Mijn clowskrans: untamed and uncut (kappers vraagje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Mijn clowskrans: untamed and uncut (kappers vraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 00:56

Krullen, you love 'em or you hate 'em.

Echt, ik ben best blij met mijn krullen, als ze meewerken. En daar is op zich wel een en ander aan te sleutelen. Zeker met los haar.
Maar... op school, bij de paarden, op het werk, dan moeten de haartjes vast. En daar is hij dan, in volle glorie, prominent aanwezig:

de CLOWNSKRANS!!
Ter illustratie:
Afbeelding
Na een dagje op stal (vandaag)

Afbeelding
Op vakantie. Heb weinig foto's van de krans, ik verwijder ze altijd want het is echt geen gezicht...

Hoe meer wind en regen, hoe beter, dan laat hij zich helemaal niet meer temmen!
Gevolg: ik loop op stal altijd met een pet, op school... Tsja, dan is het niet anders. Met pet op die kant op fietsen en dan proberen niet buiten in de wind te komen werkt het beste.

Pogingen tot nu toe:
- diverse styling producten. De rest zit fantastisch, maar meneer Clownskrans staat nog steeds fier opzij. Of ik moet er zoveel indien dat ik het zowat wegplak en dan heb je zo'n vette kop.
- stijltang. Wil wel, maar alleen met de juiste techniek, anders zijn de haren wel stijl, maar staan ze ook in een hoek van 90 graden op mijn hoofd, dus recht opzij.
- knipjes, echt geen gezicht en dan blijft er altijd nog een mini-krans over.

Het probleem is dat die haren te kort zijn voor in mijn staart, geen milimeter langer worden en gewoon een totaal eigen leven leiden.

Iemand een tip? Ik ben het wel een beetje beu, en wil gewoon mijn haar in een staart (of los kunnen dragen zonder dat het recht opzij of omhoog staat. Dat moet toch kunnen?!

absque_dubio

Re: Mijn clowskrans: untamed and uncut (kappers vraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 01:01

Hihi zo herkenbaar! Enige wat bij mij werkt is dat deel met de stijltang behandelen. Maar owee als het dan regent en ik buiten kom..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 01:31

Millimeteren, gegarandeerd succes.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 01:41

Dat zijn je 'baby'haartjes toch?
Ik heb ze ook.
Je kan van alles gebruiken om het vast te plakken, maar dat maakt je echt niet mooier. En werkt het wel, dan is het tot de eerst druppel of windstoot.
Je doe er dus niks tegen, behalve accepteren dat je zo bent

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 02:45

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 06:40

Haarbandje?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 07:38

Ik zou dit ook vastzetten met een schuifje en om te voorkomen dat ze 10 schuifjes moet gebruiken, kun je het bij elkaar "draaien" en tot een plukje dwingen. Lastig uit te leggen wat ik precies bedoel, maar gewoon een handje haartjes pakken en deze tussen je hand/vingers bij elkaar draaien en dan wegsteken. Krulhaar heeft de neiging om goed in groepjes bij elkaar te blijven ( dat maakt een mooie krul, trek het maar eens uit elkaar, weg krul, hallo pluishaar) dus dat moet je een beetje stimuleren soms.

En misschien kun je de rest van je haar ook wat losser/nonchalanter vast maken zodat het verschil wat minder opvalt?

Er is trouwens een centraal haartopic dus ik tem even. Succes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 07:49

Och ik heb er ook last van en ik word er echt niet goed van.
Ik heb laatst aan de kapper gevraagd wat ik ermee moet of kan, want die zou vast wel DE oplossing weten..... maar die is er dus niet.
Haar dat slag of krjl heeft heeft dit gewoon en het enige dat je kan doen is inderdaad acceptere dat het zo is.
Wat ik soms wel doe, en dat lijkt iets te helpen, is het wat gladder maken met wat olie.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:30

Oh ik heb dit ook, met los haar valt het mee maar als mijn haar in een staart zit heb ik ook van die horens aan de zijkanten.

Wat helpt een beetje:

Na het wassen wat (geen klodders) gel erin en dan in een staart op laten drogen (niet bijster goed voor je haar). En na het wassen nat iets olie achtigs erin.
Maar een echte oplossing is er niet. Het groeit niet ook niet als je er iets af knipt en zit als een ontplofte stro-bos rond mn hoofd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:32

Herkenbaarheid ten top :D

Ik heb tig haarbandjes, knipjes en alles om de boel maar wat in toom te houden... := :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 11:18

Oh -O- en ik maar denken dat er wel wat aan te doen zou zijn.
Helaas. Dus het is gewoon afzien en er als een idioot uitzien op foto's... :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:24

Herkenbaar! Ik ben erg blij met mijn Andrelon Perfecte Krul, zowel de crème spoeling als dat spul wat je er na het wassen in smeert. Mijn haar laat ik dan los opdrogen (zo min mogelijk aanzitten, vooral niet kammen of borstelen); ik maak met mijn vingers voorzichtig een scheiding (althans, die valt er van nature al een beetje in en ik help de laatste plukjes een beetje). Dan ga ik er mee naar m'n werk (met de auto naar de P&R en dan met de bus het laatste stukje) en blijft het redelijk in model. Moet het in een staart, dan probeer ik dat zoveel mogelijk vanuit de scheiding te doen, dus niet je hoofd achterover gooien en dan een staart maken, maar vanuit de scheiding je haar opzij langs je hoofd en dan in een staart. Na twee nachten slapen helpt niks meer en leer ik er maar mee leven...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:12