altijd maar moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

altijd maar moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 13:58

alles kost me zoveel energie.
als ik wakker wordt ben ik moe
soms ineens duizelig gevoel dat ik weg kan vallen.
soms te moe ook maar iets te doen, dit gaat al paar jaar zo.

mijn schildklier werkt te traag maar voor de dokter niet genoeg om medicijnen te geven, prik elk jaar bijna bloed hiervoor en is te zien dat langzaam gaat maar volgens mijn huisarts valt het wel mee.

ik kom miss 1x per jaar bij de dokter.
heb vaak extreem hoofdpijn soms dagen lang..
nu ineens 3week rare buikpijn.

ik eet goed en gezond gebruik weinig suikers.
maar kom wel aan (ben niet zwanger) ik snap er werkelijk niets van.

overweeg een andere huisarts te nemen die mijn klachten wel serieus neemt.

Azmay

Re: altijd maar moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:00

Ik zou inderdaad naar een andere huisarts gaan, heb zelf inmiddels een jaar of 5 het probleem van vermoeidheid en het scheelt enorm wie je voor je hebt zitten of ze je willen (en kunnen) helpen of niet.

Bij mij gooide ze het overigens eerst jarenlang op depressiviteit en nu op fibromyalgie maar een oplossing heb ik nog niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:00

SecretLIN schreef:
overweeg een andere huisarts te nemen die mijn klachten wel serieus neemt.

Morgen even bellen en een afspraak maken bij een ander dan.
Moet zo geregeld zijn. +:)+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:01

Heb je wel alles verteld aan je huisarts?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:06

Vragen of je naar een internist mag en laat die eens kijken naar je schildklierwerking.

Hier een hyperactieve schildklier, ik voelde me ook zo lamlendig, depressief en energieloos. Daarnaast at ik me het ongans maar viel alleen af (dat is met een snelle zo, en met een langzame andersom)

Nu heb ik pillen sinds 4 maanden en ik voel me zo lekker in mn vel. Heb energie, heb weer overzicht over mn leven en blijf weer op een normaal gewicht. Heerlijk. En alle klachten waren veroorzaakt door zo'n klein kliertje. Ik vond het onvoorstelbaar wat die schildklier voor effect in je lichaam heeft.

Mijn huisarts vond overigens mijn klachten ook niet typisch voor een schildklierpatient. Ik had voornamelijk psychische klachten. Zoals depressiviteit, geen overzicht in mn leven hebben, enorm vergeetachtig, niet weten wat ik met mezelf aan moet.
Maar toen kwam ik bij de internist en die zei z'n geld erop in te durven zetten dat ik met wat schildklierremmers en wat schildklierhormoon mezelf een stuk beter zou voelen. En verrek he, wat een verschil _/-\o_

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:09

Is jouw B12 getest?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:10

Heb je al eens getest op voedsel allergieën/ intolleranties?

Ik heb Lactose intollerantie en had hier ook heel vaak last van. Echt een aanslag op je lichaam als je constant per ongeluk dingen eet waar je lichaam heel veel last mee heeft om te verwerken. Dat eet echt al je energie..

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:25

Azmay schreef:
Ik zou inderdaad naar een andere huisarts gaan, heb zelf inmiddels een jaar of 5 het probleem van vermoeidheid en het scheelt enorm wie je voor je hebt zitten of ze je willen (en kunnen) helpen of niet.

Bij mij gooide ze het overigens eerst jarenlang op depressiviteit en nu op fibromyalgie maar een oplossing heb ik nog niet.

