Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:38

Wow nice Supervix! Die medaille is echt gaaf! Die wil ik ook :P

Supervixen

Berichten: 12935
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:46

Snap ik :D . Deze krijgt wel een ereplaats. En het bijbehorende t-shirt is ook erg mooi!

hwn
Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:28

Gefeliciteerd Supervixen !

Vandaag hier in de buurt een klein wedstrijdje gelopen, weer de 5 km, en één van de snellere mannen van onze joggingclub had zich aangeboden als "haas". Er stond een helse wind, dus was blij dat hij me uit de wind kon zetten. Het tempo lag echter voor mij wel erg hoog in deze weersomstandigheden, dus had moeite om vol te houden.

Gelukkig is 5 km nog te overzien, zeker toen we eerst de 3de en dan de 2de vrouw ingehaald hadden. Dat leverde dus opnieuw een podiumplaatsje op, het tweede in een paar maand tijd! En de snelheid zal zo rond de 13,6 km/u geweest zijn, met 3 km felle tegenwind kan dat al tellen!

Supervixen

Berichten: 12935
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 06:27

Supergoed hwn! Die wind was vreselijk, wij moesten op het strand een aantal km vol tegen de wind in lopen. Je werd behoorlijk gezandstraald.
Ik heb overal spierpijn en blauwe plekken :+ .

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:00

Wat goed hwn! Gefeliciteerd!
Jij ook Supervixen! Hopelijk valt je heup mee.

Hier gaat het (even afkloppen) erg goed! Heb sinds de vorige fysio afspraak geen last meer gehad van m'n rug en de hevige pijn uit m'n lies/heup is er ook niet meer! Nu even aan een goed ontbijtje, want ik ga straks voor het eerst 40 minuten zwemmen. Ben benieuwd hoe het gaat! Ik wil zo graag hardlopeeeeeennn ;(

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:05

Supervixen en hwn knap gedaan!!

Unique gefeliciteerd ;) Gelukkig pijnvrij, succes met zwemmen.

Vrijdag had ik een lekkere training! Was behoorlijk slecht weer met harde wind en steeds regen tussendoor maar het ging gewoon zo lekker dat ik nog een paar km extra aan het rondje had toegevoegd. Uiteindelijk 18,4km gelopen dus ik ben wel weer ongeveer klaar voor de halve :D
Gisteren had ik ook moeten lopen maar ik had zo'n druk weekend en gisteravond gewoon echt geen zin. Nu moet ik dus eigenlijk vanavond maar ik weet nu al dat ik daar ook echt geen zin in ga hebben...

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:46

Wat een prachtige medaille Supervixen!! Lijkt me loeizwaar! Hoe is het nu met je heup?

hwn, weeral winst! Gefeliciteerd!

Lopen op het strand met tegenwind kan ik ook over meepraten tijdens de Ladiesrun paar weken terug. Pittig is dat hoor!!

Unique, fijn dat je geen last meer hebt gehad van je rug en lies en heup!

Daan, sow das ook een beste afstand zeg!

Komt gelijk op mijn vraag, hoelang moet je nou eigenlijk gemiddeld uittrekken voor een training vanaf 10 km naar de halve marathon?

Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:05

Wat een toffe medaille SV! Snap dat je die een speciale plek gaat geven :D
Daan en hwn, jullie blijven ontzettend lekker gaan 8-)

Vanochtend er weer op uitgetrokken, ditmaal op enkel een beschuitje met jam en een beker yoghurtdrink een uurtje voor het lopen. En dat ging hartstikke prima en op geen enkel moment last van ongemakken! Geeft dus weer wat vertrouwen, wat best een beetje was ingedeukt. Op een tempo van een slak, maar ik heb de 12km die ik wou lopen helemaal volbracht zonder extra te moeten wandelen oid. :)

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:28

Fijn Piekosjj, mooie afstand ook!

Arzil vorig jaar januari liep ik tot 10km en ben ik heel rustig gaan opbouwen naar de halve die ik 17 april liep. Ik deed 1x per week een lange duurloop die ik dus steeds wat langer maakte. Meestal ongeveer een km per week er bij en dan na 3 weken opbouw weer 1 week een stapje terug, daarna weer 3 weken opbouw, etc.

