Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:08

Nope, ik heb een Garmin.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:14

Vandaag eindelijk weer geweest! Puur voor het plezier dus tempo en afstand maakten me niets uit. Met deze warmte ook lekker rustig gedaan. Toch 5km gelopen. Blij mee!

Heb ook nieuwe oortjes. De Apple AirPods bevielen niet heb nu de jabra elite active 65t. Die zitten wel erg prettig!

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:18

Netjes gedaan @Poes!

Ik sta hier helaas weer een tijd stil. Na een - waarschijnlijk - wat te overmoedig begin, een blessure aan mijn onderbeen opgelopen. En ik ben het type 'Ach, gaat wel over, gewoon doorgaan'. Waardoor ik dus de laatste keer hardlopen niet meer kon van de pijn.
Zwemmen doet pijn. Fietsen doet pijn. Zelfs lang wandelen doet pijn. :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:39

Ai doe voorzichtig. Ik heb het ook voorgehad en kijk nu beter uit.

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:54

Oei, niet fijn. Hoelang duurde het voordat jij weer hersteld was?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:37

Begon in augustus en vond het in maart wel weer ok. Zou veel sneller gegaan zijn als ik gelijk naar de kine gegaan was hoor. Dat duurde twee maanden.

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:48

Jeetje, dat is lang... Is het het waard om een bezoekje aan de huisarts te brengen? Of is dit echt rust houden?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:13

Ik zou nu bij pijn die langer dan een week aanhoudt wel gelijk naar mijn kine gaan hoor.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:04

Ik zou inderdaad maar voorzichtig doen!

Ik ben ook na 1 week rust weer gaan hardlopen. Helaas voelde mijn benen echt nog superzwaar aan waardoor ik na 2 km besloten had om er mee te stoppen.

Supervixen

Berichten: 12950
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:12

Vandaag de Veluwezoomtrail gelopen. Zou 18km zijn, maar als verrassing was er wat bijgekomen en werd het 20.24km. Ik was heel blij dat ik met een vriend samenliep. Is toch makkelijker. Die had in de ochtend al de 11km gelopen en loopt morgen nog de 33km. We hebben elkaar er doorheen gesleept. De eerste 10km had ik erg last van de warmte en liep hij voorop, de tweede 10km had hij het zwaar en kreeg een paar keer kramp in zijn benen, dus heb ik voorop het tempo bepaald.
Uiteindelijk best wel heerlijk gelopen. Enige minpuntje was dat er maar 1 verzorgingspost was. Hadden er van mij best twee mogen zijn.
Daar heb ik een paar bekers water over me heen gegooid om af te koelen. Daarna kon ik er weer tegenaan.
En.. een werkelijk schitterende medaille gekregen <3

Afbeelding

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:24

Wou dat is een mooie medaille! Super knap dat jullie hem uitgelopen hebben. Jou vriend loopt ook veel dit weekend zeg!

1 verzorgingspost is wel erg weinig op die afstand en met deze temperatuur. Vorige week bij de 10 km van maastricht waren er 3 verzorgingsposten.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:24

Heel mooi inderdaad! Moet warm geweest zijn!

Supervixen

Berichten: 12950
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:04

Was warm inderdaad. Bij het trailrunnen zijn er wel vaker minder posten, mensen hebben meestal toch drinken mee in een rugzak. Ik had anderhalve liter water mee en die was op. Bij de verzorgingspost paar bekers water over mezelf gegooid om af te koelen.
Die vriend van mij loopt de ultra kort. Je kunt ook nog de ultra lang doen. Dat was geloof ik vandaag de 11km en de 25km en morgen de 60km. Hels.

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 08:45

Wauw supervixen mooie prestatie en inderdaad een prachtige medaille. Zo jammer dat ik niet mee kon doen :(

Kijk maar uit met pijntjes. Ik doe het nooit meer doorlopen met pijn. 1x gedaan en 1.5 jaar op de blaren moeten zitten.

Ik merk dat ik wel echt weer een doel nodig heb dus word tijd dat ik me ga opgeven voor een wedstrijd.

Supervixen

Berichten: 12950
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:18

Erg jammer inderdaad!

Je zou de midzomerrun in Westervoort kunnen pakken, al komt die er wel snel aan (7 juli). Maar is wel lekker dichtbij.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:39

Super goed SuperVixen en mooie medaille :).

Oeh bah, pijltjes zijn nooit fijn, wel rustig aan doen he!

Hier net een rondje gedaan. Zou eigenlijk later gaan, maar ben blij dat ik nu ben geweest. Was al lekker warm.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:21

Het is inderdaad al behoorlijk warm!

Ik heb zojuist in de sportschool even advies gevraagd op mijn pijnlijke schenen. Het eerste wat bij hem binnenschoot was shin splits. Advies om voorlopig even niet hard te lopen en daarna rustig opbouwen. Ook het advies gekregen om langs de fysio te gaan.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:57

Ik ben stille meelezer . Pas weer begonnen na blessure aan mijn scheenbeen.
Heb daarvoor shockwave therapie gehad maar hielp weinig. Dus maar rust gehouden .
Heb nu speciale inlegzolen en moet zeggen: geen last meer.
Al paar x mee gelopen en hopelijk blijft het zo.
Vandaag 5 km gelopen in warmte.

Supervixen

Berichten: 12950
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:15

_lauraaa_ schreef:
Het is inderdaad al behoorlijk warm!

Ik heb zojuist in de sportschool even advies gevraagd op mijn pijnlijke schenen. Het eerste wat bij hem binnenschoot was shin splits. Advies om voorlopig even niet hard te lopen en daarna rustig opbouwen. Ook het advies gekregen om langs de fysio te gaan.


Lijkt me een verstandig advies.

Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:04

Ik heb gisteren nog gelopen, ‘s ochtends. 6 km.
Vandaag moest ik vroeg eruit vanwege de paarden, die stonden al vroeg in het weiland.

Ik moet afkloppen, maar mijn laatste blessure, een gekke vond ik, is al weken weggebleven. Ik kon toen bij 4 km niet meer rennen, fikse pijn in de kuit. Ik drink nu meer water en slik magnesium.

Verder her en der wel wat pijntjes gehad, maar dan deed ik het rustiger aan of liep 6 weken niet. Tot nu toe zijn de pijntjes altijd weer weggegaan.

Lisitano

Berichten: 4945
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:45

Vandaag voor het eerst 21,1 km gelopen. Met de hond en het was zelfs 's ochtends vroeg al vrij warm, dus ik heb rustig aan gedaan. 2 uur en 21 minuten, best netjes voor een eerste en dan ook nog trail (vele stukken mul zand) *\o/*
Ik heb wel pauzes genomen, voornamelijk voor de hond wel, maar wel heel gaaf om te weten dat ik het dus best kan!
Volgende keer zonder hond en proberen het hele stuk uit te lopen :D

Supervixen

Berichten: 12950
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:59

Supergoed, gefeliciteerd!

Vriend van mij heeft de 33km van de Veluwezoomtrail ook volbracht, in 4u en 15 min. Had niet gedacht dat hij het zou halen met die kramp in de benen van gisteren.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:30

Heftig met de warmte. Ik ga morgenavond denk ik. Zit op hotel maar denk mooie omgeving. Duimen dus.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:32

Super knap zeg!
Ondanks deze temperaturen nog zon afstanden kunnen lopen!

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:52

Super knap! Die afstanden met deze warmte!

Ik ga woensdag denk ik bij Mn moeder hardlopen, in buitengebied :).