Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12899
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:10

Wow wat een geld Piekosjj! Dan zou ik er ook drie keer over nadenken om in te schrijven.

Ja Noeps, het houdt me gemotiveerd en ik vind het gewoon erg leuk om te doen, ook al ben ik niet zo snel. Ik geniet van de sfeer en de andere omgeving waar je bent.

Fijn Nadjajump als je net weer wat verder kunt hè.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:48

Piekosjj schreef:
Ik was laatst in een dorpje waar toevallig een 10k loopje was. Inschrijfkosten: 45 euro :wow: En dat is dus zo ongeveer overal hier in de omgeving, dus geen races hier voor mij. Heb van het weekend wel een parkrun gelopen met een vriendin wat super leuk was. :j

Hoe de neuk :wow: dan maar lekker zelf de hort op!

Piekosjj

Berichten: 5468
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:36

En 't was nogeneens iets bijzonders, gewoon 'n rondje door een klein dorpje :')

Supervixen

Berichten: 12899
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:07

Kreeg je dan een medaille van echt goud en kaviaar bij de finish?

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:57

Ja Hinke heeft echt een super tijd gelopen. Hinke als je nog mee leest ; van harte gefeliciteerd met deze prestatie en maar snel een wedstrijd licentie gaan halen.
Ik had heel wat meer tijd nodig voor mijn 100km afgelopen zaterdag. Nu was het parcours wel veel zwaarder en was het veel warmer maar onder ideale omstandigheden loop ik ook lang niet zulke tijden. Nu ben ik natuurlijk ook wel een generatie ouder.
Het was een geweldige ervaring dit weekend. En gezien de parcours en weersomstandigheden nog boven verwachting gepresteerd. 9hr46 en daarmee 5de in mijn categorie op een WK

Supervixen

Berichten: 12899
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:22

Wauw gefeliciteerd, daar kun je heel erg trots op zijn!

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:30

Supervixen schreef:
Fijn Nadjajump als je net weer wat verder kunt hè.


Ja, heerlijk! Nu kan ik langzaam ook weer naar de leukere plekken die nét iets verder weg zijn :) .

Wow gefeliciteerd Greetje! Heel knap!

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:42

Ik tag het topic om weer te volgen en hopelijk geïnspireerd te raken door jullie. De schoenen die ik in januari gekocht heb en nog nooit gebruikt heb ik het stof geblazen en ben voorzichtig 3 kwartier naar buiten gegaan te rennen (interval met wandelen) maar mijn conditie is echt dramatisch.

De schoenen zijn super, maar ik denk dat ik ook betere sokken nodig heb. Iemand tips hiervoor?

Piekosjj

Berichten: 5468
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:01

Wat een prestatie Greetje! _/-\o_

Supervixen

Berichten: 12899
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:28

Rawr schreef:
Ik tag het topic om weer te volgen en hopelijk geïnspireerd te raken door jullie. De schoenen die ik in januari gekocht heb en nog nooit gebruikt heb ik het stof geblazen en ben voorzichtig 3 kwartier naar buiten gegaan te rennen (interval met wandelen) maar mijn conditie is echt dramatisch.

De schoenen zijn super, maar ik denk dat ik ook betere sokken nodig heb. Iemand tips hiervoor?


Ik heb al veel sokken geprobeerd, ik hou van iets dikkere sokken. Ik heb nu een paar van falke die wel fijn zijn, maar ook van de action die het prima doen.

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:19

gefeliciteerd Greetje!

Verder heb ik hier helaas niks meer te melden, hopelijk kan ik volgend jaar zomer weer wat gaan beginnen.. Mijn voet is niks verbeterd sinds mijn vorige post :(

hwn
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:48

Gefeliciteerd Greetje!

Ai Sintara, hebben ze inmiddels eigenlijk al een diagnose gesteld.

Zondag hebben 4 leden van mijn joggingclub en 12 leden van mijn loopclub de In Flanders Fields marathon gelopen, was jubileumeditie n.a.v. 100 jaar geleden einde van WOII. Ik ken niet iedereen persoonlijk, maar diegene die ik ken, hebben hem uitgelopen. Eén van ons ultraloopsters was zelfs pacer (4:30), terwijl haar man ongeneeslijk ziek is van kanker. Straffe madam hoor, onder deze omstandigheden.

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:59

Zo dat is sterk inderdaad!

Nee geen diagnose, op de mri is er niks afwijkends te zien en de verschillende fysio´s/manueel therapeuten etc. in het pand kunnen er ook niks geks in voelen. Ik wel als zíj voelen trouwens, maar dat is wat anders..
´Gelukkig´ kan je aan het eind van de dag heel goed met je blote ogen zien dat de voorkant van mijn voet dik en rood is. Vanavond gaan ze nog 1x kijken en sturen ze me door naar het 2nd opinion centrum in IJmuiden. En in de tussentijd loop ik op krukken, de orthopeed raadt minimaal 3 maanden aan zodat de voorvoet in elk geval ontlast wordt. Dat scheelt wel erg in de pijn. Zonder krukken loop ik slechter dan veel slecht ter been zijnde senioren..

