Oordopjes voor zijslaper?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Oordopjes voor zijslaper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 10:17

Ik heb erg aardige buren, voor zover ik gezien heb dan. Eigenlijk spreek ik ze nooit en neem ik alleen soms hun pakketjes aan. Toch heb ik een (flink) probleem met de buurman: Hij is luid.
De beste man doet alles uit volle borst met zijn 2 kindjes. Zingen, spelen (met enorme kreten erbij). Het lijkt echt alsof hij naast je in de kamer staat, de vloeren tussen onze woningen lopen door. In het begin dacht ik dat dat nog best aardig was, maar al snel kwam ik er achter dat de buurman eigenlijk alleen tussen 8 en half 10 met zijn kinderen is. Dat is dus precies wanneer ik eigenlijk echt nog even zou moeten slapen, ik ben namelijk chronisch vermoeid.
Buurman is boer, lang van huis en ik wil hem het plezier met zijn kinderen niet ontnemen. Maar ik moet nou eenmaal zo nu en dan de mogelijkheid hebben 12 uur te slapen (lig er standaard om 9 uur in).

De enige oplossing die ik me nu kan bedenken zijn oordopjes, maar ik slaap op mijn zij en heb helaas vrij veel oorsmeer waardoor ik in het verleden nooit heb gedurfd aan in-ear oortjes of geluidsdempers te beginnen.
Iemand tips?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:21

Ik slaap ook al jaren met oordopjes, ik waarschuw wel, als je eraan begint is het heel moeilijk om weer zonder te slapen.

Het is mij één keer gelukt om weer zonder te slapen, maar toen was er iets te doen in het dorp en heb ik ze weer één nacht ingedaan en nu is het weer verloren...

Ik kan je het merk normaal zo noemen, maar komt er even niet op. Als het me invalt zet ik het nog even in het topic! Ze zijn iig bij het Kruidvat en de Etos te krijgen en zacht. Ik doe met één doosje à vier stuks een maand. Dus een paar per twee weken.

Edit: Otalgan! Vier stuks à €2,99

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:12

Oordopjes om te slapen op maat laten maken bij een hoorcentrum.
Kost iets van een 80euries, maar dan heb je ook wat :D Blijven jaaaren goed en het enige wat voor mij 100% werkt ( ik woon onder de aanvliegroute van Zaventem :+ )

SuperZodiaX

Re: Oordopjes voor zijslaper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:15

Ik bestel speciaal oordopjes voor een kleine gehoorgang van bilson, ideaal, andere oordopjes doen anders pijn op langere termijn bij mij.
Ik bestel ze bij oordopjesonline.nl

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:19

Ik gebruik al 25 jaar de oordopjes van 3M classic, die kan je een paar keer gebruiken en na een keer of 3 pak ik nieuwe. Laatst weer 100 paar besteld via ebay, was geloof ik 35 euro of zo.
Ik kan ook echt niet meer zonder slapen, want ook al ligt iedereen in bed, ons huis maakt 's nachts toch ook geluid (pomp vd vloerverwarming, een hond die zich omdraait in z'n mand enz enz,) en dat houd me ook wakker.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:24

Slaap nu 8 jaar met oordopjes en ben voornamelijk een zijslaper. Gebruik de soft van Otolgan oid :) koop altijd 4 doosjes a 4 paar en daar doe ik een tijd mee. Was ze regelmatig even met lauw water af en dan zijn ze weer netjes :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:26

Idd maatwerk slaapdopjes laten maken. Kost even wat maar het comfort is het waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:29

Alpine heeft speciale oordopjes om mee te slapen, die ook voor zijslapers geschikt zouden moeten zijn. Heb ze gekocht voor op reis, dus nog niet getest, maar de reviews zijn goed. Ze spraken mij vooral aan omdat ze niet zo groot zijn (doet bij mij snel zeer) en toch flink dempen. Je vind ze wel als je googlet op 'sleepsoft'

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:33

Is dat zo ja? Dat je niet zonder dopjes kan slapen als je eenmaal met geslapen hebt? Zal ik wel weer de uitzondering op de regel zijn :+ Ik heb Pluggerz soft oordopjes speciaal voor zijslapers, en gebruik ze alleen maar als ik bij een vriend van me slaap die snurkt of als ik een weekend weg heb en er zitten snurkers bij. Voor de rest slaap ik prima zonder, zelfs met het geluid van een (redelijk drukke industrie) weg naast mijn appartement :) Alleen dat snurken vind ik echt verschrikkelijk of harde muziek en dan gaan ze in :')

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:36

Ik gebruik siliconen oordopjes, die zijn volgens mij vooral voor zwemmers bedoeld. Maar als je ze goed aandrukt, hoor je helemaal niks meer. Ze moeten niet in de oorgang, maar er bovenop. Daardoor zijn ze ook fijn voor zijslapers. Ze nemen helemaal de vorm van je oor aan. Om al deze redenen vind ik ze fijner en beter dan die schuimen dingen. Ik koop die oordopjes bij de drogist, een apotheek zal ze ook hebben.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:55

KimD schreef:
Ik slaap ook al jaren met oordopjes, ik waarschuw wel, als je eraan begint is het heel moeilijk om weer zonder te slapen.

Het is mij één keer gelukt om weer zonder te slapen, maar toen was er iets te doen in het dorp en heb ik ze weer één nacht ingedaan en nu is het weer verloren...