Supervixen

Berichten: 12935
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:56

Arzil ik ga straks hopelijk vanaf eind december opbouwen naar een halve marathon eind april. Ik zou nu al een halve kunnen lopen, maar ga lange afstanden komende tijd niet doen (boven de 10km) ivm mijn heup. Vier maanden is erg ruim genomen, mijn trainer uit de sportschool gaat een schema voor me maken. Dat zal net als bij Daan_o een keer per week een langzame duurloop zijn en verder wat kortere afstanden. Drie keer per week trainen.

Ik ga zo weer naar de fysio. Als ik meer dan een kwartier zit, doet mijn heup aardig zeer. In beweging blijven gaat het beste.

Lekker piekosjj, dat geeft weer een beetje vertrouwen!

De foto's van de officiële fotograaf staan op internet van de spartan race, zijn echt mooie foto's en ik sta er ook nog fatsoenlijk op! Ik denk dat ik het hele pakket maar ga bestellen. Kost 23 euro, maar is wel een mooi aandenken.
De spierpijn is trouwens nog lekker aanwezig :+

Supervixen

Berichten: 12935
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:07

Is iedereen nog een beetje aan het lopen of hebben jullie nog leuke loopjes op het programma staan?

Ik heb mijn fysio beloofd om rustig aan te doen met mijn blessure. Vandaag 6.75 km gelopen, na een week niet gelopen te hebben. De planning was 5 km, maar ik liep zo lekker. Moest mezelf dwingen om te stoppen.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:11

Supervixen schreef:
Is iedereen nog een beetje aan het lopen of hebben jullie nog leuke loopjes op het programma staan?

Ik heb mijn fysio beloofd om rustig aan te doen met mijn blessure. Vandaag 6.75 km gelopen, na een week niet gelopen te hebben. De planning was 5 km, maar ik liep zo lekker. Moest mezelf dwingen om te stoppen.

Wat fijn dat je even lekker hebt kunnen lopen!

Ik ging wel lekker, maar sinds vandaag toch weer vrij veel last van m'n rug. Net wel lekker gezwommen en dat was pijnvrij. Ik mis het lopen zo ontzettend.

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:33

Mooi dat het lopen lekker ging Supervixen :). Heb je enig idee wanneer je weer voorzichtigjes aan mag beginnen Unique?

Ik heb vanochtend 19km gelopen op langzaam tempo (6:10). Toevallig eens uitgerekend wat goeie richttijden/snelheden zijn om op te trainen en die blijk ik onbewust al aardig te volgen. https://www.runnersweb.nl/calculators/t ... =&units=km

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:11

Fijn Plien! En nee geen idee wanneer ik weer mag beginnen. Er zit over het algemeen een stijgende lijn in mijn herstel, dus als het zo doorgaat hoop ik toch voor 2018 een minuutje op tempo slak te kunnen lopen. Maar we zullen zien, ik houd me rustig. Maart 2018 is er een mooie atletiek indoor waar ik graag aan mee wil doen. Ik denk alleen dat ik maar als toeschouwer heen ga :(

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:34

Fijn dat het lekker ging Supervixen!
Dat is balen dat je zo lang niks mag Unique.

Hier gaat het best lekker. Gisteren een kort rondje gedaan en het tempo iets opgevoerd. 4,5 km gelooen met een gemiddeld tempo van 10,1 per uur terwijl ik normaal op 9,5 zit. In maart wil ik voor het eerst meedoen aan een hardloopwedstrijd. Ik denk dat ik mij inschrijf voor de 5km. Dus wil nu graag sneller worden op de 5 km.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:33

Supervixen gaaf dat je mooie foto's van de race hebt, altijd leuk!

Unique dat is echt balen...

Plien mooie afstand! Leuk die berekening. Ik loop op basis daarvan mn lange duurlopen véél te snel zie ik, oeps. Ruim een minuut per km sneller dan waar die berekening op uit komt.

Woensdag heb ik ook 19 km gelopen, ging wel lekker. Alleen heb ik sinds woensdagmiddag non stop hoofdpijn. Zonder pijnstillers geen doen en met nog wel licht aanwezig. Heb dus maar niet meer gelopen.

Supervixen

Berichten: 12935
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:27

Pff heb nu wel een beetje spijt dat ik het niet bij 5km heb gehouden. De pest is dat het niet zeer doet tijdens het lopen, maar erna. Dus ik word niet meteen gestraft.
Echt frustrerend! Ik wil gewoon de deur achter me dichttrekken en lekker 15km door het bos hardlopen.
Van de week het lopen maar weer overslaan.

