Allergie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 12:50

Goedemiddag,

Ik vroeg mij af als je een bepaalde Allergie hebt,
dat je dan ook automatisch last kan hebben van een andere allergie?

Heb zelf Huisstofmijt allergie, en heb er medicijnen voor.
(gebruik het vooral in de winter, omdat ik er dan veel meer last van heb)

Maar sinds kort heb ik ook dat ik behoorlijk moet niezen, zat steeds met pollen etc of je daar dan
ook automatisch allergisch voor kan zijn...?

(Het niezen is een aantal keer per dag, en is verspreid ook nog over de week heen)

Alvast bedankt. :)

Fair

Re: Allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:51

Of het automatisch zo is weet ik niet. Maar ik ben allergisch voor huisstofmijt en pollen.(hooikoorts.)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:52

Je kan in allergieen zeker kruisreacties hebben. Veel mensen met hooikoorts merken dat bijvoorbeeld met bepaalde fruitsoorten. :)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 12:53

Automatisch klinkt inderdaad een beetje vreemd, maar het idee zeg maar..
Ik kreeg alleen te horen dat ik dus allergisch ben voor huisstofmijt, maar niet voor andere dingen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:56

Je kan altijd een allergie voor meerdere dingen ontwikkelen. Allergiën kunnen komen en gaan, en kunnen dan weer erger zijn, dan weer minder. Zelf heb ik hooikoorts en de afgelopen 3 jaar van april of vaak zelfs al eind maart tot oktober vreselijk veel last gehad. Maar dit jaar zijn we dus al bijna in juni en -even afkloppen- op een klein beetje irritatie na zo hier en dan een dagje heb ik compleet geen last. Echt bizar, maar zo lang het duurt geniet ik er wel van :D .

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 12:59

In de winter heb ik er inderdaad meer last van (ook omdat de verwarming dan vaker aan staat).
Ik ben ook waarschijnlijk allergisch voor nikkel,
krijg een grote eczeem achtige plek op mijn buik van mijn riem, maar als ik 5cent vast houd dan is er niks aan de hand.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:02

Siggislief schreef:
Automatisch klinkt inderdaad een beetje vreemd, maar het idee zeg maar..
Ik kreeg alleen te horen dat ik dus allergisch ben voor huisstofmijt, maar niet voor andere dingen.

Ik ben vanaf mijn 13e met allergieën bezig. Volgens een dermatoloog kon ik nergens allergisch voor zijn(mijn huid was meer gevlekt rood en gezwollen dan dat je normale huid zag. Want dat kwam niet uit de bloedtesten. Ook was ik altijd verkouden, alleen in de winter was het minder. Ook geen allergie. Gewoon slechte weerstand.
Achteraf heb ik een best ''leuke'' lijst met allergieën. En dit is getest bij een allergoloog, en ik heb niet alles laten testen, omdat je natuurlijk zelf je gezond boeren verstand ook wel kan gebruiken.
En hooikoorts is vrij lastig te testen. Omdat je bijvoorbeeld maar op een bepaalde plant of grassoort hoeft te reageren. En er zijn veeel soorten.

Siggislief, je hoeft een reactie niet te krijgen op de plek waar je het aanraakt. Meestal kiest het een zwakkere plek uit. Maar het kan ook zeker. Ik reageer op bijna alle metalen bijvoorbeeld. Maar niet altijd op de plek waar ik het aanraak.

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:06

Ik ben een heel aantal dingen allergisch : honden, katten, paarden, parfum, bepaalde grassen,...
Maar ik heb er op zich niet zo veel last van (neem dan ook geen medicatie). Ik heb vooral last als ik veel in direct contact er mee kom of in bepaalde periodes zoals bij het verliezen van de wintervacht.

Je kan trouwens altijd nieuwe allergieën krijgen want die parfum allergie heb ik nog maar een jaar of twee.
Ook heb ik zelf maar op bepaalde plekken last: arm/been plooien, hals en gezicht. Dus kan goed zijn dat je op je buik wel een reactie krijgen en als je het vast hebt niet.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:07

Automatisch - Nee. Aanleg hebben voor - Ja

Ik ben allergisch voor stof, pollen en de meeste dieren met haar.