Verandering van gezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frieskee

Verandering van gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 12:58

Hoi bokkers,
Ik keek gisteren in de fotoboeken van toen ik 8/9 jaar jong was en toen was mijn gezichtsvorm veel anders; ik had toen echt nog een strakke (brede) kaaklijn nu ben ik 18 jaar oud en zie je die kaaklijn helemaal niet meer. Is het zo dat mijn gezichtsvorm is veranderd of dat dat komt door mijn toename van gewicht?? Ik bedoel toen ik die foto's keek was ik echt nog broodmager en nu is dat helaas niet meer het geval :P Just a question. _/-\o_

milatje

Re: Verandering van gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:13

Als je nu veel meer weegt dan toen, dan kan je dat inderdaad erg goed terug zien in (onder andere) je gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:21

Ik had/heb ook een strakke kaaklijn maar toen ik 25 kilo zwaarder was was daar vrij weinig van over.. Dus ik weet niet in hoeverre jou gewicht is veranderd maar het zou dus wel kunnen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:29

Ik denk dat het inderdaad met je gewicht te maken heeft. Toen ik 18kg afgevallen was, had ik ook een heel ander gezicht. Nu er weer 5kg bij zit, kan ik ook zien dat ik weer een ronder gezicht heb.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:53

Sterker nog, bij afvallen/aankomen is vaak de grootste verandering in het gezicht t.o.v de rest van het lichaam.

Bv buik/heupen worden meer of minder dik. And that's it! Maar bij het gezicht hebben meer of minder bolle wangen écht invloed op de expressie van het gezicht.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:06

Je hebt nog meerdere groeifasen doorgemaakt, niet alleen in je lijf maar ook in je gezicht/kaken. Kan zomaar zijn dat je bovenkaak in verhouding harder is doorgegroeid dan je onderkaak. Ik weet niet of je een beugel hebt gehad? Daarom kan het belangrijk zijn om kinderen al met 9/10 jaar naar de ortho te sturen (en niet pas als er 'uitgewisseld' /uitgegroeid is)

Gewichtstoename kan natuurlijk ook ;)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:30

Palmera schreef:
Sterker nog, bij afvallen/aankomen is vaak de grootste verandering in het gezicht t.o.v de rest van het lichaam.

Bv buik/heupen worden meer of minder dik. And that's it! Maar bij het gezicht hebben meer of minder bolle wangen écht invloed op de expressie van het gezicht.

Ik merk dit ook bij mezelf. Ik zit ook in een afvalproces en het gezicht veranderd heel hard. Daarnaast heb ik ook heel wat meer rimpels :P. Haha! Wat ik ook wel bijzonder vind, is de verandering in de handen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:53

Tussen 8 en 18 verandert de bouw van je gezicht, bij sommigen meer, bij anderen minder.

Dat heeft niets met gewicht van doen.