3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:39

Ik weet dat het niet kattig bedoeld is hoor :D
Maar het is idd stamppot, dat is best een behoorlijke maaltijd. En 2 stuks fruit bedoel ik dus 2 mandarijntjes en een appel. maar wellicht heb je gelijk en eet ik te weinig. Denk dat ik morgen dan maar eens een dagje alles ga bijhouden op MFP :)

Boerenkoolstamppot is:
150 gr boerenkool (ongeveer) 69 kcal
300 gr aardappels (ongeveer) 258 kcal
Rookworst ongeveer 150 kcal
= 477 kcal...

Is dat zo weinig voor een avondmaal? Volgens mij valt dat wel mee. Maar ik heb nog repen liggen van 200 kcal dan pak ik die vanavond :)

Agh en die eetpolitie is alleen maar fijn :j

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:43

Dat hangt een beetje van je behoefte/vetreserve/activiteit af. En waar je je het fijnst bij voelt: ik voel me erg prettig bij een avondmaal hoger in kcal. Maar jij geeft net aan dat je na de middag meer honger heb, dus dan zou ik in jouw geval misschien het fruit 's avonds eten, en de reep in de namiddag? Of wat spelen met je macro verhoudingen tijdens de lunch, zorgen voor wat rauwkost als 'buikvulling'...

Ik had inderdaad het idee gekregen dat je avondmaal bestond uit enkel kool en worst :-P En die appel had ik overheen gelezen, sorry.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:44

Hahahaa ja ik wist niet dat ze dat in België niet kende _O-

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:46

Sorry :o

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:48

Geen sorry hoor!! Vind t fijn dat je meedenkt. Wellicht dat ik de reep en het fruit dan wel keer omwissel. Kijken hoe dat uitpakt.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:26

Ik vind het ook wel fijn om in de namiddag iets ‘zwaarder’ tussen door te eten, zoals een banaan of een notenreep, dan hou ik het vol tot de avond en heb daarna geen honger.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:30

Vealosz welkom! Goed dat je van de cola af probeert te gaan! Misschien is een tussenstap naar Crystal Clear (die 1 kcal versie) wel makkelijk? Die is wel zoetig, en vanuit daar is het makkelijk naar water of water met een smaakje?

Frummels: Nice!!! Goed gedaan! Mooi resultaat!

En inderdaad Yonker, stabiel is ook goed :)

Oeh lekker lijstje Sanne___

Black_Kelpie dat klinkt als een flinke klus haha. Wel een leuk projectje :)

BHriseis mooi lijstje, hopelijk voel je je deze week wat beter

Ik had gisteren echt een ruk dag, ik zal jullie het lijstje besparen. Vandaag een beetje proberen te compenseren voor de 800 extra kcal die ik gisteren heb opgegeten :(
O: Kvarg, koffie (met melk en suiker), 2 mandarijnen (180 kcal)
L: spinaziepannenkoekjes met kaas (320 kcal)
T: knackebrot met paprika kruidenkaas (110 kcal)
A: groentenwok met falafel (673 kcal)

Niet extreem veel dus, maar zoals boven aangegeven als compensatie dagje. Qua khd 120, vet 57, protein 61 (39%, 42% en 19%). Eiwitten hadden van mij wel iets hoger gemogen, maar ik denk dat dat bij dit lijstje door het gebrek aan dierlijke (of eiwitrijke plantaardige) producten komt. Ik was eigenlijk wel verbaasd, dit lijstje zonder de kcal erachter ziet eruit als een best ''rijk gevuld'' lijstje. Maar valt toch tegen/mee. Ik twijfel, heeft het zin om morgen ook een balansdag te houden voor gisteren? Of kan ik beter op een normale tour doorgaan?
Ook vind ik het hele ''vet'' ding wel lastig. Kaas is mijn grootste valkuil. Wat smeren jullie op crackers en brood? Hummus vind ik bijvoorbeeld echt heel vies. Misschien iets van kip beleg ofzo? Maar doen jullie er dan iets bij?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:41

