Ervaring met cbd olie ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:01

@Safina . Ik snap ontzettend goed wat het is.

Maar in mijn geval is de keuze : Prednison of zwaarder + een boel pijstillers . Ik sta strak onder controle van het ziekenhuis.

Als je enigszins snapt waar je mee bezig bent , en geen psychische problematiek hebt , over een goed gezond verstand beschikt, kun je hier best mee aan de gang.
Uiteraard is dat ook maar een mening ( de mijne :) ).

Minimale kennis is dan wel verschil tussen THC en CBD, weten waar je goede Wiet of Hennep kan kopen , je laten voorlichten ( stichting mediwiet is een goed begin ). Wat de werking en bijwerkingen kunnen zijn.
Snappen dat je met een product bezig bent waarvan ik van verwacht dat het op termijn niet meer vrij verkrijgbaar zal zijn ( CBD )

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:06

amies100 schreef:
Hannanas schreef:
Via suver nuver heb je fijne thc olie.
Ze proberen het legaal te krijgen.


Alleen het nadeel is van Suver Nuver dat ze geen recente labresultaten kunnen aantonen.
In het verleden zat hun olie vol bestrijdingsmiddelen.

Het is bij hun de vraag wat je daadwerkelijk krijgt.

@Moonfish13, wauww wat een resultaat!! Ik heb zelf de zalfvariant gemaakt dus gewoon met kokosolie.


Das waar. Ondanks dat ze laag en hoog beweren van niet.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:21

MariekeB, prednison is ook niet heilig op psychisch vlak. Ik heb het zelf meerdere malen vanaf hoge dosering langere tijd geslikt en volgens mij nooit psychische problemen. Maar ik zat een keer bij mijn arts die werd weggeroepen, omdat iemand een psychose kreeg. Die was net gestart met prednison en haar moeder belde in paniek.

Voor mij is het niet verstandig om NSAID's te slikken. Als je dan veel positieve dingen hoort over wietolie dan ga je toch zoeken. Bij de meeste artsen kun je nog niet terecht, dus je moet wel zelf op onderzoek uit en waar vind je dat? Op internet meestal.

Ik vind de lucovitaal cbd capsules niet genoeg doen, maar sta wel open voor iets anders.

Natuurlijk is iets dat uit de natuur een heftige werking heeft niet minder erg dan een chemische samenstelling. Maar bij veel tabletten wwordt er ook een en ander toegevoegd. Ik kan bj sommige medicijnen hoogst waarschijnlijk niet tegen het vulmiddel. Oa Calcium tabletten zijn een probleem, terwijl ik die wel echt moet slikken en zo zijn er nog een paar.

Hoe iets werkt zal voor iedereen anders zijn, omdat het startpunt anders is. Mijn lichaam is anders, reageert anders, heeft een andere gezondheid, dus je rekent vanaf dat punt als je iets gaat slikken.

Ik vind het wel schandalig dat cbd en thc nog zo een zwart schaap is. Ik heb ooit slaappillen gehad die mega klein waren. MIjn ha zei nog; neem eerst maar een halve. Toen was ik na 15min al behoorlijk van de kaart. De dag daarna de helft van de helft genomen. Dat ging echt om een miniscule korrel nog. Als je dan bedenkt wat voor bende het is, dat zo een klein korreltje je al zo vaag kan maken........Maar dat schrijven ze zo voor.
Toen ik ooit langer geleden in het zkh lag, kreeg ik zo slaappillen, net als het meerendeel op de zaal. Was vrij standaard. Maar ik nam het niet, vond het doodeng eigenlijk.

Morfine en tramadol ook gehad, + broertjes en zusjes daarvan. Ook allemaal bende, maar soms wel fijn dat het kan.

