Echt, ik ben best blij met mijn krullen, als ze meewerken. En daar is op zich wel een en ander aan te sleutelen. Zeker met los haar.
Maar... op school, bij de paarden, op het werk, dan moeten de haartjes vast. En daar is hij dan, in volle glorie, prominent aanwezig:
de CLOWNSKRANS!!
Ter illustratie:

Na een dagje op stal (vandaag)

Op vakantie. Heb weinig foto's van de krans, ik verwijder ze altijd want het is echt geen gezicht...
Hoe meer wind en regen, hoe beter, dan laat hij zich helemaal niet meer temmen!
Gevolg: ik loop op stal altijd met een pet, op school... Tsja, dan is het niet anders. Met pet op die kant op fietsen en dan proberen niet buiten in de wind te komen werkt het beste.
Pogingen tot nu toe:
- diverse styling producten. De rest zit fantastisch, maar meneer Clownskrans staat nog steeds fier opzij. Of ik moet er zoveel indien dat ik het zowat wegplak en dan heb je zo'n vette kop.
- stijltang. Wil wel, maar alleen met de juiste techniek, anders zijn de haren wel stijl, maar staan ze ook in een hoek van 90 graden op mijn hoofd, dus recht opzij.
- knipjes, echt geen gezicht en dan blijft er altijd nog een mini-krans over.
Het probleem is dat die haren te kort zijn voor in mijn staart, geen milimeter langer worden en gewoon een totaal eigen leven leiden.
Iemand een tip? Ik ben het wel een beetje beu, en wil gewoon mijn haar in een staart (of los kunnen dragen zonder dat het recht opzij of omhoog staat. Dat moet toch kunnen?!