Heeft iemand dit wel eens gehad? Mijn rechter oor zit al enkele dagen volledig "dicht". Ik hoor misschien nog 50% ermee, maar heel gedempt. Het voelt alsof je gewoon een keer je neus te hard hebt gesnoten en dat het moet "open ploppen" maar dit gebeurt niet. Ik heb al eens geprobeerd het door te spoelen met wat lauwwarm water maar dit helpt ook niet.
Normaal gezien had/heb ik hier 's ochtends wel eens last van als ik lang op één kant heb geslapen, maar dan springt het vanzelf weer open na een uurtje maximaal. Maar vandaag is het al de hele dag dicht. Het doet overigens geen pijn, maar is wel behoorlijk vervelend.
Ik snap dat bokt geen dokter is, maar mijn dokter stuurt me waarschijnlijk toch wel weer weg met wat paracetamol en wachten tot het overgaat dus daar heb ik niet veel aan
Mocht het na het weekend nog steeds dichtzitten ga ik denk ik toch maar eens langs, maar misschien heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn of hoe ik het makkelijk kan oplossen.
Liebeskind
Geplaatst: 13-04-17 13:10
Wat bij mij helpt is op de kop hangen. Raar maar waar.
Even flink wat neusdruppels gebruiken, er moet lucht bij kunnen. Waarschijnlijk zit de boel van binnen een beetje verstopt. Zout water kan ook nog.
ElinaSK
Geplaatst: 13-04-17 13:13
Ik heb het vaak zat gehad 9 vd 10 keer was het een prop oorsmeer die er voor zorgde dat alles heel dof en zacht klonk. De laatste keer was er iets met mijn trommelvlies. Je kan proberen er een drupje olie in te doen oid mocht het oorsmeer zijn is er een kans dat dit dan wat makkelijker los komt en anders gewoon ff langs de dokter
tiwi1969
Geplaatst: 13-04-17 13:15
Heb je al neusspray otrivin geprobeerd of als je uit België komt sinutab Allebei zorgen ze ervoor dat je slijmvliezen slinken zodat de verbinding tussen je neus en oren weer vrijkomt zodat het drukverschil wordt opgeheven.
Haha ja ik denk dat ik maar naar de HA ga ipv de DA
Ik dacht zelf ook dat er wellicht wat oorsmeer zit, maar normaal kan ik dit vrij goed zelf uitspoelen. Nu dus blijkbaar niet. Dan toch na het weekend maar even een afspraak maken denk ik.
Neusdruppels heb ik helemaal niets van, dus geen idee of het zou werken.
meestal had een dicht oor in dat er een prop oorsmeer zit. Als je een afspraak maakt bij de huisarts kunnen hun je oor uitspuiten (doen ze met lauw water) dan moet je wel een paar dagen met olie druppelen zodat oorsmeer week word en er sneller uitgaat.
Ik heb dit heel vaak en bij mij komt het door vocht achter het trommelvlies. Komt met name door iets verkouden zijn. Huisarts adviseert dan 2 weken neusspray gebruik, echte, geen zoutoplossing.
Es_ther
Geplaatst: 13-04-17 14:07
Even langs de ha! Ik heb het ook geregeld en het kan goed zijn dat je oren gewoon goed verstopt zitten met smeer.
Ik heb er inderdaad ook eens een maand lang last van gehad. Had te maken met verhoudheid. Ik sliep namelijk onder een open raam in de winter. M'n bed van locatie veranderd en het was over.
Neusdruppels!! Liefst gewoon de Otrivin en niet zoutoplossing. Goed neusdruppelen. Als het daarmee niet weggaat dan is een bezoekje aan de HA een goed idee.
Shiawase
Geplaatst: 13-04-17 15:16
Ik heb sinds een jaar of 4, dat zo'n 2x per jaar dat mijn rechter oor wekenlang dichtzit. Niets helpt bij mij, ook neusdruppels niet. Oor uit laten spuiten gaf ook geen oplossing. Een jaar of 2/3 geleden ben ik naar de KNO-arts geweest, die niet kon ontdekken wat er was/is. Het zag er allemaal goed uit en gehoortesten gingen ook goed. Ik accepteer het maar. Het is even vervelend, maar het gaat telkens vanzelf weer over.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 13-04-17 15:20
Ik heb aan 1 kant een hele nauwe gehoorgang, daarom zit het gewoon eerder dicht. Na een middenoorontsteking in mijn puberteit moet ik ongeveer ieder kwartaal een keer uit laten spuiten.
nienke555
Geplaatst: 13-04-17 15:22
Heb het een maand geleden ook gehad, precies zoals jij omschrijft. Ze moesten uitgespoten worden, was zo klaar
Probeer eens om een flinke poos een groot stuk kauwgom te kauwen. Dit kan helpen om je oor weer open te laten ploppen. Ben je recent verkouden geweest? Dan kan je ook een neusspay proberen. Anders ff een bezoekje naar de HA
Hoera, ik kan weer horen haha. Ze hebben mijn oren gespoeld, en uit beide kwam een flinke prop. Blij dat ik daar vanaf ben haha. Alles is ineens zo helder