migraine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IncelloAndMe

migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 09:35

Help! ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik kom vooral uit bij topics rond zwangerschap en menstruatie.

Welke medicatie helpt bij jullie het beste bij migraine? Normaal leg ik me gewoon in bed en slaap ik.
Alleen is dat vandaag niet echt een optie dus hoopte ik misschien hier de oplossing te vinden. Ik moet sowieso binnen een half uurtje naar de huisdokter dus die kan dan eventueel iets voorschrijven.

Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde medicatie?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:40

Ik heb fromirex geprobeerd, ook relpax.
Maar het best helpt nog de sumatriptan injectie.
Daarnaast slik ik dagelijks medicijnen om migraine te voorkomen.

Maar bij mij gaat even liggen niet werken.
Alle bovenstaande is dan ook op recept.

Voor jou werkt misschien aleve het beste?

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:41

Ik gebruik zelf sumatriptan op recept van de HA. Helaas heb ik wel last van bijwerkingen zoals opvliegers, verkrampte spieren in kaak en duizeligheid. Dit begint na ongeveer 20 minuten na inname en verdwijnt samen met de hoofdpijn na 2 uur.

Ik heb het er wel voor over. Alles beter als migraine :n

LadyMadonna

Re: migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:43

Ik heb werkelijk alles geprobeerd, tot injecties aan toe, maar tot nu toe werkt excedrin het beste. Gewoon bij de drogist, groen/wit doosje

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:46

Ik heb sinds korte tijd Rizatriptan (op recept). Ik ben al jaren bekend met migraineklachten, maar heb het tot een tijd geleden altijd kunnen onderdrukken met Ibuprofen 400mg in combinatie met 2x Paracetamol 500mg en dat 3x daags. Aangezien mijn migraine begon te veranderen in chronische migraine en ik het niet meer onder controle kreeg, ben ik naar de huisarts gegaan voor een middel voor migraine. Ik word wel duf op de Rizatriptan en ik moet er wel 2 van nemen, maar dan gaan in ieder geval de scherpe randjes er af en ben ik er met een dag weer redelijk van af.
Even liggen gaat bij mij ook allang niet meer werken en is ook niet realistisch als alleenstaande moeder met een kind.van 1,5 jaar :D .

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:50

Ik heb ook sumatriptan, helaas ook met bijwerkingen. Voornamelijk hele verkrampte nek en kaak. Maar moet er sowieso altijd bij kotsen dus ik heb ook zetpillen tegen de misselijkheid :))
Maar gelukkig *klopt af* al een hele tijd geen migraine meer gehad *\o/*

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:51

Hier ook rizatriptan in combinatie met paracetamol. De ene keer helpt t super en de andere keer weer helemaal niet plus wordt ik er altijd wat moe van.
Om het iets draaglijker proberen te maken doe ik het liefst een koud nat washandje op mijn voorhoofd.. het verminderd de migraine niet maar het lijkt wel iets verlichting te geven.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:52

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:53

Ik slik sinds kort dagelijks propranolol. Daarnaast bij een aanval sumatriptan icm metaclopramide tegen de misselijkheid.
Ik hoop enorm dat de propranolol zijn werk gaat doen, ik word zo beroerd van de sumatriptan..

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:54

Ik heb altijd propranolol geslikt, dat werkte goed bij mij. Heb het nu al heel lang niet meer gehad dus in overleg met de neuroloog ook gestopt met de medicijnen.

Succes ermee! Migraine is niet fijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:56

Majabeestje schreef:
Ik slik sinds kort dagelijks propranolol. Daarnaast bij een aanval sumatriptan icm metaclopramide tegen de misselijkheid.
Ik hoop enorm dat de propranolol zijn werk gaat doen, ik word zo beroerd van de sumatriptan..

Die hielp bij mij niet.
Ik slik nu metropolol samen met depakine en dat lijkt wel aanvallen te verminderen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:17

Ik gebruik bij lichte, opkomende migraine vaak apc (exedrin is de merknaam verkrijgbaar bij de apotheek). Wannneer dit niet werkt en het doorzet ga ik over op immigran.

Immigran heeft als nadeel dat ik er niet meer mee functioneer, vandaar dat ik eerst apc gebruik daar kan ik nog mee doorwerken. Van immigran wordt ik enorm sloom en stoned.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:36

Je zou exedrin kunnen proberen, verkrijgbaar bij super en drogist.

Ik heb zelf -allemaal op recept- immigran neusspray, diclofenac, diazepam en morfine. Diazepam en morfine neem ik uiteraard pas als noodmedicatie. Begin eerst met neusspray of diclocenac.

In het verleden ook verschillende dagelijkse medicatie geprobeerd ter voorkoming van.

Nu ben ik 27 zwanger en mag alleen nig maar paracetamol zonder coffeine.. Je zult begrijpen dat dat erg zwaar is.. in geval van nood heb ik nu 2x een diclofenac mogen nemen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:41

KletsKoekje schreef:
Nu ben ik 27 zwanger en mag alleen nig maar paracetamol zonder coffeine.. Je zult begrijpen dat dat erg zwaar is.. in geval van nood heb ik nu 2x een diclofenac mogen nemen.

