Vtamine d te kort lotgenoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:07

Janneke2 schreef:
...vraagje: zijn er over de oceaan bepaalde merken oid te krijgen met eigenschappen/ voordelen die hier niet te krijgen zijn?


Zeker. Hogere doseringen en lagere prijs. Je zou ook nog Liposomale vit D kunnen kopen. (Of maken, met een ultrasoon apparaatje)

Janneke2

Berichten: 22866
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:13

...ik betaal iets van 20 euro voor 60 capsules van 3000IE.

(Persoonlijk heb ik geen hogere dosering nodig.)

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:20


Janneke2

Berichten: 22866
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:23

Ik neem aan dat wie de moeite neemt spul over de oceaan te laten vliegen echt hoge doseringen zelf moet kopen...

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:25

Janneke2 schreef:
Ik neem aan dat wie de moeite neemt spul over de oceaan te laten vliegen echt hoge doseringen zelf moet kopen...


Dat snap ik niet helemaal ? Je kan zo dus gewoon voor een jaar vitamine D ofzo kopen tegen een (veel ) lagere prijs als in nederland.

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:40

Ik betaal niets, valt gewoon onder mijn verzekering.
Maar ik heb niet zo'n hoge dosering.

_nathalia_

Berichten: 301
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: In Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:48

Een dagelijkse inname van 100 microgram vitamine D per dag wordt nog als veilig beschouwd.
(100mcg = 4000ie)
Als iemand gedurende langere tijd te veel vitamine D tabletten slikt, kan dat klachten geven als:

misselijkheid,
verstopping,
verminderde eetlust en
slaperigheid.
Ook kan langdurig te veel gebruik schade geven aan nieren, hart en bloedvaten.

Zou toch oppassen met die extreem hoge doseringen van vit D

Janneke2

Berichten: 22866
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:50

Maris schreef:
Janneke2 schreef:
Ik neem aan dat wie de moeite neemt spul over de oceaan te laten vliegen echt hoge doseringen zelf moet kopen...


Dat snap ik niet helemaal ? Je kan zo dus gewoon voor een jaar vitamine D ofzo kopen tegen een (veel ) lagere prijs als in nederland.


Met vervoerskosten plus invoerrechten vraag ik mij af of het wel zo goedkoop is.
En zo ja of je dus geen rotzooi koopt (met ellende voor niets).

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:12

NOW b.v. is toch gewoon een goed merk ?
Maar je hebt gelijk, mbt de inklaringskosten, ik snap ook nog niet helemaal wanneer je die nu wel of niet moet betalen ( en die zijn toch 13 euro ). Maar als je onder de 22 euro blijft incl verzenden, heb je die kosten (BTW en inklaring ) niet. Dus als je 1 potje vitamine D3 koopt bij iherb zit je goed qua extra kosten.

Janneke2

Berichten: 22866
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:19

...zij het, dat ik in zijn algemeenheid vind dat vliegverkeer idioot goedkoop is.
Dus nee, ik koop gewoon Hollandse waar. (Naar mijn idee is het overbodig transport met een gigantische milieubelasting.)

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:53

Dat hoef je niet zo klein neer te zetten, je hebt gewoon gelijk !

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:57

Altijd een belangrijk punt: voetprint van je producten.

Janneke, dan let jij dus bij ieder product op het land van herkomst? Dan moet je dat echt precies uitspitten want veel merken op iherb zijn hier ook te koop en hebben dan sowieso al gevlogen....

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:59

Koop je dan bijv alles alleen van bonusan?

ogidni
Berichten: 461
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:29

Janneke2 schreef:
Ik neem aan dat wie de moeite neemt spul over de oceaan te laten vliegen echt hoge doseringen zelf moet kopen...

Het merk Healthy Origins is ook gewoon in Nederland te verkrijgen. Alleen betaal ik hier voor 360 capsules van 5000IE minimaal 35 euro en in Amerika 8,50 euro.
Mijn huisarts schrijft geen VIT D op olie basis voor maar alleen maar divisun tabletten en deze betaal ik via mijn eigen risico toch zelf. Hier doet mijn lijf nagenoeg niets mee dus ik koop het wel zelf.

Janneke2

Berichten: 22866
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:37

...echt alles van a tot z uitspitten - nee. Daar komt het in de harde praktijk niet van.
Ik koop lang niet alles van bonusan, maar dat het locaal geproduceerd wordt (...hopelijk met niet te veel spul dat is ingevolgen uit Nieuw Zeeland :o ...) is op zich wel een pre.

("Wie A zegt, moet ook B doen.")

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:53

ogidni schreef:
Janneke2 schreef:
Ik neem aan dat wie de moeite neemt spul over de oceaan te laten vliegen echt hoge doseringen zelf moet kopen...

Het merk Healthy Origins is ook gewoon in Nederland te verkrijgen. Alleen betaal ik hier voor 360 capsules van 5000IE minimaal 35 euro en in Amerika 8,50 euro.
Mijn huisarts schrijft geen VIT D op olie basis voor maar alleen maar divisun tabletten en deze betaal ik via mijn eigen risico toch zelf. Hier doet mijn lijf nagenoeg niets mee dus ik koop het wel zelf.


