Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:17

Och Greetje, wat naar om op te moeten geven waar je zoveel plezier en voldoening uit haalt. Ik hoop dat je snel iets kunt vinden waar je net zoveel voldoening uit kan halen.

Lauraa, zoals ik het zo lees gaat je dat makkelijk lukken om een snelle 5 km neer te zetten.

Plien, das een beste afstand die je hebt afgelegd met een hele mooie tijd!!

Unique, balen dat je nog zo'n last hebt. Gelukkig is zwemmen een goede work out als je blessures hebt.

Supervixen, oei, balen dat ook jij weer last hebt. Jammer dat je niet gelijk een seintje krijgt van je lijf. :\

Bedankt nog voor de tips van de halve marathon. Ik ga op zoek naar een leuke om te lopen in maart of april. :)
Ik ga in ieder geval volgend jaar de halve marathon van Gent lopen op 27 oktober 2018. :+ Heb ik eergisteren besloten. :D Toen heb ik namelijk de 10km gelopen daar en dat ging wel zó lekker en was zo'n fijne route. Dát wil ik vaker doen. De sfeer was ook echt top, organisatorisch valt er nog wel heel wat te verbeteren, maar het was ook nog maar de 1e keer dat deze werd georganiseerd dus dat komt wel goed verwacht ik.
Ik voelde me niet echt fit bij het opstaan 's ochtends, zelfs een beetje grieperig. Maar gedurende de dag viel het gelukkig wel mee. Verder heb ik de afgelopen weken niet echt denderend gelopen en mijn tijden eindigden steeds zelfs boven de 6:00 per km, maar deze 10 km van Gent heb ik volbracht in 5:44, dus een PR van 57 minuten en 30 seconden op de 10km. Totaal was het 10,8 km, welke ik in 1.01.30 heb gelopen, dus ben best wel trots. Was 420e van de 1101 gefinishten. :))

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:31

gadver greetje, ik voel je! ondanks dat ik lang zo veel niet liep als jij en er zeker niet zo serieus mee bezig was, merk ik dat ik tegen de muren op vlieg.
ik hoop dat je een manier van ontspanning en uitdaging vindt die bij je passen en het hardlopen kan vervangen

Supervixen

Berichten: 12935
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:01

Jeetje greetje ik maakte me al zorgen omdat ik niks meer hoorde van je. Wat een rotnieuws! En je mocht nog wel meedoen met de 120km.. kan je nu helemaal niet meer lopen of kun je nog wel voor kortere afstanden gaan?
Nog extra zuur als je niks hoort van je 'vrienden'. Ik merkte dat ook nadat ik mijn paard had verkocht. Van de meesten waar je jaren mee om bent gegaan hoor je niks meer. Triest.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:42

Greetje wat een klote nieuws! Ik vroeg me ook al af waarom je zo stil was. Mag je nog wel kortere afstanden lopen of haal je daar geen voldoening uit? Ben ook benieuwd wat de oorzaak is, als je dat wilt delen. Sterkte!!

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:27

Jemig Greetje, dat is echt meer dan poedersuiker.

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:01

Ik mistte je al in het topic Greetje maar jeetje dit is wel echt heel vervelend nieuws zeg.. :(:)

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:44

Dat is toch wel echt slecht nieuws Greetje. Blijf je wel nog hardlopen op een lager nivo? of stop je er helemaal mee ?

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:25

Pfoe Greetje.. Wat een vreselijk nieuws

s1993

Berichten: 2129
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:30

Jeetje Greetje wat naar! Komt dat door je hart?

Reageer al een tijdje niet echt maar lees nog wel mee, vind het niet heel fijn om mobiel te reageren en heb hier geen wifi.

Ik zit nog tot 18 december in zuid afrika :) Loop hier wel zo'n 3x per week hard maar heb het er wel zwaar mee, deels door de warmte maar voornamelijk omdat het stuk waar we zitten ontzettend veel heuvels heeft, een relaxte lange duurloop zit er niet in, ik moet strijden om omhoog te komen. Wel goed voor de spieren al die heuvels.

Supervixen

Berichten: 12935
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:02

Heerlijk Zuid-Afrika, ik ben jaloers!

Gisteren op de loopband gewandeld/gejogd, 5km in 40 minuten. En.. daarna deed mijn blessure niet meer pijn dan voor het lopen.
Zaterdag in het bos lopen, eens kijken hoe dat gaat.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:37

Het zijn inderdaad problemen met het hard. Valt overigens niet mee hoor de duursport te laten voor wat het is.

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:45

s1993, dat had ik ook in de UK! Vond het wel enorm tof toen ik voor het eerst eindelijk de heuvel op kon rennen waar ik eerst had moeten lopen. Langzaam, maar wel rennend! Zo'n voldoening! Heb ook weer veel zin om vanaf volgend jaar weer in Zweden hard te gaan lopen. Het is daar niet erg heuvelachtig, maar wel glooiend en vind dat zo veel leuker dan de vlakke bossen in NL :)

Dat kan ik me voorstellen Greetje! Ik heb twee jaar geleden gedag moeten zeggen tegen de paarden(sport) door omstandigheden die buiten mij om gingen, en nog geen mogelijkheid gehad om er weer in terug te komen. Ik studeer nota bene in de paarden, maar dus al twee jaar geen paard meer in de hand gehad. Het went, ik heb m'n hele leven om moeten gooien er na, maar er zit nog steeds altijd een 'leegte' die niet weg gaat. Veel succes de komende tijd :(:)

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:56

Probleem is gewoon dat ik mij heel onrustig en naar voel als ik niet echt gesport heb. De verleiding om dan toch een klein rondje te fietsen wat dan uiteindelijk helemaal niet zo'n klein rondje wordt is dan heel groot. Plus dat heel mijn sociale leven rondom het hardlopen wat opgebouwd en dat valt nu in een keer weg.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:11

Echt heel rot voor je Greetje :( Is er voor de toekomst wel weer wat meer mogelijk of niet? Mag je nog wel rustig een klein rondje lopen?
Of misschien actiever in de paarden?

