Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 06:21

Als ik een hond zou hebben dan zou het me ook geweldig lijken om mee te doen aan een canitrail. Zo samen met je hond je sport beoefenen! Heb wel eens samen met een vriendin en haar hond gerend, super leuk maar soms wel uitkijken als hij dicht bij je voeten loopt :D

Succes morgen Greetje, als hij door gaat tenmiste. Bij ons is het rond die tijd dan 34 graden. Ik zou dressuurwedstrijd hebben, starttijd 12 uur, maar die heb ik maar afgemeld.

Hele mooie medaille Supervixen! Voor de trails heb ik een trail rugzakje gekocht. Ik vind het een super fijn gevoel om helemaal zelfvoorzienend te rennen. Geeft ook een veilig gevoel. Genoeg eten, drinken, telefoon, geld, paar veiligheidsdingen. Zo is het niet zo erg als je dan wat langer onderweg bent. En meestal zijn er bij trails een stuk minder verzorgingsposten dan bij wegwedstrijden. Ik moet zeggen dat ik het vest ook best fijn vind lopen! Dat valt helemaal niet tegen.

Ik gebruik hem nu ook bij wegtrainingen boven de 10 km en ik had afgelopen zaterdag een wedstrijd en toen had ik hem ook om. Er waren wel genoeg verzorgingsposten maar ik raak dan vaak helemaal mijn ritme kwijt, kan onmogelijk rennend uit zo'n bekertje drinken en heb een hekel aan druppels op m'n bril :D en het voordeel is dat je altijd een slokje kan nemen wanneer het nodig is en niet dat je dan moet wachten.

Had zaterdag meegedaan aan de 10 miles van mijn vereniging. Kon kiezen uit de 5 of de 10 maar ik had vorig jaar best hard op de 8 km gelopen en was toen 3e geworden (geen wedstrijd) en ik wist dat ik nu minder fit was en dat ik het niet zo goed kon hebben als ik een stuk langzamer zou lopen :p en ik had tijdens mijn opbouwen nu nog geen 16 km gelopen dus die kon ik gewoon uitlopen zonder tijdsdruk :D. Toch in 't begin wat te snel en had het rond km 7-9 (mentaal) heel zwaar. Van km 10 tot km 16.1 heb ik er alleen op gelet dat mijn hartslag niet boven de 170 ging en heb toen nog ontspannen de wedstrijd kunnen uitlopen.

Helaas moet ik vanaf vandaag medicijnen gaan gebruiken die het inspanningsvermogen negatief beïnvloeden en is het zelfs nog maar de vraag of ik kan/mag blijven hardlopen. Ik was zo trots dat ik weer zo goed was opgebouwd dat ik zelfs een beker had gewonnen en dan is dit nu wel even een flinke tegenvaller :(

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:49

De marathon is inderdaad afgelast. Jammer hoor. Dus nu op zaterdag heel vroeg maar een lange duurloop alleen dan geen hele marathon maar meer richting 28km. Voor de week erop had ik al een ultra loop gepland. Gelukkig zijn de voorspellingen dan maar 24 graden.
Fleury als je veel artsen mag gelopen kun/mag je al snel niet meer hardlopen. Maar ik zie dat soort fysieke drempels dus niet als obstakels maar als extra uitdaging. Ik zou een jaar of 5 al hebben moeten stoppen met hardlopen. Soms moet je harder trainen om hetzelfde te bereiken, soms kun je juist niet harder trainen en moet je slimmer trainen om hetzelfde te bereiken, en soms moet je accepteren dat de lat (tijdelijk?) wat lager ligt. Maar zo zonde om bij voorbaat de handdoek in de ring te gooien terwijl artsen vaak ook maar wat roepen.

Piekosjj

Berichten: 5476
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:20

Fleury, een fijn gevoel van veiligheid geeft dat he, een rugzakje mee! Ik heb de mijne gekocht toen ik in Engeland woonde waar ik elke keer weer op een nieuwe plek liep. Ik woonde er niet lang genoeg om bijv dat ene bos helemaal te leren kennen en was dus best bang om te ver weg te gaan en de auto niet meer terug te kunnen vinden. Heb dus een tijd niet verder 'gedurfd' dan 10k. Ik heb daar toen een rugzak gekocht en de eerste keer liep ik meteen 15k bij elkaar :))

Ondanks dat ik nu helemaal niet ver loop, loop ik vaak weer in een nieuw bos met heeeeeel veel kleine tussenpaadjes, en neem ik 'm ook graag mee. Geeft een bizar hoog gevoel van veiligheid!

