Deskbike - fietsbureau

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

only18

Deskbike - fietsbureau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 22:52

Hallo iedereen. :D

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon geen relevante topics vinden.
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het gebruik van een deskbike/fietsbureau.
Ik heb al rondgekeken op internet en contact gehad met een firma, maar ik vind enkel onbetaalbare modellen (1000 euro of meer).
De fiets op zich is nog betaalbaar (rond de 400 euro), maar je moet die natuurlijk combineren met een hoge tafel. De tafels die elektrisch in hoogte verstelbaar zijn, kosten echt heel veel.
Ik zat te denken om bijvoorbeeld in de Ikea op zoek te gaan naar een goedkopere, hoge tafel waaronder zo'n fiets past. De tafel moet natuurlijk stevig genoeg zijn, zodat ze niet zit mee te schudden met de fietsbewegingen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor mensen die hier nog nooit van gehoord hebben, heb ik een foto toegevoegd.
Alvast bedankt :)

Afbeelding

Kmbrly

Re: Deskbike - fietsbureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:59

nog niet gezien maar dit moet ik op mijn werk hebben :')

ikea heeft ze inderdaad. Enigste verschil wat ik zie is het ergonomische onder de armen. maar daar zou toch iets op te vinden moeten zijn.

only18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 23:03

Inderdaad. Ik denk dat het ergonomische deel voor de armen niet echt nodig is :-)

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:07

Ik heb een stoelfiets onder mijn bureau. Niet helemaal het zelfde (...) maar mijn bureau beweegt echt niet hoor als ik hem gebruik. En deze ziet er een stuk degelijker en luxer uit.

only18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 23:16

Heb je met zo'n stoelfiets niet de neiging om helemaal scheef op je bureaustoel te gaan zitten? Lijkt me anders een mooi alternatief voor een fietsbureau.

only18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 23:17

En veel goedkoper! :))

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:28

Ja, scheelt iets in de aanschafprijs. :+

Ik zit wel gewoon recht, volgens mij. Ik heb hem juist omdat ik in een soort wokkel ga zitten als ik me concentreer. En met mijn voeten op dat ding doe ik het niet.

Soms denk ik dat ik er dynamo op moet zetten ofzo. Kan ik op een productieve dag mijn eigen computer van stroom voorzien. :Y)

only18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 23:34

Haha, dat is geen slecht idee!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:38

inderdaad van die pedalen die je onder of op je bureau kan zetten. Betaalbaar en makkelijk te installeren :D

Afbeelding

only18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 23:53

Ik heb een stoelfiets besteld. Spannend! Bedankt voor de tips! :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 07:55

Ik ken dit niet. Wat is het doel ervan? Bewegen?

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:20

Ik heb op de gezondheidsbeurs in Utrecht een bedrijf getroffen die deze producten leverde. Het lijkt me ontzettend handig! ;) Wel viel me de prijs inderdaad wel erg tegen, ruim 1000 euro voor een verstelbaar bureau en de fiets. Ben heel benieuwd hoe het jou bevalt!

*dit bedrijf was het: http://kantoorinbeweging.com/

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:28

Wij krijgen er binnenkort een paar op onze afdeling om uit te proberen. Het lijkt me echt heerlijk om een potje te fietsen tijdens het werk! Toch altijd wat beter dan dat vreselijke zitten de hele dag.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:29

wij hebben dit op het werk. Dus ik kan je niet vertellen waar het vandaan komt of wat het kost, maar worden hier veel gebruikt door mensen met rugklachten.
En wij hebben ze wel bij elektrisch verstelbare hoog laag bureaus, maar die uitsparing in je bureau is echt niet noodzakelijk hoor, want onze bureaus zijn ook gewoon recht

only18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 08:29

Lente schreef:
Ik ken dit niet. Wat is het doel ervan? Bewegen?

Ja, bewegen. Ik zit heel vaak achter mijn bureau en met de komende examens is dat zo'n 10 tot 12 uur per dag. Langdurig zitten is ontzettend slecht voor de gezondheid. Ze vergelijken het wel eens met de effecten van roken. Ik neem regelmatig pauze en sport vaak, maar ik zou graag tijdens mijn zituren niet 100% immobiel zijn :)

only18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 08:32

Leuk dat dit op jullie werk al beschikbaar is! Ik zal eens laten weten hoe de stoelfiets me bevalt :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:38

antje_vip schreef:
inderdaad van die pedalen die je onder of op je bureau kan zetten. Betaalbaar en makkelijk te installeren :D

[ Afbeelding ]

Ik heb er zo een gehad. Ik vond het helemaal niks. Ik stootte steeds mijn knieën aan het bureau en mijn stoel schoof achteruit. Ook vond ik het lastig typen. Je beweegt toch veel meer.

only18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 09:32

Ik heb op internet ook gelezen dat hij verschuift over de vloer, maar ik ga hem op anti-slip strips plaatsen, hopelijk helpt dat. Ik hoop dat hij onder mijn bureau zal passen... We zullen zien. Voor dat geld vind ik het het proberen waard! :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:00

Is prima te combineren met leeswerk, maar typen en fietsen gaat niet samen. Tenzij je harmonium kunt spelen, dan heb je geleerd je handen onafhankelijk van een ritmische voetbeweging te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:08

Appen en fietsen lukt ook wel tegelijkertijd :))

only18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 16:54

Hij is toegekomen.
Mijn bureau is inderdaad te laag, waardoor mijn knieën ertegen botsen. :\
Momenteel ga ik hem enkel gebruiken als ik dingen lees vanuit de zetel of een stoel, dus niet als ik echt moet schrijven op mijn bureau. In de toekomst ga ik kijken om mijn bureau te verhogen en een hogere bureaustoel te kopen. :D We komen er wel met wat creativiteit :j