Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:13

Mooi Tessa! En fijn van je schoenen.

Ik heb nu ruim 2 weken niet gelopen. Loop bij de fysio en het gaat wel beter met Mn hiel. Zaterdag loop ik een deel van de estafettemarathon. Heb dit wel gemeld aan overlegd met fysio en ik zal er niks mee kapot lopen, hooguit dat het herstel tikje vertraging oploopt. Dat is het me wel waard. Vrijdagavond nog weer shockwave en gaat hij de boel stevig intapen en dan zie ik wel hoe het gaat.

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:13

Goed bezig :D

horsii

Berichten: 7667
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:47

Hier erg druk nu ik weer naar school ga na vijf jaar, bbl opleiding.
Maar lopen nog steeds. Toch ons marathon schema van vorig jaar weer uitgedraaid en proberen of 't lukt met school, werk, paarden, motor rijden. Honden hobbelen lekker mee dus dat combineren we wel.
Lukt 't dan kopen wij op 't laatst nog een start bewijs over, komen er altijd genoeg.
Lukt het niet, lukt 't niet.
Valencia staat op 't lijstje ook voor volgend jaar november.
Volgende week de haarijn trail run, 15 km. Twee startbewijzen gewonnen via de running angels. En de zondag daarop de 4parken city trail 16 km.
Veel korte afstanden gelopen de laatste vijf weken door school drukte dus we kunnen weer aan de bak.
Gisteren mijn nieuwe schoenen ingelopen. Ik had de v7 maar die waren nu echt op, nu de v8.
Hopelijk bevallen die net zo goed.
Ik ga weer wat actiever mee proberen te lezen.
Afbeelding
Afbeelding

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:25

Hoi allemaal! Tijdje geleden dat ik in het topic was. Druk met nieuwe baan, paardjes etc. Het lopen staat dan ook een beetje op een laag pitje maar dat staat het eigenlijk al sinds de marathon..
Loop nog wel 2-3x per week maar kort en niet echt doelgericht trainen. De laatste weken probeer ik weer wat serieuzer te trainen. Dus ik zal ook weer proberen hier wat actiever te zijn, goed voor de motivatie!

Hwn wat balen van je contract! Hopelijk snel wat nieuws.

Horsii helevgave schoenen! Ik loop met de v7 maar eigenlijk geen nieuwe nodig aangezien ik 2 paar heb staan...

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:25

horsii, dat lijkt me wel een omschakeling zeg, om weer naar school te gaan na 5 jaar!
Je hebt leuke runs op de planning staan! Gave schoenen zeg!

Supervixen, mooi plaatsing bij de posbankloop. Fijn dat je geen blaren meer hebt!

hwn, balen zeg, dat je weer op zoek moet naar ander werk. Heb je al iets op het oog?

Ik heb vanavond de 10K ladiesrun van de kustmarathon. Heb er heel veel zin in. Het is er heerlijk weer voor en daarna nog lekker hapje eten in Zoutelande met een vriendin die de 5 loopt.
Verder doe ik zondag ook nog de wandelmarathon. Ben erg benieuwd. 's Ochtends geven ze best wel wat regen af, dus hoop dat ik mijn voeten niet kapot loop door blaren vanwege natte voeten. Maar we gaan het zien.
Ik zag dat Hinke uit dit topic meedoet aan de marathon op zaterdag en favoriet is bij de dames voor de top 3!! Leuk joh! Hopelijk een podiumplaats. :)

horsii

Berichten: 7667
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:10

Daan herkenbaar hoor na de marathon kortere afstanden lopen. Hier regelmatig nog twintigers blijven lopen na de marathon maar met die warmte en school werden 't hier ook korte afstanden en dat was ook wel f goed.

Arzil ja behoorlijk wennen en ook zo anders de manier van onderwijs nu, alles is digitaal.

Veel plezier vanavond en morgen.
Zoutelande is ook erg gezellig.
Benieuwd hoe hinke 't gaat doen.

Wij net na zes weken de vijftien km weer eens aangetikt.
Heerlijk Duin en strand loopje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo nog een avonddienst werken.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:00

Bij de kustmarathon een keer een podiumplaats gelopen. (overall dan,in mijn categorie was het al de keren gelukt). Helaas nooit de prijs gekregen die er aan verbonden was omdat het voor mij als niet zeeuw en geen overnachting al daar niet mogelijk was op de feestavond aanwezig te zijn. Vond ik wel een domper hoor.(vooral omdat de prijs best wel de moeite waard was). Terwijl ik gelijk na de finish wel het podium op moest.
Ik heb over twee weken nog een marathon en daarna wil ik het even rustig aan doen. Om daarna weer fris naar die 120km toe te kunnen trainen. De marathon komt eigenlijk wel een beetje te vroeg. Trainingen gaan goed maar 6 weken is toch te kort om te herstellen van 100km en vervolgens weer snelheid op te bouwen voor een marathon. Zondag een test halve marathon. Kan ik inschatten in hoeverre mijn streeftempo voor de marathon haalbaar is.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:18

Goh Greetje, das wel vervelend ja dat je geen prijs krijgt omdat je er niet was op de feestavond. Er wordt inderdaad gelijk gehuldigd na het finishen van de eerste 3, dus waarom je dan niet gelijk je prijs krijgt, vind ik raar.

