Ervaringen versleten tussenwervelschijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Ervaringen versleten tussenwervelschijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 11:17

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met pijnblokkades?
Na lange tijd van rugpijn zijn er röntgenfoto's gemaakt en een mri scan van mijn onderrug. Ik heb een versleten tussenwervelschijf bij L5-S1 en een hernia. Door de slijtage is mijn rug instabiel. Ik krijg van die pijnscheuten tijdens het lopen alsof het "er steeds inschiet" alsof er een mes ingestoken wordt. (die pijn vond ik nog het naarste, durf daardoor amper te lopen)
Nu moet ik naar de pijnpoli om blokkade te laten zetten.
Hebben er nog meer mensen dit? Herkent iemand dat "er in schieten"? (Soms op 100 meter schiet het 10x in mn rug)
En heeft iemand ervaring met die pijnblokkades/spuiten?
En nu de belangrijkste vraag; kunnen jullie nog paardrijden?? Ik rij nu al 4 weken niet op mijn paard en moet er niet aan denken dat ik nooit meer zou kunnen rijden

Bedankt alvast voor het lezen van mijn verhaal, ik ben héél benieuwd naar ervaringen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:46

Ik heb hetzelfde maar dan dubbel: s1/L5/ en L5/L4.
Ene links andere rechts plus slijtage plus dunne schijven. Ik loop wel gewoon door ondanks de tsjakka's die door m'n billen/benen schieten. Hond moet lopen. En na 10 jaar ben ik er aan gewend. Toch, iets verlichting zou wel fijn zijn.

Ik volg ff!

Lielle

Re: Ervaringen versleten tussenwervelschijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:49

ik, nav een hernia op L5/S1. Waar voel je de pijnschweuten, in je been of in je rug?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:50

Yep, hier nog één, op L4/L5 een hernia operatief laten
verwijderen, daarna nooit meer pijnvrij geweest, helaas.

Wat gaan ze precies bij je doen? Ben wel heel benieuwd namelijk :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:53

Heb je fysiotherapie of een andere (para)medicus die met je mee kan denken?

Wanneer je klachten zo acuut zijn is rijden geen goed idee, maar dit hoeft niet te betekenen dat dit zo blijft.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:53

BloemBloem schreef:
Yep, hier nog één, op L4/L5 een hernia operatief laten
verwijderen, daarna nooit meer pijnvrij geweest, helaas.

Wat gaan ze precies bij je doen? Ben wel heel benieuwd namelijk :)

Das precies wat mij weerhoudt van een operatie. Ben ook erg benieuwd naar die "blokkade" laten zetten bij TS.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:56

dan de andere kant, ik ben in november 2015 geopereerd en sindsdien pijnvrij, terwijl ik weer aan het springen en crossen ben.

Ik heb drie pijnblokkades gehad, twee keer een soort ruggeprik die beide keren wel werkte maar te kort effect had (6 weken), de derde keer een stroomstootbehandeling die helemaal niets opleverde, waarna ik dus ben geopereerd.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:03

Waar heb je de pijnscheuten?
Ik heb vergelijkbare klachten, zelfde tussenwervelschijf, dus volg mee!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:00

Hier ook, vier tussenwervelschijven, daarnaast ook spondylolisthesis (wervels die van elkaar afschuiven) en breuken (doornuitsteeksels die los zitten). De pijn die je beschrijf (dat er in schieten, stroom schokken) heb ik bij elke stap die ik zet. Links wat meer dan rechts, maar dat niet durven lopen herken ik wel.

Oorzaak is hier een operatie geweest waarbij ze de rug open gebroken hebben om een stuk drain uit het wervelkanaal te kunnen halen. Maar daarvoor ook al een erg slechte rug. Geen ervaring met een blokkade, weet ook niet of dat bij mij überhaupt mogelijk is.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 20:57

Ik sta er gelukkig niet alleen in blijkbaar

Doe pijnscheuten bij mij zijn onder in mijn rug! Ken je het gevoel dat er een kuiltje in de weg zit waar je ongezien in stapt en dan zo'n scheut door je rug voelt? Alsof er een mes in gestoken wordt...dat heb ik dus -tig keer per dag
Ik heb wel uitstraling naar mijn been,soms voelt het alsof iemand een spier aantrekt, soms gaat het tintelen en "tikt" de zenuw alsof het een ader is die klopt, en als ik lang stil sta voelt het alsof iemand er prikkeldraad omheen trekt.
Ik heb nu als pijnstilling 4xdgs ibuprofen 600 , 3x dgs tramadol , 4x dgs 2 paracetamol.
Ik ben heel benieuwd naar het intake gesprek woensdag...ook wel zenuwachtig☺️

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:07

Ik volg ook , ik heb helaas ook versleten wervels in Mn rug ook L4/5 en lager .. 3 hernia's gehad waarvan er 1 op L4/5 operatief verwijderd is .. ook mijn si gewrichten zijn niet goed ( alles begonnen na een foute diagnose van mijn vroegere HA in 2000) vandaag foto's laten maken van heupen, bekken rug en stuitje .. benieuwd wat daar uit komt.
Borderjay, ik heb ook meerdere pijnblokades gehad doormiddel van spuiten in mn rug en in mn si gewrichten.. wat Lielle ook had heeft het bij mij ook een week of 6 effect gehad .

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 21:36

Misschien een stomme vraag, maar rijden jullie nog paard?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 05:28

Borderjay, ja ik wel ook best intensief. Als ik erop zit geen last , daarna als ik thuis kom wel.. maar goed ben ondertussen wel gewend aan de pijn .

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 05:45

Zelfs 2x geopereerd aan een hernia L4/L5 ik was bij de eerste keer 25 jaar dat was rechts verlamt aan een kant en ben met spoed geopend. Toen ik 36 was weer op deze plek maar dan links.
Mijn rug blijft een zwake plek en heb regelmatig rust nodig maar ik probeer wel alles te doen.
Rij gewoon paard en de ene keer gaat het goed en de andere keer moet ik het bezuren.