik wel even met honger kon gaan dansen. Niet dus :+ Volgens mijn fitbit had ik 20 minuten een hartslag van rond de 180, ik vond het echt een ellendige les. Maar wat je zegt over voedingsstoffen, ik eet al twee weken te weinig proteïne. Misschien zijn die stijve quads echt gewoon daar aan te wijten. Een full plié deed echt gewoon pijn; heb ik nog nooit gehad op deze week na.

En op deze sportieve noot is het tijd voor mijn proteïne reep :Y)

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:55

Ja nou dat afslaan gaat wel redelijk af meestal!! Maar de verleidingen van de paaseitjes en andere slechte dingen in de supermarkt.....
ik werk niet met een weekmenu dat is miss nog een idee maar moet ik wel de rust vinden het te maken. Ben ook gewoon best wel druk, soms heb ik niet eens tijd voor boodschappen _O- woon alleen en lunch bij mijn ouders elke dag, die hebben wel gezonde dingen gelukkig :)

Maar net als vanochtend dan eet ik skyr en dan heb ik nog beetje trek en denk ik Agh 2 crackers kan wel... en dan baal ik weer want dan denk ik, moet gewoon even doorzetten :=

Dat van trek na dagen lekkers heb ik idd ook, echt irritant _O-

Maar goed een weekmenu, misschien dat ik daar vandeweek even voor ga zitten.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:08

Echt in het weekend ofzo een moment zoeken om je week in te plannen :j Geeft heel veel rust en bevestiging in je hoofd. Wij eten ook erg veel uit de vriezer; drank en bewaarbare zaken koop ik voor een maand ofzo, zodat ik enkel nog yoghurt, groenten en fruit eens per week moet inkopen. Gezond leven kost echt veel tijd vind ik.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:15

Is er iemand die met mij een week menu als voorbeeldje wil delen? Hoe je dat dus voor jezelf doet? (Via pb)

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:56

Haha ja hou maar op bhriseis :')
Nieuw schema komt vanavond :)

Jammer dat ballet niet lekker ging :/
Voel je, je wel fit?

@Yonker ik heb daar gelukkig geen problemen mee^^
Maar hou ook mijn doel goed voor ogen en dat helpt wel.
Ik heb nog wat snacks liggen van mijn verjaardag en zelfs daar kan ik goed vanaf blijven :P
Maar dingen laten liggen werkt altijd nog het beste..

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:11

Yonker, ik plaats het gauw even hier, misschien dat andere bokkers het nog willen aanvullen met hun persoonlijke aanpak of tips.
Ik log alles via MFP, en het mooie is dat die mijn keuzes ook onthoudt. Ook maaltijden die ik vaak klaarmaak, voer ik in en sla ik op; zo kan ik mijn dag plannen met een minuut of twee.

Ik bepaal voor mezelf mijn macro's: ik streef naar 30% proteïne en weinig vetten, dus voer eerst en vooral mijn magere kwark etc in bij de tussendoortjes. Ontbijt is elke dag hetzelfde, lunch boeit me niet zo. Adhv mijn boodschappenlijst bepaal ik voor een week wat ik wil eten. Ofwel haal ik zaken uit de vriezer, ofwel kook ik het vers, en dan een beetje slim: als ik maandag salade eet, eet ik als lunch de restjes, of de avond ernaar weer salade met andere kh. Dagen dat ik het druk heb, haal ik mijn eten sowieso uit de vriezer (alles wat ik in grote porties kan koken, kook ik dus ook in grote porties en vries ik in). Op zondag spendeer ik vaak een uur of twee tijd aan koken voor drie dagen, dan hoef ik daar geen tijd meer aan te besteden én kan ik MFP al invullen.

Kip (voor mijn vriend) en quorn vleesvervanger voor mezelf koop ik sowieso standaard voor een maand uit het vriesvak. Kwark koop ik ook in voor een week of twee, drie. Havermout / (microgolf) rijst / kikkererwten etc ook. Aardappelpuree koop ik standaard diepvries, hetzelfde voor bloemkool, erwten, broccoli...

Als je je week plant, kan je vb. ook zeggen dat je elke dag 150 kcal wil vrij houden voor iets lekkers. En weet je een keer niet wat je op een avond gaat eten, houd je gewoon kcal vrij. Ga je 's avonds op restaurant? Dan eet ik 's middags en tussendoor al wat minder vetten, etc. Het is voor mij nu al jaren een gewoonte om zo te leven, en ik vind het echt heel praktisch en rustgevend.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:11

Yonker: ik heb je een pb gestuurd :)

Ik heb me toch een partij hoofdpijn van het gebrek aan suiker/vet eten niet normaal :oo Was even vergeten dat ik dat altijd heb als ik weer een paar dagen heb zitten vreten en daarna gezond eet. :') Nog een reden om mezelf niet meer te laten gaan, haha.

Bhriseis: zou best eens te maken kunnen hebben met gebrek aan eiwitten ja :j
Flinke hartslag ook tijdens de les zeg, pfoe! Was wel even afzien zeker, ook met die pijnlijke benen..
Ik heb nu ook zere benen, maar dat komt door het trainen van gisteren. Ik heb al heel lang geen sumo deadlifts meer gedaan, en gisteren weer opgepakt, maar madre mia wat een spierpijn haha. :))

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:27

Super bedankt allemaal voor het meedenken! Het plan is om er van t weekend even voor t gaan zitten!

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:38

Net lijstje Kim! Hoe is het nu met je?