Ik zoek iets voor gewrichts en spierpijn, maar wil wel helder blijven en niet teveel bijwerkingen

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:13

Ik moet bekennen ik heb niet heel het topic gelezen dus ik weet niet wat voor reacties ertussen staan maar ik weet wel dat de mensen die ik ken de wietolie niet voor de lol gebruiken....dat het voor hen kiezen tussen 2 kwaden is,zo ook mn man.
Hij heeft er (nog) geen bijwerkingen van maar mocht dat zo zijn is het afwegen wat het ergste is.
Soms heb je niet echt een keus en als dit dan helpt is het alleen naar super maar zoals ik al zei ik zou t denk ik niet hoeven te proberen....ooit 1x een stukje spacecake op en dacht dat ik dood ging!!dat was de eerste en de laatste x voor mij aan de zooi :+

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:37

safina schreef:
moonfish13 schreef:
Safina, ik snap je hoor.
Dat ik er blij mee ben zegt ook niet dat ik het volledig onschuldig vind.
Ook psychisch, zeker thc kan angst triggeren en gevoelens omhoog brengen.
Ik heb het gedurende mijn emdr therapie gebruikt, en dat was erg effectief.
Vooral omdat wat ik nuchter niet los wilde laten dat met thc olie wel kon.
En soms was dat minder fijn, maar soms ook wel omdat ik dingen sneller een plekje kon geven door het nadenken van de thc.
Maar dat kan dus inderdaad dingen opwekken die niet goed zijn, of iemand niet aan kan emotioneel.
Echter heb ik nog geen vervanger gevonden dat niet mijn immuunsysteem plat legt, niet verslavend werkt, en ook écht effectief wat voor mijn spieren doet.
Ik slik namelijk bewust geen diclofenac of ibuprofen, ibuprofen bleek bij mij flink mijn immuunsysteem te onderdrukken.
En in mijn situatie is dat niet wenselijk.
Wel zou ik als ik minder nodig zou hebben, ik eerder de tramadol stoppen.
Puur omdat dat niet genoeg doet qua ontspannen van mijn gespannen spieren.


Ik snap jou ook hoor. Ik snap dat het mensen echt kan helpen soms. En ben blij voor je dat het jou helpt. Ik ken echter ook twee mensen die het naar de verdommenis heeft geholpen. Die gebruiken het in plaats van therapie. En zitten elke dag als twee hopeloze zombies op de bank. Als ze hun bed al uitkomen. Erg triest. Maar die kant wordt vaak erg onderbelicht. .

Dit is zeer vaag....wie zegt dat dit door de olie komt? Klinkt meer als een zware depressie...inderdaad zeer dubieus zulke topics en ongelofelijk vaag....

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:47

xyzutu2 schreef:
Indestal schreef:
Ik ga er dan okk van uit dat joiw 2 van horen zeggen ervaringen uit het illegale circuit gekochte rommel is geweest...iets waar giga winst momenteel mee te behalen valt, dus een welig tierend circuit is.


Aha, wat interessant. Dus als ik vertel over negatieve ervaringen met THC dan moet dat wel 'illegale' THC zijn geweest. Vraagje: waar koop jij dan jouw legale THC? :)



Toen het nog wettelijk mocht, dus de wet nog niet was aangepast, via Werner Bruining van stichting mediwiet.

Sinds die aanpassing maak ik het zelf ;)

Ben wel benieuwd naar de aantoonbare gevaarlijke bijwerkingen die ik hier lees....wie van de bokkers in dit topic dat heeft gehad..

Wietolie kan je in verschillende verdunningen kopen en maken...voor de kankerpatienten zijn de sterke, minder verdunde olie...je bepaalt zelf hoeveel druppels en hoe sterk je je olie maakt of koopt.

Wil je lekker stoned worden, zul je toch echt moeten gaan blowen en dan een wietsoort nemen die hoog in TCH en erg laag in CBD gehalte, dus de recreatieve canabis..de medicinale canabis is juist gekweekt met een hoog gehalte CBD en lager gehalte TCH.

Eigenlijk best een boeiend onderwerp hoor...ik was laatst in de growshop in Nijmegen...dan gaat een wereld voor je open...
Ik ben pertinent anti drugs....maar vergeten we niet dat medicijnen ook drugs is?

Ik bv heb een lichaam dat meteen heel sterk reageert op chemische preparaten en heb meteen de meest ernstige bijwerkingen te pakken waardoor de meeste medicijnen afvallen...en is een ramp om ze te moeten uitproberen...
Voor mij een zegen dat ik dankzij de wietolie medicijnen mocht afbouwen.

Lees eens voor de critici in dit topic wat canabediolen eigenlijk zijn, wat ze doen en hoe ze in ons lichaam werken...dan krijg je meer begrip.

