Wake-up light, werkt dat nou echt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Wake-up light, werkt dat nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 19:03

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon geen topic over de wake-up light vinden, waarin besproken word of het echt werkt of niet.

Ik ben iemand die over het algemeen goed en diep slaapt.. gelukkig! Maar daarnaast heb ik wel een ochtendhumeur waar je u tegen zegt. Ik schrik mij altijd wezenloos van de wekker (op mijn telefoon). En dat bevordert het fijn wakker worden niet ;).
Wanneer ik geen wekker hoef te zetten, en uit mijzelf wakker word, heb ik al een beetje (veel) minder een ochtendhumeur.
Nu kwam ik (lang geleden) de Wake-up light tegen. En de beloftes die in al die beschrijvingen staan, zijn eigenlijk te mooi om waar te zijn :o

Is het echt waar dat je rustiger wakker wordt? Ik vind die dingen nogal prijzig om het 'zomaar' even uit te proberen.
Graag hoor ik ervaringen van bokkers .

little_birdy

Re: Wake-up light, werkt dat nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:06

Is een ap kopen die je slaap ritme bijhoud en je wekt op een gunstig moment niet een idee ?
Sleepcycle bijvoorbeeld .
Die wekt je op een moment dat je niet meer diep in slaap bent .

Je stelt in dat je tussen 7 en 7:30 op wilt staan bijvoorbeeld en hij wekt je pas wanneer je bijna wakker bent
Of om half pas als je nog diep slaapt

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:07

Ik heb een wake up light (al m'n tweede inmiddels). Ik heb vooral minder het 'ik wil slapennn!!' gevoel als de wekker gaat :P Ik ben inmiddels gewend dat als het licht aangaat, dat de wekker ook binnenkort gaat. Dus vaak word ik van te voren al even wakker en dut ik weer licht in. Ik ben dan al iets meer wakker als de wekker daadwerkelijk gaat. Ik heb niet heel veel last van ochtendhumeuren, dus daar kan ik je niets over zeggen :')

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:08

Ik heb er al een paar jaar 1 en vind het echt een verademing! Ben vaak al wakker door het licht, waardoor ik niet meer zo schrik als de wekker geluid gaat maken.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:12

Mijn man heeft er een, maar ik vind het een ramp. Bij het minste of geringste lichtje wat ie maakt ben ik wakker, terwijl hij doorslaapt tot daadwerkelijk de wekker afgaat. En dat terwijl ik degene ben met het ochtendhumeur bij ons thuis. Ben ik nog eerder wakker.. Voor mij helpt het dus niet.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:13

Ik heb hem ook gekocht en in het begin vond ik het echt super! Inmiddels is mijn lichaam eraan gewend ofzo, ik wordt namelijk pas wakker zodra de wekker af gaat (en dat gebeurd bij deze pas nadat 20 minuten lang het licht steeds feller wordt). Helaas werkt hij voor mij nu niet meer echt :P.

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:17

Krijg echt hartkloppingen van normale alarmen, dus ik ben er héél blij mee. Wordt er echt relaxter mee wakker!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 19:17

Little-birdy: ik snap nooit dat een app kan bijhouden wanneer ik diep of minder diep slaap.. heb mijn telefoon altijd op mijn nachtkastje liggen.

Bedankt voor jullie reacties!

Hebben jullie ook nog tips voor welke wake-up light goed is?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:25

Wij zijn er ook erg blij mee. Niks zo vervelend als het geluid van een wekker wanneer je nog diep in slaap bent. Onze wake up light is een Philips, intussen al een oud model. Je kan alles instellen, lichtsterkte, geluid van de wekker (radio, een flauw muziekje of vogeltjes :) )
2 nadelen van ons model : 1. na een stroompanne moet je alles terug instellen 2. ik wordt nu ook wakker als er echte vogels beginnen te fluiten ;(
Maar ik zou zeker niet terug willen naar een gewone wekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:34

Yup, werkt erg goed, heb ze al 10 jaar.
Twee jaar geleden de eerste generatie overleden, heb toen zo'n hippe nieuwe van philips gekocht, helaas de goedkoopste..
Pleuris-ding, zit echt een hele irritant geluid in.

Koop de meest uitgebreide, met verschillende geluiden, en succes met het vinden van de snooze-knop :Y)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:36

ItsMe2 schreef:
Little-birdy: ik snap nooit dat een app kan bijhouden wanneer ik diep of minder diep slaap.. heb mijn telefoon altijd op mijn nachtkastje liggen.

