Vast met mezelf...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Vast met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 01:53

Lig ik dan, om Bijna 3 uur 's nachts te malen in mijn bed.
Luisterend naar mijn scharrelende cavia's die tijdelijk weer op mijn kamer wonen (niet hinderlijk).

Mijn letterlijke gedachte van nu is.... "hier lig ik, 27 jaar, nog thuiswonend, geen vriend (overigens ook geen behoefte aan), te luisteren naar mijn cavia's"
Kort door de bocht, ik voel me echt compleet waardeloos.
Heb het gevoel alsof ik nog niets op orde heb in mijn leven.

Dat terwijl ik het best goed heb, heb een fantastisch paard en een mega leuke mini, leuke dieren hobby en leuke vrienden.
Mijn paard is bijvoorbeeld vandaag van stal verhuist en hoewel ik weet dat de keuze goed is, heb ik toch weer het idee dat ik andere partijen tekort doe.
Zo ook op mijn werk, ik heb een andere baan binnenkort, hetzelfde maar gunstigere tijden en omgeving en ik zit nu al te hikken tegen ontslag nemen. Omdat ik bang ben dat ik dus mensen verdrietig maak.

Dat is mijn probleem ook eigenlijk. Ik wil er altijd voor iedereen zijn en alles doen maar heb al zo vaak de deksel op mijn neus gehad.
Toch omdat ik zo in elkaar zit vergeet ik heel vaak mij zelf.

Het uit zich in huilbuien, eenzaam gevoel etc.
Mijn beesten, groot en klein geven mij wel mijn nodige steun.
Maar uit die gevoelens komen lukt gewoon niet.
Ik hoef me gewoon niet eenzaam te voelen... zijn genoeg mensen die dingen met mij willen doen.
Maar ik ben zo uitgeput van alles dat ik niet meer wil/durf.

Ik kan hele goede gesprekken voeren met een vriendin die exact hetzelfde is als mij.
Als ik ga googlen kom ik 'ernstig' overeen met borderline, ook ben ik hoog gevoelig.. een probleem wat al langer bestaat.
Naar de huisarts stappen durf ik (nog) niet. Ben van mezelf geen prater en al helemaal niet met vreemden.

Zijn er mensen met wellicht soortgelijke problemen oid of tips waar ik aan werken?

Weet nu even helemaal niet wat ik met dit topic wil bereiken en er zullen vast mensen zijn die me hier herkennen, zowel positief als negatief maar ik ga niks anoniem doen.

tijger22

Re: Vast met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 05:16

Dapper zeg om zo je verhaal openbaar te maken!
Ik denk dat dat al een hele goede eerste stap is en het lucht op.
Ik denk dat het belangrijk is dat je met die vriendin in gesprek blijft omdat jullie beide een soortgelijk verhaal hebben.
En ik denk/hoop dat het naar een huisarts durven dan vanzelf komt :)

Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen, want je rot voelen is het rotste wat er is...

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 05:41

Ik herken wat je schrijft over 'niet goed genoeg' voelen. Wat mij geholpen heeft zijn de boeken van Brene Brown en misschien is imperfect onderweg van Gave mensen (www.gavemensen.nl) wel iets voor jou?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 08:30

Bedankt barbara, ik ga zometeen even kijken :j
Ik weet soms ook niet meer wat de oplossing moet zijn om mij wél gelukkig te voelen.
Het ergste is Dat ik het weet, maar toch kan ik er geen kant mee op

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:03

Lastig he Lukie.. :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:31

Rot hoor...!

Even een idiote vraag. :o

....stel, vanavond ga je naar bed, je valt in een heerlijke diepe, rustige slaap en zo'n goede petemoei uit de sprookjeswereld zwaait met haar toverstafje.

...wat zou je de volgende ochtend merken?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:49

Ik zou zeggen, ga eens een paar keer langs bij Zefanja Vermeulen van www.zefanjacoaching.nl Zij kan je helpen, ook zonder te praten, dmv haptonomie, Touch of Matrix en het werken met de paarden. Ze is onlangs verhuisd en woont nu in Dussen. Volgens mij is dat voor jou snel af te rijden of niet?
Intakegesprek is volgens mij gratis en dan kun je altijd nog besluiten of het wat voor je is of niet.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 15:59