Bij mij gaven ze niet eens een diagnose, het was meer van ja deze pijnstillers moeten wel helpen en kwa de vermoeidheid moet je maar meer gaan slapen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:00

Wat doe je zoal op een dag? Het schijnt dat je ook moe kan worden als je te weinig beweegt op een dag. Verder kan je kijken naar eventuele vitamine tekorten of een tekort aan weerstand? En je zegt dat je weinig suikers gebruikt, maar vermijd je ook de suikers in fruit? En wat valt volgens jou onder gezond eten? Ik zeg niet dat je niet gezond eet hoor, maar wat gezond is verschilt soms ernstig per persoon :)

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:02

ik heb dat ook al een jaar of 5 zelfde klachten. hoofdpijn kwam wss van de vermoeidheid.
huisarts gooide het op psychische klachten. na 3 jaar moe te zijn geweest kreeg ik ook afentoe hartkloppingen hartslag van 300 uit het niets duurde 3 kwartier en dan was het weer over, dus hup weer naar de huisarts en was heel normaal volgens hem. uiteindelijk kreeg ik dit steeds vaker en nu na 5 jaar zijn we er eindelijk achter dat het ernstige hartritme stoornissen zijn. en ik heb het niet eens in de gaten het enige wat ik merk zijn die echte uischieters van hartkloppingen. maar mijn hartslag blijkt gewoon de hele dag niet goed te zijn maar dat merk ik niet alleen dat ik er heel erg moe van word. dus ik zou gewoon aandringen dat je graag doorgestuurt wilt worden naar het ziekenhuis. mijn huisarts wilde me eerst niet doorsturen maar met flink aandringen toch de doorverwijzing gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:23

Zelfs met een kleine afwijking op je schildklier waarden kun je enorme last hebben. Als jouw huisarts weet dat de waarden niet oké zijn, moeten jullie daar iets aan proberen te doen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 15:29

ze weten dat de waardes niet goed zij is nu al 4 jaar zo.

ik eet wel fruit enz
bedoel meer geen snoep frisdranken en suiker in koffie of thee, eet smorgens brood.

ikben wel bezig overdag schoonmaken en zware dingen doen maar merk dat mn lichaam het niet trekt beetje lastig uit te leggen.

hartkloppingen heb ik heel soms.
gevoel licht in mn hoofd.

mn arts wil niet veel doen ookben ik aljaren niet merr ongesteld dit kon ook geen kwaad volgens haar

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 15:32

ik wil juist graag lekker bezig gaan maar voel me net een oud mens ben 33 maar voel me 80 haha..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:35

Heel snel naar een andere arts voor je schildklier.
En dan van daaruit verder kijken.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:42

Of anders kan je eens proberen met vrij verkrijgbare schildkliermedicatie (is dan grotendeels op plantaardige basis). Bij trage schildklier wordt meestal L-tyrosine voorgeschreven, dit is in bepaalde producten ook vrij verkrijgbaar. Zo zag ik bijvoorbeeld deze: https://www.farmaline.nl/drogisterij/be ... kliernorm/

Mocht het hiermee beter gaan, en de schildklierwaarden gaan er op vooruit, dan heb je idd bewijs dat dit de oorzaak was, en kan je je arts mss toch overtuigen om medicatie voor te schrijven (al ben ik persoonlijk voorstander om het met natuursupplementen op te lossen als het lukt, maar hier hangt vaak een hoger prijskaartje aan).

Edit: ik lees net dat je al jaren niet meer ongesteld bent op je 33ste, en dat je HA dit normaal vindt. Ik zou als de donder veranderen van huisarts, vroegtijdige menopauze is natuurlijk mogelijk, maar om dit allemaal zo "normaal" te vinden, vind ik toch maar gek. Lijkt me toch dat er hormonaal iets niet helemaal goed gaat.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:44

Dit is dus duidelijk geen geschikte huisarts voor jou. Of überhaupt geen goede arts, wie zal het zeggen....

Morgen even een ander bellen en gelijk een afspraak maken. Het verbaasd me zeer dat je dit niet eerder gedaan hebt aangezien je klachten je leven behoorlijk beïnvloeden.

