Vrijdag aangereden terwijl ik achter op de motor zat. Afgevoerd met ambulance naar het ziekenhuis. Geen breuken gevonden maar enkel/voet links staan niet goed. Mogelijk bandletsel. Advies neem na het weekend als het nog niet beter is contact op met een huisarts voor overleg of terugsturen.
Klinkt simpel maar is dus kennelijk nieuw tegenwoordig is het niet. Ik zit niet thuis, kan daar nu ook niet komen. Taxi zou me 120 euro kosten om naar mijn eigen huisarts te komen. Busverbinding is nagenoeg kansloos en de einden lopen veel te ver.

Dus een huisarts hier bellen. Eerste praktijk nee we willen nu niet zien. U bent geen patient en als we dat al zouden willen moet u bezoek contant betalen. Tweede praktijk zelfde verhaal eigen huisarts gebeld die niks mogen doen an verwijzingen sturen zonder me gezien te hebben. Derde praktijk hier wil me wel zien maar kan dan niet volgen hoe verder en hebben geen gegevens dus willen me niet zien.

Spoedeisende hulp gebeld die kunnen niks doen zonder verwijskaart. Poli chirurgie kan niks zonder verwijskaart en is pas eind volgende week plek tenzij een huisarts me ertussen geschoven wil hebben. Maar ja een huisarts vinden is kennelijk onmogelijk,
Is dit tegenwoordig nieuw beleid of zo? Ik heb eerder huisartsen hulp nodig gehad op vakantie in zowel binnen als buitenland. Maar nog nooit een probleem gehad ermee. Maar dat is alweer paar jaar geleden. Het lijkt erop dat burocratie en geld en regeltjes het kennelijk onmogelijk maken op een andere plek dan je eigen huisarts nog terecht kunt komen,