Maar ik snap de weerzin. Zeker als je het niet nodig hebt.

Ik zal je vertellen dat mijn eigen olie op is en ik heb nu behoorlijk wat lichamelijke problemen, met dus totaal niet slapen...met nu dus weer slaaptabletten die mij gelukkig 3 uur in slaap, gebroken slaap houden...met dito kater, dito slechte smaak in mond, dito hoofdpijn, dito enorme wallen en gevaar voor verslaving waardoor ik gebruik moet opschroeven....met wietolie heb ik dat dus niet...

Kijk mijn plantjes elke dag uit de grond :D , maar zou liever her AH kruidentuintje planten, omdat het bij elkaar ook nog eens kostbaar is ook!

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 22:42

_Rataplan schreef:
Toevallig vorige week met de reumatoog gehad over deze olie.
Zij raadde het af vanwege de bijwerkingen en omdat het onvoldoende pijn bestrijd.

Hoe weet ze nou of het werkt en of jij bijwerkingen krijgt zonder dat je het probeert? -O-

Mijn reumatoloog zei dat het mega verslavend was, maar dat klopt ook al niet. Heftige pillen kon ik wel krijgen..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 23:14

Ook bij stichting mediwiet is de thc nooit legaal geweest.
Ja je kon hem bestellen door op een verborgen icoontje te klikken
Maar thc is nooit legaal geweest.

CBD kon je daar en overal gewoon bestellen.
Ik lees hier nu door ook gedoog beleid.

xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 23:35

Een patiënte op mijn werk gebruikt het.
Zij is terminaal ziek. Het helpt haar helaas niet tegen de pijn en ze krijgt er een hele lage bloeddruk van, waardoor ze vaak erg duizelig is en bijna flauwvalt. Maar zij gebruikt het om het proces van haar ziekte te remmen, dus of het werkt kan ik niet zeggen. Ik weet niet hoeveel % zij gebruikt, weet wel dat zij 12 druppels per dag krijgt.

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 23:51

Wat een reacties op mijn vraag! Allemaal erg interessant om lezen! En handige tips naar info-sites!
Ook erg fijn te horen dat sommigen echt gebaat zijn bij Cbd, al dan niet met Thc...

Ik begrijp de waarschuwingen over mogelijke gevaren wel. Toch ben ik ervan overtuigd dat je niet zo maar voor de lol beslist om dit product te proberen. Mensen die zich wenden tot Cbd-olie (of Thc) hebben toch niet de bedoeling high te worden, ze zoeken een oplossing voor fysiek ongemak, een alternatief voor de sowieso verwoestende reguliere medicatie die zij vaak in hoge dosis nemen.

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 00:28

Lukasje, ik denk dat mensen die echt high willen worden eerder gaan blowen.
Met druppels kan je perfect doseren dat je die high niet krijgt, wat met blowen veel makkelijker onverwachts heftig gebeurt.
Plus het roken is sowieso schadelijk, en ik met mijn aandoening wil graag mijn longen wel heel houden, die mankeren namelijk niks.

Zelf nu mijn druppels binnen en ze werken al, ik heb nu geen pijn meer terwijl ik eigenlijk anders een extra tramadol had moeten pakken.
Niet iets wat ik graag doe, want tramadol veroorzaakt algemeen snel obstipatie.
Veel pijnstillers trouwens, morfine ook en de meeste die kant op zover ik weet.
Misschien allemaal wel boven tramadol, maar daar heb ik me daar nooit in hoeven verdiepen dus pin me daar niet op vast.
Nu heb ik dat zelf dus niet, maar dat krijg ik wel bij de doseringen die ik nodig zou hebben zonder de thc olie.
Dus dat is voor mij al een enorm pluspunt, nog maar te zwijgen over het effect op mijn spierklachten want dat is haast miraculeus.
Daar blijf ik verbaasd over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 00:35

Lukasje schreef:
Ik begrijp de waarschuwingen over mogelijke gevaren wel. Toch ben ik ervan overtuigd dat je niet zo maar voor de lol beslist om dit product te proberen. Mensen die zich wenden tot Cbd-olie (of Thc) hebben toch niet de bedoeling high te worden, ze zoeken een oplossing voor fysiek ongemak, een alternatief voor de sowieso verwoestende reguliere medicatie die zij vaak in hoge dosis nemen.


