Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
upendo schreef:Je zegt het zelf al. Niet jouw zaak.
Vind het best gek dat je seksuele voorlichting geeft aan een vriendin.. Haar leven, haar keuzes.
Gucci_ schreef:Ik vind dat je vanaf 18 jaar gewoon zelf mag bepalen, maar ik zou wel zeggen dat ze haar kinderwens moet overleggen met haar vriend, als hij dat ook wil, is het geen probleem. Je mag dankbaar zijn dat je vruchtbaar bent, abortus plegen, omdat je alleen 'weinig voor elkaar hebt' vind ik verschrikkelijk.
Ik heb dan wel familie waar ik op terug kan vallen, maar we leven in een land met goede sociale voorzieningen, mocht je zelf weinig financiële middelen hebben. Het kan even duren, maar dingen als studie, relatie komen wel goed, positief blijven.
Ik wil eerst studeren, heb contact met iemand die heel graag kinderen wil, ik zou het ook wel graag willen, ben 24 inmiddels, maar ben dan mijn vrijheden wel kwijt.
Trouwens ook mensen die al jaren een 'stabiele' relatie hebben, kunnen besluiten uit elkaar te gaan, maar dat houd niet in dat je de rest van je leven alleenstaande moeder zal zijn, zijn genoeg mannen die het geen probleem vinden, een vrouw met kinderen. Een baan kun je ook kwijt raken, niets is zeker in het leven.
upendo schreef:Wat heeft ze nou daadwerkelijk gezegd? "Stiekem vind ik het niet erg als het zou gebeuren."
Verderop in het gesprek reageer jij in zekere zin afwijzend waardoor zij in de verdediging schiet en de rest is gebaseerd op aannames. Ik zie alleen maar "ik vind"/"ik denk dat".
Als je echt in een hulpverlener/reddersrol wil schieten: heb geen oordeel. Dan kon je verder in je gesprek. Al denk ik nu dat de situatie qua gespreksvoering al onveilig is. Jij bent namelijk 'diegene met een negatieve mening'.