14 maanden geleden ben ik begonnen met Paroxetine 10 mg. Door het jaar heen verhoogd van 20 mg naar uiteindelijk 30 mg. Dit alles in overleg met de huisarts.
Nu ging het de laatste maanden eigenlijk ontzettend slecht, dat mijn huisarts en ik het nut van de paroxetine niet in zien. Ik geef dagelijks een cijfer aan mn mood, en ondankt de ad+oxazepam zat ik nog aan de 1. 0 is wanneer je dood wilt, 10 is wanneer je gelukkig bent.
Met mijn psycholoog besproken dat ik naar de psychiater zou gaan omdat ik ook een back-up nodig heb wanneer het mis dreigt te gaan(ik heb momenteel de neiging om het opp te geven), maar ook omdat een psychiater meer kennis over ad heeft dan een huisarts.
Ik kreeg het volgende afbouwschema:
van 30 mg direct naar 20 mg
na 1 week van 20 mg naar 10 mg
na 1 week van 10 mg naar 5 mg
Nou dat ging al gelijk mis. De eerste week had ik vooral heel erg last van lichamelijke sensaties. Ik voelde me dronken, ik praatte gek en was echt ontzettend whoozy. Daarnaast had ik ontzettend last van lichamelijke 'pulsen'. Als ik bewoog, schoot er een electrische puls door mijn lijf heen. Heel irritant kan ik je vertellen.
Maar goed, de 30 naar 20 wel afgemaakt. Toen van 20 naar 10. Dat ging goed mis, ik werd hartstikke suicidaal, het was echt afschuwelijk. Ik heb een keer op handen en voeten gillend en schreeuwend naar de keuken moeten kruipen om mijn 'alarmpil' lorazepam te kunnen pakken.
Ik ben onwijs sterk, maar mijn kracht raakt nu hard op. Dus de paaz gebeld, of ik mn psychiater kon spreken. Ja, die kon me morgen wel terug bellen. Ehh wat dacht je van nu?

Inmiddels ben ik van 15 naar 12.5 mg gegaan. De psychiater die ik vorige week sprak zei dat ik na een paar dagen wel van 15 naar 10 kon gaan, maar dat trok ik niet, dus zelf de keuze gemaakt om naar 12.5 mg te gaan. Daar zit ik nu nog steeds op.
Dus, hoe nu verder. Momenteel zit ik als een zombie op de bank, ik wil de psychiater bellen, maar ik vertrouw hem gewoon niet. Want ik krijg dus van alle kanten te horen(goede bronnen) dat mijn afbouwschema gewoon gevaarlijk is, en dat er minimaal 6 weken voor staat, ipv 3 weken.
Ik ben net bij de apotheek geweest, die zeiden dat het 3 weken schema prima kon, maaar dat het per persoon verschild.
ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Ik heb het schema zelf maar een beetje bepaald, maar dat lijkt me natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling.
De afbouw beinvloed heel erg mijn logisch denkvermogen, dus help me even op weg hier.Ik ben echt als de dood dat ik weer meemaak wat ik vorige week heb meegemaakt. Want dat gun je echt niemand.