Helaas is dat echt niet waar...
Ik was echt stomverbaasd toen ik het een paar maanden geleden met iemand had over CBD en die persoon bleek het te kennen en ook geprobeerd te hebben. Ik vroeg waarom, en het antwoord was 'gewoon, omdat het natuurlijk is en het goed voor je zou zijn en het in mijn reformwinkel lag, net zoals quinoa en andere superfoods. Ik merkte alleen niet zoveel van de CBD en nu gebruik ik spirulina'. :wow: :x

Mensen die echt high willen worden die gaan blowen of spacecakes bakken, die vermoeien zich niet met al die kleine dure flesjes. Maar ik besefte niet dat er inmiddels dus ook gewoon mensen zijn die CBD als 'onschuldige' superfood gaan zien doordat het in natuurwinkels in de buurt van die schappen ligt en waar je gewoon even mee kunt experimenteren, net zoals bachbloesems en essentiele olien. De winkel waar ik het een tijdje haalde heeft zelfs een groot bord buiten staat met dat ze CBD verkopen, en als je dan vraagt wat het is dan blijkt het te werken tegen zo ongeveer elk kwaaltje, dus je kunt het altijd proberen, is het niets dan stop je weer. Want de hallucinogene stoffen zijn eruit, dus 'is het veilig'. :(

Er zijn dus helaas steeds meer mensen die eraan beginnen zonder de bijwerkingen te kennen, zonder te beseffen dat het interacties aan kan gaan met de eigen medicatie, dat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het bepaalde aandoeningen zelfs verergert en dat veel merken het helemaal niet zo nauw nemen met THC verwijderen en ook schadelijke stoffen gebruiken in het bewerken van de ruwe hennepolie.

Dus helaas gaat het idee dat mensen die voor CBD olie kiezen echt wel weten wat ze gebruiken niet op; ik ben al verschillende keren mensen zonder grote lichamelijke problemen tegengekomen die het als een soort superfood zien, net zo onschuldig als kokosolie...

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 00:47

Maar het wordt mensen ook erg moeilijk gemaakt. De producenten mogen niet meer beschrijven waar het wel voor kan werken bij de natuurlijke geneesmiddelen. Winkels hebben er echt weinig verstand van, dus mensen moeten zelf gaan bedenken wat ze willen gebruiken en hoeveel.

Paracetamol kan je echt overal kopen. Dat is ook zgnl onschuldig en heel veel mensen zullen niet eens meer ooit de bijwerkingen lezen.

Superfoods wordt al net zoveel slechts als goeds over geschreven. Mensen worden helemaal gek gemaakt, dus je moet zelf zoeken wat je wil geloven.

Ik heb vroeger wel geblowd en een paar jaar geleden een paar keer na zware slaappillen om te proberen. Maar ik rook al ruim 20jr niet meer, dus dat bevalt me niet. Het helpt me wel, maar ik heb overdag ook klachten en wil helder zijn.

Ik zelf ben serieus op zoek geweest naar wietolie in een e-smoker bijv. Maar je had alleen met het smaakje en de ''echte'' moest je zelf maken. Ik ben ook niet thuis in het wereldje, dus kan de andere wegen niet vinden.

Van artsen kan ik heel veel zooi krijgen, maar over cbd/htc hoef je nog steeds niet te beginnen. Voor terminale kanker patienten is er nu wel een manier, maar dat is nog niet genoeg.

maxie

Berichten: 2218
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 07:05

Ik gebruik ook cbd olie voor pijnklachten en spierkrampen. Het werkt wel goed. Ik gebruik nu een olie met 16% cbd en een aantal procent thca (variant waar je niet high van word). Ik bestel dit in het buitenland, ze testen alles en alles is biologisch van eigen land dus ook de olijfolie waar het mee gemengd word. Als je meer info wil mag je me een gerust een pb sturen.

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 07:06

xyzutu2 schreef:
Lukasje schreef:
Ik begrijp de waarschuwingen over mogelijke gevaren wel. Toch ben ik ervan overtuigd dat je niet zo maar voor de lol beslist om dit product te proberen. Mensen die zich wenden tot Cbd-olie (of Thc) hebben toch niet de bedoeling high te worden, ze zoeken een oplossing voor fysiek ongemak, een alternatief voor de sowieso verwoestende reguliere medicatie die zij vaak in hoge dosis nemen.