roosje78

Berichten: 2270
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:19

Ben nog steeds aan het meelezen en lees nu dus op die rugtasjes en dan komt de vraag in een keer bij me op: hebben jullie ook altijd een identiteitsbewijs mee met hard lopen? Ik heb alleen mijn telefoon en huissleutel bij me, bijvoorbeeld.
Kruipt terug onder mijn meeleessteen terug en wacht jullie antwoorden daar af... :o

Supervixen

Berichten: 12921
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:52

Als ik in het bos loop altijd, dan ga ik met de auto dus altijd mijn rijbewijs mee.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:25

roosje78 schreef:
Ben nog steeds aan het meelezen en lees nu dus op die rugtasjes en dan komt de vraag in een keer bij me op: hebben jullie ook altijd een identiteitsbewijs mee met hard lopen? Ik heb alleen mijn telefoon en huissleutel bij me, bijvoorbeeld.
Kruipt terug onder mijn meeleessteen terug en wacht jullie antwoorden daar af... :o

Nee, geen denken aan ... ik verdraag geen tasjes of gordels. Ik zou hem dan in mijn arm-telefoonhouder moeten doen, maar daar zit de telefoon en een lading wc-papier in. Veel te bang dat ik de pas eruit trek als ik wc-papier nodig heb. Wel doe ik er altijd iets van geld in.
In de achterzakken van mijn wielren-shirt (gebruik ik vaak bij hardlopen) durf ik alleen 'waardeloze' materie te doen, zoals zakdoekjes, snoepjes, knijpfruit etc.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:34

Ik pak hoogstens mijn bankkaart mee. Al de rest blijft thuis of in de auto.

Supervixen

Berichten: 12921
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:08

Er zijn ook speciale sport/hardloop armbanden waarop je gegevens staan, voor het geval je alleen bent en er iets gebeurt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:08

Ik loop al met mijn iphone, lijkt me dat je me daarmee wel kunt identificeren.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:15

Ik neem ook nooit identiteitskaart mee eigenlijk. Op drukke wedstrijden wil ik weleens mijn rijbewijs meenemen.

Een camelbak vind ik trouwens ideaal. Loop met die van mijn vriend. Zou er zelf ook graag nog een willen die echt wat meer op mijn eigen lijf is gepast. Maar tot die tijd ben ik met die van hem ook zeer tevreden. Je voelt niet dat je iets extra's meehebt, en als ik mijn heupband om heb kruipt mn broek altijd op. Dat is met zo'n rugzak niet.

Greetje, onwijs balen dat hij is afgelast zeg.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:29

welke rugzakjes hebben jullie?

Ik heb sinds dit jaar een nieuwe daypack met waterzak en dat is zo ontzettend goed bevallen dat ik dit voor lopen ook wil :j

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:32

Ik voel alles, hoor alles ... zo weinig mogelijk aan mijn lijf :') .

Supervixen

Berichten: 12921
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:06

Tja, dat is voor mij geen optie als ik 20km ga hardlopen in het bos. Dan heb ik echt wel drinken mee.

Het is ook even een kwestie van wennen denk ik.

Poes: ik heb de camelbak marathoner, maar de versie die ik heb is volgens mij vernieuwd. Ik ben er heel tevreden over. Sluit goed aan op je lijf, genoeg vakjes voor spullen.
Waterzak van max 2l.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:13

Ha mijn waterzak die ik al heb is ook 2L, is wel fijn als dat past. Is wel geen camelbak waterzak maar past vast in andere systemen ook.

Ga er ook wel naar kijken, regelmatig een klein slokje is zo lekker heb ik gemerkt met hiken en je kunt gewoon doorlopen.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:28

Het feit dat je dat ding aan je mond kan zetten en tussen het gehijg door kunt drinken vind ik persoonlijk wel prettiger dan werken met flesjes of bekertjes heb ik gemerkt.

Wij hebben een Camelbak Octane Dart? Kan dat? In ieder geval superfijn zakje.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:01

Hallo allemaal, mag ik me hier ook melden?

Ik loop nu sinds anderhalf jaar, met tussenpozen.
Ben begin vorig jaar begonnen met hardlopen en fietsen. We hadden toen in september een race (lopen, fietsen, kayak) gepland in Schotland samen met wat vrienden, dat was een fantastische ervaring! Daarna eventjes (bijna) niets meer gedaan. Begin dit jaar weer opnieuw begonnen, maar einde maart een longontsteking gehad en nu sinds 7 weken weer aan het opbouwen.

Zijn hier toevallig nog lopers die al eens een longontsteking gehad hebben? Ik vind het erg lastig, heb nu, 3 maanden na mijn longontsteking, eindelijk het gevoel dat er een beetje vooruitgang inzit.

