Vtamine d te kort lotgenoten

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:03

Je kan altijd zelf wat slikken toch. Wellicht voel je je san beter. Je waarde vind ik zelf okk laag zat om er inderdaad wat mee te doen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 13:04

Je kan altijd proberen of je er baat bij hebt als je zelf gaat bijslikken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:07

ogidni schreef:
Als je alleen de vit-D capsules besteld, bv 1 pot van 360 capsules van 5000IE, dan betaal je 12,50 verzendkosten en blijf je precies onder de 22 euro en ben je altijd nog 13 euro goedkoper uit dan wanneer je dezelfde pot in Nederland koopt. (even gezocht naar de juiste prijs) en heb je voor een jaar capsules.
Ik bestel meestal meerdere dingen en dan worden de verzendkosten steeds lager. Vandaag inclusief verzendkosten voor 70 euro besteld, in Nederland had dezelfde bestelling 180 euro gekost, dan vind ik de douane kosten geen probleem

Dank je wel voor het nakijken van de verzendkosten. Ik kon het nergens vinden ! Dus hoe hoger de bestelprijs hoe minder de verzendkosten ?

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:10

Hoeveel zou ik dan bij moeten slikken? Niet dat ik opeens te veel bij slik ofzo. ;p
En na hoeveel tijd voel je over het algemeen verschil?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:14

Laatst bijgewerkt door Maris op 26-04-18 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:19

heb al jaren vitamine d tekort waarde van 4 dus ernstig
na d cura en andere capsules kwam ik niet hoger als 13
nu krijg ik om de week injecties
is in nl bijna niert bekent en moet speciaal besteld worden
ook b12 tekort en krijg ik ook spuiten voor.
maak het zelf niet aan en neem het niet op
ook magnesium tekort krijg ik pillen voor
heeft heel veel effect ook op mijn pcos word nu weer wel regelmatig ongesteld terwijl ervoor gewoon jaren niet
en nog 100 andere klachten die verminderen nu het weer op pijl komt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:21

Weten ze ook waarom je vit D gehalte zo ontzettend laag is ?

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:28

nee maar heb meer afwijkingen in hormonen glucose etc
al heel veel onderzoeken gehad in de loop der jaren maar dit helpt dus hoef het ook niet te weten geen zin meer in onderzoeken
onder andere bijnieren en darmen kloppen niet helemaal maar niet duidelijk genoeg om oorzaak aan toe te kennen
endocrinoloog controleert nu het effect op andere hormoon en glucose waardes en die dalen ook in positieve zin

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:16

Maris schreef:
ogidni schreef:
Als je alleen de vit-D capsules besteld, bv 1 pot van 360 capsules van 5000IE, dan betaal je 12,50 verzendkosten en blijf je precies onder de 22 euro en ben je altijd nog 13 euro goedkoper uit dan wanneer je dezelfde pot in Nederland koopt. (even gezocht naar de juiste prijs) en heb je voor een jaar capsules.
Ik bestel meestal meerdere dingen en dan worden de verzendkosten steeds lager. Vandaag inclusief verzendkosten voor 70 euro besteld, in Nederland had dezelfde bestelling 180 euro gekost, dan vind ik de douane kosten geen probleem

Dank je wel voor het nakijken van de verzendkosten. Ik kon het nergens vinden ! Dus hoe hoger de bestelprijs hoe minder de verzendkosten ?

Klopt, het begint bij 12,50 euro. Bij mijn bestelling van 64 euro had ik 6 euro verzendkosten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:24

luijs schreef:
nee maar heb meer afwijkingen in hormonen glucose etc
al heel veel onderzoeken gehad in de loop der jaren maar dit helpt dus hoef het ook niet te weten geen zin meer in onderzoeken
onder andere bijnieren en darmen kloppen niet helemaal maar niet duidelijk genoeg om oorzaak aan toe te kennen
endocrinoloog controleert nu het effect op andere hormoon en glucose waardes en die dalen ook in positieve zin

Ook onderzocht of je de ziekte van Cushing hebt??? Komt zeker bij mensen voor maar wij kunnen gelukkig geopereerd worden. Je hebt het over hormonen, suiker, verminderde vruchtbaarheid??? Klinkt me bekend in de oren.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:26

Heeft niemand van jullie last van bijwerkingen van vitamine D3 slikken ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:49

Ik niet

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 15:30

-perongelijk dubbelpost-
Laatst bijgewerkt door Roosje01 op 26-04-18 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 15:32

Nottinghill schreef:
Hoeveel zou ik dan bij moeten slikken? Niet dat ik opeens te veel bij slik ofzo. ;p
En na hoeveel tijd voel je over het algemeen verschil?

Na stootkuur via de ha ong 4 weken. Denk dat bij jou ook wel ong zo iets zal zijn als je zelf gaat bijslikken je waarde is niet heel laag.

Ik had geen last van bijwerkingen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:43

Ik ga hier ook maar eens meelezen. Paar weken terug is 22 bij mij gemeten. Volgens arts moest het hoger zijn dan 50 dus een tekort.

