Zwetende handen en voeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Zwetende handen en voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 16:40

:wave:

De temperaturen stijgen en ik krijg weer meer last van een vervelend probleem: zwetende handpalmen en voetzolen. Ik ben altijd wel een beetje "klam" maar vanaf een graad of 20 zijn mijn handen en voeten eigenlijk continu nat van het zweet.

Ik heb er last van met het vasthouden van de pc muis of de telefoon en schaam me soms om mensen een hand te geven. Door mijn natte voetzolen slip ik in mijn schoenen als ik open schoenen draag (altijd met leren zool, geen kunst producten) en zien de zolen er naar een paar keer dragen al smoezelig uit.

Herkenbaar? Hebben jullie wellicht tips?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:45

Ja ik heb hier ook last van. Niet zo erg gelukkig, maar toch af en toe heel vervelend. Vooral bij dingen aanraken.
Talkpoeder wil al eens helpen. Een handdoek dichtbij hebben ook. Oh en de anti voetschimmel spray doet ook wonderen voor mijn voeten!

Ik kan er weinig aan doen omdat ik ook exczeem heb wat dan weer erg uitdroogt, dus mag het niet nog extra droog maken met bv talkpoeder :Y)

Ik veeg vaak mijn handen droog aan mijn broek, maar heel fijn is dat ook niet.
Laatst bijgewerkt door Aria_zz op 26-05-17 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xdniesje

Re: Zwetende handen en voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:48

Is Syneo 5 misschien iets voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:49

Idd handdoek dichtbij hebben. En regelmatig je handen wassen. Verder heb ik helaas geen tips voor je. :')

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:06

Je zou ook is naar de huisarts kunnen gaan. Er bestaan verschillende behandelingen om overmatig zweten te minderen dus dan ben je er gewoon vanaf. Maar mogelijk dat daar wel meer kosten aan verbonden zijn dan een zalfje etc, en sowieso wat meer gedoe maar wel met top resultaat.

Het lijkt me in ieder geval echt heel vervelend. Zelf heb ik nooit natte voeten en hooguit heel soms wat plakkerige handen, ik snap dat je er vanaf wil.

Rooslovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:20

Heb je al middeltjes geprobeerd? Bij de kruidvat is het 1 en andere te koop, wellicht helpt dit al voor je. Mocht dit niet helpen dan heb je nog Botox dit word vergoed door bepaalde zorgverzekeraars, maar hiervoor heb je wel een verwijsbrief nodig.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 17:27

Dank voor jullie snelle reacties en tips! :)

Ik heb nog geen middeltjes geprobeerd, zal in ieder geval eens naar Syneo 5 gaan kijken! Iemand daar persoonlijke ervaring mee?

Talkpoeder klinkt ook als een simpele oplossing :j Zie je dat als je dat gebruikt hebt? Als een witte waas ofzo?

Huisarts en meer permanente oplossingen zou ik ook overwegen als niets anders werkt, maar wil eerst mildere opties proberen.

Handen afvegen en vaak wassen doe ik inderdaad al, maar is niet afdoende en ik voel me er ook niet comfortabel bij om steeds mn voeten af te moeten drogen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:34

Witte waas zul je wel hebben, maar je moet er wat handigheid in krijgen om de juiste hoeveelheid te pakken. Berg/rotsklimmers gebruiken het ook, net als turnsters, dus moet zeker vrij te verkrijgen zijn. En meeneembaar!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:57

Talkpoeder heb je gewoon bij de Kruidvat/Etos. Van Zwitsal met de typische geur, maar ook van een ander merk, met mentholextract. Dat zit in een grijze bus, ik strooide het in m'n gips als het jeukte/zweette. :+
Ze hebben het vast ook gewoon van het huismerk. :j