Wat een afstanden heb je weer op de planning zeg!!

Ik heb helaas niet zo lekker gelopen gister. Gefinisht in 1.03, dat is zelfs 2 minuten langzamer dan vorig jaar. Ik zat er niet lekker in. Kreeg ineens last van mijn maag, steek in mijn zij en mijn muziek stopte er al na 3,5 km mee. :') Dus jammer, volgend jaar weer een kans.
Nu effe dagje rust en wat herstellen en morgen de kustmarathon wandelen.

hwn
Berichten: 4758
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:54

Arzil schreef:
hwn, balen zeg, dat je weer op zoek moet naar ander werk. Heb je al iets op het oog?


Ik heb op enkele vacatures gereageerd, waarvan eentje me wel op het lijf geschreven lijkt, en een firma waar ik op freelance basis de boekhouding doe, is ook bereid om me tijdelijk een contract te geven als ik niet direct iets vind.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:51

Ik ben er ook weer. Ben bezig nu met de app 5K. Wil toch erg graag blijven lopen dus bouw nu heel rustig op.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 23:18

Leuk, weer wat leven in het topic!

Wat bijzonder dat de prijsuitreiking zoveel later is. Niet echt vanuit het perspectief van de deelnemers gedacht dus..

Ik heb vandaag de estafettemarathon gedaan. Wat een leuke dag! Als team in 3:45 gelopen. De omstandigheden waren op het laatst echt pittig %) . Ik liep mijn etappe van 8,5km in de volle zon, windstil en door open vlaktes. Eerste helft ging prima en daarna was het harken. Ik startte op 5;15/km en laatste stuk ging boven de 6;00. Verre van goed opgebouwd dus.
M’n hak werkt helaas nog niet echt mee dus ik hou het de komende weken nog bij looprust of korte, rustige loopjes.

horsii

Berichten: 7667
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 00:23

Balen noeps van je hak. Het was best warm vandaag ja.
Wij waren op 't strand wandelen en ik grapten nog ik had m'n bikini wel aan kunnen doen. Was heerlijk strand weer haha.
Beterschap met je blessure.

Supervixen

Berichten: 12900
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:20

Ik twijfel enorm of ik vandag de hoge veluwetrail (15km) ga lopen waar ik me voor heb ingeschreven. Heb al de hele week last van mijn rug en mijn scheen is ook wat gevoelig :\
Een dnf zit ik ook niet op te wachten. Misschien kijk ik daar ter plekke wel of ik start.

hwn
Berichten: 4758
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:01

Supervixen, heb je compressiekousen of -tubes? Kunnen helpen voor scheenbeen. Mijn rug wordt juist beter door te lopen, maar dat is op de weg, trail zou mijn rug ook niet goeddoen vrees ik.

Supervixen

Berichten: 12900
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:47

Ja compressietubes van herzog doe ik aan. Ik heb besloten om maar te gaan, ik zie wel hoe ver ik kom.

Supervixen

Berichten: 12900
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:54

Geen spijt dat ik ben gegaan. Wat een schitterende route. Het was wel pittig. Eerst 5km vol door het mulle, losse zand in de zon. Rond de 10km heel erg veel trappen en heuveltjes. Totaal 1.45 over gedaan, omdat je door dat losse zand bijna niet vooruit kwam en bij die trappen moest je ook rustig aan doen.
De laatste 2km was ik ook aardig kapot.
Denk wel dat mijn lijf zeer gaat doen morgen.

De hoge veluweloop vind ik wel de mooiste loop die ik heb gelopen. Heb twee keer de 10km gedaan daar en nu de 15km trail. Volgend jaar zou ik nog graag de halve marathon willen doen.

Afbeelding

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:53

Dat ziet er leuk uit! Wel pittig idd.

hwn
Berichten: 4758
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:17

Fijn dat het goed ging, Supervixen! Geen idee wat mijn spieren zouden zeggen na zo'n wedstrijd, ben enkel getraind op wegwedstrijden, al is mijn intervaltraining wel meestal in een park met een bruggetje en ups en downs.

Vanmorgen sowieso beslist om te lopen, maar had geen duidelijk plan doordat ik snipverkouden was. Wou eerst paar korte intervallen doen, maar na meer dan een kilometer ging mijn hartslag nog niet genoeg de hoogte in, maar kreeg wat last van mijn ademhaling. Dan maar beslist om alle plannen los te laten, en een fijne maar toch wel uitdagende route uitgekozen met best wat hoogteverschillen. Intussen mijn loopstijl wat proberen bijschaven (had tips gehad uit de looptechniek workshops), mochten we normaal maar zo'n 200 meter doen, maar ja, overdrijven is mijn vak, dus eerder 2 km geoefend.