Aight: ik vind het lijstje er juist niet zo "rijk gevuld" uit zien hoor. Ik zou alleen vandaag een balansdag houden en morgen weer gewoon normaal eten. :)
Ik eet zelf geen vlees dus als beleg neem ik vaak: humus, avocado, krabsalade, eiersalade, kaas, smeerkaas, roomkaas, zuivelspread, pindakaas, selleriesalade. En dan vaak nog een toping van bijvoorbeeld cherrytomaatjes of rucola of komkommer of jalapeño of rauwkost etc. :9

Mijn lijstje vandaag:

O: vanille kwark met chocoladecrusli. :o
T: cappuccino
L: pistolet met krabsalade en komkommer, kom soep
T: appel en kakifruit.
A: vegetarische hamburger op een broodje met gebakken ei, plakje kaas, ui, tomaat en sla :9 zoete aardappelfrietjes uit de oven met chilivlokken, knoflook en paprikapoeder. Erbij een beetje ketchup.

Beweging: uurtje fitness

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:53

Ik vind je lijstje er ook niet zo heel rijk gevuld uitzien Aight.
Ik eet ook regelmatig (smeer)kaas op crackers etc, maar bij mij past het prima binnen mn kcal doel. Verder vind ik kipfilet, filet americain, Philadelphia, rosbief lekker (en nog veel meer dat ik nu niet kan bedenken :+ )

Lekker lijstje Frummels!

Mijn lijstje is nog een beetje onzeker, maar t wordt zoiets:
O: havermout met appel, kokos en halfvolle melk
T: banaan
L: 2 volkoren boterhammen met kaas en tomaat, kom bloemkoolsoep
T: appel
A: bij mn moede, dus geen idee. Zal wel aardappelen, groenten, vlees zijn.
B: zo'n 10000 stappen. Verder beetje rustig aan, ben nog steeds niet helemaal fit. Gisteren wel gaan sporten, maar was behoorlijk slapjes.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:24

Zo heb ook aardig wat bij te lezen!

Druk weekend gehad hier en ben nog steeds niet fit. Lijkt alleen maar erger te worden :+

Leuk Frum! Heb je al iets in je hoofd wat je wilt qua jurk?
En goed bezig *\o/*

Zoete aardappel frietjes <3 Of zoete aardappel puree met rucola en spekjes (stamppot)


Ik had zondagavond zilte aardappelen van Texel <3 pompoen en ui uit de oven met zelfgemaakte gehaktballen. :9

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:25

Jullie gaan echt hard zeg! Even iets minder actief en allerlei berichten gemist haha :=

Frummels: wat goed zeg! De aanhouder wint! & goed lijstje van vandaag!

Black_kelpie succes met je projectje! Wij hebben vorig jaar een huis gekocht dus ik weet precies hoe het is haha

Aight: ik vind je lijstje nogal karig.. als je wilt balansen zou ik dat 1 dag doen en zeker niet langer.

Laura: beterschap, vervelend dat het toch nog niet helemaal wil, wel een mooi lijstje!

Gribaldi: balen, ook nog steeds niet fit.. jouw eten van zondagavond klinkt echt heel lekker!

Nou even wat rust gehad, had vorige week echt even een dipje, dus even 2 dagen niet zo goed opgelet (ook niet helemaal loco gegaan trouwens haha) en 1 dag minder gesport, het lukte even niet. Hierdoor ook niet afgevallen en dat demotiveert me echt ontzettend.. Vandaag en morgen nog even goed opletten en daarna gaan we een paar dagen weg, dus wordt het opletten wat lastiger (uit eten en ontbijt in het hotel) gelukkig is er een fitness gelegenheid in het hotel dus dat is wel super fijn, ik kan dus gewoon gaan sporten!

Vandaag:
O: honinghoepels met melk
T: granenbiscuits
L: 3 boterhammen met kaas
T: skyr
A: spruitjes, aardappelen en een schnitzel

Eens zien of er morgen wel weer wat af is..

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:32

Haha door een weekendje weg en verhuizing heb ik ook wat gemist hoor Sharon :')

Nee sinds donderdag al niet, wel in 1 avond alles verhuisd. En nu heb ik alles wat ik eet komt er binnen een paar uur weer uit.. Wel goed voor de lijn :+
Drink thee met honing en dat blijft nog binnen...

Wil dolgraag sporten, vorige week maar 2x kunnen gaan, wilde vanavond gaan maar weet niet of ik daar fit genoeg voor ben..

Ik had afgelopen weekend in het hotel ook gewoon alles gegeten hoor (ontbijt), even alles los gelaten. Nu moet ik zeggen dat avond eten niet veel soeps was doordat ik niet fit was. (vrijdagavond broodje kipfilet en zaterdagavond klein bakje rauwkost salade :') )

Zondagavond inderdaad even goed en gezond gedaan, bleef goed binnen :) En ja was echt heel lekker :)
Ben zo blij met mijn nieuwe toko en daar zit een hele fijne oven in :D

Getsie spruiten, haha dat vind ik nog steeds enorm vies :P

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:00

Rijk gevuld was misschien een beetje een verkeerde omschrijving. Ik ben mij ervan bewust dat dit een karig lijstje is, morgen ga ik gewoon weer m'n normale caloriedoel bereiken (1800) :) . Ik heb even berekend wat ik dan aan khd, vet en eiwit kan eten. En voor mezelf zou dat in een verhouding van 40%, 35% en 25% betekenen: 180 gram khd, 70 gram vet, 112,5 gram eiwit.
Voor mijn lijstje vandaag zal ik nog wat extra eiwit aanvullen dmv een protein yoghurt (15 gram extra eiwit).

Oeh jouw avondeten klinkt echt heerlijk Frummels!
Oh jeetje Gribraldi, dat klinkt niet goed. Buikgriepje oid?

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:02

Ik lees hier veel over skyr, dat lijkt me ook interessant (en lekkerder dan magere kwark) Nu nog even kijken waar ik het ga halen aangezien ze het vast niet bij de aldi hebben.

Even vraagje; Hoe bepalen jullie hoeveel je mag eten; anticiperen jullie op het verwachte verbruik of kijk je meer naar gemiddelden. En als je naar gemiddelden kijkt. Hoeveel ga je dan aanhouden als richtlijn? (op de website van pagina 1 is het ca 350 kcal onder verbruik)

En… wat doen jullie als je een dag “te weinig” hebt gegeten?
Ik heb gister namelijk ca 2500 verbruikt en maar 1650 gegeten (mede door smart protein shake ontbijt en geen tijd voor avondeten, dus moet de maandag iets beter gaan plannen)
Moet ik dat compenseren (met gezond eten uiteraard)?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:12

Gribaldi, dat is wel fijn inderdaad! Aangezien je minder controle hebt over je eten is kunnen gaan sporten toch wel een grote plus!

Sharon, wel goed dat je dan niet loco ging, dat is op zich ook al een overwinning. En niet bij komen is ook al iets. Maar afvallen is natuurlijk een grotere motivering.
Ik ben blij dat ik geen weegschaal heb :Y)

Laura, veel beterschap! Sporten kan ook een immuunboost zijn, dus hopelijk hielp het toch wat en was het niet te zwaar.

Frummels, die burger klinkt erg goed! Advocado spread is ook geen slecht idee ter afwisseling. Ecologisch dan weer wat minder ...

Aight, volgens mij is een compensatie dag ook meer dan genoeg. Je lichaam heeft toch voedsel nodig, en je metabolisme moet ook opgang blijven.
Die pannenkoekjes lijken me wel wat!

Hier vandaag simpel:
O: havermout, yoghurt en appel
L: zelfgemaakte wentelteefjes met bruin zonnebloempittenbrood; geen extra suiker.
T: cappuccino, proteïne shake
A: ik hoop: broccoli-geitenkaas sausje, pasta, ham, broccoli bloem, rucola, kerstomaatjes

B:40-50min work out

Maar ik ga vanavond naar de winkel dus ga opnieuw inkopen doen. Mijn avondmaal zou er zo moeten uitgaan zien, als ik alles kan vinden. Heb nog een halve broccoli liggen en die moet op, dus de stam gaat in de saus en de rest er bovenop. Enorm lekker!

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:17

Riddershow, via de app heb ik aangegeven hoeveel gewicht ik wil verliezen dus automatisch vertaald zich dat naar een minder aantal calorieën. Ik probeer dat als richtlijn aan te houden.

Daarnaast probeer ik op te letten genoeg proteïnen binnen te hebben en pas daar wat op aan. Dus dat de macros wat in balans zijn.

Te weinig eten compenseer ik door een beetje meer, maar zeker niet het volledig aantal niet gegeten calorieën van de dag ervoor.

Ben je trouwens tevreden van je tracker?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:20

Bedankt allemaal! Voel me echt stukken beter en het gaat echt lekker :)

gribaldi: ja ik heb onder andere deze 3 doorgegeven die ik graag wil passen en voor de rest mag ze me verrassen haha.
1) http://www.uniquebridal.nl/bruidsmode-t ... n/?q1=Mori Lee&q2=&q3=&q4=&q5=&c=mori-lee/8180

2) (wil eigenlijk zonder mouwen maar vind deze erg mooi) http://www.uniquebridal.nl/bruidsmode-t ... n/?q1=Blue by Enzoani&q2=&q3=&q4=&q5=3&c=blue-by-enzoani/jamari

3) http://www.uniquebridal.nl/bruidsmode-t ... n/?q1=Blue by Enzoani&q2=&q3=&q4=&q5=3&c=blue-by-enzoani/jazzy

Wel rustig aan doen he, als je je niet helemaal fit voelt. Als je dan gaat sporten kan je lichaam een flinke klap krijgen omdat alle energie naar het sporten gaat terwijl je die energie zo hard nodig hebt :(:)

Laura: lekker lijstje heb je. Ben gek op bloemkoolsoep! :)

Sharon: Kan me voorstellen dat je daardoor gedemotiveerd raakt, maar je kunt het! Fijn dat je kunt fitnessen in het hotel, misschien geeft dat iets meer rust? :)
Vandaag in elk geval een net lijstje!

Riddershow: ik vind Skyr echt heerlijk! Het vult enorm en ik vind de smaak lekker. Honing is mijn favoriet. :j
Wat betreft hoeveel ik eet: ik anticipeer echt op mijn verbruik. Als ik weet dat ik savonds veel beweeg na werk, dus naar de paarden en ook nog sporten dan eet ik een stuk meer dan wanneer ik weet dat ik na werk de deur niet meer uit ga. Dat werkt voor mij ook wel prima zo.
Als ik te weinig heb gegeten, eet ik de dag er na gewoon normaal en niet meer om te compenseren. :)

Aria: Die burger is echt heerlijk. Mis het vlees helemaal niet zo! Avocado op brood of op een cracker vind ik echt heerlijk. Soms maak ik er een soort guacamole van en soms doe ik hem gewoon in plakjes er op.
Heerlijk, wentelteefjes! Die heb ik al lang niet op zeg.. Ga ik ook weer eens maken.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:32

Riddershow schreef:
Ik lees hier veel over skyr, dat lijkt me ook interessant (en lekkerder dan magere kwark) Nu nog even kijken waar ik het ga halen aangezien ze het vast niet bij de aldi hebben.


Ze verkopen het wel degelijk bij de Aldi, haal daar de mijne ook vandaan :)

Sorry dat ik niet op de rest reageer ben nogal druk maar zag dit voorbij komen :D

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:37

Yonker schreef:
Riddershow schreef:
Ik lees hier veel over skyr, dat lijkt me ook interessant (en lekkerder dan magere kwark) Nu nog even kijken waar ik het ga halen aangezien ze het vast niet bij de aldi hebben.


Ze verkopen het wel degelijk bij de Aldi, haal daar de mijne ook vandaan :)

Sorry dat ik niet op de rest reageer ben nogal druk maar zag dit voorbij komen :D


Bij mijn Aldi niet hoor :)
Reageer ook zo even op de rest haha

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:44

Aria_zz schreef:
Riddershow, via de app heb ik aangegeven hoeveel gewicht ik wil verliezen dus automatisch vertaald zich dat naar een minder aantal calorieën. Ik probeer dat als richtlijn aan te houden.

