Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:21

Gefeliciteerd Tayga.
Ik had ingezet op 3hr30. Omstandigheden waren ideaal. Ging iets te snel in de eerste helft (1hr44.06). Het stuk van 19-24 had ik op deze windstille dag langs de Amstel toch ineens wind tegen. Maar het hele stuk langs de amstel was wel mooi. Rond de 33km kreeg ik het zwaar maar ik heb mij vastgebeten in mijn tempo. Of eigenlijk zelfs iets versneld want ik heb met een negatieve split gelopen. Tweede helft 3minuten sneller dan de eerste. 3hr25 dus ruim binnen mijn streeftijd maar ik kwam 94sec tekort voor een NK medaille bij de V55. Jammer want bij de V40 en de V50 was deze tijd wel voldoende geweest voor een derde plaats.

Supervixen

Berichten: 12901
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:36

Toch super gedaan Greetje. Er was inderdaad wind langs de Amstel. Toen we er langer stonden ging hij wel meer liggen.

Supervixen

Berichten: 12901
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:18

Net mijn zusje even aan de telefoon gehad. Ze had een dip door enorme misselijkheid en de laatste 10km waren erg zwaar. Ze is heel tevreden, vorig jaar haar eerste marathon in 5.11 en nu dus 4.28. Dat is toch wel een enorme verbetering!

Ik heb zaterdag de spartan race sprint en zondag als het nog lukt de devils trail in Nijmegen. Daarna helaas ruim twee weken niet hardlopen, want ik krijg een kleine operatie in mijn mond en mag dan niet sporten daarna pffff...

hwn
Berichten: 4758
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:27

Proficiat aan alle marathonlopers! No offense, maar ik blijf het toch gekken vinden die dit willen doen.

Ik heb gisteren gegokt en verloren: loopwedstrijdje gekozen waar ik vorig jaar podium haalde, terwijl mijn clubgenoten n andere wedstrijd liepen. Ik was binnen in 22:31 en was hiermee pas 6de vrouw, terwijl de winnares in de andere wedstrijd 25 minuten deed over de 5 km. Toch wel balen!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 23:34

Ik wil het juist zo graag gaan doen hwn :j

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:14

Mag ik me (weer) melden? Ik heb vandaag groen licht gekregen van de fysio om weer op te bouwen met hardlopen. Vandaag mag ik beginnen met 5x1 minuut. Ik ben benieuwd.

Supervixen

Berichten: 12901
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:24

Dat is fijn!

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:09

Nou, dubbel gefeliciteerd dan Unique! :)

hwn, balen dat je geen podiumplaats had bij je wedstrijdje zeg. Sterke competitie dus. Als jij al in 22.31 binnenbent! :oo

Supervixen, respect voor je zusje! En zeker een enorme verbetering in tijd!
Lekker nog even 2 flinke runs. Balen van je operatie daarna.

Greetje ook al zo goed gelopen! Wel balen dat je net geen medaille hebt gelopen.

Tayga, petje af hoor! Heb toch veel respect voor marathonlopers! Vooral sinds mijn wandelmarathon van enkele weken terug. Wat een pokke eind is dat toch!! :+

Mijn halve marathon is a.s. zondag. Vorige week heeft mijn vriend ook 'spontaan' besloten om hem mee te gaan lopen, dus we gaan gezellig samen. Maar hij gaat lopen met de pacer van 1.40 of 1.50 en ik met die van 2.10 of 2.20. :)) Dus we gaan elkaar niet tegenkomen onderweg (als het goed is). ;)
Ik vind het rete spannend, maar ik heb er ontzettend veel zin in. *\%/*

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:25

Kan hij je opwachten bij de finish en het laatste stuk aanmoedigen! Leuk om dat samen te doen. Veel succes en geniet ervan, het gaat je lukken!

Welcome back Unique en succes met opbouwen. Ik hoop dat ik me binnen een paar weken mag aansluiten bij je clubje van opbouwers :)). Hoe ging het lopen vandaag?

