Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ontherun
Berichten: 4971
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:58

Sterkte Jnien Y;(

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:44

Veel sterkte Jnien.

Venthe, super dat je zo snel weer in form bent! Trailen in de bossen is heerlijk zo in de herfst!

Memuska, ah je gaat Kasterlee toch doen dan? Ben je nog een schema voor een halve marathon aan het volgen?
Goed bezig hoor, met al die vroege loopjes. En ik zie op Instagram dat je ook zo vaak op je paard zit!
Ik heb gisteren gereden en gelopen, hopelijk weer 'back on track'.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:29

Ik heb een goeie ochtend *\o/* . Vrij goed geslapen, fit wakker geworden, staand gedoucht, moest daarna wel ff bijkomen. Koffie, eten en wat rondscharrelen ... had flinke pijn in het been, maar die zette om de e.o.a.reden niet door naar level 'ondraaglijk'. Dus als een razende roelie (voor zover dat strompelend kan) de vaatwasser uitgeruimd, de was afgehaald en natte schone was opgehangen, verse wortelen gehaald uit de schuur en zelfs nog enkele laaghangende vijgen geplukt van de boom :D . Ik moet de schaarse, goeie momenten pakken als ze zich aanbieden :Y) .
Nu ff rust ... het voelt alsof ik een HM heb gelopen.

Supervixen

Berichten: 12959
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:49

He he ik ben er weer.. Ik had allemaal problemen met inloggen. Ik kon niet meer inloggen, was mijn wachtwoord vergeten. Nieuwe aangevraagd, krijg ik geen mail binnen van bokt, in geen enkele map. Support desk gemaild, kwam ook geen mail van binnen.
Nieuw account aangemaakt, Bart een pb gestuurd. Nu een nieuw wachtwoord en ik kon eindelijk weer inloggen met mijn oude account. Was even bijlezen dus.

Wauw Palmera, bekende plaatjes en wat heb je een afstand afgelegd. Superknap!

Jnien, heel veel sterkte! Wat een gemis altijd als je een dier verliest. Ik weet hoe het voelt.

Gem, ik hoop echt dat je snel van je pijn af bent!

Venthe, trailen is zo heerlijk nu in de herfst, love it!

Ik ben ook in vorm, liep een paar dagen geleden in een run van 7 kilometer mijn snelste 5 kilometer.
Kilometer 3 t/m 7 liep ik in 21.63. Nooit gedacht dat ik dat kon en het was nog niet eens het maximale wat ik in me had.

Verder ben ik nog tweede geworden bij de Orderbostrail, net voordat evenementen niet meer mochten. Ik zou met mijn vriend de 8.5km trail lopen, op langzaam tempo, want dat zou zijn eerste trail wedstrijdje zijn. Maar hij was geblesseerd. We krijgen de startlijsten per mail en je moest je eindtijd inschatten. Die kon ik dus van iedereen zien en ik zag aan die tijden dat ik wel eens in de top 5 kon belanden. Daar ging ik dus voor. Met als resultaat een tweede plaats! Supertrots natuurlijk, de eerste keer dat ik in een top 3 beland bij een wedstrijd.
Zo jammer dat er geen evenementen meer zijn voorlopig.

Vanmorgen heb ik tijdens de gymles van de vakleerkracht op school ook nog meegedaan aan de shuttlerun (piepjes) test met mijn groep 3/4. Was toch al bijna 30 jaar geleden. Een jongen hield het bijna tot trap 10 met me uit. Superknap als je pas 7 jaar bent, want dat gaat aardig snel bij trap 10.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:31

Jij zit nog lang niet aan je piek e SV. Er had een prof carrière in gezeten bij jou. Of wie weet begin je daar nog wel mee gelijk Greetje :)

Gem: rustig aan e! Niet te veel willen ‘profiteren’ van goede momenten. Hoe moeilijk ook. Laat je huishouden maar de was ophangen.

Hier nog maar eens een nieuw HM programma gestart met mijn Garmin haha :’) volgende week wordt al pittig: een rustige duurloop van 80min die ik na 21:30 pas kan lopen of ik moet écht eens de discipline vinden om er om 6u uit te gaan om te lopen. Oelala :D

Vind het wel rustig zo ‘s avonds in het donker beetje rond draven nu. Lekker temperatuur ook en af en toe wat regen: zalig!
Maar voor tempowerk wat moeilijker.

Supervixen

Berichten: 12959
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:21

Nou daar ben ik een beetje te oud voor poes hahaha.

Mijn vriend gaat tegenwoordig af en toe mee op de fiets met de tempoloopjes, merk dat ik dat wel fijn vind.

80 min na half 10? Pff moet er niet aan denken. Respect als je dat gaat doen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:08

Ja ik ben echt geen ochtendmens ... meeste loopjes momenteel gaan nu na 20u. Het is niet anders met onregelmatige uren en paardrijden ernaast.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:26

Ah Gem wat goed, eindelijk eens een klein beetje 'ademruimte'. Hopelijk vaker of langer een goede periode nu. Veel succes vandaag met je MRI!

Ah daar is SV weer! Wat ga je als een speer seg, echt knap!

Poes, veel succes met je schema! Dat is inderdaad wel laat! Kan je erna dan goed slapen? Kan je het niet instellen dat je je lange duurlopen in het weekend kan doen?

s1993

Berichten: 2130
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:07

Gem fijn dat je in elk geval even een positief moment had!

Poes wat knap dat je het donker kan waarderen. Ik vind het verschrikkelijk! Echt bah, donker, wind, ik heb er zo'n hekel aan. Scheelt dat ik nu met thuiswerken tijdens de lunchpauze kan lopen, dat heb ik ook wel nodig want ik vind het constant thuiswerken verschrikkelijk....