Je moet dan wel je telefoon naast je hebben liggen inderdaad, naast je kussen. Voor mij werkt het goed en prettig.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:39

Ja het helpt echt. Ik word van het licht wakker en niet van herrie

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:40

Ik heb er ook 1 omdat ik slaap als een blok en heel slecht ben in opstaan :') door de WUL word ik al eerder wakker door het licht, dan slaap ik licht tot het geluid (ik kan kiezen uit een muziekje, radio, vogels of koeien) aan gaat.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:40

Ik heb geen wake-up light. Maar de situatie bij mij thuis is ongeveer hetzelfde: ik heb geen dikke gordijnen en een klein raam, de zon komt op boven een berg achter mijn huis en verlicht zo langzaamaan mijn slaapkamer.

A) Ik mummificeer rustig mezelf met mijn laken en slaap dus vrolijk verder
B) Als ik wél vroeg op moet en mijn normale alarm gaat af ben ik ondanks de al reeds verlichte slaapkamer alsnog niet te genieten :+

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:47

Ik ben er vooral 's winters heel erg blij mee!
Het geluid dat hij produceert is voor mij te weinig om er altijd echt wakker van te worden. Daarom heb ik er nog een echte wekker naast. Met behulp van wake up light wordt ik relaxter wakker en is mijn lijf er iets meer van overtuigd dat het echt tijd is om op te staan. Terwijl ik zonder rustig door alle wekkers heen kan slapen.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:47

Ik ben er heel blij mee en wil niks anders meer! Het is zo fijn wakker worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:49

Flits__ schreef:
Ik heb hem ook gekocht en in het begin vond ik het echt super! Inmiddels is mijn lichaam eraan gewend ofzo, ik wordt namelijk pas wakker zodra de wekker af gaat (en dat gebeurd bij deze pas nadat 20 minuten lang het licht steeds feller wordt). Helaas werkt hij voor mij nu niet meer echt :P.

Ik heb precies het zelfde! In het begin werd ik rustig wakker van het licht maar inmiddels slaap ik daar ook doorheen. Wel vind ik de verschillende, rustige deuntjes, erg fijn om mee wakker te worden ipv het schreeuwende gering van een bel.
Vriendlief slaapt ook gewoon door mijn licht heen!

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:54

Ook in mij schuilt een kip en helpt het licht me te ontwaken. Ik heb er al zo'n 10 jaar eentje. Word er op zich niet wakker van (daar zorgen de radio en wat piepdingen uiteindelijk voor) maar het ontwaakt wel veel relaxter en ik kan simpelweg mijn ogen iets makkelijker open doen. Als deze lichtwekker ooit stuk gaat, koop ik direct een nieuwe.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 19:55

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:56

Van dat licht word ik lang niet altjjd wakker. Maar een groot voordeel vind ik het vogeltjesalarm, heerlijk. Niet al die drukke toeters en bellen haha.

En nog een voordeel vind ik dat je niet het licht hoeft aan te doen en gelijk met fel licht te maken krijgt. Ik heb em niet superfel. Wat fijner aan de ogen als het buiten koud en vroeg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:03

ItsMe2 schreef:
De meeste reacties zijn wel positief tot nu toe.
Heb even gegoogled, maar de meest uitgebreide die ik tot nu toe kan vinden is deze: http://www.philips.nl/c-p/HF3520_01/wake-up-light

Maar jee wat een prijs :=

Die heb ik! Echt een heerlijk ding, maar voor mij werkt het dus niet meer!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:03

Ik vind het echt een fantastische uitvinding! Laatst met alleen m'n telefoon moeten opstaan en ik was dus écht niet te genieten. Het liefst zou ik hem ook meenemen op vakantie haha.

Hij begint bij mij 30 min van te voren op de laagste stand te branden en wordt dan langzaamaan steeds feller. Vaak wordt ik dan (na een minuut of 10 a 15) al een heel klein beetje wakker, waardoor het opstaan als de wekker gaat veel makkelijker wordt. Ik heb overigens geen vogeltjes als wekker, want dan zou ik in de zomervakantie 6 weken lang veeeel te vroeg wakker worden :+

Edit: die je net linkt heb ik ook. Ik zou echt niet meer anders willen. De combi van de lampfunctie, in slaap val functie, de radio en natuurlijk de wake-up manier (lamp langzaam feller, geen keiharde geluiden als wekker) zijn t mij meer dan waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:10

Voor de mensen die de ruistige geluidjes fijn vinden......met een smartphone kan je ook gewoon zelf je wekker geluid instellen :+ . Ik heb al jaren een heel fijn liedje van Enya. Maar met een beetje downloaden is de keuze reuze en tikkeltje goedkoper dan zo'n complete lamp.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:12

Ik heb een eerdere versie van die jij post. En het is inderdaad wel een investering, maar de mijne heeft al regelmatig een koprol van het nachtkastje gemaakt en blijft vrolijk doorschijnen :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 20:13

Vind het wel een hele uitgave voor 'maar' een wekker.
Maar als het voor mij ook werkt, heb ik het er wel voor over :o.
Maar dan zit er niets anders op dan uitproberen..