Daarnaast probeer ik op te letten genoeg proteïnen binnen te hebben en pas daar wat op aan. Dus dat de macros wat in balans zijn.

Te weinig eten compenseer ik door een beetje meer, maar zeker niet het volledig aantal niet gegeten calorieën van de dag ervoor.

Ben je trouwens tevreden van je tracker?


Ja op zich wel. Hij is wat groter dan ik gewend ben (maar droeg dan ook bijna geen horloges...) en ben ook nog aan het uitvogelen hoe strak hij moeten zitten en waar. Maar hij is duidelijk, heeft ook een analoog tijdsplaatje en dat vind ik er nog sjiek uitzien ook, en het makkelijk om even door mijn stappen en verbruik heen te scrollen.

En vind de melding dat ik te lang heb stil gezeten ook leuk... al is dat 's ochtend terwijl ik lekker in bed lig te stinken een beetje overbodig, maar dat dat kan hij ook niet ruiken (om maar even in beeldspraak te blijven :Y) )

Was niet van plan vandaag te gaan bunkeren... :D maar vind het sws lastig om gezond aan mijn Kcal te komen.

Maar MFP berekend de te eten Kcal toch niet. Die moet je zelf invullen? Als ik MFP had moeten geloven had ik 1650 moeten eten per dag, das 100 Kcal boven minimum...

Sorry voor al mijn vragen :o

@iedereen: ik woon in D en kon online niet vinden dat ze het verkochten, maar ga zeker even kijken of ze het in de schappen hebben. Anders zit de edeka ernaast en die verkoopt het zeker weten.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:01

Frummels schreef:
Bedankt allemaal! Voel me echt stukken beter en het gaat echt lekker :)

gribaldi: ja ik heb onder andere deze 3 doorgegeven die ik graag wil passen en voor de rest mag ze me verrassen haha.
1) http://www.uniquebridal.nl/bruidsmode-t ... n/?q1=Mori Lee&q2=&q3=&q4=&q5=&c=mori-lee/8180

2) (wil eigenlijk zonder mouwen maar vind deze erg mooi) http://www.uniquebridal.nl/bruidsmode-t ... n/?q1=Blue by Enzoani&q2=&q3=&q4=&q5=3&c=blue-by-enzoani/jamari

3) http://www.uniquebridal.nl/bruidsmode-t ... n/?q1=Blue by Enzoani&q2=&q3=&q4=&q5=3&c=blue-by-enzoani/jazzy

Wel rustig aan doen he, als je je niet helemaal fit voelt. Als je dan gaat sporten kan je lichaam een flinke klap krijgen omdat alle energie naar het sporten gaat terwijl je die energie zo hard nodig hebt :(:)

Laura: lekker lijstje heb je. Ben gek op bloemkoolsoep! :)

Sharon: Kan me voorstellen dat je daardoor gedemotiveerd raakt, maar je kunt het! Fijn dat je kunt fitnessen in het hotel, misschien geeft dat iets meer rust? :)
Vandaag in elk geval een net lijstje!

Riddershow: ik vind Skyr echt heerlijk! Het vult enorm en ik vind de smaak lekker. Honing is mijn favoriet. :j
Wat betreft hoeveel ik eet: ik anticipeer echt op mijn verbruik. Als ik weet dat ik savonds veel beweeg na werk, dus naar de paarden en ook nog sporten dan eet ik een stuk meer dan wanneer ik weet dat ik na werk de deur niet meer uit ga. Dat werkt voor mij ook wel prima zo.
Als ik te weinig heb gegeten, eet ik de dag er na gewoon normaal en niet meer om te compenseren. :)

Aria: Die burger is echt heerlijk. Mis het vlees helemaal niet zo! Avocado op brood of op een cracker vind ik echt heerlijk. Soms maak ik er een soort guacamole van en soms doe ik hem gewoon in plakjes er op.
Heerlijk, wentelteefjes! Die heb ik al lang niet op zeg.. Ga ik ook weer eens maken.