Helaas is dat echt niet waar...
Ik was echt stomverbaasd toen ik het een paar maanden geleden met iemand had over CBD en die persoon bleek het te kennen en ook geprobeerd te hebben. Ik vroeg waarom, en het antwoord was 'gewoon, omdat het natuurlijk is en het goed voor je zou zijn en het in mijn reformwinkel lag, net zoals quinoa en andere superfoods. Ik merkte alleen niet zoveel van de CBD en nu gebruik ik spirulina'. :wow: :x

Mensen die echt high willen worden die gaan blowen of spacecakes bakken, die vermoeien zich niet met al die kleine dure flesjes. Maar ik besefte niet dat er inmiddels dus ook gewoon mensen zijn die CBD als 'onschuldige' superfood gaan zien doordat het in natuurwinkels in de buurt van die schappen ligt en waar je gewoon even mee kunt experimenteren, net zoals bachbloesems en essentiele olien. De winkel waar ik het een tijdje haalde heeft zelfs een groot bord buiten staat met dat ze CBD verkopen, en als je dan vraagt wat het is dan blijkt het te werken tegen zo ongeveer elk kwaaltje, dus je kunt het altijd proberen, is het niets dan stop je weer. Want de hallucinogene stoffen zijn eruit, dus 'is het veilig'. :(

Er zijn dus helaas steeds meer mensen die eraan beginnen zonder de bijwerkingen te kennen, zonder te beseffen dat het interacties aan kan gaan met de eigen medicatie, dat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het bepaalde aandoeningen zelfs verergert en dat veel merken het helemaal niet zo nauw nemen met THC verwijderen en ook schadelijke stoffen gebruiken in het bewerken van de ruwe hennepolie.

Dus helaas gaat het idee dat mensen die voor CBD olie kiezen echt wel weten wat ze gebruiken niet op; ik ben al verschillende keren mensen zonder grote lichamelijke problemen tegengekomen die het als een soort superfood zien, net zo onschuldig als kokosolie...


Heu? Dat verbaast me ook :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 07:18

xyzutu2 schreef:
@ Safina; gebruikten de mensen die je kenden de THC olie of werden ze zombies van blowen?
Wiet-zombies ken ik helaas ook, en ook al is blowen vaak een poging tot zelfmedicatie (bvb bij schizofrenie en ADHD) en werkt het daar ook wel enigzins tegen, de nadelen worden door de gebruikers vaak verschrikkelijk onderschat, stomweg omdat ze die vaak niet meer voelen door de verslavingsfactor.


Mensen van middelbare leeftijd, niet rokend en zeker niet blowend. En er beiden heilig van overtuigd dat hun 'cbd'olie een volstrekt onschuldig middel is dat helpt tegen zo ongeveer alles. Van slaapproblemen tot kanker. Als ik vertel dat er een drol dwars zit roepen ze al dat ik aan de wietolie moet, bij wijze van spreken. En ik voel er niet veel voor om verder uitgebreid mijn kennissenkring te bespreken op bokt, maar ik wens de mensen die roepen dat het allemaal zo onschuldig is toe dat ze ook zulke mensen kennen. Wat een triest en lamlendig bestaan...

De THC en CBD uit een joint zijn precies hetzelfde THC en CBD als in die druppels. En mensen kunnen er dus ook net zo afhankelijk en passief van worden. Helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:33

Azmay schreef:
_Rataplan schreef:
Toevallig vorige week met de reumatoog gehad over deze olie.
Zij raadde het af vanwege de bijwerkingen en omdat het onvoldoende pijn bestrijd.

Hoe weet ze nou of het werkt en of jij bijwerkingen krijgt zonder dat je het probeert? -O-

Mijn reumatoloog zei dat het mega verslavend was, maar dat klopt ook al niet. Heftige pillen kon ik wel krijgen..

