Jeukende hielen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Jeukende hielen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 20:44

Ja hoor, het wordt mooier weer en m'n hielen beginnen weer te zeuren...

De laatste jaren krijg ik halverwege het voorjaar last van jeukende hielen. Dit duurt tot na de zomer, en komt en gaat ene dag wel last, andere dag niet, paar dagen wel, paar dagen niet, etc...
Ik heb geen overmatig eelt, en eigenlijk is er niks te zien. Alleen als het echt warm wordt krijg ik kleine warmte blaasjes.
Het is verder niet rood of schilferig of weet ik veel. Huid lijkt niet kapot of geïrriteerd. Alleen die verrekte jeuk, om gek van te worden....
Ik draag katoenen sokken, ga nooit met blote voeten in m'n schoenen (muv slippers), ik heb geen zweetvoeten...
Talkpoeder geprobeerd, voetenschrub, eeltzalf (ondanks dat ik geen eelt heb), etc...

Iemand die dit herkent en een oorzaak/oplossing weet?

Mungbean

Re: Jeukende hielen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:46

Draag je andere schoenen?
Ik heb dat soms na overbelasting.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:48

Is het geen warmteuitslag, dat herken ik wel. Hier wordt gesmeerd met cardiflor van VSM en dat biedt wel wat verlichting. Veel op blote voeten lopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 21:30

Als het 30 graden is lijkt het inderdaad op warmte uitslag, dan komen er ook blaasjes bij, maar daar is nu nog absoluut geen sprake van.

Sizzle: nee, geen andere schoenen. Ik draag eigenlijk 3 paar. M'n outdoor laarzen, sneakers, en bikerboots, en dan afhankelijk wat ik ga doen/wat ik aan heb

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:42

En schoenen van goed leer/ half hoog maken ook geen verschil?

Je zou verwachten als je al tijden zelfde paar schoenen aan heb en ineens die klachten komen dat je anders eens op allergie/ voeding eens zou kunnen focussen. Niet toevallig stoppen met multivitaminen of gerelateerd aan zon of..?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 21:47

De klachten komen elk jaar als het beter weer wordt. Herfst/winter nauwelijks last. Het betreft altijd de zijkant van m'n hielen trouwens, nooit echt de onderkant. En bij +30 graden gaat het stukje van je voet wat de grond niet raakt zeg maar (het heeft vast een naam :') ) mee doen.

Ik heb geen dure schoenen, dus ook geen top kwaliteit, alleen de bikerboots en outdoor laarzen zijn leer, waarvan de bikerboots naar verwachting goedkoop leer us, maar zolang je sokken draagt, maakt dat uit? En waarom heb ik er dan in de winter geen last van?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:49

Ik heb dat ook wel eens gehad, maar bij mij kwam het omdat het verrekte droog bleek te zijn.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:01

Doe je met beter weer niet toevallig ook overgaan tot vaker sneakers dragen dan. Of dan vaker blote enkels of weer wat fanatieker scheren?

En echt goede leren schoenen (ademend) maakt ook met sokken echt wel verschil. Maar of dat voor jouw werkt zul je gewoon trial &error eens moeten proberen en/ of dingen uitsluiten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 22:20

Ik draag in huis overigens zelden schoenen (en aangezien ik vanuit huis werk is dat 90% oid). Wel nu nog sokken met sloffen ;). Als het beter weer wordt loop ik op blote voeten en slippers/sandalen in huis, maar daar vind ik het nu nog te koud voor.
Wel al fanatieker scheren, maar nog geen blote enkels (maar hoe zou dat van invloed kunnen zijn op je hielen :?)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:31

Heb je wel eens geprobeerd een week of 2 elke dag goed je hielen in te smeren met een vaseline achtige/goede hydraterende crème? Ik heb bij droge handen en voeten heel snel dat het gaat jeuken namelijk, als ik dan een tijdje goed smeer is het vanzelf weer over.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:13

Cocodox schreef:
Ik heb dat ook wel eens gehad, maar bij mij kwam het omdat het verrekte droog bleek te zijn.

Dit inderdaad. Hier ook jeukende voeten wanneer de huid van mijn voeten te droog is :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:18

Ik zou eens voetschimmelzalf proberen, is gewoon te koop bij de kruidvat. Voetschimmel kan in sommige gevallen alleen jeuk geven ala merkbare klacht, en zodra het warmer wordt heb je een beter klimaat voor schimmels.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:35

probeer eens elke dag een nieuw paar merino wollen sokken te dragen. Let wel op dat het percentage merino wol hoog is en geen 10% ofzo want dan helpt het niet. Ik vind het zoveel fijner dan katoen, bovendien nooit meer last van voetschimmel en jeuk sindsdien omdat de wol elk klein deeltje vocht afvoert naar de buitenkant van de sok ipv tegen je voet aan.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:53

zonnebloem18 schreef:
Heb je wel eens geprobeerd een week of 2 elke dag goed je hielen in te smeren met een vaseline achtige/goede hydraterende crème? Ik heb bij droge handen en voeten heel snel dat het gaat jeuken namelijk, als ik dan een tijdje goed smeer is het vanzelf weer over.

Dit geldt voor mij ook. Even flink smeren en mijn huid is weer blij, anders kloven in mijn hiel en vage rode vlekjes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 19:44

Zonnebloem: ja, ik smeer nu met een speciale voet moisturizer (heb via mijn groothandel toegang tot enkele pedicure producten)
Hannanas: zou je een schimmel niet moeten kunnen zien?
Mystery, goh, wollen sokken... zijn die niet heel warm? Waar haal je die?

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:59

ik zou ook denken aan een schimmel, en nee dat hoef je niet altijd te zien helaas.

ik heb er ook last van maar ik ga dan "vervellen" op mijn voet, dat jeukt ook zo. Mijn voeten krijgen met mooi weer een nieuw velletje van mij lichaam :D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:55

ze hebben ook dunnere varianten, ik haal ze meestal bij de outdoor zaak.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:58

LadyMadonna schreef:
Zonnebloem: ja, ik smeer nu met een speciale voet moisturizer (heb via mijn groothandel toegang tot enkele pedicure producten)
Hannanas: zou je een schimmel niet moeten kunnen zien?
Mystery, goh, wollen sokken... zijn die niet heel warm? Waar haal je die?

Schimmel op de voeten zie je niet altijd.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:02

Ik heb het ook elk jaar, maar 1 voet die ik 2 x gebroken heb gehad.