3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:19

Gaat hard hier!
Ik lees deze namiddag/avond bij.
Net even korte krachttraining gedaan van 35min, heb een emotionele baaldag dus heb mezelf tot niet teveel verplicht.
Nu even stad in, nieuwe broeken kopen want heb er nog maar 1 over doordat ik me zo schaamde over het dikker worden dat ik geen broeken meer gekocht heb. En ik ga vlug even kijken wat ik kan vinden over veganistische eiwit shakes.

tot later!

Kimmie25501

Berichten: 7576
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:16

Even egopost, mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met paté en viervruchtenjam en een beker melk. (385)
T: een appel en water. (58)
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, viervruchtenjam en pasta, water en een bekertje thee. (406)
T: een sultana en water. (19)
T: een banaan en water. (124)
A: een klein stukje rösti, geroerbakte groente: bloemkool, bimi, wortel en prei, twee scheppen bietensalade en een varkenskarbonade. (415)
T: denk kop thee en een taai-taai. (62)
B: 14.000 stappen, 90 minuten fietsen (de weg kwijtraken is goed voor de beweging _O- ), 60 minuten fitness, 15 minuten paard verzorgen en 30 minuten longeren.
Totaal kcal: 1469, zeker ism beweging wat te weinig, maar geen idee wat ik er nog bij moet eten. Zeker met de taaitaai zit ik wel vol. Ach ja, morgen weer een dag. Ik heb tenminste geen snackneigingen meer haha

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:42

Wederom bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat de kilo's die er bij mij aangekomen zijn vooral komen doordat ik veel thuis was/geen werk had en daarbij dus 2x over een lastige/heftige relatie (ik trek het aan schijnbaar) waar veel emoties bij kwamen kijken, waar ik dus ook door ging snaaien en voila, dan 'opeens' sta je op de weegschaal die dan niet lief meer is en 85 kg aangeeft, waar ik 2 jaar terug nog rond de 70-73 kg was.. Dus dat ik nu single ben en werk erbij heb vanaf volgende week, is echt een nieuwe start en kans voor mij om alles weer op orde te krijgen, tenminste, zo zie ik dit wel.

Had vanavond courgetti gemaakt, maar heb toch echt liever de gewone spaghetti.. bord vol was ook maar 300 kcal door alle groente, t was om een keer te proberen maar nee.. als toetje pastinaak pap gemaakt.. ook iets nieuws om te proberen maar dit was serieus erg lekker! Kan het recept hier neergooien voor als er mensen zijn die iets willen proberen. ;)

Kimmie25501: wauw, dat noem ik nog eens beweging op een dag! _/-\o_ Kom ik aan met mijn 8 km wandelen.. :+ en oeh! nu heb ik ook zin in taaitaai!! En bedankt he! :Y) :D

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:54

Wat is taaitaai :+

Haha, even een ommetje Kimmie? Eventueel nog wat meenemen voor tussendoor?
Wat goed dat het snaaien geminderd is!

Imka, wat goed dat je dan ook beslist een nieuwe start te maken! Echt doen ook, je gaat je echt veel beter voelen. Want, als je je beter over jezelf voelt en heft in eigen handen neemt, dat veranderd ook je relaties :j

Ik heb een shake gevonden! Zometeen maar eens uitproberen. Op rijst basis.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:04

Zo gaat inderdaad hard hier!!

Aria_zz: in Finland! Bevalt errug goed, helaas vlak voor kerst alweer naar huis toe :D Die angst heb ik ook nog wel een beetje :o Ik eet nu veel meer, maar qua macro's veel gebalanceerder, en dat bevalt hoe ik me voel erg goed. Alleen ik zie het gewoon niet. Vandaag wel een broek aangehad die ik sinds september niet meer heb gedragen en die voelde een stukje losser (stugge mom-jeans, dus hij knelde wat minder :') ). Nooo allergisch voor whey, maar als dat ook in kaas etc zit, heb je daar dan ook last van?

Frummels: jeetje lopend naar huis op hakken, oh god, de burn ~~}> Wel heerlijke sushi, lekker <3

KellyAV: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Lekker lijstje ook!