Gefeliciteerd met je verjaardag Y)(^)

Met name bijwerkingen met bloeddruk en hart zijn bekend. Dus vandaar er vanaf blijven. Daarbij gaf zij aan dat het nauwelijks tot niets doet bij Fybromyalgie.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:35

@Safina wietolie die inderdaad heel sterk gemaakt kan worden als men dit wil en cbd olie zijn 2 TOTAAL verschillende dingen en in werking ook verschillen...dus ik denk dat je niet echt snapt het hoe en wat en deze mensen gebruiken wellicht meer andere dingen en dat vertellen ze niet als ez op jouw zo een vreemde indruk maken.

Ik dnap dat je niet in je eigen kring ff wietolie gaat gebruiken en vertellen goh ik zit aan de wiet, omdat men dat nl zo opvat.

Olie is echt zo iets heel anders dan een sticky en ook de gebruikte canabis is de medicinale, niemand gaat recreatief medicinale canabis roken...de olie gebruikt ook de bladeren, roken doe je met de volgroeide vol met hars zittende haren bloemtoppen...uiteraard worden de bloemtoppen ook gebruikt voor de olie, maar olie kan je ook maken met de bladeren alleen....

Als je olie maakt, dan los je alles fijngemaakt op in pure alcohol, idd boven de 85% , deze alcohol is de niet geketoneerde alcoho, zoals spiritus etc..dus vrij duur...de canabediolen lossen nl alleen op in alcohol en niet in water..
De oplossing ga je verdampen totdat alle alcohol is verdampt, de drap maak je weer oplosbaar en vloeibaar met bv olijfolie..
Tijdens het verdampen verdamp je al veel tch, en die waarde van deze medicinale plant ligt al laag..de werking is nl in combinatie met cbd...

Ik geloof zeker dat er mensen zijn die een hoog gehalte thc plant uitzoeken en hier olie van gaan maken, dus pure tch olie en dit gaan gebruiken..
Maar dat is niet het juiste concept...

Dit topic gaat over medicinale canabis, die in veel staten van America juist vanwege zijn werking en helende kracht legaal is..

Om door onbegrip en onbekendheid dit in een negatief daglicht te gaan brengen, vind ik jammer...
Er zijn veel mensen enormgebaat bij dit middel...de spierontspanning bij parkinson en ms patienten bv
al...

Ga eens echte ervaringen lezen op internet..

Als er echt gevaren kleven aan de eerlijke echte mediwiet olie, dan wordt dat echt wel ook aangegeven bij de lezingen, anders zijn ze op een dun lijntje bezig en zullen ze nu al aanklachten hebben gehad.

Maar de mens is eigenwijs en maakt dan eigen fabrikaten met totaal andere niet bedoelde zaden en promoot iets, verkoopt iets voor veel geld, waar voorts anderen de dupe van worden...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:52

_Rataplan schreef:
Toevallig vorige week met de reumatoog gehad over deze olie.
Zij raadde het af vanwege de bijwerkingen en omdat het onvoldoende pijn bestrijd.
Hoe weet ze nou of het werkt en of jij bijwerkingen krijgt zonder dat je het probeert? -O-

Met name bijwerkingen met bloeddruk en hart zijn bekend. Dus vandaar er vanaf blijven. Daarbij gaf zij aan dat het nauwelijks tot niets doet bij Fybromyalgie.


Kojk dit, mijn internist was wel positief en heeft het adres van mediwiet aan een oaar patienten doorgegeven..
Onbekend maakt onbemind, en als je je gaat verdiepen zijn er zeker wel fybromyalgie patienten mee gebaat.

Ook ik had diagnose fybromyalgie en chronsich vermoeidheidssyndroom en artrose en reuma...pillen, pillen of maar meer leren leven..

Artsen verdienen aan pillen voorschrijven en dat is echt zo...juist de farmacie houd dat tegen..
Jammer dat jij niet zelf op onderzoek uit bent gegaan en ga eens naar een lezing en ontmoet patienten met dezelfde klachten en praat met ze....er zitten zelfs bejaarden bij.

Ik mag juist vanwege het bloeddruk verlagend vermogen de helft van mijn medicijnen in nemen, ik heel blij, omdat mijn bloeddruk gerealeert is aan een onderliggende ziekte, dus niet stress, maar stress trickert juist ook...
Ik beweeg weer volges mojn leeftijd en niet volgens een 80 jarigen zoals mijn arts benoemde...

