Hoe die laatste hardnekkige kilo's kwijtraken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Hoe die laatste hardnekkige kilo's kwijtraken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 21:57

Tja,ik loop nu toch tegen die laatste paar kilo aan die er maar niet vanaf willen.

5 kilo nog maar,ik ben er al 8 kilo kwijt.

Maar ondanks mijn zeer actieve leven met 2x per week sporten en fysiek zwaar werk met lange dagen en het aangepast eten volgens diëtiste raak ik die 5 kilo maar zeer traag kwijt.

Even ter vergelijking:

Vorig jaar juni hoe ik was

Afbeelding

Gezicht

Afbeelding

December was het inmiddels dit

Afbeelding

Inmiddels is het dit

Afbeelding

Afbeelding

Vooral rond mijn buik moet ik nog die 5 kilo kwijt,maar ik weet dus niet goed hoe.
Buikspier oefeningen en cardio doe ik al.

Iemand tips?

Bokker13579

Re: Hoe die laatste hardnekkige kilo's kwijtraken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:09

Afvallen is 80% voeding en 20% sporten. Vaste eetmomenten kunnen hierbij helpen. Kijk vooral naar de tekorten die je kunt hebben (denk aan verschillende dingen zoals bijv. visolie) let ook niet altijd op de cijfers! Spieren zijn zwaarder dan vet, dus die 'ik moet zoveel kilo afvallen' is niet altijd haalbaar door het vet dat omgezet is in spieren! (Voor meer vragen mag je altijd een pb sturen!)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:18

Val je nog wel steeds af, ook al is het langzaam? In dat geval zou ik zo door blijven gaan, ik snap dat het frustrerend is maar snel afvallen is helemaal niet zo goed. Als je niet afvalt zou ik eens gaan bijhouden in een app (bijvoorbeeld MyFitnessPal) wat je exact (afgewogen) eet. Wellicht valt er nog ergens wat te winnen.

Alvast een super prestatie in ieder geval, je ziet er goed uit!!

xxcleeoo schreef:
Spieren zijn zwaarder dan vet, dus die 'ik moet zoveel kilo afvallen' is niet altijd haalbaar door het vet dat omgezet is in spieren!

Dit is waar, maar te verwaarlozen als je bedenkt dat je - onder de allerbeste omstandigheden qua voeding, beweging en aanleg - als vrouw maximaal 5 kilo in spieren per jaar aan kunt komen. En dan moet je dus niet caloriebeperkt eten, wat je wel doet als je wil afvallen. Spieren opbouwen terwijl je afvalt is ontzettend lastig ;)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:37

Wandelen. Stevig doorwandelen. Beste vetverbranding ooit.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:48

Ik heb geen tips voor je. Maar wow, wat zie je er goed uit!! :) Die laatste 5kg gaat je vast ook lukken.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 22:57

Dat klopt en dat doe ik idd,gevarieerd en gezond 6x per dag.
Spieren heb ik zat en daarom zal ik ook niet snel onder de 70 kilo komen maar als ik 72 a 73 haal ben ik zeer blij.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 22:59

Rindin schreef:
Wandelen. Stevig doorwandelen. Beste vetverbranding ooit.

Ik loop de hele dag door hihi,melkveebedrijf hier dus elke dag het terrein over lopen van de ene naar de andere schuur.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 22:59

Paris_ schreef:
Ik heb geen tips voor je. Maar wow, wat zie je er goed uit!! :) Die laatste 5kg gaat je vast ook lukken.

Thanks! :o

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 23:00

black_kelpie schreef:
Val je nog wel steeds af, ook al is het langzaam? In dat geval zou ik zo door blijven gaan, ik snap dat het frustrerend is maar snel afvallen is helemaal niet zo goed. Als je niet afvalt zou ik eens gaan bijhouden in een app (bijvoorbeeld MyFitnessPal) wat je exact (afgewogen) eet. Wellicht valt er nog ergens wat te winnen.

Alvast een super prestatie in ieder geval, je ziet er goed uit!!

xxcleeoo schreef:
Spieren zijn zwaarder dan vet, dus die 'ik moet zoveel kilo afvallen' is niet altijd haalbaar door het vet dat omgezet is in spieren!

Dit is waar, maar te verwaarlozen als je bedenkt dat je - onder de allerbeste omstandigheden qua voeding, beweging en aanleg - als vrouw maximaal 5 kilo in spieren per jaar aan kunt komen. En dan moet je dus niet caloriebeperkt eten, wat je wel doet als je wil afvallen. Spieren opbouwen terwijl je afvalt is ontzettend lastig ;)

Ja ik val nog wel af maar dat is 500 gram per 3 a 4 weken