Verstandskies

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 19:42

Ik heb het gevoel dat mijn verstandskies doorkomt. Ik ben 17 jaar oud.
Onder mijn oor is het wat opgezet/bult en deze plek doet ook erg veel pijn. Zie foto ik wijs het aan met mijn vinger
Afbeelding

Ik heb volgende week maandag een afspraak staan bij de tandarts. Maar wat kan ik doen om de pijn nu te verlichten? Paracetemol werkt niet.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:44

IJs er op?

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 19:45

lieveli schreef:
IJs er op?


Dat werkt wel maar als ik het ijs eraf haal voel ik het na een paar minuten nog erger kloppen

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:48

Als je googelt kom je veel tips tegen, misschien daar eens iets van proberen?

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:53

2 paracetamol en 1 ibruprofen, die twee versterken elkaar. Onze tandarts heeft dat gezegd

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 19:55

ilayda schreef:
2 paracetamol en 1 ibruprofen, die twee versterken elkaar. Onze tandarts heeft dat gezegd


Ik ga het nu nemen! Had al 1 paracetemol genomen maar werkte helaas niet.

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:13

Ik zou gewoon de tandarts bellen dat je je mond niet meer openkrijgt van de pijn. Werkte bij mij perfect hihu de volgende dag was hij er uit :=

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 20:15

JenW schreef:
Ik zou gewoon de tandarts bellen dat je je mond niet meer openkrijgt van de pijn. Werkte bij mij perfect hihu de volgende dag was hij er uit :=


Klopt maar morgen en woensdag heb ik stage. Donderdag zijn ze niet open ivm hemelvaartsdag en vrijdag denk ik ook niet dat ze open zijn.

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:56

Idd paracetamol en ibuprofen combineren, en dan iedere 4-5 uur een dosis. Op die manier bouw je een spiegel op en zou de pijn wat lichter moeten worden.

Ik weet helaas hoe het voelt. 2 maanden geleden had ik opeens een ontstoken verstandskies, ik ging echt door de grond van de pijn. Inmiddels zijn alle 4 mijn verstandskiezen eruit, wat een opluchting!

ChiVet

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Zeist

Re: Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:11

Heb je ook echt pijn achterin je mond zelf waar de verstandskiezen doorkomen? Waar jij wijst zitten namelijk geen (doorkomende) tanden. Wel het scharniergewricht van je kaak. Misschien een ontsteking daar? Kan je ook voor naar de huisarts en in dat geval is ibuprofen een erg goed idee. Mogelijk ook wat koelen.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:15

Daenerys schreef:
Idd paracetamol en ibuprofen combineren, en dan iedere 4-5 uur een dosis. Op die manier bouw je een spiegel op en zou de pijn wat lichter moeten worden.

Ik weet helaas hoe het voelt. 2 maanden geleden had ik opeens een ontstoken verstandskies, ik ging echt door de grond van de pijn. Inmiddels zijn alle 4 mijn verstandskiezen eruit, wat een opluchting!

Als je een vergiftiging wilt oplopen, vooral dat doen 8)7
Paracetamol mag je 4x daags 1 gram van pakken (max 4 gram per 24 uur). Dus elke 6 uur eentje.
Ibuprofen mag je 3x daags 400 mg (max 1,2 gram per 24 uur). Dus elke 8 uur eentje.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 21:18

ChiVet schreef:
Heb je ook echt pijn achterin je mond zelf waar de verstandskiezen doorkomen? Waar jij wijst zitten namelijk geen (doorkomende) tanden. Wel het scharniergewricht van je kaak. Misschien een ontsteking daar? Kan je ook voor naar de huisarts en in dat geval is ibuprofen een erg goed idee. Mogelijk ook wat koelen.


Alleen als ik mijn mond wagenwijd open doet trekt de pijn door. Maar voorderest alleen pijn op de plek die ik aanwijs.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 21:20

Het superior molars is volgensmij ook verbonden met mijn tandveel, kies wortels.

Afbeelding

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:22

ChiVet schreef:
Heb je ook echt pijn achterin je mond zelf waar de verstandskiezen doorkomen? Waar jij wijst zitten namelijk geen (doorkomende) tanden. Wel het scharniergewricht van je kaak. Misschien een ontsteking daar? Kan je ook voor naar de huisarts en in dat geval is ibuprofen een erg goed idee. Mogelijk ook wat koelen.


Een doorkomende tand zou niet zoveel pijn mogen veroorzaken. Is de tand al echt door het tandvlees? Dan kan het een ontsteking zijn. Is het nog mooi bedekt met tandvlees, dan kan het een ontsteking van de tand ernaast zijn, of scharniergewricht of wat ik met dezelfde symptomen heb een bijholte ontsteking.