Janneke2

Berichten: 22863
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:52

safina schreef:
Mensen van middelbare leeftijd, niet rokend en zeker niet blowend. En er beiden heilig van overtuigd dat hun 'cbd'olie een volstrekt onschuldig middel is dat helpt tegen zo ongeveer alles. Van slaapproblemen tot kanker. Als ik vertel dat er een drol dwars zit roepen ze al dat ik aan de wietolie moet, bij wijze van spreken. En ik voel er niet veel voor om verder uitgebreid mijn kennissenkring te bespreken op bokt, maar ik wens de mensen die roepen dat het allemaal zo onschuldig is toe dat ze ook zulke mensen kennen. Wat een triest en lamlendig bestaan...

De THC en CBD uit een joint zijn precies hetzelfde THC en CBD als in die druppels. En mensen kunnen er dus ook net zo afhankelijk en passief van worden. Helaas.


1)
Afdeling zorgvuldigheid - de stof cbd in een joint is idd hetzelfde spul als in de olie.
So what?
Er is verschil tussen de olie en die joint. Bijvoorbeeld de afwezigheid van thc in de olie.

2)
Heilige overtuiging hoort niet thuis in de wetenschap (maar het is geoorloofd gedrag ;) ).
De werkzaamheid bij kanker (ik viel ook van mijn stoel toen ik dit hoorde) is aangetoond - zie pubmed.

3)
Voor alle medicijnen/ medicinale planten geldt: "het werkt", gebruik het ďus met verstand.
Dat een plant (...de olie van...) die de ene mens heerlijk doet slapen een ander mens passief kan maken - het pilletje valium doet dat ook. (Al is het woord slaap daar nauwelijks van toepassing omdat de REMfase bijna ontbreekt.)

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:59

@indestal
Fijn dat jouw internist wel verder wil kijken, super gewoon! Ook in de medische wereld zie je gelukkig steeds meer specialisten die verder durven te kijken.
Als aanvulling op jou verhaal wil ik graag nog vermelden dat olie ook gemaakt kan worden dmv verhitting in olie, zo komt er geen alcohol aan te pas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:37

superpony schreef:
Van artsen kan ik heel veel zooi krijgen, maar over cbd/htc hoef je nog steeds niet te beginnen.


Moet ik die tweede helft van je zin dan weer lezen ls een uitspraak over artsen in het algemeen, of heb je het alleen over de artsen die jij bezocht hebt?
Mijn arts stond namelijk wel open voor CBD olie en is nu ook (voorzichtig!) aan het kijken of het zijn andere patienten iets kan opleveren, en zo zijn er gelukkig wel meer.

Wat ik zo kwalijk vind aan het hele wij tegen zij complotdeken in CBD (wiet?)kringen is dat als je maar continu roept 'Met een arts hoef je niet in gesprek te gaan over CBD want die stoppen je gelijk helemaal vol met "chemische troep' want de hele farmaceutische industrie is ziek' is dat je mensen impliciet aanmoedigt om gewoon zelf te gaan experimenteren want tegen een arts hoef je hier niet over te beginnen. Terwijl je juist zou moeten pleiten dat iedereen die al een arts heeft ook met die arts in gesprek moet gaan over die CBD, al was het alleen maar om te melden dat je iets nieuws gaat proberen en die een soort achterwacht kan zijn voor als het fout gaat.

By the way: ik geloof er echt helemaal niets van dat als fabrikanten alle mogelijke werkingen van CBD op hun flesjes mochten zetten dat ze dan heel netjes zouden afbakenen waar het allemaal wel en niet tegen werkt. :')
Nu mag je er namelijk niet op zetten waar het allemaal tegen zou werken als daar geen bewijs voor is. Je mag er echter wél gewoon op zetten waar het allemaal niet tegen werkt, bij welke aandoeningen het gevaarlijk is en wat alle risico's zijn. Mag je raden hoeveel flesjes ik voorbij heb zien komen waar die waarschuwingen die wel mochten wél op stonden... :')

Ook dit topic krijgt zo een wat aparte bijsmaak; als iemand zeg dat hij CBD heeft geprobeerd en nu beter slaapt, dan springen de fanatieke pro-CBD gebruikers daar meteen bovenop met de mededeling dat dat precies de kracht van CBD is.
Als iemand meldt dat hij 2 gevallen kent waar mensen in zombies veranderden door CBD ge/misbruik, dan roepen die fanatici meteen dat dat geen echte CBDolie kanen dat die mensen vast liegen en eigenlijk gewoon zitten te blowen.
Hmm, twee maten? 8-)

Ik ben nog steeds erg blij met mijn CBD, maar niet van dat griezelige 'iedereen met aan de CBD want daar word je alleen maar beter van' fanatisme... :x

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:43

Safina, maar mensen slikken sowieso al heel veel rotzooi. De gangbare en geaccepteerde medicijnen zijn echt niet beter dan cbd/thc.