Imka: welkom! Misschien is zoals anderen al aangeven inderdaad jezelf iets kleins gunnen wel een goede strategie voor jou? Bji mij werkt dat heel erg goed, omdat ik gewoon best wel lekker kan blijven eten, zolang het netjes binnen mn kcal/macro doel blijft :D

Riddershow: met dat artikel van de hartslag. Mij is altijd geleerd dat als je endurance (even het andere woord kwijt) traint, dat je juist traint om je hartslag te verlagen. En dat het dan inderdaad goed is om vooral langer met een iets verhogende intensiteit te trainen. Zo is bijvoorbeeld stevig doorwandelen vaak beter dan hardlopen (ook voor je gewrichten, maar dat is een ander verhaal). Je traint uiteindelijk om je hartslag in zowel rust als actief laag te houden. (Een hart heeft een gemiddeld aantal slagen in z'n leven, een muis gaat dus ook zo vroeg dood omdat dat hartje tien keer zo snel klopt, en een schildpad heel langzaam).

Bhriseis: bak je jouw speltbrood zelf? Het klinkt ontzettend lekker namelijk :D Mooi lijstje

Gribraldi: oeh dat klinkt niet goed, hopelijk valt het mee. Antibiotica voor longontsteking is vgm wel een beetje een bitch

Black_kelpie: klussen is ook sporten!

Mijn lijstje van vandaag is nogal typisch ''ik heb tentamenstress en eet alles door elkaar'' lijstje:
O: protein yoghurt + koffie (melk en suiker)
T: 2 bastogne koeken
L: stokbrood met plak kaas, tomaat en eetlepel pesto
T: soort chilli crispies (toastjes)
A: diepvriesburger en bakje met aardappelgratin (kant en klaar)
Waarschijnlijk redelijk vet dagje, met geen groenten, maar ik zit echt op zo'n moment dat ik geen tijd heb om de computer te verlaten en alles in de oven pleur tot het klaar is. Ik ga het ook maar niet invoeren op MFP. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen, want dan is mn tentamen voorbij!!

Verder ga ik vrijdag op vakantie met een groepje italianen ( *\o/* ), en naar van wat zij eerder voor mij hebben gekookt was dat ook geheel groenteloos elke keer :') Dus vanaf morgen even mezelf helemaal volstoppen met groente en fruit. :=

MarloesHJ

Berichten: 2477
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:20

Ook al zijn jullie alweer iets verder, ik lees iets over snoepen. Ik doe ook snoepen (binnen mijn calorieëndoelen), maar omdat ik ook moeite had met porties daarmee heb ik kleine verpakkingen gekocht, dus bijv. een mini twix, klein zakje chips, mini zakje skittles, etc... Kan ik toch snoepen, maar vreet ik niet een hele zak leeg. Op die manier heb ik toch wat lekkers maar geen enorme berg calorieën extra...

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:20

Aria_zz: Taaitaai is... lekker. :+ Maar wat de smaak betreft, geen idee hoe ik het uit kan leggen.. help, iemand? :D Bedankt voor je lieve berichtje, klopt helemaal hoor! Welke shake is het geworden?

Aight: Dank je wel! Ik ben daarover nog aan het denken inderdaad.. mezelf meer gunnen.. alleen het lastige is dat ik het vaak niet bij 1 ding kan laten dus misschien niet iedere dag maar in het weekend ofzo.. beetje middenweg dan. :) Oeh.. Italiaanse mannen.. alleen jammer dat ze vaak zo klein zijn.. :D

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:29

imka schreef:
Aria_zz: Taaitaai is... lekker. :+ Maar wat de smaak betreft, geen idee hoe ik het uit kan leggen.. help, iemand? :D Bedankt voor je lieve berichtje, klopt helemaal hoor! Welke shake is het geworden?

Aight: Dank je wel! Ik ben daarover nog aan het denken inderdaad.. mezelf meer gunnen.. alleen het lastige is dat ik het vaak niet bij 1 ding kan laten dus misschien niet iedere dag maar in het weekend ofzo.. beetje middenweg dan. :) Oeh.. Italiaanse mannen.. alleen jammer dat ze vaak zo klein zijn.. :D


Wat marjoes hierboven ook benoemt, kleine verpakkingen kopen. Het is iets duurder in aanschaf, maar je doet er 5x zo lang mee. Ik leg het ook vaak gewoon al klaar. Als ik 's ochtends bedenk, vandaag mag ik popcorn/nootjes/koekjes hebben dan haal ik die alvast uit de verpakking en leg het klaar in een afgesloten zakje of bakje. Dan eet ik voor mijn gevoel toch iets ''leeg'', maar ligt de rest veilig uit mijn zicht :D

Hahaha het is maar 1 vent en 3 vrouwen. Maar god allemachtig wat willen ze graag voor mij (en de rest) een berg pasta koken :') :D

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:52

Taaitaai is taaie koek met typische sinterklaaskruiden?

