Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:52

Verdorie Gem! :(:) Veel sterkte

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:46

Nou, ik heb er 22km opzitten. Vraag niet hoe.

Ik was vergeten dat de winters koud zijn op 1000m. Dus mijn outfit was ongeschikt. En ik begon tot op het bot verkleumd omdat ik eerst een broodmagere hond ging voeren die ik zag, de instanties erop had gezet en toen een halfuur bij het hondje gewacht had.

Toen ik begon (startpunt 500m voorbij hondje) was ik zowat blauw en dan start je heel slecht. :+

Langzaam, koud, spierpijn daardoor maar wel mooi.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ontherun
Berichten: 4971
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:48

Wauw wat een mooie foto’s weer palmera! En brrrrr dat klinkt echt flink koud :oo knap nog hoor die 22 km dan nog.

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:09

Agos, arm hondje. Fijn dat je je om ‘m bekommerd hebt. Knap dat je nog zo’n eind kon lopen, ondanks dat je zo verkleumd was.
Mooie foto’s!

Mijn partner moest werken dus die heeft me onderweg uitgezet. Had me alleen een beetje vergaloppeerd met de route. Er was een omleiding aangegeven maar ik dacht dat ik er wel langs kon. Het is gelukt. Straks maar schoenen poetsen. :+

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:47

Katharinaa schreef:
Ai Gem toch! Een hernia lijkt wel erg waarschijnlijk. Een vriend van me heeft ook uitstraling naar zijn been. Hij moet een maand wachten voor een MRI. Hij wandelt veel, dan is het te doen zegt hij, want hij heeft het meeste last wanneer hij stilzit.
Veel sterkte Gem!

Ik kan nauwelijks, zeg maar gerust níet meer lopen. Bank - toilet geeft al helse pijn.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:39

Wauw 22 km.. B-) Respect hoor

Dat gaat mij niet lukken, 10 kilometer nog niet eens _O-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:34

Mooie run hoor palmera! Hoeveel hoogtemeters had je erbij?

Gem: klinkt echt vreselijke zeg voor je. Beterschap!!!

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:05

Palmera schreef:
Nou, ik heb er 22km opzitten. Vraag niet hoe.

Ik was vergeten dat de winters koud zijn op 1000m. Dus mijn outfit was ongeschikt. En ik begon tot op het bot verkleumd omdat ik eerst een broodmagere hond ging voeren die ik zag, de instanties erop had gezet en toen een halfuur bij het hondje gewacht had.

Toen ik begon (startpunt 500m voorbij hondje) was ik zowat blauw en dan start je heel slecht. :+

Langzaam, koud, spierpijn daardoor maar wel mooi.
[ [url=m/lYsMkK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/N3HNTP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GoXNG7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige foto's weer!
Hoe koud is het daarboven? Lijkt me lastig te kleden als het verschil tijdens je loop zo groot is..

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:02

Lotus: ook ik kon ooit de 10 niet. En zelfs de 1 heeft me kracht gekost. :+
Rustig doorgaan met trainen. :)

@Poes: waren bijna 900HM. Maar wederom in zo'n 6.5km. Verspreidt over de volledige 22km is het minder zwaar. :+

Ik weet niet hoe koud het is, heb geen buitentemperatuur meter in de auto. Maar daar waar de zon nog niet op gekomen was (bijna nergens in eerste instantie) lag zo'n wit laagje op de grond. Ik kom nietop de naam. :')

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:54

Palmera schreef:
Lotus: ook ik kon ooit de 10 niet. En zelfs de 1 heeft me kracht gekost. :+
Rustig doorgaan met trainen. :)

@Poes: waren bijna 900HM. Maar wederom in zo'n 6.5km. Verspreidt over de volledige 22km is het minder zwaar. :+

Ik weet niet hoe koud het is, heb geen buitentemperatuur meter in de auto. Maar daar waar de zon nog niet op gekomen was (bijna nergens in eerste instantie) lag zo'n wit laagje op de grond. Ik kom nietop de naam. :')

"Rijp" :D

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:46

Dank u! :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:22

Toch flink veel hoogtemeters amai!

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:06

Waauw echt mooi daar Palmera!
Kan me voorstellen dat je het na een half uur wachten helemaal koud hebt. Goed dat je toch hebt doorgezet, weer 22km in de pocket!

Gem, hoe gaat het? Wanneer mocht je gaan voor je mri?

Na opnieuw een afgelaste wedstrijd het voorbije weekend, ben ik me nu aan t voorbereiden op een virtuele 10km binnen 3 weken. Elke keer die doelen switchen is niet makkelijk, maar zo blijven we toch tenminste bezig he.