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:30

Arzil dankjewel!

Noeps het ging goed! Heb nergens last van! :)

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:23

Greetje63 schreef:
Gefeliciteerd Tayga.
Ik had ingezet op 3hr30. Omstandigheden waren ideaal. Ging iets te snel in de eerste helft (1hr44.06). Het stuk van 19-24 had ik op deze windstille dag langs de Amstel toch ineens wind tegen. Maar het hele stuk langs de amstel was wel mooi. Rond de 33km kreeg ik het zwaar maar ik heb mij vastgebeten in mijn tempo. Of eigenlijk zelfs iets versneld want ik heb met een negatieve split gelopen. Tweede helft 3minuten sneller dan de eerste. 3hr25 dus ruim binnen mijn streeftijd maar ik kwam 94sec tekort voor een NK medaille bij de V55. Jammer want bij de V40 en de V50 was deze tijd wel voldoende geweest voor een derde plaats.

Netjes Greetje! Wij hadden overigens ook wind tegen >;)

Fijn dat je zusje tevreden is SV. Het is ook een prima tijd en een super verbetering :j .

HWN, eigenlijk is marathons lopen ook gekkenwerk O:) Eigenlijk best bizar dat een lichaam dat gewoon kan. Jammer dat je net de verkeerde wedstrijd bent gestart.. Wel een hele nette tijd :D

Knap van je vriend en zwager Noeps! Heb je ze nog een paar keer gezien? Hopelijk kun je snel weer lopen!

Succes Arzil! Volgens mij is het wandelend wel zwaarder :P

Mijn spierpijn is vandaag zo goed als weg. Voor de zekerheid loop ik 2 weken niet. Kan alles mooi herstellen. Ga het weekend weer lekker mountainbiken. Wel fijn dat mijn sportleven voorlopig niet meer alleen uit hardlopen bestaat :') Het kriebelt wel om volgend najaar nog een marathon te lopen. Nu is de basis dik in orde, kan ik ook wat tempotraining gaan toevoegen. Ons schema was toch wel vooral gericht op heel blijven O:)

Supervixen

Berichten: 12901
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:07

Ik heb vandaag de spartan race gelopen, de sprint. Anderhalf uur hebben we erover gedaan en het was echt weer zo leuk! We moesten vier keer zwemmend naar een obstacle in het water :brr: :brr: .
Verder geklommen, geklauterd, gesprongen, dingen een eind getild, getijgerd en een code onthouden.

Ik heb flink wat blauwe plekken, maar het was het weer helemaal waard. Als ik morgen nog uit bed kom, loop ik de devils trail in Berg en Dal, van 11.11km. Natuurlijk in mijn finisher shirt van de spartan :D.

Een van de obstakels:

Afbeelding

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:03

hwn ja het kan nog al verschillen de ene of de andere wedstrijd. Wedstrijdjes georganiseerd door een atletiek vereniging trekt vaak snellere lopers dan andere evenementen. Ook kan meespelen of een wedstrijd een onderdeel is van een regionaal circuit.
Unique fijn dat je weer op mag bouwen.
Arzil succes morgen.
Supervixen ziet er spectaculair uit . Maar brrr moet er niet aan denken met deze koude door het koude water. Stoer hoor. Succes voor morgen.
Heb mij in een opwelling gisteren ingeschreven voor een marathon morgen. Mogelijk ga ik er spijt van krijgen een week na mijn vorige marathon. Maar ik had mij voorgenomen om november als relatie rustmaand te nemen en het is tenslotte nog geen november. Als het echt tegen valt kan ik altijd nog uitstappen. Ga ook niet voor een tijd hoor, gewoon een lange rustige duurloop.

Supervixen

Berichten: 12901
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:08

Greetje63 schreef:
hwn ja het kan nog al verschillen de ene of de andere wedstrijd. Wedstrijdjes georganiseerd door een atletiek vereniging trekt vaak snellere lopers dan andere evenementen. Ook kan meespelen of een wedstrijd een onderdeel is van een regionaal circuit.
Unique fijn dat je weer op mag bouwen.
Arzil succes morgen.
Supervixen ziet er spectaculair uit . Maar brrr moet er niet aan denken met deze koude door het koude water. Stoer hoor. Succes voor morgen.
Heb mij in een opwelling gisteren ingeschreven voor een marathon morgen. Mogelijk ga ik er spijt van krijgen een week na mijn vorige marathon. Maar ik had mij voorgenomen om november als relatie rustmaand te nemen en het is tenslotte nog geen november. Als het echt tegen valt kan ik altijd nog uitstappen. Ga ook niet voor een tijd hoor, gewoon een lange rustige duurloop.


De eerste keer het water in was heftig, daarna ging het wel. Maar alsnog heel koud.

Welke marathon ga je lopen morgen?

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:22

Vooral ook dat je vervolgens helemaal doorweekt blijft terwijl het vandaag alles behalve warm was.
Ik ga marathon brabant (Etten-Leur) lopen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:32

Efkes impulsief Greetje. Zalig :D

Ik heb vandaag in de gietende regen gelopen. Ik vind dat echt lekker :j

Supervixen

Berichten: 12901
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:01

Greetje hoe ging je marathon?

De devil's trail was zoals verwacht erg pittig na de spartan race. 11km en 288hm. Ik denk dat ik morgen moeilijk uit bed kom van de spierpijn, heb er nou al aardig last van.
Ik ben ook nog gevallen onderweg en ik was niet de enige. Door afgevallen bladeren zag je niet goed wat er allemaal onder zat.
Wel een hele mooie route.

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:07

Respect Supervixen ! Mij niet gezien hoor bij zo’n trial.

Greetje, ik hoop dat je goede marathon hebt kunnen lopen.

Zelf heb ik vanochtend 8 km gelopen, niet snel, maar het ging wel lekker. Ik blijf alleen steken op 1 keer lopen per week. Ik ga weer proberen door de weeks ‘s avonds weer even op de crosstrainer te bewegen. In het donker rennen, is niet mijn hobby.

horsii

Berichten: 7669
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:20

Knap hoor de tweede marathon zo snel erachteraan. Nette tijd ook zag ik op Facebook.

Ah balen dat je gevallen bent supervixen.

Morris, borstlamp op en lekker de mountainbike paden in de polder op. Heeft zijn charme..

Wij hebben vandaag met canicross Hardenberg een CaniTrail gelopen vanuit nijverdal.
Voor ons een kleine twee uur rijden dus zaten om zes uur al in de auto.
Prachtig gebied, veel mountainbike paden.
Was een mooie route, 17 km
Zus en ik beyde alleen een x behoorlijk door ons enkel gegaan. Iets dik maar valt gelukkig mee, lang leven de hyper mobiele enkels.

Vorige week de 4 parken city trail was ook een mooi rondje.

Vanmorgen gestart met - 1,5 en geëindigd met 5 graden. Door 't zonnetje werd 't vrij vlot warmer. Heerlijk loopweer. Wel weer f wennen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12901
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:26

Ziet er ook prachtig uit!

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:26

Horsii leuke foto’s. Inderdaad even wennen ja, die kou.
Maar wat moet jij een voldoening nu hebben.

Rennen met buiklamp, is een idee. Maar heb je ook een tip, dat ik ‘s avonds zo moeilijk de deur uit te krijgen ben? :))

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:59

Supervixeen ja dat kan verraderlijk zon'n bladeren dek.

Horsii mooie foto's. Hopelijk van de schade aan de enkel mee.