Ik was aangenaam verrast toen ik achteraf zag dat ik 7,5 km gelopen had met een gemiddelde snelheid van 12,2 km/uur, terwijl ik echt niet op snelheid getraind had.

MuSLi

Berichten: 5262
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:26

Ziet er gaaf uit Supervixen! Fijn dat je toch lekker gelopen hebt. Hier vandaag de Wijckloop gedaan. Is ook een trail loopje in het duingebied, met niet al te veel hoogtemeters.

10km waarvan gelijk 3 km strand, daarna een klein stukje fietspad en gelijk het bos in. Lekker over de paden en her en der een klimmetje. Weer was super en met een goed gevoel naar huis. Mooie training voor de Duinentrail over 3 weken :)

Supervixen

Berichten: 12900
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:55

Hwn deze 15km vond ik qua zwaarte en wat het met mijn lijf deed bijna te vergelijken met de halve marathon die ik dit voorjaar op de weg heb gelopen.

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:33

Hallo allemaal,

Ik was benieuwd of er hier toevallig beginnende lopers zijn uit omgeving Rotterdam/Barendrecht? :D

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:08

hwn, al progressie in je werkzoeken? Fijn dat je sowieso wel ergens terecht kunt hoor.

Noeps, nette tijd voor de estafettemarathon. Zonde van je opbouw, maar weer een leermomentje!

Supervixen, klinkt en ziet eruit als een uitdagende en mooie route. Goed dat je nog gegaan bent? En wat is een dnf? :o

Musli, jouw loopje door de duinen klinkt ook al zo leuk! En inderdaad, als je een duinentrail gaat doen, is oefenen op het strand toch echt een goede training.

Nann, nee ik kom niet uit omgeving Rotterdam. Ga wel naar een vriendin dit weekend daar logeren en misschien ook een rondje hardlopen, maar das ook alles. :D

Nou, mijn ladiesrun en kustmarathon zitten erop. Ladiesrun ging niet zo lekker. Liep hem zelfs 3 minuten langzamer dan vorig jaar in 1.03. Voelde me niet lekker in mn maag, en het ging gewoon niet goed. Helaas. Nouja, volgend jaar beter...
Zondag heb ik de kustmarathon gewandeld. Hiervan 12 km over het strand (met hoogwater, dus ploegen door het mulle zand...) De verharde stukken waren prima te doen, maar dat strand was ontzettend zwaar. 3 blaren opgelopen, gisteren kon ik bijna niet meer bewegen, maar vandaag gaat het gelukkig weer prima. Dit doe ik in ieder geval nooit meer :') En als ik hem nog wel doe, is het rennend. Maar 8 uur wandelen is toch niet helemaal mijn ding... ;)
Nu nog even 2 dagen niks doen en hopelijk kan ik donderdag weer uurtje bootcampen en daarna mijn oude sportschema weer oppakken. Want over 2,5 week is de halve marathon alweer.

Supervixen

Berichten: 12900
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:23

Arzil een dnf is een did not finish.
Jammer dat je niet lekker liep, niet alles kan altijd even lekker gaan toch? Inderdaad, volgende keer beter.
Ik zag veel voorbij komen over de kustmarathon, zag er wel uit als een heel leuk evenement!
Acht uur wandelen vind ik ook niks. Ben er na twee uur wel klaar mee.

Ik heb spierpijn in mijn kuiten! Dat heb ik eigenlijk nooit, maar dat krijg je met dat mulle zand.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:01

Ah een did not finish, ik dacht dat het een afkorting was voor een blessure ofzo. :')
Het was inderdaad een superleuk evenement. Als ik niet meedoe volgend jaar, kom ik zeker om te supporteren. Super leuke sfeer hangt er. Dat wandelen ga ik niet meer doen.

En last van mn kuiten had ik idd ook van dat mulle zand. Kon eerst mijn onderbenen niet eens strekken, omdat ik zo'n last had van mijn kuiten. :=

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:28

Goeienavond, ik kom me hier ook even melden.
Sinds januari ben ik aan het hardlopen (eerst Evy 1 minuutje rennen / 1 minuutje wandelen etc etc) en inmiddels loop ik ongeveer 10 km achter elkaar, met twee uitschieters: één keer 15 km (in twee stukken) en vandaag 14,3 km waarbij ik af en toe even moest halthouden om de route te checken en een Duitser te vertellen dat de pont in oktober alleen nog in het weekend vaart.

Heb inmiddels ook een trail (Top Trail Sittard) gelopen: 6,5 km) op 23 september met dat verschrikkelijke zeikweer.
Op de planning heb ik de Valkenloop van Valkenswaard, de Trailrun Weert en de Poort naar het Heuvelland in Beek (of de Leenderbos Wintertrail, dat wordt kiezen :)) )