Het is ook echt zonde, je liep zo goed.

Heel veel sterkte!

hwn
Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:24

Ai Greetje, dat is balen! Hopelijk blijf je ons wel nog tips geven in dit toppic.

Supervixen

Berichten: 12935
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:15

Echt zó jammer Greetje, je zal het er geestelijk en lichamelijk nog wel een tijd zwaar mee hebben.
Ik hoop dat je je draai weet te vinden qua bewegen.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:36

Hoi, ik meld me ook weer! :)

Wat enorm vervelend Greetje, ik kan snappen hoeveel je het mist.
Ik ben net weer aan het opbouwen na een (zoveelste) blessure die ik in maart kreeg. Vandaag voor het eerst de 5km weer aangetikt met om en om 3 min lopen en 1 wandelen.
Rijden doe ik ook al een tijdje niet door nekklachten. Ik vond het ook vreselijk dat ik een tijd helemaal niet kon sporten. Mijn hond heeft nu denk ik versleten voetzolen door de vele en lange wandelingen. :D
Hopelijk kan jij in de toekomst ook weer opbouwen, misschien kan je niet meer zo snel en zo ver, maar als het maar weer kan. Dat heb ik iig geval altijd. Na elke blessure ben ik blij als ik de 5 weer kan, maar ik ga dan toch altijd weer verder, tot het weer fout gaat en ik weer met een blessure zit. Maar ik denk dat ik de halve marathon nu echt in de ijskast zet. Ik hoop wel weer op te kunnen bouwen naar 10-12 km.
Mijn doel is nu eerst de 4 mijl van Emmen eind maart.

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:43

Ik weet niet of het helemaal de bedoeling is maar kunnen beginner beginners zich hier ook melden om een beetje gemotiveerd te blijven ?

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:44

Ja natuurlijk! :)

Supervixen

Berichten: 12935
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:52

Zeker weten!

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:54

Dan zal ik me even voorstellen :)
Ik ben saskia .

Altijd paardgereden en ook wel aan fitniss en Crosfit gedaan en squash .

Altijd intensief en zwaar werk gehad maar sinds een half jaar werk ik als chauffeuse en loop ik nu er tegenaan dat ik echt dicht begin te groeien en echt maar dan ook echt aartslui geworden ben :Y)

Nu ben ik maandag voor de 2e keer in mijn leven een stukje gaan hardlopen .
(Noem het meer snelwandelen :') )

En nu wil ik dit echt dolgraag doorzetten want ik ben zo lui geworden en groei ook gewoon echt dicht.

Ik heb nu een rondje van 3 km precies vanaf mijn voordeur door de polder heen.

En ben gewoon begonnen met wandelen dan een stukje rennen totdat ik als een oude hond begon te hijgen weer wandelen en weer rennen.

Mijn doel is om die 3 km compleet rennend te kunnen doen.

Hoop hier door jullie gemotiveerd te blijven want als ik ergens geen discipline in heb is het wel sporten.

De spullen zijn er ook gewoon heb heerlijke asics maar ben echt gewoon lui

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:10

Het is bij mij juist niet de bedoeling dat ik in de toekomst weer op ga bouwen. Beter gaat het niet worden. Wel sneller slechter als ik met duursport door blijf gaan. Af en toe een klein rondje lopen/fietsen kan en mag gewoon nog wel Maar dat is niet mijn sportbeleving. Daar haal ik geen voldoening meer uit en dan kies ik op termijn liever voor helemaal wat anders.
Maar om nu op de bank te gaan zitten wachten tot het erger wordt geloof niet dat ik daar gelukkig van wordt. Neig zelf naar gewoon maar doorgaan en als het inderdaad erger wordt dan zal ik wel genoodzaakt zijn te stoppen.
Paardrijden gaat op dit moment niet vanwege die achillespees blessure. Om die reden heb ik nu het lopen ook maar (tijdelijk?)stilgelegd.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:12

Wat een rot situatie! Ik begrijp dat af en toe een rondje jou geen voldoening brengt.

Heb je met rijden last van je achilles? Want zo niet, en als je eigenlijk toch al moet stoppen met duursport... dan maakt het voor het lopen niet meer uit als je er wel mee gaat rijden.

Misschien is endurance rijden wat voor je? Heb je wel weer een heel mooi doel met veel uitdaging.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:13

Ik heb net een rondje van 7,7km gelopen, ging niet zo lekker. Zal wel komen doordat ik een week ziek ben geweest en 24/7 paracetamol en/of ibuprofen heb geslikt.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:55

Greetje, ik vind het echt zo zwaar klöte voor je. Ik kan me goed voorstellen dat dit super ingrijpend is voor je hoor. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven.