3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:46

Vanmorgen precies 84 kg op de weegschaal.. 14 kg te gaan nog, waarvan ik er 10 af wil hebben eind juni, dus hoop dat dit te doen is! Deze week (donderdag) mijn vuurdoop met nieuwe baan, spannend!! Zat hiervoor namelijk al jaren thuis door omstandigheden en gewoon niet aan een baan te kunnen komen doordat ik ook een uitkering had, dus zo blij hiermee! Wou vanmorgen mijn vaste ronde van 10 km gaan lopen met de hond maar helaas... het weer zit niet helemaal mee.. vanmorgen maar wat dingen geregeld/telefoontjes gepleegd en na dit bericht maar eens mijn keuken schoonmaken. -O- ik stel het nu al zeker een paar maanden uit, want van het hele huishouden vind ik de keuken doen het ergst, maar het moet er nu echt van komen, dus schop onder mijn kont en aan de gang! (nadat ik thee gedronken heb.. :D )

Frummels: 0,4 kg vind ik helemaal niet veel inderdaad na 3 dagen meer eten. Denk ook nog vocht, dus wie weet valt het enorm mee en ben je het over een paar dagen alweer kwijt! Succes met je beoordelingsgesprek!!

Riddershow: Enorm fijne dag vandaag met je verjaardag! Y)(^) Hoe oud (jong) word je?

Aria zz: oei, das minder, en zonde! Welke vega wil je bestellen/ga je gebruiken dan? Ik gebruik het merk sunwarrior. Staat er al even, want is niet heel lekker.. alleen op dagen dat ik wat meer eiwit kan gebruiken neem ik het.

Bhriseis: ja, heerlijk om meer te mogen inderdaad, haha. Ik sport niet verder.. maar loop elke dag wel 1-2 uur met de hond. Vanaf april t/m september fiets ik wel vaak 3x per week 1-2 uur, maar met dit weer staat de fiets binnen.. Wou eerst misschien weer gaan fitnessen maar daar ik nu net begin bij een nieuwe baan en ik daar de eerste weken ook flink moe van zal zijn (werk al een poos niet meer dus niks gewend :o ) wacht ik sowieso met nieuwe dingen deze maand.. wie weet volgend jaar.. eerst mijn eten + nieuwe baan + elke dag wandelen maar op orde en dan zie ik wel weer. :)

Allemaal weer veel succes vandaag!

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:24

Ow jeetje, allergisch voor Whey, das vervelend.

Ik ben nu 33 :o Vandaag wordt het niet echt gevierd (behalve op mijn werk... ik kan nauwelijks nog werken door de slingers :Y) ) Mijn zoon heeft er vanochtend aan gedacht, de rest niet. Ga straks wel eerder naar huis (om een lening af te sluiten bij de bank en das niet voor een verjaardagskadootje) Verder moet ik naar de omheining van de knollies kijken want er liep er schijnbaar vandaag eentje op straat -O-
Achja, zo kom ik wel aan mijn stappen/beweging vandaag.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:39

Gefeliciteerd Riddershow! Genoeg te doen nog dus vandaag. Wel leuk dat je collega's slingers hebben opgehangen, ik zou dat erg kunnen. Waarderen! :)

Goed bezig Imka, stapje voor stapje werkt vaak het beste. Kijk inderdaad eerst maar hoe het met je gaat als je weer gaat werken, en hoeveel tijd je nog over houdt. Wat voor werk ga je doen? :)

Hier weer lekker normaal gezond eten :+ blijf het nog lastig vinden met verjaardagen, en als ik bij mijn vriend ben. Iets met minder controle hebben haha

Lijstje voor vandaag:
O: havermout met magere melk, een banaan en wat kaneel
T: skyr vanille
L: tosti van 2 boterhammen met kaas, gerookte kipfilet en pesto. 1 boterham met filet american
T: weet ik nog niet, heb nog wel aardig wat ruimte over
D: boerenkool stamp met rookworst
T: skyr vanille

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:45

Bedankt allemaal, de baas was gelukkig heel tevreden. :D

Imka: ik vind de keuken juist altijd leuk om te doen! Kan er ook echt van genieten als hij weer lekker schoon is. <3

RS: genoeg te doen op je verjaardag lees ik! Lief van je collega's, die slingers. :)

Kelly: net lijstje heb je!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:55

Gefeliciteerd RS!

Heb niet heel erg bij gelezen, hier nog steeds niet fit.
Spoiler:
(woensdag check voor longontsteking)


Veel gewerkt en weinig geslapen :')

Probeer wel 4x te sporten deze week. Schrok alleen zo van de weegschaal dat ik nog steeds van slag ben..
:Y)

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:35

Gefeliciteerd RS! Y)(^) Fijne dag vandaag!

Gribaldi, longontsteking, ik duim dat het dat niet is :(:)

Ik ben weer een beetje boven water na een fanatieke klusweek. Alles zit in de verf en de vloer ligt erin maar er moeten nog wel wat dingen gedaan worden. Eerst maar even uitpuffen :')

Sporten is er helemaal bij in geschoten afgelopen week, dus vandaag gelijk maar weer aan de gang.

O; chocolade havermout met banaan, pindakaas en noten
L; tosti met kaas en salami
T; mandarijn en cracker
B; kickboksen
A; uiensoep met Italiaans breekbrood

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:58

Goed bezig geweest dus! Schiet aardig op zo dan :)

Soep is ideaal met dit weer :D

Nee naja ik wil helemaal niet naar de HA maar iedereen vindt dat ik wel moet gaan. Op het niet slapen en de hoestaanvallen ja voel ik mij prima. Werk gewoon en ga gewoon sporten ben taai :')
Krijg je zo'n AB kuur waar ik helemaal niet op zit te wachten.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:20

Gefeliciteerd RS!
Supergoed bezig black_kelpie!
Veel beterschap gribaldi! Wel gewoon gaan hoor, wordt je alleen maar beter van :j

Tijdje niet gepost hier volgens mij. Ik ben overigens nog steeds lekker bezig. Vanavond zal ik mijn lijstje even delen.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:27

Beterschap gribaldi! :(:) snap dat je geen zin hebt om naar de huisarts te gaan haha

Lekker lijstje Black kelpie! Ik hou zo erg van breekbrood :') ik heb laatst een adresje ontdekt waar ze echt de meest lekkere breekbrood ever maken <3

Ik heb gisteren nieuwe kommen en mokken gekocht, en nu wil ik alleen nog maar daar uit eten en drinken omdat ik ze zo leuk vind :') als een klein kind zo blij haha

Mijn lijstje voor vandaag:
O: skyr vanille, met wat cruesli en inimini beetje hagelslag :o
T: appel
T: bananenbrood
L: 3 vk boterhammen, 1 filet american en 2 met biefstukworst
T: bananenbrood en mandarijn
D: caesar salade met gerookte kip, zelfgemaakt.
T: mandarijn en eventueel nog iets, heb nog wat over en heb een avonddienst, vaak trek als ik terug kom

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:51

Goedemorgen allemaal! Ik stond vanmorgen misselijk op.. :x Gisteravond is het mis gegaan hier, savonds zo'n trek in iets en ben voor de bijl gegaan.. broodje van de subway met 4!! koekjes.. En dan niet een klein broodje maar de grootste.. helaas is mijn maag zo groot op t moment dat dit er heel makkelijk in gaat (kan echt door blijven eten) en hierna ook nog eens een schaaltje cashewnoten, wat rozijnen en een schaal vol met bessen.. vreselijk. :( En dit is dus precies waar het mis gaat altijd, klassiek voorbeeld dus.. ik hou het 3/4 dagen vol en voel me dan goed, maar daarna 'moet' ik wat lekkers omdat ik daar dan enorm naar verlang en dan eet ik vaak zoveel dat ik weer opnieuw kan beginnen qua gewicht. En rond mijn periode van de maand is dit 10x erger en kom ik dus helemaal aan.. cirkeltje waar ik al jaren in zit, dus tips zijn meer dan welkom. Ik reageervanmiddag even op jullie posts, moet nu namelijk weg. Fijne dag en succes allemaal weer.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:03

@Imka: Ik heb niet echt tips. Ik heb er zelf namelijk ook last van. Ik probeer gewoon van dag op dag te kijken en mijn best te doen... (en blijven bijhouden in MFP, blijft een stukje geweten invullen en bewustheid van wat ik naar binnen schuif

Het ging gister eigenlijk ook erg goed (voor zover dat gaat op je eigen verjaardag)
O: Shake
T: Vlaai (tja....)
T2: stroopwafel tijdens vergadering
M: maar 2 boterhammen ivm bovenstaande
A: Broodje Döner (ik had nog zulke goede voornemens totdat manlief voorstelde om dit te bestellen
T3: ... veel te veel chocolade letter die ik had gekregen...

Dus ben schandelijk over mijn vetgehalte en Koolhydraten heen gegaan. Ik moet zeggen dat ik het nog best moeilijk vind om aan mijn eiwitten te komen.

Vandaag heb naast mijn shake, 2 gekookte eieren, een appel en een komkommer mee. Kijken hoe ver ik kom met mijn goede voornemens voor vandaag...

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:43

@Imka: Dit is dus de reden waarom ik mijzelf niet alles ontzeg. Dan doe ik namelijk precies hetzelfde.

Mijn lijstje gisteren uiteindelijk:
O: Griekse yoghurt met biologische cruesli
T: een paar worteltjes, tomaatjes en 3 kleine blokjes kaas
L: 1 avocado met ongeveer 8 cherrytomaatjes met wat peper en zout. 1 broodje met een klein laagje boter.
T: 1 oliebol (oeps }:0 )
A: 1 kom bospaddenstoelen soep met een half stokbroodje waar al kruidenboter tussen zit en 1 tarwe boterham met smeerworst

Mijn planning voor vandaag:
O: Griekse yoghurt met biologische cruesli
L: roerei van 2 eieren met paprika en champignons en cherrytomaatjes
T: peer
A: chili con carne
T: klein bakje popcorn (heb slaapdienst op mijn werk en heb dan altijd 'behoefte' aan iets ongezonds. Voorheen nam ik dan iets van chips mee, maar nu neem ik gewoon een klein bakje popcorn mee en daar moet ik het dan maar mee doen)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:30

Imka: ontzeg je jezelf misschien te veel? Ik deed dat eerst ook en ga dan sneller de fout in. Nu mag ik alles eten van mezelf, maar met mate en binnen mijn calorieën. Het werkt natuurlijk voor iedereen anders, voor mij werkt dit goed :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:08

Imka: ik heb helaas niet echt tips :( Ik heb snaaiaanvallen alleen gehad als ik te weinig gegeten heb gedurende de dag en "ongezond" eten in huis heb. Nu koop ik het gewoon niet meer, dus áls ik dan weer eens zo een bui krijg dan moet ik het doen met wat fruit of een boterham. :))
Wat mij wel helpt is om gewoon in te plannen dat ik bijvoorbeeld elke middag of avond 1 dingetje mag hebben dat ik lekker vind. Bijvoorbeeld een handje nootjes, een blokje chocolade of een schaaltje popcorn. Als ik weet dat ik dat mag en zo heb ingepland dan hou ik me er ook makkelijker aan. Misschien dat dat jou ook kan helpen?
Als ik echt trek heb in de avond eet ik meestal kwark met fruit.. Maar misschien kun je overdag wat meer dingen eten die een goed verzadigd gevoel geven? Of een rondje gaan wandelen in de avond als je zo een bui voelt opkomen?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:22

vergeet spontaan mijn eigen lijstje:

O: klein bakje kvarg perzik smaak + trek cocos reep
T: 2 mandarijnen en 8 kruidnoten + cappuccino
L: 1 broodje eiersalade, 1 broodje kaas
T: banaan
A: aardappelen, witlof met kaas en vega braadworst

Avondeten zouden we gisteren al nemen, maar ik had zin om uiensoep te maken :D

Beweging: uurtje fitness.

Zal later even verder bijlezen, t is voor de verandering druk op werk! :)

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:45

Wauw, veel reacties al, dank jullie wel!

Riddershow: ik hou inderdaad bij wat ik binnen krijg per dag. (ik heb fatsecret) Ben dus niet de enige die er last van heeft.. Balen he! Maar net wat je zegt, misschien moet ik ook meer van dag tot dag kijken in plaats van: ik moet nog zoveel maanden en zoveel kg..

Silver_bolly: dat is dus ook een probleem.. als ik bezig ben, wil ik het ook echt 100% goed doen, en totaal gezond.. maar als ik dan een etentje heb, verjaardag of speciale dagen, voelt het inderdaad als 'verpest' en ga ik mezelf helemaal te buiten en laat ik gezond eten totaal los.. :x zeker een leerpuntje dus! Je lijstje ziet er goed uit!

_KellyAV: zoals je kan lezen hierboven dus precies wat ik doe.. alles 100% goed willen hebben en daardoor als het fout gaat, alles loslaten en eten wat ik wil.. :=

Frummels: de boodschappen die ik haal zijn gezond inderdaad.. ik was eerder ook van het naar de winkel gaan speciaal voor lekkers. Dit heb ik mezelf voor een groot deel afgeleerd gelukkig, maar wat ik daarvoor in de plaats ging doen is dus bestellen.. en dan vooral subway met die lekkere chocolate chip cookies. Tip: nooit mee beginnen! Dus inderdaad mezelf meer gunnen (en dan niet een chocoladereep per dag :D ) kan helpen denk ik. Je lijstje ziet er ook goed uit!

Wat ik me ook nog afvraag, hoe lang zijn jullie nu bezig, hoeveel kg in hoeveel tijd zijn jullie kwijt geraakt en hoeveel kcal eten jullie op een dag met wat voor beweging en wat is jullie lengte? Ben wel heel benieuwd naar voorbeelden daarvan, geeft me misschien wat meer vertrouwen om meer te gaan eten ook. Wil dus 14 kg (nu vast wat meer na gisteren :roll:) kwijt maar neem daar ook de tijd voor. (van nu tot 31 december 2018) omdat vorig jaar rond deze tijd ik dus dezelfde voornemens had, maar in korter tijdsbestek.. en ik weeg nu 2 kg zwaarder dan toen, dus goed gelukt! _O-

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:59

Ik ben al langer bezig met mijn eetpatroon veranderen en pas sinds kort samen met dit topic bezig (en nog weinig resultaat helaas) Dus geen inspiratie voorbeeld...

Maar ben 1.70 en nu rond 77 kg. Is blijven hangen na de laatste zwangerschap. Ik wil terug naar onder de 70 en liefst 65. Ik heb daarvoor geen datum... Ben allang blij als het lukt.

Ik heb een activity tracker waarbij ik mijn dagelijkse bewegingen bij houdt. Maar ik heb 1850 kcal als "standaard" ingesteld. Ik heb zittend kantoorwerk en probeer 2x in de week te sporten naast mijn knollies.

Maar ik kijk meestal niet echt naar mijn gewicht (omdat ik vooral veel krachtsport doe), maar naar uiterlijk en taille omtrek. Aangezien ik werkkleding heb (elke dag de zelfde maat) meet ik hoe strak mijn broek elke dag aangaat.

Maar goed, zoals gezegd, ben geen shiny voorbeeld van succes.

Ik ben nu met veel tegenzin de komkommer naar binnen aan het schuiven om te voorkomen dat ik me te goed doe aan de stroopwafels in mijn la (overblijfsels van gister) :o Ik probeer sterk te blijven...

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:00

Wat voor mokken/kommen heb je gekocht Kelly?
Lekker lijstje heb je trouwens :)

Imka, ik denk dat je jezelf ook te veel ontzegt. Zolang het in je macro's past zou ik in het begin niet te veel ontzeggen. Dan ga je het langer volhouden.


RS, voor een verjaardag mag dat best ;)

SB, lekker lijstje. En popcorn is helemaal niet zo slecht hoor!

Lekker bezig Frum! Volgens mij heb je het knopje gevonden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:02

Als die komkommer er met zo veel tegenzin in gaat, waarom pak je dan niet gewoon een stroopwafel? Ik zou m'n dag er gewoon omheen plannen en mezelf het pleziertje gunnen van 1 stroopwafel per dag tot het pakje leeg is. Daarna is het leeg en koop je het niet meer.

Ik ben nu echt lang bezig met m'n gewicht en ik merk gewoon dat ik het meeste afval en me het prettigst voel als ik mezelf geen dingen ontzeg. Als ik zin heb in een pistolet met brie als ontbijt eet ik dat, en dan compenseer ik de rest van de dag zodat ik niet blijf vreten. Als ik zin heb in een bakje chips 's avonds, dan pak ik dat maar hou ik het op een bakje en alleen als ik er nog ruimte voor over heb.

Ik heb namelijk geen overgewicht gekregen van dat ene bakje chips of die ene stroopwafel, en het gaat me ook niet tegenhouden om af te vallen. Misschien gaat het op deze manier iets langzamer maar jezelf allerlei dingen ontzeggen gaat alleen maar zorgen voor gigantische terugvallen.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:07

Ik vind het echt knap als je t bij 1 bakje chips kan houden en 1 stroopwafel...... ik eet altijd een zak of verpakking leeg, dat is echt zo slecht. En daarom haal ik t dus maar heel af en toe in huis.

En denk niet dat je naar andere moet kijken wat ze kwijt zijn. Ik ben nu bijna 15kg kwijt sinds augustus, maar heb dan ook serieus overgewicht waarbij het sneller gaat. Iedereen valt hier op zn eigen tempo af :)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:21

Omdat ik weet dat ik het dan echt niet bij eentje kan houden. Ik ben wel van plan er vanavond 2 mee te nemen naar huis om deze samen met manlief op te eten. Als ik er maar 2 meeneem kan ik er dan ook niet meer van maken :Y)

Het is voor mij makkelijker iets te laten staan (zelfs al kost dat moeite) dan om het beperkt te eten. Ik had al netjes een zak ships een week lang in de la laten liggen (ééntje waarvan ik weet dat ik hem niet kan laten staan, ik heb me uiteraard niet geheel ontzegt van snacks) . Manlief trekt het eruit en gaat ermee naast mij op de bank zitten... aan het eind van de avond was het op (grotendeels door mij) Ik kan dat echt niet weerstaan als ik er al wat op heb.

Ik ontzeg me ook niet alles. Op mijn werk gaan we altijd woensdag een broodje halen en donderdags een frietje. En als ik er dan ben doe ik lekker mee. Is er taart bij de koffie? Dan neem ik ook een stukje (vroeger nam ik ook wel eens een 2e... die laat ik nu staan). Maar in het geval van gebak probeer ik dan wel mijn brood/middageten te minderen. En ik heb een fruit of eiwitreep bij voor het geval dat ik trek.

Qua snacks probeer ik bewust dingen te kopen waarvan ik weet dat ik er niet te veel van eet. Zoals de pure chocolade koekjes (ipv melk). Zodat ik me het lekkers niet geheel ontzeg.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 28-11-17 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:22

Ik doe ook wat emma zegt. Hierdoor houd ik het langer vol dan ooit tevoren, en bijkomend voordeel is dat ik zo leer om niet door te slaan. Juist omdat het mag, heb ik veel minder de neiging die hele zak chips op te eten. Om het mezelf makkelijker te maken heb ik kleine zakjes chips in huis, daarmee vind ik het makkelijker om niet te veel te nemen.

Als je slechte gewoontes weet te veranderen, heb je daar nog heel lang profijt van. Je bent namelijk niet klaar als je je streefgewicht bereikt, als je dan weer hele zakken chips of koek naar binnen werkt zit het gewicht er zo weer aan. En de rest van je leven helemaal niets snoepen is ook niet haalbaar.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:31

Gribaldi, ze zijn van het merk lief, ze hadden ze bij de kruidvat :) ideaal voor ontbijt, ook al hadden we al goede kommetjes daar voor :')

Ik heb al zo'n 100 pogingen gedaan dit jaar, maar nu het gevoel dat poging 101 aanslaat. Ik voel me er heel erg prettig bij. Sinds 13 november ben ik echt heel erg serieus bezig en dus mijn eetpatroon aan het veranderen. Het gewicht daalt, zal morgen ochtend eens wegen. Zou fijn zijn als ik voor de zomer een kilo of 10 kwijt ben :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:47

imka schreef:
Wat ik me ook nog afvraag, hoe lang zijn jullie nu bezig, hoeveel kg in hoeveel tijd zijn jullie kwijt geraakt en hoeveel kcal eten jullie op een dag met wat voor beweging en wat is jullie lengte? Ben wel heel benieuwd naar voorbeelden daarvan, geeft me misschien wat meer vertrouwen om meer te gaan eten ook. Wil dus 14 kg (nu vast wat meer na gisteren :roll:) kwijt maar neem daar ook de tijd voor. (van nu tot 31 december 2018) omdat vorig jaar rond deze tijd ik dus dezelfde voornemens had, maar in korter tijdsbestek.. en ik weeg nu 2 kg zwaarder dan toen, dus goed gelukt! _O-


Ik ben eigenlijk al jaren bezig, maar zonder succes. Terwijl ik zo krampachtig bezig was met afvallen/gewicht behouden, ben ik juist ruim 18 kg aangekomen de laatste 5 a 6 jaar. (er mocht best wel wat bij hoor, ik was echt super slank; toen 65 kg met een lengte van 1.80, op mijn zwaarst 84 kg) Vooral door een heleboel vreetbuien.. Dit najaar is de knop echt omgegaan en ben ik serieuzer aan de slag met wat meer succes. :) Ik ben in ongeveer 2 maanden 3 kg kwijt. Tussendoor wel een keer in totaal 4,5 afgevallen maar daar is weer wat van bijgekomen na mn breakdown een paar weken geleden :+ Nu weer de slag te pakken. Ik wil nog ongeveer 5 a 6 kg kwijt.
Ik eet ongeveer 1850-2000 kcal op een dag afhankelijk van of ik veel beweeg/sport of alleen op mn kont achter mn bureau zit op werk. Ik ben 1.80 m.

Ik ontzeg mijzelf niet alles, maar doe wel echt mijn best doordeweeks "normaal" te eten en áls ik iets neem om een kleine portie/een handje te nemen. Op vrijdagavond mag ik eten waar ik trek in heb van mijzelf.

gribaldi: ja volgens mij ook! :D

Wat Emma zegt, ga ik trouwens in mee :j

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:49

Zoooo een week vakantie en het topic is niet meer bij te benen haha! Helaas een dip gehad op persoonlijk vlak dus niet erg goed opgelet, neem ik maar voor lief, niet alles kan goed gaan. Nieuwe week nieuwe kansen, dus we gaan er weer tegenaan, wel met de nodige balansdagjes, want anders gaat het nooit naar beneden :P Sorry voor de ego post..