Supervixen

Berichten: 12899
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:01

Wat een ellende, ik hoop dat er uit de second opinion wat komt. Dat is toch geen doen zo met die krukken.

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:05

Nee het is verschrikkelijk, ook voor de rest van mijn lichaam want alle andere gewrichten die ik zo goed ondersteund had met spieren gaan ook weer klagen natuurlijk. In de afgelopen week heb ik bijvoorbeeld al 3x een op slot slaande knie gehad.

En ik weet ook niet goed wat de politie ervan zou vinden als ze zien dat ik nog auto rij. Maar dat geeft dan bijvoorbeeld weer helemaal geen last..

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:28

Even een kleine update, ik mag 26 september naar het second opinion team en, als die eerste niet kan vinden waar wat mis is gaat de directeur naar mijn voet kijken :oo . Dat geeft in elk geval wel weer wat hoop.

Piekosjj

Berichten: 5468
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:26

Fijn nieuws Sintara, hopelijk komt er deze keer wat uit rollen!

Supervixen

Berichten: 12899
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:23

Best goed nieuws dacht ik zo!

Ik heb gisteren de stadium run bin het Goffert gelopen. Best leuk, maar ik loop toch liever runs in het weekend.

hwn
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:51

Supervixen, jij loopt best veel wedstrijden!

Ik heb vanavond een wedstrijd van 7,4 km, maar ik denk dat ik wat rustig aan doe. Had vorige week in mijn verlofweek niet bepaald gerust (3x lopen, 3x paardrijden, vracht stro gelost), deze week telkens maar om 23u30 in mijn bed, gisteravond om 21u30 nog hooi gelost, en kreeg zopas een appelflauwte, mijn handen trilden enorm van vermoeidheid. Dan maar wat gegeten en een halfuurtje platte rust, intussen opnieuw aan het karweien.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:23

Wat een ellende Sintara. Waardeloos als de diagnose en dus behandelplan niet te bepalen is.
Hwn pas je goed op jezelf?


Ik loop ook weer bij de fysio. Peesplaatontsteking in mijn voet. Gelukkig is hij direct met shockwave therapie gestart en is de prognose prima. Mijn hele been voelt nu als door een bus overreden maar als het goed is loop ik binnen vier weken weer hard :D. Overigens mag ik wel wielrennen dus ik trek gewoon wat vaker de fiets uit de schuur!

Supervixen

Berichten: 12899
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:52

Ook balen Noeps. Doet het ook zeer als je gewoon wandelt?
Is dat shockwave erg pijnlijk?

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:16

Gewoon wandelen mag volgens mij gewoon, dus ik kan gerust een blokje om. Ik wist niet wat ik van shockwave kon verwachten maar het viel me heel erg mee. Fijn is het niet en op bepaalde punten was het echt even kiezen op elkaar. Al met al wel prima :j.

hwn
Berichten: 4756
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:08

Mijn wedstrijdje is tegen alle verwachtingen in best goed gegaan: ik was binnen in een goede 34 minuten, dus toch weer tegen de 13 km/u. Ik was deze keer rustiger op dreef gekomen, maar het ging best lekker. Waar ik anders altijd mijn snelheid constant probeer te houden, heb ik dit nu minder gedaan, zodat ik bergop wat trager ging, maar dan bergaf weer wat inhaalde. De hele tijd een goed gevoel in de benen gehad, alleen de laatste km wat lichte steken in mijn zij, maar verder had ik zelfs nog marge bij de aankomst. En we kregen lekkere klaaskoeken (heet dat ook zo in Nederland?) als "goodiebag", ik kijk al uit naar mijn ontbijt morgenochtend. :)

Supervixen

Berichten: 12899
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:49

Vandaag echt lekker gelopen. Eerst 10km in het bos en eind van de middag nog 6km hier in het dorp. Voor het eerst twee keer op een dag gelopen. Denk niet dat ik dat vaker ga doen, maar het ging wel goed.

Wat een toppers trouwens allemaal bij de marathon in Berlijn. En dat wereldrecord.. echt zo knap!

s1993

Berichten: 2126
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 05:34

Ik zit momenteel weer in Canada (vrijwilliger op een guest ranch) dus doe het qua lopen iets rustiger aan op het moment maar probeer toch 2 a 3 keer per week te lopen :) Wel véél pittiger hier dan thuis met alle heuvels maar wel prachtige trails om te lopen, dus het is wel genieten :D