Ik ben donderdag ipv naar mijn eindexamen naar de kaakchirurg gegaan omdat de pijn niet vol te houden was. Werd doorgestuurd naar kno en die gaan binnenkort weer een operatie inplannen voor mijn bijholteontsteking.

Gewoon tandarts bellen en vragen of hij een foto maakt. Daarop kunnen ze ook de holtes zien en een beetje tandarts kan dan zien of er een ontsteking in je holtes zit.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 21:24

StonedRomy schreef:
ChiVet schreef:
Heb je ook echt pijn achterin je mond zelf waar de verstandskiezen doorkomen? Waar jij wijst zitten namelijk geen (doorkomende) tanden. Wel het scharniergewricht van je kaak. Misschien een ontsteking daar? Kan je ook voor naar de huisarts en in dat geval is ibuprofen een erg goed idee. Mogelijk ook wat koelen.


Een doorkomende tand zou niet zoveel pijn mogen veroorzaken. Is de tand al echt door het tandvlees? Dan kan het een ontsteking zijn. Is het nog mooi bedekt met tandvlees, dan kan het een ontsteking van de tand ernaast zijn, of scharniergewricht of wat ik met dezelfde symptomen heb een bijholte ontsteking.

Ik ben donderdag ipv naar mijn eindexamen naar de kaakchirurg gegaan omdat de pijn niet vol te houden was. Werd doorgestuurd naar kno en die gaan binnenkort weer een operatie inplannen voor mijn bijholteontsteking.

Gewoon tandarts bellen en vragen of hij een foto maakt. Daarop kunnen ze ook de holtes zien en een beetje tandarts kan dan zien of er een ontsteking in je holtes zit.


De tand is nog niet door. Maandag worden er ook fotos gemaakt. Ik wil eerder maar dat is echt niet te doen met stage heb mijn uren hard nodig. Door een stom foutje van school heb ik al te weinig uren en heb geen zin om na dit stage jaar nog 2 weken door te gaan.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:26

Begrijpelijk. hou in ieder geval de bijholteontsteking als optie open. Sommige mensen hebben er veel last van en andere mensen voelen de ontsteking wat op hun kiezen drukken en meer niet.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:36

slecht dat je tandarts zo lang wacht, als wij namelijk na te lang wachten een ontstoken verstandskies aan treffen kan de ta of kaakchirurg hem ook niet extra heren (trekken).

morgen gewoon nog eens bellen, ik zou aanraden ipc paracetemol ibuprofen te nemen, dan 600 mg per keer.

Wat je kan doen is als hij doorkomt je nu daar last van hebt is een flesje waterstofperoxide 3% bij de drogist halen, gaasjes en hier op kauwen. Je kan er evt ook 2x daags mee spoelen.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 21:37

StonedRomy schreef:
Begrijpelijk. hou in ieder geval de bijholteontsteking als optie open. Sommige mensen hebben er veel last van en andere mensen voelen de ontsteking wat op hun kiezen drukken en meer niet.


Heb bijna geen symptonen van een bijholte ontsteking.

Zou de tandarts op vrijdag open zijn (dag na hemelvaartsdag) de huisarts is wel open dan

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:57

Wij zijn wel open maar niet alle praktijken, maar geloof me als je echt kiespijn hebt als in een ontstoken kies dan zou je nu per direct willen hihi. Alle tandartsen hebben een spoeddienst dus terrecht kan je altijd bij pijn.

Zal dan denk ik toch iets doorkoments zijn, kunnen ze ook weinig aan doen. evt verwijsen of zelf trekken.

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:44

Heeft de ibruprofen en de paracetamol wel geholpen?

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 17:48

ilayda schreef:
Heeft de ibruprofen en de paracetamol wel geholpen?


Jaa!

Ik ga vrijdag naar inloopspreekuur van de huisarts. Die kan kijken of het geen opgezette klier is.

Ben wel een pech vogel nu want mijn nek zit ook vast (kan niet naar links kijken zelfde kant als die bukt)

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:15

Citaat:
De tand is nog niet door. Maandag worden er ook fotos gemaakt. Ik wil eerder maar dat is echt niet te doen met stage heb mijn uren hard nodig. Door een stom foutje van school heb ik al te weinig uren en heb geen zin om na dit stage jaar nog 2 weken door te gaan.


Eh - iets meer zelfrespect mag wel hoor!
Jouw gezondheid gaat voor.
Dikke pillen slikken vanwege wachtlijsten vind ik niet in de haak, maar dikke pillen slikken omdat je "moet werken": naar de dokter/ tandarts, spoedpost!

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 20:17

Vandaag foto's laten maken en mijn verstandkiezen onder zitten gekiept. Dit kon de pijn veroorzaken of dit:
Had een klein gaatje deze is gevuld (2 jaar geleden leek die er ook te zitten alleen was die echt heel klein)