Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:35

Ziet eruit als een fijn schema Sintara.

Hier net als IMAY heel blij met mijn hardloopschema.

Ik zit wel een beetje qua eten te rommelen. Ik ben van vega overgestapt naar vegan. Heb wel wat uitzonderingen maar dan word het een lang verhaal :+
Maar.. standaard dus vegan. Echter at ik veel eitwitten na de training via skyr. Ik merk dat ik momenteel een beetje aan het zoeken ben hoe ik aan mijn eiwitten en kcal kan komen. Ik kom op een rustdag nog wel goed uit, maar gisteren had ik 27km gelopen en dan ben ik echt de hele dag aan het eten en kom ik nog ver in de min uit en dan ben ik wat slap, zeker de dag erna.
Dus op zoek naar calorie rijke én gezonde voedingsmiddelen.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:56

Hmm, je zou vegan proteïne poeder kunnen proberen als het je echt niet lukt om genoeg innen te krijgen, maar veel bonen en noten hebben aardig wat eiwitten maar dat weet je zelf vast ook al.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:58

0091 schreef:
Ik zit wel een beetje qua eten te rommelen. Ik ben van vega overgestapt naar vegan. Heb wel wat uitzonderingen maar dan word het een lang verhaal :+


Ja! Een collega! :D

Bonen, peulen, linzen, kikkererwten, noten...
Al durf ik weleens sjoemelen en voor de (vegan) eiwitpoeder te gaan.

Als je vragen hebt mag je mij pb'en of instagrammen. Ik weet zeker niet alles maar heb door scha en schande al wel wat geleerd *D

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:42

Ik stuur je een PB Memuska, voordat het topic opeens over vegan eten gaat ipv hardlopen :)

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:29

Pfff ik kon weer eens niet inloggen en mail van bokt komt niet aan in mijn e-mail.
Maar mijn vriend heeft me uit de brand geholpen om mijn ww te achterhalen.

Hier gaat het goed met lopen, vanavond nog even het bos in.

Met schema's heb ik geen ervaring.
Ook met vegan niet, ik eet wel weinig vlees.
Maar kun je niet gewoon brood eten met beleg? Brood met margarine, avocado, peper en zout.
Noten zitten veel kcal in.

En tijdens het lopen al zoveel mogelijk aanvullen.. ik heb het al eerder genoemd, maar tailwind zitten al 200kcal per zakje. Weet alleen niet of dat vegan is. Anders andere sportvoeding/gels.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:28

Vaak zijn de verdikkingsmiddelen niet vegan (gelatine).

InnerMe en 4Gold zijn normaal vegan.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:21

Bij innerme zit in sommige gels wel honing, dus dat ik ook niet helemaal vegan. Ze zijn daar nu wel van aan het afstappen en schakelen over naar agave denk ik. Dus als je ook geen honing wil eten, ook bij innerme uitkijken welke je neemt.

Hier staat het hardlopen op een laag pitje, wegens heel druk, moe en zwanger. :=

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:41

100% pindakaas voor de calorieën/ vetten

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:41

Luxorvalkje schreef:
100% pindakaas voor de calorieën/ vetten


Dat krijg ik dus echt met moeite binnen.

@Katrien: nogmaals proficiat *\o/* :D
Maar idd, bij InnerMe moet je kijken welke!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:31

Katharina gefeliciteerd!

Pindakaas in je smoothie doen :j

Wat een nieuws uit China bij die ultra run :(

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:47

Ik hield niet van pindakaas en niet van rijstwafels, maar samen is dat een gouden combi.

Afgelopen weekend 21,2 km gelopen. Gaat nog niet van harte. En een schaafwondje van mijn bh-band

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:02

Poes inderdaad wat een drama daar in China zeg. Afschuwelijk.
Voor degenen die het zich afvragen, er zijn 21 ultra runners overleden in de bergen daar door slecht weer.

Ik heb vanmorgen 30km getraild, had zware benen door een uur krachttraining gisteren, maar wel genoten. In het begin twee grote groepen herten gezien. Een groep edelherten heb ik gefilmd, staat op mijn insta.
Ben zo blij dat alles lekker groen is in het bos!

En wat ook tof is: ik heb van all4running een julbo zonnebril gewonnen! Ik mag er eentje uitkiezen van de site. Ik vind ze qua uiterlijk niet zo mooi, hou meer van goodr. Maarrr deze heeft dus meekleurende glazen. Wat heel handig is als de zon schijnt in het bos.
Ben benieuwd of hij staat en anders verkoop ik hem.

Vanmorgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:05

Mooi supervixen. Leuk dat je gewonnen hebt *\o/*
Ik ga nog steeds goed, wel helemaal mat want ik had ook al een buitenrit gereden en de wandeling werd iets langer dan gedacht.. Maar geen voetpijn :D
Gewoon lood in het hele lijf haha

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 23:55

Onbegrijpelijk dat dat heeft kunnen gebeuren. Heel verdrietig -O-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:18

Ze waren ook nog maar een goede 30km onderweg dacht ik? Dan zie je maar hoe ruig gebied heel snel gevaarlijk kan zijn. Maar dan nog. Was wel niet zo duidelijk waaraan de meeste overleden zijn. Las ergens iets over verongelukt en verder onderkoeling. Bizar hoe snel dat kan gaan zeg.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:46

Ik weet niet helemaal of het hier mag, maar ik het me aangemeld via het KWF een fundraise pagina gemaakt voor de Amsterdam marathon.

Hardlopen is voor mij een manier geweest om mijn ei kwijt te kunnen tijdens de ziekte van mijn man. Dus deze combinatie, het rennen en het goede doel, is voor mij een extra motivatie.

https://acties.kwf.nl//fundraisers/paul ... ammarathon

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:12

Ik dacht dat het alleen in je onderschrift mocht, maar we gaan het zien.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:18

Ik had niet eens aan mijn onderschrift gedacht :o

Thnx!

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 06:37

Hebben mensen zich hier alweer ingeschreven voor evenementen?
Het gaat de goede kant op met besmettingen, dus ik krijg wel een beetje hoop dat het een en ander kan doorgaan.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 06:41

Ik ben aan het twijfelen of ik de halve dam tot dam loop zou willen doen. De hele lijkt me iets te lang nog.

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 07:45

Grote evenementen ben ik nog huiverig voor en trekken me op dit moment niet.
Ik heb me ingeschreven voor de prisontrail, hier in de buurt, max 200 deelnemers. Echt te grappig. Je krijgt een gevangenispak, met van die zwart met witte strepen en je bent dus ontsnapt uit de gevangenis. Je loopt een route door het bos die tussen de 20 en 30km is en onderweg lopen er hunters. Mensen die je kunnen onderscheppen, ook met honden en dergelijke. Als je gezien wordt krijg je opdrachten van ze die je moet doen om verder te kunnen. De hunters weten wel in welk gebied we lopen, maar kennen de route niet. Je moet dus op je hoede zijn.
Het is allemaal een beetje geheimzinnig wat er precies gebeurt, maar de vorige editie was een succes. Toen wilde ik ook al, alleen was ik toen op vakantie.
Vorige editie werd je vervoerd in een 'politiebus' begeleid door amerikaanse politieauto's en gedropt bij de start. En van tevoren zat je in de 'gevangenis' en moest je een flinke warming up doen voordat je ontsnapte.
Ben heel benieuwd.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:45

Klinkt super leuk haha. Wij spelen graag escape rooms en hebben ook ooit zo’n gevangenis gedaan. Beetje zelfde idee maar dan met rennen haha. Als ik je een tip mag geven: het is echt het leukste als je er zelf helemaal in meegaat en het verhaal meespeelt :j

Wij hebben enkele wedstrijden mee gelopen maar waren met aparte startblokken. Dus nog niets met gezamenlijke start. Ging heel gemoedelijk en veilig allemaal.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:56

Ik heb alles uitgeschreven door omstandigheden helaas. Anders had ik wel gewoon gegaan hoor

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:37

Is iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer? Ik had vandaag mijn intervaltraining voor de week op het programma staan en ik kan je zeggen dat het geen goed idee was om die met lunchtijd te doen. Man, wat had ik het warm. Volgende week als het nog dit weer is toch maar 's ochtends voor werk gaan denk ik.

Oh, en afgelopen vrijdag voor het eerst 10km gelopen. Ik had begin mei besloten dat dat een goede Strava challenge was maar ik was de hele maand nog niet eens dichtbij gekomen en besloot vrijdagochtend dat ik er gewoon voor moest gaan. En toen 's avonds zo stom geweest om ook nog 'even' 3 uur te gaan fietsen, dat heb ik zaterdag wel gevoeld...

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:49

Oei fanatiek imay :D
Had ik ook, paardgereden, ff hardgelopen en dan eind van de middag nog een paar uur gewandeld.

Ik had van tevoren gedacht dat het maar een korte wandeling zou worden .. _O-
Tja rest van het weekend maar rustig aan gedaan