Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loesjeislief schreef:Dus het komt wel vaker voor. Ik ben trouwens niet aan de pil en gebruik geen spiraal. Wel ben ik in de overgang. Misschien heeft het met hormonen te maken. Hoe gaan jullie ermee om. Ik word er echt nerveus van. Ook last van mijn maag enzo.
loesjeislief schreef:Dank je wel voor je antwoord. Jij heb er dus ook wel dagelijks mee te maken? Oud zijn er ook echt tijden dat het weg is?
loesjeislief schreef:Elitedeux schreef:Heel herkenbaar! Het enige wat bij mij helpt op zo'n moment is paracetamol nemen en een uur gaan slapen.
Ja alleen bij mij gaat het niet weg. Het is geen echt flikkeren wat ik zie. Meer soort van vlekjes of stof die je ziet dwarrelen. En wazig zien.
Maeve schreef:Ik heb die flikkeringen ook regelmatig gehad toen ik nog een spiraaltje had. Omdat ik last had van andere bijwerkingen (ance op gezicht en bovenrug) dat ding er uit laten halen en daarna nooit meer last van gehad. Ook daarvoor niet. Kan dat een reden zijn?
Bij mij was het dan zo erg dat ik nauwelijks meer iets kon zien :-/
Sjolvir schreef:Volgens oogarts heb ik oogmigraine (naast migraine) bij mij komt het erop neer dat ik het centrum waar je normaal focust als je iets wil zien niet goed kan zien en als dat 1 x wazig is (nou ja, hoe het eruit ziet is lasting uit te leggen) dan blijft dat vaak ook een tijd zo, zit er echt een vlek midden in mijn blikveld.
Bij mij ontstaan na aanrijding, hoop er ooit nog vanaf te komen.
Sjolvir schreef:Hier beweegt niets, dus alleen centraal een vlek, waar je "omheen" moet kijken, wat dus niet gaat, omdat ie centraal blijft als je ergens anders heen kijkt. Heel onhandig. maar schijn het ermee te moeten doen. (Kan gelukkig blind typen, maar ehh, lezen... dat is wel onhandig en mensen herkennen, zit dan precies daar waar gezicht zou moeten zittenkortom... gezichtsherkenning fail... moet het hebben van postuur of kleding op zo'n moment. Tekekende en had meer priegel hobby's maar dat is ook geen doen als je geen barst ziet)