Omdat ik van alles probeer en mogelijk nog wel meer kan doen vraag ik bokt om tips.
De hele week al snip verkouden.
Mijn stem is sinds vanochtend weg, gister avond was ie nog enigszins aanwezig, maar nu komt er niks anders uit dan gefluister.
De bakken thee zijn niet aan te slepen, ik gok dat de teller inmiddels op 13 staat vandaag en het gaat maar door.
Thee verzacht mijn keel en zorgt ervoor dat ik niet zo belachelijk veel en hard moet hoesten.
Gelukkig ben ik alleen thuis, dus ik heb niemand tegen wie ik zou moeten praten.
Ik las namelijk dat niks zeggen, en dus ook zeker niet fluisteren, goed is voor het herstel.
- Ik neem om de 5-6 uur 2 paracetamol, niet alleen voor mijn keel, maar ook voor andere klachten die bij deze verkoudheid komen.
- Ik heb al twee keer gestoomd met Vicks vaporub, doe het vandaag nog twee keer.
- Neusspray is inmiddels op, mijn vriend gaat na zijn werk even langs de drogist voor een nieuwe.
- Onbeperkt (rooibos) thee drinken (inmiddels heb ik de wc ook meer dan genoeg gezien vandaag). Helaas geen kamille of munt thee oid aanwezig, maar alleen groene en rooibos.
- Niks zeggen, ook niet fluisteren
- 2 glazen suikerwater op, vanwege de ongelooflijke kriebel in mijn keel
- 2 'shots' aan hoestsiroop, wat mij doet herinneren aan dat ik zo meteen de volgende mag pakken.
Ik heb dit nog nooit eerder zo gehad.
Man wat is dit stom, mensen proberen mij te bellen en ik kan niet opnemen en moet er achteraan appen dat ik mij niet verstaanbaar kan maken telefonisch, alleen via whatsapp.
Wat kan ik nog meer doen?
Wat helpt bij jullie voor de verkoudheid?
Dit is zo vervelend

De kinderen van mijn vriend zijn er dit weekend en ik ben nu echt niks waard.