PAP2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: PAP2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:03

Hai, ik heb ook een keer de uitslag PAP2 gehad na dat ik kampte met klachten en hiervoor naar de dokter ben gegaan voor een uitstrijkje. Een half jaar later moest ik net als jij het uitstrijkje herhalen. Bij mij was er niets spannends meer aan de hand, gewoon weer PAP1 na een half jaar. Het komt veel vaker door dan we weten dat er onrustige cellen zijn, wat door het lichaam gewoon weer wordt opgelost. Ik was ook heel erg geschrokken, maar probeer je niet te ongerust te maken. Ik heb er ook nooit meer last van gehad, heb wel een tijdje onder controle gestaan (ieder jaar terugkomen) maar mag nu gewoon weer mee met het bevolkingsonderzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:18

Ik ben overigens 35 en afgelopen september heb ik pas m'n eerste uitstrijkje laten maken.
5 jaar daarvoor vond ik t niet zo nodig en dacht er later ook niet meer aan want Hey, ik heb geen klachten.

Ik vind t bevolkingsonderzoek dus nu wel erg belangrijk. Het kan veel narigheid voorkomen.

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:51

Ik ben van pap 2 naar 3B gegaan. Twee weken geleden ben ik daarvoor direct bij het eerste bezoek behandeld. De behandeling viel heel erg mee (lisexisie plaatselijk verdoofd) daar hoef je echt niet bang voor te zijn, ik vond de eendenbek bij de huisarts nog het meest vervelend! De gynaecoloog stelde me wel gerust. Het gaat eigenlijk altijd om een EVENTUEEL voorstadium (en nog geen bmhk). Maar als je het zou verwaarlozen zou het kunnen uitgroeien tot over een hoop jaren. Morgen krijg ik de uitslag, daar ben ik dan wel weer wat zenuwachtig over.. ookal weet ik dat de kans heel groot is dat het nu klaar is. Ik wil iedereen aanraden om het bevolkingsonderzoek mee te doen. Je kan er een hoop ellende mee voorkomen.

Anoniem

Re: PAP2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:01

Je zal over een half jaar weer een uitstrijkje krijgen en dan weet je pas meer.
Hier precies t zelfde.
Alleen de lis onder narcose gehad.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:05

Stress is nooit goed, dus je voorlopig nog niet te druk maken.
Twee jaar terug ook mijn eerste uitstrijkje laten doen en helaas toen ook de uitslag PAP2/PAP3a mogen krijgen. Mocht een half jaar later nogmaals op bezoek komen bij ze en kreeg meteen ook vermeld dat ze dan direct ook onderzoek doen naar het HPV-virus (let op dat je zorgverzekering deze niet altijd verzekerd, dus dat je achteraf een rekening voor kan krijgen). Gelukkig was mijn uitslag toen PAP1 en had ik geen HPV-virus.
Maar ik begrijp je stress heel goed, ik heb toch ook een half jaar rond gelopen met een knoop in mijn maag.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: PAP2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 15:06

Ik heb gelukkig geen HPV. Alleen PAP2.
Mijn stress is afgenomen. Ik ga gewoon gezond leven en hoop dat ik over een half jaar een goed uitstrijkje heb!

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 15:38

Mijn uitstrijkje was oké dit keer! Ben weer terug naar pap1 :)

Janneke2

Berichten: 22819
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: PAP2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:51

Gefeliciteerd *\o/*

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: PAP2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 20:59

Thanks! :)

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: PAP2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:10

Hier met 35 jaar uitstrijkje pap2. En na een half jaar gewoon weer pap1 en inmiddels 2 kinderen rijker. Ik zelf ben niet bang geweest te nuchter op dat gebied denk ik. En geel erg geleerd op mijn gevoel te vertrouwen. En dat laatste is wel heel moeilijk zeker als je zo breng bent. Omdat dat gevoel overheerst.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: PAP2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 15:59

Fijn dat het bij jou ook goed is gegaan en dat je er niet om heb gestrest!