In plaats van meters maken stond ik vandaag naast knollie te wachten op de da. Heeft een wond op zijn buik en at niks, dronk niks ect.

Licht ontstoken en heeft ab spuit gekregen. Nu hopen dat hij zich morgen beter voelt.

Nu kan ik samen met manlief met mijn stroopwafel op de bank zitten...

black_kelpie

Berichten: 7837
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:17

imka schreef:
Wat ik me ook nog afvraag, hoe lang zijn jullie nu bezig, hoeveel kg in hoeveel tijd zijn jullie kwijt geraakt en hoeveel kcal eten jullie op een dag met wat voor beweging en wat is jullie lengte? Ben wel heel benieuwd naar voorbeelden daarvan, geeft me misschien wat meer vertrouwen om meer te gaan eten ook. Wil dus 14 kg (nu vast wat meer na gisteren :roll:) kwijt maar neem daar ook de tijd voor. (van nu tot 31 december 2018) omdat vorig jaar rond deze tijd ik dus dezelfde voornemens had, maar in korter tijdsbestek.. en ik weeg nu 2 kg zwaarder dan toen, dus goed gelukt! _O-

Ik ben vanaf 2011 totaal 50 kilo afgevallen. Eerst 25 eraf, en 20 er weer bij. Toen weer 10 eraf, en toen moest de rest er ook af. Inmiddels ben ik sinds februari op hetzelfde gewicht, 75/76 kg bij 1.83m. Tijdens het afvallen zat ik rond de 1600 kcal. Nu om op gewicht te blijven moet ik ongeveer 2300 kcal wegwerken. Ik kickbox 1 of 2 keer per week en van januari tot en met september rijd ik ongeveer 8 uur paard per week (endurance training en dressuur). Ik werk buiten en op werkdagen maak ik al snel 8 km. Verder loop ik ook ongeveer die afstand per dag met mijn hond.

Vandaag;
O; chocolade havermout met banaan, pindakaas en noten
L; 3 bruine boterhammen met smeerkaas en salami
A; gnocchi traybake met chipolata worstjes
T; verjaardag. Inmiddels zit er een stuk kwarktaart en een kipsaté'tje in :+

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:48

RS: hoe gaat net nu met je paard?

Ik probeer inderdaad ook kleine porties te snoepen. Gisteren had ik voor na het werken in de auto (3 kwartier rijden ongeveer) chips mee. Keurig afgewogen, en me er de hele avond op verheugd. Paste binnen mijn kcal en macro's. Zat over mijn eiwit heen en te kort khd en vet. Dat gebeurt bijna nooit :')

Nu in de sinterklaas tijd kan ik ook beter van die kleine zakjes pepernoten halen ipv zo'n grote zat. Vooral chocolade pepernoten gaan in 1 keer op. Jammer genoeg hebben ze daar geen kleine zakjes van.

Even een beetje een ego stukje, want ik ben super blij!!
Mijn doel voor het einde van het jaar/voor kerst was 3 kilo afvallen. Ik ging net op de weegschaal staal, en mijn doel is behaald!! *\o/* het is zelfs 3.5 :D
Kleine doelen stellen werkt zeer positief merk ik. Heb nu het doel opgeschroefd naar 5 kilo, dus nog 1.5. Dat meer eten is echt fantastisch :')

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:16

Ego post is niet erg... zelfs erg positief!!! **\O/** Dat is ook fijn om af en toe te lezen :D

Hij had vanochtend nog steeds verhoging en at wel geteld 5 happen brok. Dus nog niet erg enthousiast. Dus nog pijnstilling met ontstekingsremmer gekregen. Pijnstilling werkte wel, want toen ik vertrok was hij wat vergeten grasjes aan het knabbelen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:50

Wat ontzettend goed Kelly! Gefeliciteerd!!

Welke weegschaal hebben jullie? Ik moet er nog één aanschaffen maar weet niet zo goed welk merk het beste is.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:55

Aria_zz, ik had gisteren ook zo'n dag. Avondeten was dan ook heel gezond :+

Imka, ik ben echt dol op courgetti, gezonder dan de pasta variant haha.

Aight, ik heb een kuurtje gehad heb een infectie. Had ik vorige week thuis gebleven en rust gepakt had mijn lichaam het zelf kunnen herstellen. Kreeg ook fijn advies mee, waarop hij ook meteen zei waarschijnlijk doe je er niks mee :') (dokter kent mij te goed)

Kelly, chocolade kruidnoten zijn hemels! Gefeliciteerd! Lekker bezig :D

RS, hopelijk is je paard snel weer opgeknapt!