Geef jezelf even een (vriendelijke ;) ) schop onder je kont. Je zou andere mensen niet nodig moeten hebben om te bevestigen dat je is contact op moet nemen met een andere arts dit gaat tenslotte over je gezondheid. Stel jezelf eens wat assertiever op. +:)+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 15:47

weet ke wat het is, kom bijna nooiit bij huisarts.. en kom ik met echte klachten die ook al langer duren wordt ik niet serieus genomen.. dus zie ik geen nut heen te gaan.. weet niet of zo makkelijk een andere vind in de stad

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:48

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:55

slaapapneu past ook heel goed in dit plaatje. Slaap je snachts wel goed?

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:02

SecretLIN schreef:
weet ke wat het is, kom bijna nooiit bij huisarts.. en kom ik met echte klachten die ook al langer duren wordt ik niet serieus genomen.. dus zie ik geen nut heen te gaan.. weet niet of zo makkelijk een andere vind in de stad

Je hebt helaas gewoon geen goede huisarts. Dat is ontzettend vervelend want als je dan met klachten komt en je wordt niet serieus genomen dan verlies je het vertrouwen in die specifieke huisarts.

Dat staat dus helemaal los van andere (huis)artsen. Ik zou niet weten waarom je niet makkelijk een andere huisarts zou kunnen vinden? Ga eens googlen op huisartsen in jouw omgeving en neem vervolgens contact op.

Je gaat niks oplossen met de houding "weet niet of zo makkelijk een andere vind in de stad". Ga eerst eens even op zoek en dan kom je er vanzelf achter dat het allemaal niet zo moeilijk is. :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:18

Of geef eerst eens aan je huisarts aan dat je je niet serieus genomen voelt. Dan heeft hij of zij ook de mogelijkheid om er iets aan te doen. Wordt het niet beter kun je altijd nog een andere huisarts zoeken, deze klachten bestaan al jaren dus als je niet direct volgende week geholpen wordt staat er waarschijnlijk ook niets in brand.

Verwijzing naar de internist met deze combinatie van problemen lijkt me niet zo'n gek idee, hoewel ook dan de kans groot is dat er niets gevonden wordt. Maar dan zijn er iig een aantal ernstige zaken uitgesloten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:23

Geef bij jouw eigen huisarts aan dat je je zorgen maakt en graag een doorverwijzing wilt. Als jouw huisarts daar niet voor openstaat, dan kun je altijd nog een second opinion bij een andere huisarts vragen.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:29

Shenavallie schreef:
Geef bij jouw eigen huisarts aan dat je je zorgen maakt en graag een doorverwijzing wilt. Als jouw huisarts daar niet voor openstaat, dan kun je altijd nog een second opinion bij een andere huisarts vragen.

TS stuurt zelf eigenlijk al vanaf het begin subtiel aan naar een andere huisarts omdat ze het vertrouwen verloren denkt te zijn in deze (even ongeacht aan wie dat ligt). Waarschijnlijk is het fijner voor haar om de confrontatie verder niet meer op te zoeken met haar huidige huisarts en gewoon naar een andere te gaan.

Al moet je natuurlijk zelf weten waar je je prettig bij voelt ts.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:51

Hoe weet je zeker dat je schildklier te traag werkt? Mijn schildklier is eens te snel gaan werken, was vergroot en daarvoor moest ik een CT scan met vloeistof om het zeker te weten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:34

rapido schreef:
Hoe weet je zeker dat je schildklier te traag werkt? Mijn schildklier is eens te snel gaan werken, was vergroot en daarvoor moest ik een CT scan met vloeistof om het zeker te weten.

Die ct- scan is alleen als ie vergroot is geloof ik om te kijken of het geen tumor is. Ik loop bij de internist voor mijn te snelle schildklier maar heb nooit een CT-scan hoeven doen. Gewoon verschillende bloedtesten (andere dan bij de HA)
HA kan alleen testen of ie te langzaam of te snel werkt, de oorzaak zoekt de internist en de behandeling ook.