_lauraaa_ lekker dat je wat sneller kon. Als je in maart een wedstrijd wilt doen heb je nog genoeg tijd om je tempo te verhogen. Wat is de tijd waar je naartoe wilt werken? Of zie je wel waar het schip strandt?

hwn
Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:10

@Supervixen, volgende keer een app zoeken die een irritant alarmtoontje geeft als je de 5 km overschrijdt? :)

Hier eventjes wat rustiger aan, maar de 12de november staat er weer een wedstrijdje op het programma. We gaan al met een tiental man van onze club, en een collega zal er ook zijn (zijn vrouw neemt deel), dus wordt sowieso een gezellig onderonsje. En ik zal weer mijn uiterste best doen om het podium te halen, met of zonder "haas".

BeFunny

Berichten: 10842
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:50

Ik heb ook wel een aantal keer hardgelopen, zonder Apps of horloge, samen met mijn hondje,mdieneigenlijk niet meer mag, die heeft een hartkwaal, maar die begin in huis zo druk te worden dat ik dan weer bang ben dat hij zo druk doet dat hij uitglijd. Dus ben hem weer mee gaan nemen, maar dan hem het tempo laten bepalen en dus ook stoppen als hij stopt en dan weer verder, en wandelen. En heb daarmee wat meer intervallen gedaan. Helaas laatste keer heb ik erge last gekregen in bovenbeen de voorkant. En ik voel het nog ook met gewoon lopen al is het wel minder, denk eerste blessure. Ik had toen mijn voet aan steen gestoten en toen verschoot een spier, dat leek volgende dag ok. Maar precies die spier die leek ineens als een elastiek strak getrokken te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:13

Supervixen schreef:
Pff heb nu wel een beetje spijt dat ik het niet bij 5km heb gehouden. De pest is dat het niet zeer doet tijdens het lopen, maar erna. Dus ik word niet meteen gestraft.
Echt frustrerend! Ik wil gewoon de deur achter me dichttrekken en lekker 15km door het bos hardlopen.
Van de week het lopen maar weer overslaan.

_lauraaa_ lekker dat je wat sneller kon. Als je in maart een wedstrijd wilt doen heb je nog genoeg tijd om je tempo te verhogen. Wat is de tijd waar je naartoe wilt werken? Of zie je wel waar het schip strandt?


Ik heb echt geen idee. Ik heb nog nooit n wedstrijd gelopen en ik ben ook pas sinds maart bezig met hardlopen. Ik zie dus wel waar het schip strand. En aangezien ik net n beetje genezen ben van een hamstringblessure moet ik een beetje voorzichtig aan doen.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:42

Gaat het lopen bij jullie met deze lagere temperaturen ook zoveel beter?

Vanavond gaan lopen bij 7 graden en t ging echt super. 6,2 km met een gemiddelde snelheid van 10 km per uur terwijl ik normaal met pijn en moeite 9,5 haalde. Merk als het wat koeler is dat het veel beter gaat.

Supervixen

Berichten: 12935
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 07:26

Ja heerlijk! Ik loop het beste als het rond de 10 graden is.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:03

Ik ben helaas al een tijdje uit de running. Het komt er op neer dat ik eigenlijk definitief afscheid moet nemen van de duursport en mijn trainingsomvang drastisch moet gaan verminderen. OP dit moment fiets ik mijn frustraties eruit. Maar die uren op de fiets is nu juist ook niet de bedoeling dus daar zal ik ook mee om moeten leren gaan.
Maar wel moeilijk hoor. Het is niet alleen de sportieve uitdaging die je mist maar in de loop der jaren heb ik eigenlijk heel mijn leven een beetje om het sporten en dan met name het hardlopen heen gebouwd. Hardloopvrienden blijken niet meer dan passanten in je leven.
Niet dat ik moeite heb mijn tijd op te vullen. Kom nog steeds tijd te kort. Maar met de huidige invulling van vrije tijd haal ik lang niet de voldoening die ik uit het hardlopen haalde.
Komt er ook nog eens bij dat ik vanwege een blessure momenteel niet mag paardrijden. Dat mag ik straks wel weer oppakken maar ik zou het nu zo hard nodig hebben voor afleiding.
zal dus op zoek moeten naar andere uitdagingen die buiten de duursport liggen.

_Nelleke_

Berichten: 8068
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:19

Jeetje Greetje wat een vreselijk nieuws. Heeft het te maken met je hart?

Susanne_

Berichten: 2431
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Op een bewoond eiland / op een berg in oostenrijk

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:48

Oh Greetje, wat verschrikkelijk naar voor je. war voor blessure heb je?