Sanne, ik heb een weegschaal die van alles meet. Volgens mij maakt merk etc niet zoveel uit hoor :)

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:32

Goed bezig Kelly!

Courgetti heb ik nog nooit op. Wil ik nog wel eens proberen.

Mijn lijstje voor vandaag
O: 2 meergranen boterhammen. Een met jam en een met boterhamworst
T: 8 kleine worteltjes met wat humus
L: 1 Italiaanse bol met zelfgemaakte tonijnsalade
T: banaan
A: nog geen idee, maar net wat vriendlief in huis heeft

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:21

Dankjulliewel allemaal! :) dit geeft motivatie!

Hopelijk knapt je paardje snel op RS :(:)

Ik heb ook een weegschaal die vanalles kan meten, maar volgens mij is dat zo onnauwkeurig als wat haha. Dus ik meet alleen mijn gewicht. Bij mijn gewichtsconsulente is wel een weegschaal die alles meet :)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:05

Kelly, wat ontzettend goed van je!!!

Ik geef hier even een snelle zwaai; ik heb het heel druk met deadlines en ben vandaag ontzettend moe :O Mijn gewicht is ook (licht) aan het schommelen, dus dat is voor mij een signaal dat ik even op verbruik moet eten (zeker in combinatie met de stress). At de laatste week alwéér te weinig eiwitten, dus ik ben wel braaf 5 bakjes quorn, soorten (light) kaas, feta, halloumi en 5 potten kwark gaan inslaan deze ochtend :Y)

Ik probeer morgen een bijlees post te maken. Nog een fijne zonnige middag iedereen!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:10

Ik zwaai ook even van onder mijn steen: heel erg druk!

Bhriseis: waar ook heeeel veel eiwit inzit zijn kidneybonen, kikkererwten en peultjes. :j die eerste twee gooi ik bijna altijd door de salade om die reden. Of kikkererwten op een bakplaat met peper, zout en komijnpoeder en dan in de oven. Na het afkoelen zijn het net nootjes: lekkere eitwitrijke snack voor tussendoor :)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:12

Hmmm misschien moet ik toch weer dagelijks een blikje naar binnen werken. Goede tip! Doe je dat dan met verse kikkererwten? Ik gebruik steeds blik, iets met te lui om ze te weken :o

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:13

Bhriseis schreef:
Hmmm misschien moet ik toch weer dagelijks een blikje naar binnen werken. Goede tip! Doe je dat dan met verse kikkererwten? Ik gebruik steeds blik, iets met te lui om ze te weken :o


Ik koop altijd blik. Ben lui :+

edit; eiwitten bij kikkererwten is ongeveer 19 gram per 100 gram en kidneybonen 24 gram per 100 gram. Kan geen kwarkje tegenop! :D
Ik maak vaak een salade van een blikje van alletwee, lente ui, cherrytomaat en feta. Lekker snel klaar, mager en veel eiwitten!
Laatst bijgewerkt door Frummels op 29-11-17 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:15

Schitterend :7 Morgen uittesten!

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:20

Ik heb het ooit geprobeerd met honing, maar dat was geen succes. Moet kijken of ik nog kikkererwten heb. Dus alleen even beetje peper en zout erover heen? Dat zou dan ook wel in de airfyer kunnen, of niet?

Poging 2 dan maar...

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:22

Afentoe duik ik even binnen haha, lees braaf mee. Maar is dat lekker kikkererwten? Ik durf t niet :') al vind ik hummus heeeerlijk

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:28

Riddershow schreef:
Ik heb het ooit geprobeerd met honing, maar dat was geen succes. Moet kijken of ik nog kikkererwten heb. Dus alleen even beetje peper en zout erover heen? Dat zou dan ook wel in de airfyer kunnen, of niet?

Poging 2 dan maar...


Ja soms doe ik er komijnpoeder overheen en chilivlokken dan wordt het wat pittiger. Maar alleen peper en zout met wat olijfolie is ook erg lekker. Staan veel recepten van op internet!
Voorbeeldje: http://www.degroenemeisjes.nl/recept-ge ... kererwten/

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:41

brr... hou niet van pittig... (en van rare smaakjes) de grote favoriet is nog steeds de naturel chips.

Maar ik ga eens kijken of ik iets kan maken. Het lukt me steeds niet om aan mijn eiwitten te komen, dus dat zou een mooie manier zijn en om verantwoord te snoepen. Met knoflook... dat lijkt me wel wat. ik ga even experimenteren. Lees ook al dat het ook prima met de airfryer gaat.