Janneke heeft mij uitgelegd in dit topic dat divisun ook de vetoplosbare vorm van D bevat soort van toch janneke?

En de divisun 400ie wordt inderdaad niet vergoed maar de 800ie wel! Ik betaal geen eigen risico of eigen bijdrage voor mijn 800ie tabletten, maar dat moet ik wel als ik ooit naar de 400ie zou willen.

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:12

Huh ? Medicijnen vallen altijd in je eigen risico toch ( of je moet boven de eigen risoco grens komen )?!

BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:20

Maris schreef:
Huh ? Medicijnen vallen altijd in je eigen risico toch ( of je moet boven de eigen risoco grens komen )?!

Nee hoor, hangt van je zorgverzekering af wat ze vergoeden. In de apotheek werd mij verteld dat 800 wel werd vergoed en 400 dus niet. Moest twee keer per dag 400 dus dat werd één keer per dag 800, hielp niet dus nu gewoon zelf gekocht, olie die ik zelf kan doseren.

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:31

bigone schreef:
Maris schreef:
Huh ? Medicijnen vallen altijd in je eigen risico toch ( of je moet boven de eigen risoco grens komen )?!

Nee hoor, hangt van je zorgverzekering af wat ze vergoeden. In de apotheek werd mij verteld dat 800 wel werd vergoed en 400 dus niet. Moest twee keer per dag 400 dus dat werd één keer per dag 800, hielp niet dus nu gewoon zelf gekocht, olie die ik zelf kan doseren.


Wat gek, altijd gedacht dat bij iedereen de medicijnen pas vergoed gingen worden vanaf dat je eigen risico vol was. Weer wat geleerd. Dat verschilt dus per verzekeringsmaatschappij ?

Janneke2

Berichten: 22866
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:38

Citaat:
Janneke heeft mij uitgelegd in dit topic dat divisun ook de vetoplosbare vorm van D bevat soort van toch janneke?

En de divisun 400ie wordt inderdaad niet vergoed maar de 800ie wel! Ik betaal geen eigen risico of eigen bijdrage voor mijn 800ie tabletten, maar dat moet ik wel als ik ooit naar de 400ie zou willen.


Divisun bevat 'middellange triglyceriden' (= vet), het zijn dus geen tabletten op basis van veredeld gips.

(Maar als het iemands waarneming is dat haar lichaam het spul niet goed verwerkt - dat kan. En de apotheek heeft oook drinkolie en capsules 'uitsluitend op recept', een gesprek met de huisarts of assistente lijkt mij dan aan de orde.)

Anoniem

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:22

Nou mij totaal nieuw dat medicatie niet uit je eigen risico gaat en volgens mij is dat echt bij alle verzekeringen hetzelfde.
Al zit ik met mijn medicatie en dokters( ziekenhuis) bezoeken toch al in No time door m’n eigen risico heen.
Ik ga iig gewoon de 5000iu slikken en zie het wel.
Zal dit najaar wel weer bloed laten prikken, dan zie ik wel hoe de waarde dan is.

Roosje01

Berichten: 10744
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 19:24

Bij mij gaan medicijnen ook eerst van eigen risico af.

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:08

Ik ben meestal al door het eigen risico heen tegen de tijd dat ik voor de vitamine D naar de apotheek ga.
Betaal dus hooguit 1x eigen risico voir de vitamine D, krijg dan gelijk 3 buizen mee met elk 30 kauwtabletten (lijken erg op bruistabletten qua vorm).

ogidni
Berichten: 461
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:12

Vroeger had je een merk vitamine D 400IE. 2 tabletjes en ik deed het er goed op maar die werd op een gegeven moment niet meer vergoed door de verzekering. Kreeg toen automatisch divisun 800IE. Dat was mooi wat dan hoefde ik nog maar 1 tablet. Hier op ging mijn waarde dus hard achteruit. Eerst nog overgegaan op 2 tabletten, dat maakte ook geen verschil. Toen zelf ook nog Bonusan geprobeerd. Hoger gedoseerd en het waren ook capsules op olie basis. Helaas ging mijn waarde hiermee ook niet boven de 60 uitkomen. Vervolgens overgegaan op de Healthy Origins, en nu zit mijn waarde tussen de 100 en 120 ongeveer. Misschien komt het door de nog hogere dosering (5000IE) maar ik ga niet meer wisselen.
Zo zal iedereen gewoon moeten kijken waar zijn/haar lichaam het beste op reageert. Per slot van rekening zijn we allemaal uniek en zal iedereen net weer even anders reageren.

Roosje01

Berichten: 10744
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 04:01

Zo blijf ik fijn bij mijn druppels van de tuinen, sinds ik daar de onderhouds dosering van neem geen klachten meer gehad. Ik heb zelfs dit jaar amper last gehad van mijn winterdip die ik al paar jaar heb.