Mini blaartjes onder voeten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:11

Irkoontje schreef:
har166 schreef:
Is het geen zonne-allergie? dat heb ik sinds mijn 15e en dat komt nu ook weer opzetten door dit weer. Ik heb 1 jaar helemaal onder gezeten maar tegenwoordig heb ik het alleen nog op mijn handen.

Dat denk ik niet, mijn voetem komen niet of nauwelijks in de zon, en het zit ook echt alleen daar. Verder ook nooit last van de zon, en ben over het algemeen erg veel buiten



Het komt ook door de warmte, niet alleen van uv straling. Als je veel op dichte kunststof schoenen loopt kan dat best de oorzaak zijn.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:12

Contact allergieen hoeven juist niet op de plek waar t contact gemaakt word tot uiting te komen.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 19:22

har166 schreef:


Dat denk ik niet, mijn voetem komen niet of nauwelijks in de zon, en het zit ook echt alleen daar. Verder ook nooit last van de zon, en ben over het algemeen erg veel buiten[/quote]


Het komt ook door de warmte, niet alleen van uv straling. Als je veel op dichte kunststof schoenen loopt kan dat best de oorzaak zijn.[/quote]
Dan denk ik inderdaad dat mn schoenen de oorzaak zijn. Helaas geen mogelijkheid tot andere schoenen/minder dragen. Werk hele dagen, veel buiten, waarbij veel lopen, en ik mag alleen deze schoenen aan van de baas

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Mini blaartjes onder voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:12

Het klinkt als blaadjes eczeem, ik heb het ook maar voornamelijk op mijn handen. Geloof dat het 2 à 3 jaar geleden voor het eerst opspeelde. In de winter eigenlijk nauwelijks, nu het warmer wordt komt het terug. Kleine blaasjes met helder vocht, inderdaad hier ook geen jeuk. Tenzij ik ze kapot maak, wat ik dus helaas doe.
Op internet zijn de foto's echt extreem, dat herken ik ook niet.

Ik wil je eventueel wel een foto sturen hoe het er bij mij uitziet via pb.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 16:42

Yunomi schreef:
Het klinkt als blaadjes eczeem, ik heb het ook maar voornamelijk op mijn handen. Geloof dat het 2 à 3 jaar geleden voor het eerst opspeelde. In de winter eigenlijk nauwelijks, nu het warmer wordt komt het terug. Kleine blaasjes met helder vocht, inderdaad hier ook geen jeuk. Tenzij ik ze kapot maak, wat ik dus helaas doe.
Op internet zijn de foto's echt extreem, dat herken ik ook niet.

Ik wil je eventueel wel een foto sturen hoe het er bij mij uitziet via pb.

Dat mag wel, als je wilt.
ik maak ze ook kapot, maar dat doe ik met alle blaren (ja ik weet het, niet altijd goed :+) ook dan geen jeuk, enkel een beetje prikkerig, omdat er dan wat zout vanaf mn huid in de blaasje komt, dat is ook maar heel even