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:50

Ooh Gem wat een rot situatie! Ik hoop zo voor jou dat je snel minder pijn ervaart Y;(

Palmera, prachtige foto's en wat een prestatie! Petje af en dat in die kou

Ik heb afgelopen zondag heerlijke 15 km getraild met een vriend van me. We begonnen in de stromende regen maar uiteindelijk heerlijk loopweer. Paar keer weg gezakt in de modder maar goh wat is de natuur nu mooi met al die kleuren. Het ging als vanzelf, had het idee dat ik er zo nog 10 km aan vast kon plakken.
Vanavond weer baantraining, 2x 2000m :z

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:09

Geen verbetering helaas, kan geen vijf meter heen en vijf meter terug strompelen zonder daarna weer snel met mijn been omhoog te moeten om de pijn te laten afvloeien. Afgelopen dagen 'hielp' ik dat been door flink te wrijven en masseren, maar dat is daardoor nu zo gevoelig op geworden dat zelfs het aanraken van mijn scheenbeen al pijn doet. Kan (pas) vrijdagochtend vroeg terecht voor de MRI, maar het zal weinig verschil uitmaken voor een eventuele behandeling of de duur van het herstel.
Ik loop alleen zo te klooien met die Tramadol. In het begin werkte 1 pilletje 50 mg per dag nog redelijk (en verder paracetamol, want Naproxen deed niks). Nu zit ik op 2 x 100 mg en 1 x 50 mg voor ('snachts) + paracetamol, om ervoor te zorgen dat ik gedurende de dag wat mobieler word, maar die hogere dosering lijkt niet aan te slaan.

Ik dacht eigenlijk zo langzamerhand wel in een halve paniektoestand te zitten na zolang niet de deur uit, niet rennen en niet naar mijn paard te kunnen gaan, maar dat valt nog alles mee.
Wel veel afleiding gehad het afgelopen weekend met het WK enkelspannen via de livestream en ik ben nog bezig met twee schrijfopdrachten voor het MenSport magazine, dus verveel me nog niet. Baal er wel van dat ik door die Tramadol me niet zo lang kan concentreren op lettertjes. Misschien toch tijd voor een leesbrilletje B-)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:00

Kun je geen pijnstillerbrug opzetten met tramadol en paracetamol? Dus dat je ze echt om en om op vaste tijden neemt lang voor je pijn voelt?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:16

poes schreef:
Kun je geen pijnstillerbrug opzetten met tramadol en paracetamol? Dus dat je ze echt om en om op vaste tijden neemt lang voor je pijn voelt?

Dat heb ik een paar dagen gedaan. Soms voelde ik dan een paar uur weinig, maar daarna kwam het in alle hevigheid terug. Geen logica in de tijdstippen, dus daar kan ik ook niet op anticiperen. Opstaan en 'lopen' doet alle keren, zonder een positieve uitschieter, heel veel pijn. De ene keer al na 5 meter, de andere keer na 10 meter.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:35

Heel heftig zeg,hopelijk snel de juiste hulp dan.

ontherun
Berichten: 4971
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:38

Poeh toch wel heftig hoor gem... :(:) hopelijk ga je toch snel iets van duidelijkheid en verbetering krijgen.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:23

Ik ga morgen even bijlezen en reageren
Heb vorige week mijn pony’tje moeten laten inslapen. Heeft een mooie leeftijd van 40 jaar mogen halen, maar afscheid nemen doet pijn.
Hele week lusteloos geweest hierdoor.
Wel nog 10 km gerend om hoofd leeg te maken, ging wel ok.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:30

Ah wat een verlies :( sterkte!

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:43

Sterkte Jnien. Wat een mooie leeftijd maar afscheid nemen is nooit leuk.

Wat vervelend dat je zo’n pijn blijft houden, Gem.

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:45

Heel veel sterkte JNien :(:)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:55

Jnien schreef:
Ik ga morgen even bijlezen en reageren
Heb vorige week mijn pony’tje moeten laten inslapen. Heeft een mooie leeftijd van 40 jaar mogen halen, maar afscheid nemen doet pijn.
Hele week lusteloos geweest hierdoor.
Wel nog 10 km gerend om hoofd leeg te maken, ging wel ok.

Wat een leeftijd zeg! Had je de pony al lang, Jnien? Kan me goed voorstellen wat een leegte dat achterlaat :(:)

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:45

Jeetje Gem!!! Vervelend dat je zo lang op die MRI moet wachten. Ik ben ooit wel eens via spoed binnengegaan om er zo meteen onder te mogen..... Nu ja, zoals je zegt, qua behandeling...

Wauw Palmera, super mooie foto's! Klinkt wel als een zeer pittig loopje, poeh!!!!

Puera maakte er een modderbadje van, leuk seg!

Katharinaa idd heel vervelend. Ik heb Kasterlee nog staan. Benieuwd of dat nog kan.

Heel veel sterkte Jnien! Prachtige leeftijd, maar dat maakt de pijn niet minder helaas... Dikke knuffel!

Hier vorige week een rustig loopweekje, 3 keer 5 km en dat was het. Drukte, andere sporten, plannen van verbouwingen...
Afgelopen maandag ging ik de 5 rustige km met de vriendin, vandaag ga ik met een andere vriendin die terug gaat beginnen. Ik ga eerst zelf al een lusje van een km of 5 doen denk ik en dan een 3tal km met haar uitlopen. En morgenochtend weer met de andere vriendin.