Wauw! 1 & 2 zou mijn voorkeur naar uit gaan. Prachtig! Ik vind je smaak erg leuk :j

Ja wellicht dat ik vanavond nog niet ga sporten en dan morgenavond ga.
Zal zo even kijken of ik mijn lunch binnen kan houden.

Aight, ja ik denk het ja, virus ofzo. Nu heerst het behoorlijk hoor ik. Maar ben gewoon gaan werken, thuis zitten kan ik niet :')
Spoiler:
Heb afgelopen weekend ook mensen aangestoken :o


RS, hoef je niet te compenseren hoor. Vandaag weer gewoon normaal eten zoals je altijd doet. Volgende week gewoon rekening mee houden en je dag anders inplannen :)

Aria, ik weet hoeveel kcal er in de producten zitten dus onbewust kan ik er rekening mee houden wat ik wel en niet kan eten. En ja dit klinkt best erg haha :')
En even niet sporten komt door ziekte en verhuizen. Rust is ook heel belangrijk voor een lichaam. Gezien ik amper eet kom ik ook niet aan nu maar moet wel opletten niet te veel spieren te verliezen dus moet echt wel zorgen dat er eten in blijft zitten..

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:11

Oei wel karig lijste Aight, maar als je het erop kan... Ik zou ook weer niet teveel gaan balansen in de zin van niet de ene dag 3000 kcal en de ander maar 1000...... Dan zo ik toch minimaal 1400 kcal doen maar ik heb er verder ook niet zoveel verstand van.

Sharon toch goed dat je niet helemaal je hebt laten gaan!! :D

Girbaldi die ziek is :(:)

Kcal tellen doe ik al even niet meer... maar denk dat ik dat wel weer ga doen maar vind het aan de ene kant zo'n gedoe. Maar denk dat ik het toch maar moet gaan doen weer. Ik probeer rond de 1800/2000 kcal te zitten ook al zegt mijn fitbit dat ik een veel hoger gebruik heb.... := Iets met eigenwijs.

Frummels je linkjes doen het niet -O- Ben er nieuwsgierig _O-

Ik moet nog een gezond avondeten vanavond maar heb zoveel zin in iets met kaas, wraps uit de oven met kaas eroverheen ofzo :+

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:32

Allemensen wat gaan jullie snel, ik hou het niet meer bij :')

Beterschap gribaldi! :(:)


Riddershow schreef:
Even vraagje; Hoe bepalen jullie hoeveel je mag eten; anticiperen jullie op het verwachte verbruik of kijk je meer naar gemiddelden. En als je naar gemiddelden kijkt. Hoeveel ga je dan aanhouden als richtlijn? (op de website van pagina 1 is het ca 350 kcal onder verbruik)

En… wat doen jullie als je een dag “te weinig” hebt gegeten?
Ik heb gister namelijk ca 2500 verbruikt en maar 1650 gegeten (mede door smart protein shake ontbijt en geen tijd voor avondeten, dus moet de maandag iets beter gaan plannen)
Moet ik dat compenseren (met gezond eten uiteraard)?

Mijn ontbijt en lunch zijn vaak vrij standaard en ik weet dus aan hoeveel kcal ik dan zit en hoeveel ik overhoud. Te weinig eten komt bij mij zelden voor, ik ben een vreetzak eersteklas :D Maar als het zo is en ik heb geen trek dan laat ik het zo. Mocht het structureel voorkomen dan zou ik er wel eens even bij stil gaan staan. Extra verbruik compenseer ik niet, dat deed ik ook niet toen ik nog aan het afvallen was. Zo blijf ik een beetje in balans :+

Vandaag weer een klusdag! Behangen, schuren, schilderen, laminaat eruit halen en kleurtje voor de muur uitkiezen. Ik kom wel aan mijn beweging vandaag, ik heb in ieder geval lamme armen van het schuren :Y)

O; chocolade havermout met banaan, pindakaas en amandel
L; geen idee nog
A; bij schoonouders, dus geen idee :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:39


Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:47

Owwww prachtig <3