Ongeveer 14/15 dagen geleden werd ik 's nachts wakker met het gevoel dat ik moeite had met ademen. Op een andere manier gaan liggen en toen ging het weg. Dit heb ik 3/4 nachten gehad. 10 dagen geleden werd ik met hetzelfde gevoel wakker, alsof iemand zijn/haar handen om mijn keel heeft en deze licht dichtknijpt, niet heel prettig! Naar de wc geweest, even rechtop gezeten maar het ging niet weg. Ben uit bed gegaan en heb even gestoomd om te kijken of er dan wat los zou komen. Veel gehoest maar meer omdat ik het gevoel had dat er iets in m'n keel zat dan dat ik daadwerkelijk iets ophoestte.
Diezelfde dag naar de dokter geweest. Zij voelde een vergrote schildklier en verdacht een ontstoken schildklier dus diezelfde dag bloed laten prikken. De volgende dag de uitslag: Geen afwijkingen te zien in het bloed. Gevoel werd wel minder maar nog steeds aanwezig dus die vrijdag een echo laten maken in het ziekenhuis: geen afwijking van de schildklier te zien, wel wat verdikte lymfeknopen links.
Zaterdag, zondag en maandag is het gevoel hetzelfde gebleven: in veel mindere mate aanwezig maar nog steeds irritant! Dinsdag werd het wel weer erger. Dokter gebeld en die heeft me doorverwezen voor een verder onderzoek waarbij ze met een camera via m'n neus in m'n keel gaan kijken. Dat onderzoek heb ik morgen. Woensdag, donderdag en vrijdag was het gevoel weer minder, gisteren was het weer heel erg. Ik ben dan snel buiten adem, heb moeite met ademhalen en kan eigenlijk alleen ademhalen als ik 'vooruit kijk'. Als ik mijn hoofd helemaal naar links of rechts draai maak ik een snurkend geluid en voelt het alsof mijn luchtpijp een rietje is waaraan gedraaid wordt. Dit snurkende geluid maak ik ook op een dag als ik het gevoel minder heb.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Iemand ervaringen er mee?
Ik ben verder niet ziek. Wel wat moe/snel moe maar heb 5 weken geleden een heftige rugoperatie ondergaan en heb daarom momenteel de conditie van een stoeptegel en misschien nog wat 'moeheid' van de narcose.
Alvast bedankt voor het meedenken.