Basicfit: yay of nay

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Basicfit: yay of nay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 22:23

Vanavond voor het eerst bij basic fit Oosterhout geweest, en ik weet eigenlijk nog niet echt wat ik ervan moet vinden.
Het zou bij mij om 1/2 x pw gaan en dan met name cardio training.
Online lees ik ontzettend veel slechte ervaringen.
Wat zijn de ervaringen van bokt?

Jolliegirl

Re: Basicfit: yay of nay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:24

Ik ben lid.
Ik vind de ene club beter dan de ander.
Ik weet inmiddels de rustige tijden uit te kiemen.. Dus ik ben tevreden ')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 22:27

Ik heb net een dagkaart genomen, wil abo echt heel goed afwegen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:27

Ik heb sowieso voor het goedkoopste gekozen.. En voor 1 jaar betaald. Was goedkoper.

Soms ga ik 4x pw.
Soms 3 weken niet..

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:32

Voor cardio vind ik het prima, maar voor krachttraining is er erg weinig begeleiding mogelijk. Dat vind ik toch wel jammer, aangezien veel mensen zo op verkeerde manieren oefeningen aanleren en daar kunnen blessures uit voortkomen. Wel is het gewoon ontzettend goedkoop wat natuurlijk ook een voordeel is! En als je al langer sport, heb je die begeleiding ook niet meer zo nodig.

Verder vind ik het heel erg verschillen per locatie hoe de sfeer, drukte etc. is.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:32

Ik ben ook tevreden, ik kan gratis op het abonnement van m'n vriend en als ik direct na het werk ga is het nog redelijk rustig meestal. Er zijn van elke soort cardioapparaten altijd minimaal 5 stuks vrij, en ik hoef ook zelden te wachten op de krachttraining apparaten (al pas ik wel m'n volgorde zonder problemen aan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:35

Mhua ik vond het niks.

Train nu wel met veel plezier bij anytime.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:49

Ik had een abbo voor een jaar afgesloten (in het tijdperk dat dat de enige mogelijkheid was)
Uiteindelijk was ik net zo duur uit als een sportschool met uitstekende begeleiding omdat ik er een half jaar geen gebruik van heb gemaakt :')

Ja dat was mijn eigen schuld.

Maar ik vond het er verschrikkelijk. Het was bijna altijd druk. Iets vragen kon nooit want ; er was niemand ; er was wel iemand maar die heeft alleen oog voor degene wie heb betaald heeft, de rest boeit hem werkelijk niks ; veel mensen gezien die blessures opliepen > cross selling, fysio zat boven.

Als je puur cardio wil doen, is het het overwegen waard. Wil je meer gaan doen, ga naar een sportschool met goede begeleiding die alles lekker voor je bij kunnen houden, schema's maken etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:50

Als je gewoon je conditie wat wilt verbeteren en misschien eens een groepslesje wil doen zou ik echt niet verder gaan zoeken dan iets als BasicFit eigenlijk. Particuliere sportscholen hebben vaak een ander aanbod en meer persoonlijke begeleiding, maar wel met een prijskaartje. Ik ga met plezier naar BasicFit, het filiaal waar ik kom is altijd netjes, schoon en goed geventileerd en het is (mits ik op de juiste tijden ga) echt niet zo druk. Ik betaal maar 20 euro per maand en kan naar hartelust sporten, maar vind het omdat het zo goedkoop is ook niet erg als ik een keer twee weken geen motivatie heb.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:50

Ik vind f4f beter... maar ik vind sportscholen sowieso kak :')

Maar bij de basic fit waar ik nu zit is het echt onwijs warm binnen... de airco is stuk... inmiddels al een jaar... >;)

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:57

Ik werk zelf ook bij een sportschool waarbij begeleiding bij het abo zit, als je dan een incasso voor een jaar afsluit betaal je €30,- per maand. Hierboven lees ik €20,- voor de basic, dan zou ik voor de beginnende sporter zeker aanraden om ergens met begeleiding te gaan! Om blessures te voorkomen haha.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:59

Ik vind Basic fit prima maar doe dan ook voornamelijk cardio en ik ga ook minstens elke zondag wel naar de sportschool, wat meteen de reden is dat ik niet naar een andere ben gegaan. Want de openingstijden van Basic fit zijn nu eenmaal wel het ruimst over het algemeen. Ik redt me prima zonder begeleiding maar doe dan ook verder geen krachttraining.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:45

Als je verstand van sporten hebt en blessur vrij bent zou ik zeggen basic fit ! Anders iets meer betalen en zorgen dat je onder goede begeleiding traint zodat je minder kans op blessures loopt en een hoger slagingspercentage hebt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:07

Ik was altijd tevreden. De ene club is de andere niet. Maar je kan er alrijd terecht. Ik had zelf een schema van een PT. Verder gewoon je verstand gebruiken en niet overmatig gaan sporten en mensen iets vragen als je het niet weet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:52

Dikke nee. Begeleiding is er niet of zéér slecht. Heb daar zoveel mensen verkeerde houdingen zien aannemen op apparaten. En dan heb ik het nog nieteens over de groepslessen via een tv scherm.

Nee, ter behoud van je lichaam zou ik wat meer centen neerbetalen en gewoon naar een goede sportschool met goede begeleiding gaan.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:01

LadyMadonna schreef:
Vanavond voor het eerst bij basic fit Oosterhout geweest, en ik weet eigenlijk nog niet echt wat ik ervan moet vinden.
Het zou bij mij om 1/2 x pw gaan en dan met name cardio training.
Online lees ik ontzettend veel slechte ervaringen.
Wat zijn de ervaringen van bokt?

Ik woon in Oosterhout en heb een aantal jaar bij Basic Fit in Oosterhout gesport.. Ik vond het wel leuk en genoeg afwisseling in apparatuur. 's avonds is het alleen altijd super druk, en moet je gewoon wachten op apparaten.