Ik ga richting de 30 en ergens voelt het hierdoor of ik er nu wel echt over na moet gaan denken. In onze vriendenkring zijn we eigenlijk nog de enige zonder. Ik zou wel kinderen willen maar veel brengt me ook aan het twijfelen welke ook weer beïnvloed word door topics waarin te lezen is hoe mensen zich ergeren aan kinderen. Ik wil niemand tot last zijn en niet teveel opvallen iets wat met kinderen eigenlijk niet echt mogelijk is. Ik zou ze liever op laten groeien ergens in de natuur weg van social media want om me heen zie ik toch dat het bijna onontkoombaar is dat je kind een smartphone verslaving krijgt in de tienertijd. Regelmatig hoor je ook het nieuws dat kinderen zelfmoord plegen door pesterijen waarvan ik denk als je misschien die vier jaar school overleeft zou hebben had je misschien nog een heel ander mooi leven gekregen. Daarbij ben ik ook redelijk snel moe en kan ik me niet voorstellen hoe het dan gaat met een kleintje, een baan, het huishouden en mijn reislust.
Wel denk ik steeds vaker dit zou ik later ook met mijn kinderen willen doen maar ja wanneer laat je de rest los en ga je ervoor? Het lijkt er namelijk op nu ik dit zo typ dat vooral factoren van buitenaf er voor zorgen er voor zorgen dat ik twijfel.

Zijn er nog meer mensen die twijfelen of twijfelde en de stap genomen hebben?