Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:04

Supervixen schreef:
Officiële tijd: 52.56 :D

*\o/*

lies_sparkle

Berichten: 6136
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:27

Supervixen schreef:
Officiële tijd: 52.56 :D


Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*


Es_ther schreef:
Lekker bezig SV *\o/* !

Ik ga morgen weer een rondje, proberen onder de 35 minuten tr komen met 5 km :D


Oh leuk goed bezig!

Ik ga morgen ook 5 km doen en dan ook proberen onder een bepaalde tijd te lopen!
Helaas maandag geen training op de vereniging ivm pinksteren dus dat vind ik dan wel weer jammer :+

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:22

Goed gedaan Supervixen!

Ik ga vanavond als het droog is nog een rondje van 5km maken. Ik wil niet meer teveel gaan lopen voor volgende week zondag.

Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:16

Goed gedaan SV!

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:38

Zojuist een rondje van 5km gelopen. Na 500 meter voelde ik al dat ik genoeg energie had. Ik heb het tempo een beetje opgeschroefd en uiteindelijk mijn snelste 5km ooit gelopen. 5km in een tempo van 5:52 :D

Supervixen

Berichten: 12949
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:47

Lekker!

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:00

@SV, ik zag een deel van de Keppelrun toen ik er langs reed daarstraks. Word best een leuke route als ik t zo zie :)

Supervixen

Berichten: 12949
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:05

Ja is een mooie route, ik loop hem voor de derde keer. Heb al eens de 5 en de 10 gelopen. En ook een gezellige run. Ik ga met mijn zusje en een collega van haar die ik ook goed ken.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:09

Is ie jaarlijks? Goeie om te onthouden, is voor mij aardig in de buurt.

Supervixen

Berichten: 12949
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 07:45

Dit jaar is de 12e keer dacht ik. Na de 10e keer wilde de organisatie stoppen, maar een andere organisatie heeft het opgepakt.
Ik vind het een leuke, niet al te grote wedstrijd en prima georganiseerd.

hwn
Berichten: 4778
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 07:49

Gefeliciteerd SV en Lauraaa met jullie PR !

Mijn wedstrijdresultaten van vorige week zijn ook heel wat beter dan ik eerst dacht (te laat geregistreerd met m'n Polar): ik blijk niet aan 13 maar aan 13,85 km/u gelopen te hebben. Ok, zal wel n afwijking op zitten door hoeken af te snijden en zo, maar hé, 't is de officiële uitslag, dus... :)

Supervixen

Berichten: 12949
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:57

Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar ik heb er weer een p.r. uitgeperst. Runkeeper gaf 25.25 aan voor de 5km. Dat is 30 seconden sneller dan vorige week. En ik denk dat 80% onverhard was. Ben in vorm!

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:59

Lekker bezig *\o/*

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:30

Wauw SV super knap en lekker bezig! Lekker van je prestaties genieten.

En liespower is het gelukt om onder je tijd te lopen die je had bedacht?

Lekker laura!

Ik gisteren een lekkere 7 km gedaan. En vandaag een soort zelf bedacht tempo training:
1 km op 4.30 - 500m door dribbelen - 1 km op 4.15 - 200m wandel - 500m dribbel - 500 m op 2.10 - 600m uitlopen
Ging ook lekker :)

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:19

Dat is wel heel snel HWN! Knap zeg.

Goed bezig Venthe!

Ik heb even een vraag aan de mensen die al vaker een wedstrijd gelopen hebben. Houden jullie de week voor de wedstrijd nog rekening met bepaalde zaken? Zoals aangepaste training, voeding etc? Ik loop zondag voor het eerst een wedstrijd van 10km. Voor mijn best pittig gezien ik pas sinds 3 maanden weer echt fanatiek aan het hardlopen ben. De afstand heb ik nu 2 keer gelopen en ik had er toch een aantal dagen herstellen voor nodig. Daarom wil ik deze week ook geen 10km meer gaan trainen. Ik zat te denken aan nog 1 of 2 keer 5km en eventueel nog mijn krachttraining schema in de sportschool te volgen maar dan zonder mijn benen te trainen.

Supervixen

Berichten: 12949
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 06:27

Lijkt me een prima voorbereiding. En dan twee dagen rust van tevoren?

Ik heb trouwens met mijn zusje een hardloopbingo gemaakt :')

Afbeelding

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:21

Haha wat leuk bedacht SV!

Ik ga vanavond waarschijnlijk mee trainen bij een atletiekvereniging hier in de buurt. Ben heel benieuwd. Is voor mij alweer 2 jaar geleden dat ik fanatiek heb mee getraind op de baan, toen woonde ik nog in Utrecht. Hopelijk kan ik een beetje aansluiting vinden en is het een leuke groep..

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:41

Supervixen schreef:
Lijkt me een prima voorbereiding. En dan twee dagen rust van tevoren?

Ik heb trouwens met mijn zusje een hardloopbingo gemaakt :')

[ [url=m/nSLHXe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha die is leuk!