De marathon ging goed. Heerlijk koud en zonnig weer maar wat een rotwind.En bijna het gehele parcours loop je door de polder. Maar heerlijk ontspannen gelopen. Als was ik wel blij dat na 42km de finish in zicht was. 3hr38 en tweede inmijn categorie. Geen slechte score een week na een marathon waar ik voluit ben gegaan. Zeer tevreden dus. Merk ook dat iets minder snel lopen gelijk ook een veel mindere aanslag op het lijf is. Vorige week was ik achteraf echt moe. Nu gewoon mijn ding nog kunnen doen na de wedstrijd.

horsii

Berichten: 7669
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:02

Morris schreef:
Horsii leuke foto’s. Inderdaad even wennen ja, die kou.
Maar wat moet jij een voldoening nu hebben.

Rennen met buiklamp, is een idee. Maar heb je ook een tip, dat ik ‘s avonds zo moeilijk de deur uit te krijgen ben? :))


Voor 't eten de deur uit gaan zodat je niet eerst op de bank neer kan ploffen of later op de avond met een loop maatje afspreken.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:36

Supervixen, brrrr, wat lijkt me dat een bar koude race geweest zeg! Het was echt ontzettend koud en dan ook nog eens door het water!! Lijkt me wel echt supergaaf om eens te doen.
En dan ook nog een trail de volgende dag! Echt een bikkel!! :oo

Poes, lopen in de regen vind ik ook wel lekker, maar ligt er wel een beetje aan hoelang. Op een gegeven moment ben je echt doorweekt tot op je naad en tenen en dan loopt het niet echt lekker meer vind ik.

Morris, lopen in het donker vind ik ook niet prettig, maar in de winter ontkom je er vaak niet aan. Ik doe dan vaak mijn korte onderhoudsloopjes gedurende de week en in het weekend, in het licht, wat langer. En zorgen dat je goed verlicht bent!
En van de bank afkomen heb ik geen problemen mee gelukkig.

horssi, jouw run klinkt ook leuk! Tijdens mijn run van gister ook een paar mensen met hond gezien. Lijkt me echt wel leuk om dat met je viervoeter te kunnen lopen.

Greetje, knap joh, zo kort op je vorige en dan nog zo goed lopen! :oo

Gisteren dus mijn halve marathon gelopen! *\o/* Heb heerlijk gelopen! Organisatie was, net als vorig jaar (de 1e editie), een flinke chaos. :') Maar dat mocht de pret voor mij niet drukken. De hele marathon was 's ochtends wegens veiligheidsoverwegingen een uur uitgesteld. Dus wij kwamen om 12 uur aan in Gent terwijl de start om 14 uur was. Bleek ook die een uur uitgesteld. Parkeren en nummer ophalen ging erg vlotjes, dus we moesten vervolgens nog 2,5 uur wachten. :o
Gelukkig was de finish van alle afstanden in de sporthal, dus wij hebben lekker warm op de tribune gezeten en een beetje finishes kunnen kijken.
Het lopen zelf ging super. Ik liep met de pacer van 2.10 en dat ging echt heerlijk. Op 15k gaf hij aan dat we rustig aan konden doen, omdat we 1,5 minuut voorsprong hadden. Dat was voor mij het sein om hem achter me te laten. Ik had nog veel energie over en ik had de hoop om in 2.06 of misschien zelfs wel onder de 2.05 te finishen. Kom ik over de finish in 2.12! 8)7 Was het parcours langer... Dus dat was wel een klein dompertje.
Maar ben super tevreden. Mijn vriend is uiteindelijk nog in 1.47 gefinished, dus dat was ook niet onverdienstelijk. :D

Supervixen

Berichten: 12901
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:51

Heel erg knap gedaan, mooie tijd, maar zo'n organisatie zou ik niet tegen kunnen. Ga je nu nog een keer een halve lopen?

Ik heb zo'n spierpijn in mijn bovenlijf, dat ik me bijna niet om kon draaien in bed vannacht en mijn jas aantrekken gaat ook lastig :'). Benen voelen gelukkig wel goed.
Nu verplicht rust, morgen operatie. Zenuwen!