Ik kan je het merk normaal zo noemen, maar komt er even niet op. Als het me invalt zet ik het nog even in het topic! Ze zijn iig bij het Kruidvat en de Etos te krijgen en zacht. Ik doe met één doosje à vier stuks een maand. Dus een paar per twee weken.

Edit: Otalgan! Vier stuks à €2,99

Dat heb ik dus ook, ik kan niet meer zonder slapen.
Ik gebruik de gele van de Kruidvat werken prima, en ik ben een woeler en zijslaper
Ik betaal 4.35 voor 5 paar
ik heb ook gedacht aan die op maat gemaakte, maar dan ben ik niet goedkoper uit.
Aangezien die ook maar een jaar of 2 meegaan

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:57

Blijheid schreef:
Alpine heeft speciale oordopjes om mee te slapen, die ook voor zijslapers geschikt zouden moeten zijn. Heb ze gekocht voor op reis, dus nog niet getest, maar de reviews zijn goed. Ze spraken mij vooral aan omdat ze niet zo groot zijn (doet bij mij snel zeer) en toch flink dempen. Je vind ze wel als je googlet op 'sleepsoft'

deze heb ik geprobeerd, maar ze doen pijn bij mij.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:57

Ik gebruik orhopax classic.
In het begin voelen ze heel vies, maar je went er ook makkelijk aan.
Ik voel ze niet zitten met slapen omdat ze super zacht zijn.
Heb allerlei oordoppen geprobeerd en van eigenlijk alles kreeg ik pijn in mijn oren.
Deze kun je bij alle drogisterijen en Albert heijn kopen.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:59

Hier nog een ohropax (classic) liefhebber!

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:10

Mijn hemel wat betalen jullie veel voor oordopjes :=

Ik slaap al jaren met oordopjes en kocht ze voorheen ook bij de drogist tot ik deze site tegen kwam

https://oordopjes-kopen.nl/

Hier kan je bijvoorbeeld die van Otalgan {moldex spark plugs} veel goedkoper krijgen.

https://oordopjes-kopen.nl/25-paar-mold ... lapen.html

Ik koop ze zelf in grootverpakking en doe daar meer dan een half jaar mee.

https://oordopjes-kopen.nl/box-200-paar ... -35db.html

Ze hebben ook proefzakjes met allemaal verschillende oordopjes zodat je kan uitproberen.

De site is betrouwbaar, heb dr meerdere malen besteld en alles was binnen 2 dagen binnen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:19

heyy dat is nog eens een goede tip! Thanks

Ohropax vallen bij mij steeds uit mijn oren tijdens het slapen

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:25

Graag gedaan, Het scheelt behoorlijk wat geld,

Had het ooit eens uitgerekend, Otalgan { de sparkplugs die ik gebruik} kwam op over de 300€ per jaar als ik ze om de 2 a 3 dagen zou vervangen, bij deze site heb je een doos van 200 stuks voor minder dan 30€ en ik doe ruim een half jaar met 1 zoon doos, Scheelt dus echt een hele hoop!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:30

nou inderdaad, ik doe trouwens veel langer met mijn oordopjes en ik kan ze ook wassen en dan nogmaals een tiidje gebruiken

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 12:33

angrywolf schreef:
Mijn hemel wat betalen jullie veel voor oordopjes :=

Ik slaap al jaren met oordopjes en kocht ze voorheen ook bij de drogist tot ik deze site tegen kwam

https://oordopjes-kopen.nl/

Hier kan je bijvoorbeeld die van Otalgan {moldex spark plugs} veel goedkoper krijgen.

https://oordopjes-kopen.nl/25-paar-mold ... lapen.html

Ik koop ze zelf in grootverpakking en doe daar meer dan een half jaar mee.

https://oordopjes-kopen.nl/box-200-paar ... -35db.html

Ze hebben ook proefzakjes met allemaal verschillende oordopjes zodat je kan uitproberen.

De site is betrouwbaar, heb dr meerdere malen besteld en alles was binnen 2 dagen binnen.

Het klinkt goed, maar voor mijn gevoel zien ze er mega uit :o
Ben dan toch bang dat driekwart uit mijn oor steekt zoals met die goedkope cilindervormige dingen.
Ga eens kijken of ik die proefzakjes kan vinden, misschien is dat wel echt ideaal voor mij :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:41

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:42

Ik heb mijn oordoppen op maat laten maken.
Zitten prima,gebruik ze al drie jaar.
Dan wegen de kosten niet op met weggooi of andere doppen.
Bij een gehoorwinkel laten doen

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:45

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:48

Silly1972 schreef:
nou inderdaad, ik doe trouwens veel langer met mijn oordopjes en ik kan ze ook wassen en dan nogmaals een tiidje gebruiken

De sparkplugs moet je na 2 a 3 dagen vervangen {ze werken dan ook minder} als je dan ruim 2€ betaald voor 2 paar gaat dat heel hard in de papieren lopen :=

Vandaar dat ik toen eens opzoek ben gegaan en zo ben ik toen op die site terecht gekomen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:51

nou inderdaad, nogmaals goede tip :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:44

Ik heb al jaren deze:
Afbeelding

Ik koop ze bij de kruidvat voor nog geen tientje.
Ze zijn afwasbaar en helemaal buigzaam, ik slaap ook op mijn zij.
Ik neem ze ook mee naar festivals.
Je hebt ook andere kleuren, onder andere voor zwemmers of speciale voor muziek(de rode,maar daar zit een hard dingetje in waardoor ze niet fijn slapen).