Even offtopic, maar ik zou uitkijken met diclofenac en zeker tijdens de zwangerschap. Korte tijd geleden is er nogal ophef geweest over diclofenac en veel huisartsen schrijven dit dan ook niet meer uit.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:44

Siesjuh schreef:
Ik heb sinds korte tijd Rizatriptan (op recept). Ik ben al jaren bekend met migraineklachten, maar heb het tot een tijd geleden altijd kunnen onderdrukken met Ibuprofen 400mg in combinatie met 2x Paracetamol 500mg en dat 3x daags. Aangezien mijn migraine begon te veranderen in chronische migraine en ik het niet meer onder controle kreeg, ben ik naar de huisarts gegaan voor een middel voor migraine. Ik word wel duf op de Rizatriptan en ik moet er wel 2 van nemen, maar dan gaan in ieder geval de scherpe randjes er af en ben ik er met een dag weer redelijk van af.
Even liggen gaat bij mij ook allang niet meer werken en is ook niet realistisch als alleenstaande moeder met een kind.van 1,5 jaar :D .

deze heb ik ook , mijn migraine is met een paar uurtjes weg met enkel de rizatriptan

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 12:11

bedankt allemaal! Ik probeer nu de generische vorm van Apranax! Hopelijk met succes!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:26

Ik gebruikte spuitjes die in de spier geschoten werd (ja geschoten en doet gruwelijk zeer) maar had meestal binnen een half uur geen migraine meer. Kan me alleen helemaaaaal niet meer herinneren hoe het heet. Je hebt er ook een neusspray van maar die deed mij niks. Bijwerking vond ik wel heftig en uiteindelijk niet meer opwegen tegen een dag zonder migraine. Had namelijk makkelijk een dag last van de bijwerking. Een branderig gevoel door heel je lichaam, alsnog misselijk en douchen was absoluut geen optie. Maar, het heeft mij op veel momenten wel geholpen dat ik in ieder geval nog iets kon doen die dag. Gewoon van te voren douchen, prikken en klaar.

Edit: zag de naam hierboven voorbij komen. Immigran injecties.

Heb tegenwoordig *afkloppen* geen of nauwelijks last van migraine. Vroeger was dat toch zeker 3 a 4 keer per week, steeds maar 1 dag.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:36

bruintje123 schreef:
Majabeestje schreef:

Die hielp bij mij niet.
Ik slik nu metropolol samen met depakine en dat lijkt wel aanvallen te verminderen.

Het werkt idd niet bij iedereen.. bij mij weet ik het nog niet.
Als het niet werkt stuurt de huisarts me door naar een neuroloog. Dan weet ze het zelf ook niet meer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:36

Het is inderdaad allemaal uit proberen. Wat voor de ene super werkt doet bij de ander niets. Helaas.
Hopelijk werkt het voor jou wel.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:58

Mijn moeder heeft ook veel last van migraine en ze slikt nu een week Gingko Biloba en al een week geen hoofdpijn. Als dit niet werkt gaan we nog moederkruid proberen want daar horen we ook goede verhalen over. :)
Ze heeft wel medicatie voor haar migraine.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:02

Elias93 schreef:
Ik gebruik zelf sumatriptan op recept van de HA. Helaas heb ik wel last van bijwerkingen zoals opvliegers, verkrampte spieren in kaak en duizeligheid. Dit begint na ongeveer 20 minuten na inname en verdwijnt samen met de hoofdpijn na 2 uur.

Ik heb het er wel voor over. Alles beter als migraine :n

Exact hetzelfde! Alleen de ergste pijn verdwijnt bij mij na 2u. Ik ben daarna evengoed echt nog behoorlijk onder zeil en de rest van de dag zoet mee. Vaak begint het later op de dag begin van de avond weg te trekken. Maar kan dan zomaar zijn dat het dan de volgende ochtend opnieuw raak is.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:07

Ook sumatriptan maar bij mij werkt naproxen ook vaak heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:16

Bij mij helpt geen enkele medicatie. Ik weet dat het gewoon een vast verloop is dat +- 18 uur duurt.

Het enige dat SOMS helpt, is het eten van een handvol koffiebonen. Doe je dat aan het begin van een aanval, dan hou je het misschien nog tegen :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:22

Ik heb pas migraine gekregen vanaf toen ik aan de hormonale anticonceptie ging. En heb ze rond mijn menstruatie. Mijn migraines zijn voornamelijk hormonaal dus. Kan ook voorkomen als ik me teveel opwind of overstuur ben. Het is iets voor vrouwen om over na te denken. Ik laat aanstaande woensdag een koperspiraal zetten.

Het medicijn dat bij mij de migraine echt weghaalde was Maxalt. Moest er wel veel bij drinken.
Naproxen heb ik het ook een tijd goed op gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:32

Klopt. Hormonale anticonceptie is een erg grote veroorzaker. Ermee stoppen kan je migraine soms volledig doen verdwijnen!