Ik ben nu een schema aan het volgen van mijn polar horloge. Ik werk graag volgens een schema, geeft me extra motivatie. Mijn planning voor de zomer zijn 3 trailruns, in juli eentje van 15km en september van 25 km, augustus weet ik nog niet goed. Zijn er hier nog Belgische trailrunners?

Ik heb een scott rugzak met waterzak, zeer tevreden van. Gebruik deze wel enkel op trailruns, niet bij trainingen (tenzij echt lange bij warm weer). Identiteitskaart gaat mee op wedstrijden, anders niet.

Piekosjj

Berichten: 5476
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:34

Ik heb nooit ID bij, wel altijd een paar euro als ik onverwachts iets moet kopen oid. Ik heb een rugzak vh engelse merk Mountain Warehouse, en vind ‘m echt heel fijn. Tenzij hij heel vol of juist heel leeg is, voel ik ‘m eigenlijk niet zitten! Hij heeft ook fijne brede straps dus het schuurt niet in je huid. Ideaal :)

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:56

Ik heb twee vesten van de Decathlon. Een kleinere en een grote. Soms moet ik aardig wat spul meenemen als ik de hond meeneem, vooral als ze allebei los mee rennen en ik aan het strand loop. Dan moet ik meer water meenemen en twee riemen.
Ik heb altijd een euro mee voor als ik naar het toilet moet en een koek. Verder een energybar voor de hond, een liter water, een drinkbakje voor de hond en mijn telefoon plus inderdaad pinpas en ID.
Het liefst loop ik met zo min mogelijk bij me maar voor de 15+ lopen moet ik wel wat meenemen.
Nu de temperatuur hoger ligt heb ik ook nog een koeldoek met een gel erin voor de hond. Klinkt als heel veel maar ik heb zelfs ruimte over in dat ding :+

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 20:42

https://www.decathlon.nl/p/trailrugzak- ... 91&c=ZWART
Ik heb deze trail rugzak. Daar zit een 1 liter water zak in, en afhankelijk van de afstand neem ik nog een 500ml softflask mee. Ik kies mijn routes doorgaans uit op de aanwezigheid van water zodat de hond daaruit kan drinken, is dat niet het geval is die 500 ml voor de hond en heb ik bij de auto nog een grotere fles water voor hem.
Verder neem ik mee: opvouwbare drinkbak, autosleutels, telefoon, rijbewijs, evt een banaan.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:12

Ik moet dat inderdaad leren, kan ook niet langer / verder dan 15K zonder eten of drinken. De knijpfruitjes leken in eerste instantie een succes, maar ik krijg er toch buikpijn van.
Op de georganiseerde trails rest niks anders dan de tijd nemen voor drinken en winegums of peperkoek. Een snoepje onderweg krijg ik nog wel weg, maar alles wat met kauwen te maken heeft niet. En iets dat klappert op mijn buik maakt me misselijk, iets dat op heup of onderrug ligt 'voel' ik (heb momenteel niet zoveel vetjes)

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:46

Zo meiden, ik had vanochtend de paarden om 6 uur buiten. Stallen gedaan, en toen direct gaan hardlopen. 6,5 km, prima te doen en heerlijk rustig.
Daarna douchen en paarden binnen gedaan, en nog een bosrit gereden.
En nu doe ik ook helemaal niets meer :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:48

Ik heb gisteren de midzomernachtrun in Gent gelopen. Zooooo leuk! Tijd was 1:09, prima gezien de voorbereiding en de drukte. Had ook echt over en ben vanaf km 7 gaan versnellen. Mooie run!

Wat een hitte vandaag. We zitten op Werchter.

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:53

poes schreef:
Ik heb gisteren de midzomernachtrun in Gent gelopen. Zooooo leuk! Tijd was 1:09, prima gezien de voorbereiding en de drukte. Had ook echt over en ben vanaf km 7 gaan versnellen. Mooie run!

Wat een hitte vandaag. We zitten op Werchter.


Mooi dat je fijn hebt kunnen lopen +:)+

Veel plezier op Werchter

Supervixen

Berichten: 12921
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:00

poes schreef:
Ik heb gisteren de midzomernachtrun in Gent gelopen. Zooooo leuk! Tijd was 1:09, prima gezien de voorbereiding en de drukte. Had ook echt over en ben vanaf km 7 gaan versnellen. Mooie run!

Wat een hitte vandaag. We zitten op Werchter.


Jaloers!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:06

Ik sta onder een vernevelaar met een cocktail. Beirut kan de pot op.