Heb nu van die olie capsules van Solgar met 1000 IU / 25 ug. Hiervan neem ik er eentje per dag.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:53

Mijn vitamine D blijft steeds hangen rond de 60, ben hashimoto klant, wil hem graag rond de 100 hebben.
Slik nu voor 3 mnd 3200 dagelijks eenheden, hopen dat die dan wel weer wat omhoog is gegaan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:41

Ik heb een tijdje geleden ook ontdekt dat ik een flink tekort had (24) heb 6 weken D cura ampullen gehad. Daarna zat ie op 106 slik nu dagelijks een onderhoudsdosis. Blijf echter nog enorm moe heb hoofdpijn en ben vaak duizelig. Pijn in rug en bekken zijm wel als sneeuw voor de zon verdwenen.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:13

lor1_1984 schreef:
Floriske schreef:
Ik zit te kijken om vitamine d bij te slikken, maar vind het zo'n gedoe om ze van weet ik veel waar te bestellen. En bij de etos kun je ze zo halen, maar niet in de olievorm.

Hou je er rekening mee dat de vit D bij de drogist vandaan vaak dusdanig lage dosering hebben dat het voor normaal prima is maar met een tekort niet opschiet?
Ik moet bijv 20-30 pillen per dag bij die drogisterijdoseringen, wil ik binnenkrijgen wat ik nu dagelijks inneem (880iu).
Ja doe ik! Huisarts wilde niet testen. Vond de testen te duur. Wilde enkel een algemene test op schilklier, leverwaardes enz. Doen en die waren goed. Mocht wel "zelf gaan proberen".

Ik slik nu b12 magnesium en vitamine d bij (al slik ik geen vit d op dagen dat ik nu veel buiten in de zon ben). Mijn spieren voelen wel een stuk beter, maar ik vermoed dat dit eerder van de magnesium komt dan van de rest.

Vandaar de vraag of vit d (uit een gewone pil) wel wordt opgenomen als je het in combinatie met wat vet eet (zoals melk, of een andere pil waar olie in zit).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:20

Niet besparen op kwaliteit: slik vitamine D die in een capsule zit. Of drinkolie.
Het is niet zo zeer dat je vet nodig hebt om het op te nemen - de vitamine D in een pilletje dat van gips gemaakt is is van derderangs kwaliteit.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:28

Maar waarom schrijven artsen die pillen dan voor en niet de capsules?

Mijn waarden zijn gewoon omhoog gegaan en blijven nu stabiel op de 800ie divisun “derderangs” kwaliteitpillen die ik van de huisarts voorgeschreven krijg. Deze worden ook gewoon vergoed.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:34

...ik heb de meest uiteenlopende dingen van huisartsen gehoord.

De een geeft zelf ampullen of injecties - en aan de andere kant van het spectrum krijg je een praatje voor de vaak 'dat je maar wat moet kopen bij de drogist'...

Divisun bevat als tablet zijnde wel vetstoffen 'triglyceriden middellange keten'. (Dat mag ook wel als het college ter beoordeling van geneesmiddelen er naar gekeken heeft.)

Divisun is dus geen tablet op basis van veredeld gips en dus niet derderangs. Maar wel buiten Floriske haar bereik, want die huisarts werkt niet mee.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:20

Voor degene die bang zijn dat ze een schokkend bedrag aan invoerrechten/btw moeten betalen als ze in Amerika bestellen. Dit valt reuze mee. Ik had een bestelling van 70 euro en ik moet 4,26 euro aan invoerrechten/btw betalen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:46

ogidni schreef:
Voor degene die bang zijn dat ze een schokkend bedrag aan invoerrechten/btw moeten betalen als ze in Amerika bestellen. Dit valt reuze mee. Ik had een bestelling van 70 euro en ik moet 4,26 euro aan invoerrechten/btw betalen.

Moet je dan ook nog douanekosten betalen ?

edit : volgens deze site http://www.invoercalculator.nl/ zou je bij een bedrag van 64 euro en 6,25 verzendkosten totaal op iets van 16,50 euro aan extra kosten zitten. Inklaringskosten zijn 13 euro volgens die site en dan nog 6% BTW idd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:07

Rocamor schreef:
Ik ga hier ook maar eens meelezen. Paar weken terug is 22 bij mij gemeten. Volgens arts moest het hoger zijn dan 50 dus een tekort.

Heb nu van die olie capsules van Solgar met 1000 IU / 25 ug. Hiervan neem ik er eentje per dag.

Vraag je huisarts om een stootkuur, met 1000 iu per dag duurt het nogal even.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:20

Ik ben laatst 2 x bloed geprikt in het ziekenhuis voor een.bepaalde operatie...de eerste x kwam eruit dat mijn vit D te laag was en B12 precies goed dus sinds een paar dagen begonnen op recept van het ziekenhuis met vit D te slikken...de 2e keer bloed prikken kwamen ze eruit dat mijn B12 nu ook te laag is en foliumzuur nu ook dus die moet ik volgende week nog gaan halen...