Wat fijn dat je weer opgeladen bent Frummels, fijn gevoel is dat he?
Super goed dat je een schema opgesteld hebt! Zou ik het mogen zien?

Met verhuizen verbrand je ook heel wat calorieën, dus een keertje niet sporten is niet zo erg toch?

Bhriseis: ik heb niet altijd evenveel energie om steeds op iedereen te reageren, maar ik lees wel alles! :D
Wat balen dat ballet niet zo lekker ging, het is toch vaak moeilijk inschatten hoe veel je moet eten voor het sporten vind ik. Wat goed dat jij je macro's zo netjes kan plannen, ik ben daar echt heel erg slecht in. Ben al blij als ik niet alles opvreet wat ik kan vinden.

Yonker: Dit weekend heb ik ook weer veel te veel troep ingeslagen, Skittles, Japanse mix (met mate niet erg maar ik moet me altijd inhouden om niet die hele zak naar binnen te schuiven), ijs en paaseitjes met kokosvulling. Ook weer pizza gegeten zondag dus ik had wel echt even een "cheat"dag (heb een hekel aan dat woord :') )

Het grappige is dat ik gister en vandaag eigenlijk helemaal geen honger en snaai neigingen heb na zo'n slechte zondag. Alsof het nu weer even genoeg is.

Qua gewicht ben ik nog steeds niets kwijt maar ik heb toch even een ego post. Een tijdje geleden rijkleding besteld van Opal Equestrian. Supermooie maar ontzettend strakke kleding. En ik was heel erg bang dat ik het niet kon hebben. Dat je een soort worstje lijkt erin B-). Maar ik ben er heel erg blij mee en het geeft me toch wel heel veel motivatie om gezonder te doen!

Afbeelding

Desalniettemin vind ik wel dat ik een keer moet beginnen met krachttraining en buikspieren, al ruim een jaar niet gedaan (schaam 8)7 ). Heeft iemand tips met hoe te beginnen? Ik heb gewichtjes van 3 kilo per stuk, zo'n stang in de deuropening waaraan ik me met heel erg veel moeite een keer kan optrekken en verder ben ik zo onsportief als wat.

Lijstje:
L: twee stevige roggecrackers met guacamole, een paprika
T: twee paaseitjes met kokosvulling, mineola, appel
A: goedgevulde kippensoep met cannellinibonen, boerenkool en prei, grove ham kaas tosti
T: capuccino

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:21

Ik gebruik ook MFP en vind het ideaal om alles mee bij te houden :)

Nou maanlicht je kunt het prima hebben hoor :')
Weet je zeker dat je moet afvallen? :')
Vind echt dat je een mooi figuur hebt.

Ik ben net terug van de sportschool :)
Ben in 2 weken tijd 1,7 kilo afgevallen :D
Ook een nieuw schema gekregen vandaag :)
Voor mijn gevoel ga ik nu echt tussen de 'grote' mensen sporten :')
Ga wat meer met losse gewichten enz trainen.
Op drie apparaten na is alles veranderd :)
Moet zelfs gaan planken, iets waar ik heel 'goed' in ben :+ :')

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:41

Maanlicht, denk echt niet dat je moet gaan afvallen hoor. Vind dit eigenlijk echt al op het randje. Sorry dat ik het zeg! Let goed op jezelf!

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:34

Zwart kleedt af he :+
Op mijn lichtst was ik 8 kilo lichter. Wil nu graag 3 kwijt en dan heb ik mijn doel behaald.

Goed bezig Lieszje!

black_kelpie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:59

Maanlicht schreef:
Zwart kleedt af he :+
Op mijn lichtst was ik 8 kilo lichter. Wil nu graag 3 kwijt en dan heb ik mijn doel behaald.

Goed bezig Lieszje!

En hoe oud was je toen? Je lijf veranderd ook naarmate je ouder wordt he. Je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik denk niet dat 3 kilo eraf mooi is. Zwart kleedt af, maar in zulke kleding zie je extra kilo's echt wel. Je hebt een prachtig figuur, houden zo...

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:40

Tja maanlicht ik zie echt een prachtig figuur, ik denk dat je eerder aan je zelfbeeld moet werken als aan de kilo’s en dat is eigenlijk alles wat ik erover kwijt wil :)

Fijn dat je bent afgevallen lieszje!! Super goed bezig :D

Nieuwe ronde nieuwe kansen vandaag, aangezien jk gisteren alsnog 2 koeken heb gegeten :+ verder wel oké dagje geloof ik. Maar vandaag even streng voor mezelf zijn.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:08

Fijn dat het leuk was Frummels! Zin werkplanning klinkt goed. Ik ga eens kijken of ik dat volgende week voor elkaar kan krijgen.. Heb veel avonddiensten dus dat is misschien wat lastig.

Wauw Liesje wat goed van je!!

Hier begin ik weer op de goede rit te komen :) merk wel dat het even lastig is. Hoop dat ik weer ben afgevallen, zou een mooie motivatie boost zijn.

Lijstje van vandaag:
O:havermout met een lepel jam
L: 2 boterhammen rookvlees, 2 mandarijntjes
T: Griekse yoghurt met een banaan
A: uit eten.. En drie gangen menu := heb al even gekeken en ik ga voor de carpaccio, ossenhaas en wil eigenlijk liever thee ipv toetje. Zal vast wel kunnen!
Daarom ook een beetje een karig lijstje, omdat ik uit eten ga en de hele dag op m'n kont zit haha