Als ik zooi krijg voorgeschreven waar ik bijwerkingen van krijg en veel goeie ervaringen hoor over wietolie, ga je op zoek. Artsen staan er nog niet erg achter, dus daar kun je nauwelijks terecht. Maar er komen steeds meer positieve verhalen. Natuurlijk wil je ook pijnvrij zijn en niet zoveel bijwerkingen van de reguliere medicijnen.

Ik heb gerookt en geblowd, maar wil dat echt niet meer. Er zit wel degelijk verschil in de druppels of blowen. Sowieso qua gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:57

superpony schreef:
Safina, maar mensen slikken sowieso al heel veel rotzooi. De gangbare en geaccepteerde medicijnen zijn echt niet beter dan cbd/thc.


Sorry, maar ik vind het echt ontzettend vervelend dat in dit topic alle reguliere medicatie af wordt gedaan als rotzooi en troep en dat CBD en THC wel gewoon bij hun naam genoemd kunnen worden? Die 'rotzooi' en 'troep' hebben inderdaad bijwerkingen en hebben in uitzonderingsgevallen ook tot de dood geleid, maar hebben ook ontzettend veel levens gered. Veel mensen kunnen niet zonder die rotzooi en troep, zelfs niet als ze dat zouden willen, zelfs niet als ze twintig flesjes CBD/THC per dag achteroverslaan.

Noem CBD gewoon CBD, THC gewoon THC en medicatie gewoon medicatie. Als jullie dit weg blijven zetten als troep, onzin en vergif, dan trekken kwetsbare groepen medicijngebruikers al snel de conclusie dat ze moeten stoppen en alles moeten inwisselen voor CBD/THC, want niemand wil toch 'troep' slikken? En niemand is toch ooit beter geworden van 'vergif'? Ik ken zelfs mensen die niet meer durven 'op te biechten' dat ze bijvoorbeeld naar alle tevredenhed antidepressiva slikken, want die worden dan continu om de oren geslagen met hoe slecht al die troep, rotzooi en ellende is en dat ze het slachtoffer zijn geworden van een groot complot van de farmaceutische industrie want die heeft mensen aangepraat dat ze beter worden van zo'n pilletje terwijl iedereen natuurlijk allang weet dat dat allemaal maar leugens zijn en dat je puur vergif slikt - maar slik het vooral door als je je er beter bij voelt... -O-
Dus neem alsjeblieft een beetje verantwoordelijkheid voor wat je schrijft en denk ook eens na over hoe je woordkeuze overkomt.

Of gaan we CBD en THC olie dan vanaf nu ook gewoon rotzooi en troep noemen? Want dat kan ook heel goed en zou zelfs logisch zijn, aangezien de productie van CBD-olie niet gereguleerd is, de percentages werkzame stoffen bij de meeste merken niet kloppen, de bijwerkingen niet goed vermeld worden door producenten en er inderdaad niet bekend is hoeveel CBD-doden er zijn, maar dit alleen is omdat dit nog niet onderzocht is - terwijl dit alles van reguliere MEDICATIE wel onderzocht en bekend is.

Janneke2

Berichten: 22863
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:01

_Rataplan schreef:
Met name bijwerkingen met bloeddruk en hart zijn bekend. Dus vandaar er vanaf blijven. Daarbij gaf zij aan dat het nauwelijks tot niets doet bij Fybromyalgie.

Even off topic: bij fybromyalgie heb je vaak meer baat bij goede darmflora opbouwen, baden (= half uur 'weken' in water van 37 graden) met 100 gram natriumbicarbonaat en supplementen die helpen met serotonine opbouw (L-Tryptofaan , vitamine B complex en evt de "kleinere" hulpstoffen, kan gewoon worden onderzocht).