Bedankt fjordnina, dat is zelfs heel goed aan te rijden vanaf hier via de pond. Ga vanavond even lezen op de site.
Gek genoeg, mijn paard is al deels mijn therapie en ik hoef er niet eens voor op hem te rijden. Alleen zijn blik zien is al genoeg en als ik hem net als gisteren bij het overplaatsen door de wei zie scheuren ben ik blij dat hij plezier heeft.
Mijn kleine pony net zo , staat nu 2 maand ergens en was daarvoor in verzorging volledig afhankelijk van mij. Heb iets stappem terug genomen en haar in pension gezet.
Nu kan ik ook gerust een dag overslaan en weet dat ze helemaal happy rondloopt en verzorgt word.
Ze komt ook nog wel als ik roep maar ik merk dat ze gelukkiger is nu op de wei.

Het is inderdaad heel erg lastig... want waarom, als ik het weet... kan ik er niet uitkomen? Het frustreert me gewoon enorm.

Janneke, ik zou willen dat ik uitgerust wakker werd en net moe en gefrustreerd. Om zo ook de dag weer te eindigen (wel dan op een positieve manier moe).
Ik heb mezelf gewoon veel te veel uitgeput. Ook op het werk en daarom ga ik nu ook over naar andere tijden en bedrijf . Moet de cirkel doorbreken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:17

Dit is inderdaad iets wat je moet doorbreken, daarna kan je denk ik weer vooruit kijken. :j

Misschien is het prettig om eens met een psycholoog te praten? Als je dat via de huisarts doet wordt het gewoon vergoed. Toen ik me afgelopen jaar een hele tijd ellendig en waardeloos voelde en gewoon permanent uitgeput en mentaal vermoeid was heb ik dat ook gedaan, en dat heeft weldegelijk geholpen. :j Weet niet of het bij jou ook werkt, maar het proberen waard, toch? :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:46

Ik had ook zoiets, kan alleen niet precies uit je verhaal halen waar je je rot om voelt?
Ik voel mij vaak naar van oktober tot februari.
Heb een behandeling gehad bij een psych, krijg nu 10 mg anti depressiva, omdat ik mij in de lente/zomer altijd al gelukkig voelde, ben ik nu dus niet te houden, met als gevolg dat ik erg druk ben soms en ook in m'n hoofd :')
Ook werd ik emotioneel instabiel door de pil, hormonen hebben erg veel invloed op je gemoedstoestand.

Gewoon naar de huisarts gaan, zij kunnen je verder helpen, anders blijf je ermee zitten.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:12

Vakantie doet wonderen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 21:21

Ja waarom voel ik mij eigenlijk rot?
Gewoon wat ik zeg, het idee dat ik anno mijn 27ste nog niks voorstel/ bereikt heb en dergelijke. Die soort gedachtes.
Gucci jij hebt het over de pil, al langer heb ik het idee dat ook daar klachten van kwamen, toevallig sinds een maand mee gestopt en erge hoofdpijnen zijn ook al gezakt :j

Ja vakantie doet wonderen, maar toeval treft dat het niet zomaar kan wanneer je wil op je werk. Eind juni heb ik sowieso al een week staan en mocht ik dan al op het andere bedrijf zitten dan hou ik die week echt wel aan om bij te komen

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 06:49

Google eens op existentiele depressie? en Dabrovski, theory of positive disintegration!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:17

LukieBradley schreef:
Janneke, ik zou willen dat ik uitgerust wakker werd en net moe en gefrustreerd. Om zo ook de dag weer te eindigen (wel dan op een positieve manier moe).
Ik heb mezelf gewoon veel te veel uitgeput. Ook op het werk en daarom ga ik nu ook over naar andere tijden en bedrijf . Moet de cirkel doorbreken

Goed plan: de cirkel doorbreken!
"'Veel willen' plus 'minder dan dat kunnen' geeft frustratie."
...je zou kunnen praten met een coach of psycholoog over "ik heb mezelf te veel uitgeput".
Coaching is er voor de wat praktischer dingen zoals delegeren, pauzes plannen en je collega's 'motiveren' om niet alles op jouw bordje te schuiven.
De psycholoog kan goede diensten verrichten als je van jezelf pas mag rusten als het perfect is. Uiteraard is streven naar topprestaties een uitstekende eigenschap - gebukt gaan onder sadistische normen is "niet goed".
Uiteraard is het altijd minder simpel dan zo'n 'formule', maar dat zijn de details.
En mbt de lichamelijke uitputting kan een orthomoleculaire arts je helpen.