Hier staat het door studie op een wat lager pitje, nog even een weekje doorknallen en dan kan ik weer wat vaker.
Ben echt zo moe na een dag project, dat ik gewoon wil slapen :')

Faringo
Berichten: 8277
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:14

Hoi! Ik kom even binnen vallen hier omdat hier behoorlijk wat mensen zijn met ervaring.

Ik heb zelf weinig tot geen hardloop ervaring behalve wat minuutjes op de loopband, maar nooit geen 5km gelopen of opgebouwd. Wel ben ik iemand die veel wandelt/stevig doorloopt (afstanden tot 20km). Verder doe ik aan Hittlessen, krachtoefeningen en spinninglessen. Dus sportief genoeg.

Afgelopen zondag was de sportschool dicht en ben ik dus buiten gaan lopen. Toen dacht ik bij mezelf, ik ga eens een stukje hardlopen/joggen en dan kijk ik wel hoe het me afgaat. Ja niet bijster verstandig ik weet het en ga dit ook echt niet nog een keer doen zonder opbouwen, maar ik liep dus 5km in ruim 37 minuten. Dit was zelfs inclusief 4 minuten inwandelen en tussendoor her en der wat korte stukjes. De dag erna alleen wat spierpijn in mijn bovenbenen.

Nu moet ik zeggen dat ik het wel echt leuk vond en het dus op een correcte wijze wil opbouwen. Wat adviseren jullie hierin, gewoon met les 1 van Evy beginnen of de eerste paar lessen overslaan. Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:21

_lauraaa_ schreef:
Dat is wel heel snel HWN! Knap zeg.

Goed bezig Venthe!

Ik heb even een vraag aan de mensen die al vaker een wedstrijd gelopen hebben. Houden jullie de week voor de wedstrijd nog rekening met bepaalde zaken? Zoals aangepaste training, voeding etc? Ik loop zondag voor het eerst een wedstrijd van 10km. Voor mijn best pittig gezien ik pas sinds 3 maanden weer echt fanatiek aan het hardlopen ben. De afstand heb ik nu 2 keer gelopen en ik had er toch een aantal dagen herstellen voor nodig. Daarom wil ik deze week ook geen 10km meer gaan trainen. Ik zat te denken aan nog 1 of 2 keer 5km en eventueel nog mijn krachttraining schema in de sportschool te volgen maar dan zonder mijn benen te trainen.

Ik zou dan een keer 3 en een keer 5 km doen op laag tempo.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:26

Faringo schreef:
Hoi! Ik kom even binnen vallen hier omdat hier behoorlijk wat mensen zijn met ervaring.

Ik heb zelf weinig tot geen hardloop ervaring behalve wat minuutjes op de loopband, maar nooit geen 5km gelopen of opgebouwd. Wel ben ik iemand die veel wandelt/stevig doorloopt (afstanden tot 20km). Verder doe ik aan Hittlessen, krachtoefeningen en spinninglessen. Dus sportief genoeg.

Afgelopen zondag was de sportschool dicht en ben ik dus buiten gaan lopen. Toen dacht ik bij mezelf, ik ga eens een stukje hardlopen/joggen en dan kijk ik wel hoe het me afgaat. Ja niet bijster verstandig ik weet het en ga dit ook echt niet nog een keer doen zonder opbouwen, maar ik liep dus 5km in ruim 37 minuten. Dit was zelfs inclusief 4 minuten inwandelen en tussendoor her en der wat korte stukjes. De dag erna alleen wat spierpijn in mijn bovenbenen.

Nu moet ik zeggen dat ik het wel echt leuk vond en het dus op een correcte wijze wil opbouwen. Wat adviseren jullie hierin, gewoon met les 1 van Evy beginnen of de eerste paar lessen overslaan. Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe.

Het beginnersprogramma van Evy is echt héél laagdrempelig. In jouw geval zou ik dan idd de eerste lessen overslaan of misschien wel één programma overslaan, volgens mij was er ook een 0 - 10 km programma, toch (ipv 0 - 5)?

Supervixen

Berichten: 12949
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:28

Venthe schreef:
Haha wat leuk bedacht SV!

Ik ga vanavond waarschijnlijk mee trainen bij een atletiekvereniging hier in de buurt. Ben heel benieuwd. Is voor mij alweer 2 jaar geleden dat ik fanatiek heb mee getraind op de baan, toen woonde ik nog in Utrecht. Hopelijk kan ik een beetje aansluiting vinden en is het een leuke groep..


In Zevenaar? Bij Gerard?

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:54

Ja in zevenaar maar in het mailcontact had ze het over Martin en Erwin. Volgens mij kan ik dus kiezen tussen 2 groepen... ik ga het wel zien vanavond!

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:11

Veel plezier vanavond Venthe!

Welkom Faringo!
Ik ben zelf zonder schema gestart. Ik ben gewoon begonnen met een klein rondje van 3 km en toen ik die afstand gemakkelijk kon lopen ben ik naar 4 gegaan en zo steeds een beetje erbij.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:13

Lopen/liepen jullie ook veel toen je net begon?
Ik merk dat ik af en toe nog wel een wandelingetje nodig heb, anders hou ik t nog niet vol haha