Woensdag in het bos weer een beetje verdwaald en ruim 2 uur gelopen, merk toch dat ik van afstanden 20+km langer moet herstellen. Meestal loop ik iets minder want dan heb ik geen last qua vermoeidheid. Maar met het huidige weer merk ik dat ik sowieso dat ik vermoeider ben, fietsen en mesten in de regen en wind en bijbehorende koude handen vreten ook energie.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:33

Ik moet ook wel echt even de knop omzetten zi. Ik werk 6 dagen en probeer nu 4 keer per week te lopen dus dan ontkom je er niet aan. De langste loop probeer ik zoveel mogelijk op mijn vrije dag te zetten maar ook die is elke week verschillend dus dat lukt niet altijd.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:28

Ja dat zal wel puzzelen zijn. Ik loop ook graag 4x/week en probeer ook 4x/week op m'n paard te zitten. Ik werk soms wel op zaterdag en zondag, maar geen hele dag, enkel spoedgevallen, dus in het weekend wordt er hier het meest gesport.
Ben eens benieuwd of ze de avondklok gaan verstrengen. Dan zullen het toch ochtendloopjes worden.

Ik ben ook meer vermoeid met dit weer hoor!

s1993

Berichten: 2130
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:22

Knap hoor! Ik werk 4 dagen en daarmee kan ik fijn balans houden, loop 4/5 dagen per week hard en ga 5/6 dagen per week naar mijn paard. Juist op werkdagen ook de behoefte om eruit te gaan, ik kan slecht stilzitten en al helemaal thuis.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:13

Allemaal pittige schema’s! Maar ik ben altijd blij als ik geweest ben.

Net een uur gelopen. Het schema schreef een uur op rustig tempo voor. Had vanmorgen al paard gereden, een dutje gedaan en was niet zo in form. Dus rustig gestart. Loop ik mijn snelste tijd op de 10km :D heel blij mee! 10,11km aan 5:56.

Supervixen

Berichten: 12959
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:39

Super gedaan poes. Soms denk je van tevoren dat het voor geen meter gaat lukken en dan loop je de sterren van de hemel.

Ik heb ook 10km gelopen, heerlijk in de miezer, de cruisecontrol op lage hartslag en lekker relaxed gelopen op 5.31 per km.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:17

O ik wou dat wij miezer hadden gehad. Ik vind het nog best warm.

Supervixen

Berichten: 12959
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:32

Nou dat was het zeker!

ontherun
Berichten: 4971
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:45

Knap hoor Poes! Naast 6 dagen werken toch 4 keer lopen en ook s avonds. Nu moet ik zeggen ik kan ook wel gewoon lekker lopen in het donker, heb er niet zoveel last van. Maar wel van zoveel werken :')

Wauw SV, lage hartslag zegt ze dan :') Mijn hartslag is sky-high met zo'n tempo haha! Ik vind het echt knap hoe je die sprong hebt gemaakt naar zo'n tempo.

Gem, hoe is je mri gegaan? Weet je wanneer je de uitslag krijgt?

Ik loop in principe drie trainingen per week. Maar loop daartussen eigenlijk elke dag mijn rondje om de wijk van 2-2,5 km := Merk dat ik behoefte heb om buiten te komen, wandelen doe ik niet maar dat kwartiertje even lekker hoofd leeg maken doet me wel erg goed.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:48

O das ook heel goed e zo elke dag kort stukje lopen. Ik rij nog 3 keer paard ernaast. Soms mag ik meer rijden maar dan loopt de planning in de soep.

ontherun
Berichten: 4971
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:54

Het is ook gewoon lekker om even je hoofd leeg te maken en even alleen te denken aan je ene voet voor de andere. Trainingseffect ervan zal me worst wezen kort gezegd, het is vooral lekker (neemt niet weg dat ik straks vast wel zal merken :+). Ik kan het aan en ik bouw aan mijn belastbaarheid. Of ik nu wandel of op een rustig en easy tempo wat rondhobbel, dat maakt imo weinig verschil. En in mijn uppie dat rondje wandelen doe ik dan weer niet, dat vind ik stom _O-

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:02

ontherun schreef:
Gem, hoe is je mri gegaan? Weet je wanneer je de uitslag krijgt?

Ja, wel goed. Ben licht claustrofobisch dus snel mijn ogen dicht gedaan voordat ik de buis ingeschoven werd. Koptelefoon op en concentreren op Jan Willem Roodbeen :D . En op stilliggen ... twintig minuten geen vin verroeren, zelfs geen vingertopje of teen, terwijl je barst van de pijn in die lighouding. Gelukkig bleef de mate van pijn 'hangen' op een bepaald level dat net aan draaglijk was. Vier liedjes en de praatjes tussendoor, hield ik mezelf voor. Het werden drie liedjes en ik was net geboeid aan het luisteren naar een mythe rond Johan Cruijff en ik mocht er weer uit *\o/* .
Na het weekend volgt het oordeel van de huisarts.

Supervixen

Berichten: 12959
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:35

Ben heel benieuwd Gem, ik duim voor goed nieuws!

ontherun
Berichten: 4971
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:51

Gelukkig dat het meeviel! Dat stilliggen is wel een dingetje ja, ik ben in slaap gevallen in dat ding voor mijn enkel een paar jaar geleden _O- duimen dus nu!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:10

(Ik durf het bijna niet te zeggen, dus dan maar heel klein, want wil de goden niet verzoeken en bijmijn weten hebben goden geen leesbrilletjes.... maar ik heb de derde goede ochtend op rij en heb vannacht in bed zelfs een tijdje op mijn rechterzij gelegen ... tot vandaag was dat geen doen := )

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:13

*\o/*

Supervixen

Berichten: 12959
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:55

Wat heerlijk zeg!