Afvallen door gezonder te gaan eten is geen optie voor mij, dus ik moet het echt hebben van de beweging. Helaas heb ik in mn eentje ook 0% motivatie. Iemand vinden die mee doet is ook onmogelijk, ik heb zegmaar geen vrienden..
Naar de sportschool gaan is overigens ook geen optie (te duur) dus ik moet het echt hebben van de dingen die ik thuis kan doen.
Ik kan o.a. fietsen (buiten of op de home-trainer), traplopen, skeeleren, en ik heb een fitness hoepel en een fitness matje.
Hardlopen is voor mij geen optie, krijg ik ontzettend snel zere voeten en knieën van.
Vorig jaar echter, deed ik mee aan een april-challenge hier op bokt, en omdat ik toen niet de enige was maar meerderen mee deden was dat voor mij wel genoeg motivatie om toch bezig te gaan waardoor ik in de zomer toch al een aantal kilo kwijt was en strakker in mijn vel zat. En omdat anderen mee deden, en we onze behaalde resultaten (soort sportdagboekje) deelden probeerde ik ook steeds weer om toch dat doel te halen. Het voelde niet alleen.

Dus nu dacht ik, misschien zijn er wel weer bokkers die ook thuis aan hun conditie willen werken en die ''gezellig'' met me mee willen doen?